Recenze
Technické info
Přezdívka auta Krasava (mamka) Rok výroby 1968 Koupeno ojeté najeto [km]:68750 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1221 výkon [kW]: 34 kroutící moment [Nm]: 87 maximální rychlost [km/h]: 115 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 8.6
Popis vozu
Krasava, Škoda Octavia Combi typ 703 C,
z AZNP v Kvasinách ji vyrobili v roce 1968 podle modelového roku 69, s drobnými změnami oproti předchozímu typu (ta největší "vylepšení" následovala až rok poté... zaplať pánbůh :)
Takže Oktávka má řazení na podlaze- kulisa je oproti dnešním zvyklostem zrcadlově otočená (tam kde se dnes řadí pětka má Krasava jedničku, dvojka je jako šestka, trojka i čtverka se pak shodují a jsou na svých místech, zpátečka má své místo v poloze dnešní obvyklé dvojky… trochu chaotické, ale milé). Palubní deska je v provedení se třemi samostatnými budíky a lakovaná je šedou barvou se zvrásněným povrchem- tak, jak to bylo před čtyřiceti lety trendy. K vyladěnému interiéru bezvadně pasují sedačky s boky v černé kožence a čalouněním černo-bílou hrubou látkou, která je vytkávaná do čtverečků. Dveře pak mají koženkový polep a vnitřní madla jsou stejná, jako ta v embéčku. Co je na tomto modelovém roce nejdůležitější? Zůstala nám křidélka, protože bez nich se lítat nedá. Bez nich by to nebylo ono a navíc motor o objemu 1.221 cm3 s výkonem 34,6 kW při 4.500 ot/min a jmenovitým točivým momentem 87 Nm, k letům prostě vyzývá, no uznejte sami... Přední maska dostala jednoduché horizontální členění chromované mřížky. Další změnou oproti předchozím provedením jsou nárazníky, tady už byly s gumovými dorazy vpředu i vzadu a bohužel, ty staré - s chromem místo pryže, vypadaly líp… Nic naplat.
Rok na to už kombík v AZNP vyráběli s přístrojovou deskou doplněnou kombinovaným přístrojem z embéčka a vzadu ubyla křidélka, zato přibyla světla ze stovky, kryt prostoru pro rezervu zmizel a nárazníky byly v celku- vepředu pak chyběla sklápěcí značka a díra pro startovací kliku. Tolik k modernizaci a pokroku modelového roku 1970, který nás naštěstí nepotkal…
Moje Oktávka má zelenomodrou světlou barvu, která jí opravdu sluší, a s Embéčkem v levandulové šedé se skvěle doplňují (mamka a taťka). Jen co Oktávka bude v odpovídající svěžesti, hned proběhne fotografování družstva a něčím se na webu pochlubím. Předpokládám za rok (nyní 2008), když to dobře půjde, ale není kam spěchat.
Silné stránky
Doufám a pevně věřím, že silných stránek bude velká spousta. Zatím jsem neměl možnost adekvátně vyhodnotit.
Slabé stránky
Předpokládám, že jako u každého čtyřicátníka :), to bude nejspíš fakt, že už něco pamatuje, ale to vlastně není žádná slabá stránka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím vůbec žádné, skoro pořád spala zabalená v igelitu (až na občasné protočení motoru) a tak té servisní údržby moc neproběhlo. O to víc nás toho ještě čeká.
Na každý pád pro plánované servisní zásahy máme materiálu, troufám si tvrdit, dostatek. Na půdě stodoly odpočívá náhradní motor, oboje dveře v základní barvě, něco blatníků, nové prahy, funglovka kompletního výfuku, nová převodka řízení, chladič… jsem sběratel!
A nové drobnosti jako fešácká zadní mlhovka, zadní kulaté odrazky, nové kryty světel nebo hliníkový rámeček s tkaninou, který se bude vyjímat na přístrojové desce- tam, kde ještě donedávna trůnilo vážně pekelné rádio značky First, mám na skladě též.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Jó, když zavzpomínám, jak to tenkrát bylo - spontánní nápad (ty jsou nejlepší), jaro 2008… seděl jsem v práci před počítačem a vymýšlel všechno možné, jak vypráskat sklad - přede mnou spousta nablýskaných nových Mercedesek, že přes jednu nebylo vidět druhou. A nikde nikdo, ani noha. Na salónu žádný zákazník.
Ta otázka tam visela ve vzduchu pořád, prostě furt. Jak já se zabavím?! Pěkný auta, všechno umí, všechno mají, některá i mluví a rozumí, všechno nabídnou. Prostě klassa, ale co z toho, kde je ta radost? Kdo z těch, co si pro ně přijde bude mít tu vysokou dávku nadšení, emocí a entuziazmu?
A PAK... PROČ JÁ vlastně nemám něco pro radost, něco svýho a nejlíp tam, kde budu vždycky sám - no jo, V GARÁŽI! A vzpomněl jsem si, jak mne jako malého caparta vozil děda šedým stokoněm.
*FLASHBACK* kliky ven, hnědá koženka, na přístrojovce byla přilepená taková malá husička, pod kterou byla zelená filcová podložka. Husa, který se kývala hlava tím rychleji, čím horší cesta byla - říkali jsme ji Husák… děda měl na sedačce takovou zvláštní kostru na opěradle - s výpletem z jakéhosi plastem obaleného drátu a ta měla přes horní část dědova opěradla směrem dozadu k zadní sedačce takové zahnutí. Vlastně to vypadalo jako úchyt a za ten jsem se moc rád držel. Pokud jsem zrovna neklečel na zadních sedačkách a nedíval se zadním oknem ven - což byla největší slast, protože takhle si toho ze stovky pamatuju nejvíc. A k tomu všemu rezonovala řadící páka - čím rychleji se jelo, tím byl rámus větší. *FLASHBACK*
Pak už to byl jen krůček ke správné stránce. i-bazar - to bylo ono, a tam náhoda jako blázen. OCTAVIA COMBI!
Vždycky se mi líbila. A k tomu kombi a královéhradecká značka, perfektní. Telefonát, zamluveno, vyslána delegace rodičů, kteří to měli za rohem… Vše pasovalo, takže vybrat všechny peníze a zbytek si půjčit od sestry. A hurá, následující víkend byla naplánovaná návštěva i s pukétem u staré paní ve Smiřicích, které Oktávka zbyla po manželovi.
A už se jelo. 20 km cesty k našim a tam ve stodole Krasava odpočívá doteď (2010).
Velké plány by byly…
Jen co jsme si ji přivezli domů, vypuklo neřízené nadšení a renovační plány (ty se měli krotit, teď už to vím...). Na boku byl sem tam důlek, někde se barva začala loupat, prahy byly navařeny křivě. Se šmirgl papírem v jedné a tmelem v druhé ruce jsem si to užívat na plný pecky. Po tříměsíčním víkendovém snažení, které skončilo prakticky rozebráním auta na prvočinitele, následovalo prozření a seznámení se s paní realitou. Pozitivní přínos zásahu se okem uzřít nedařilo. Zato demolice byla patrna na sto honů. A tak se po opadnutí prvotního nadšení našlo místo v rohu stodoly. Pak už i venku v igelitu… Skoro to vypadá na smutný příběh.
Zanedlouho mi do chovu přibyl Zajíc- Škoda 1100 MB, dnes krasavec. Na Oktávku se pozapomnělo, ale renesance začíná- v neděli jdeme na to (2010).
Novinky v recenzi
Jsme tu!
20.04.2017: Zdar děcka! Tak, jak jsem už napsal do recenze z Embéčku - probudil jsem se z letargie a jsem zase tady, i se svými vozy. A jak že to probíhá? Oktávka čeká na vývoj situace, ale ta se má čile k světu.
ČEKÁ NÁS HAPPY END!
Letos na jaře jsem se na chvilku zamiloval a myslel na nejhorší. Abyste byli v obraze - na dvoře firmy jsem zahlídl BMW 316i Compact- krásný, jako nový. E36, modrá metalíza, M paket, sportovní sedačky, interiér nového kusu, 66000 km. Majitel koupil v r.99 a od té doby pečuje a pečuje a pečuje a vůbec nejezdí. Stačilo najít kontakt v systému, zavolat, domluvit schůzku. Pán (cca 70 let) mi sdělil celý příběh svého vztahu s vozem, já nabídl cenu s tím, že se ozvu za pár týdnů, aby měl čas popřemýšlet o nabídce. Jenže já jsem vystřízlivěl. Po týdnu, kdy jsem měl hlavu plnou 77 kW té baworácké jedna šestky a tříramenného volantu s vrtulí, jsem prostě došel poznání, že tohle vlastně v garáži zas tak moc nepotřebuju.
A HLAVNĚ - JÁ SI VZPOMNĚL, ŽE MÁM TU SVOJI VE STODOLE! A mám ji pořád rád a ona čeká a je trpělivá. A že bych ji vlastně dávat pryč nechtěl (protože ve stodole už další místo není a muselo by se hrát "škatule, škatule, hýbejte se").
Takže 15.4. jsem na brněnské Motortechně zběsile hledal vše, co bych Oktávce mohl přikoupit. Protože projekt roku je jasný, dát ji do cajku. Aby se se Zajícem (recenze na 1100 MB pod mým jménem) mohla pěkně proskočit.
Takže nějaký báwo nechám dalším.
Zkrátka potřebuju Oktávce nezbytně a nutně vynahradit všechna ta léta a napravit si tak karmu (vždyť už to bude deset járů, co jsme spolu).
ÚKOL JE JASNÝ - domluvit lakovnu. A držte mi palce, lidi. Ať vám mám co fotit.
renovace v klempírně probíhá úspěšně
Dobrý den, tak Krasava je v nedbalkách- příště přihodím i foto. Pravá strana karoserie už má vyměněný práh i spodní část zadního blatníku ve směru před kolem, zadní podběh je vyvařený a podlahou u spolujezdce už ubíhající silnice zvyšovat tíži z bezpečnosti cestujících nebude... Doufám, že do podzimu se veškerá klempířina zdárně dokončí a nastane nová štace pro renovaci nátěru spodku auta. To by pro tento rok mělo asi dokonale stačit, držme si palce :)
u doktora
Dneska za vytrvalého deště jsme Oktávku vyvezli na výlet- 160 km v dešti bez přestání, bez dveří, bez kapoty- a takhle nahatá se promenádovala z Přepych do Zakřan, v mokrým tričku :). Ale nemá se, kočka, za co stydět. Teď si ji na chvíli vezme do parády klempíř. Nová podlaha, nové dveře, nové prahy...
chystá se převoz...
Dobrý den, vážení a milé
Tak vám píšu, co se děje s tou, kterou jste zatím neviděli..
V neděli plánuju převoz Oktávky ke klempíři- vyfotím, aby bylo jasné, na co se tak těším :)
Když to dobře půjde, tak příští rok bude hotovo a Krasava pod označením Octavia Combi 703 C se ukáže na silnici v zelenomodré barvě a se vší parádou.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Octavia Combi
- Re: Re: Škoda že je to takový paskvil 27.05.2010 22:13 Aspire
- Re: Škoda že je to takový paskvil 27.05.2010 22:10 jenda.z.brna
- Re: Škoda že je to takový paskvil 27.05.2010 22:09 jenda.z.brna
- Recenze za rok = legrace? 27.05.2010 18:40 FRPE
- Škoda že je to takový paskvil 27.05.2010 15:16 Stejsn
- Re: Re: Re: Jendo 21.04.2010 10:39 Brandon Walsh
- Re: Re: Jendo 20.04.2010 11:27 Ricardo
- Re: Jendo 19.04.2010 20:12 JardaSLX (BMWfans)
- Jendo 19.04.2010 16:04 FRPE
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (1962) Majitel: petr_inza
Přidáno: 27.7.2012 510 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda Octavia (1961) Majitel: pizna
Přidáno: 1.12.2012 110 Majitel 8.41 Uživatelé
-
Škoda Octavia (1966) Majitel: Patrik145
Přidáno: 11.2.2018 410 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Škoda Octavia (1963) Majitel: Kirin
Přidáno: 3.9.2014 110 Majitel 8.08 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé