Recenze
Technické info
Přezdívka auta Lotus Evora Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2200 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4.9 maximální rychlost [km/h]: 277 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Evora Evora Evora,
dokud jsem ji neviděl na živo spal jsem relativně klidně.
Ona totiž na fotce vypadá tak nevinně)
Po tom co jsem jsem ji poprvé viděl na živo, a usedl za volant,
tak mohu zodpovědně prohlásit, že patří k tomu nej. co jsem kdy řídil. A přihlédnu li k ceně a provozním nákladům, mohu na holý
pupek přísahat, že v současne době neznám zábavnějšího vozu, který
jde přitom běžně používat denně v běžném provozu.
V zimě a na jaře letošního roku jsem měl tu čest ujet cca 1000km v
,, obyčejné" atmosférické evoře. Minulý víkend cca 600km v Evoře S
s kompresorem. Pokusím se tedy porovnat oba vozy. Koncepce vozu je opravdu zcela neco jiného, než jak se konstruuje a staví běžný vůz.
a to mezi běžná vozidla zahrnuji i všechny ,,premiové" značky.
Toto je prostě od základu něco úplně jiného a taky to dle toho jede )))
Na přední nápravě prostě nesedí žádný otesánek, náprava je zcela volná, řízení strmé, s maximální kontrolou trakce. máte pocit větší motokáry, jde dávkovat až s astronomickou předností.
Motor je tam kde má být, a to přesně v těžišti vozu)
kdo chodil na fyziku a dávál pozor , tak tuší co to znamená.
Fenomenální vyvážení vozu))) utrhnout to prakticky nejde.
Ovšem když se vám to povede, budede další události sledovat už jen jako diváci).
Čili základní atmosférická Evora. prostě výborna, agilní,
pokaždé budete mít rohlík na obličeji když se svezete.
Má jen jedno malé ALE...bůh vás chraň když se svezete v Sku!
kompresor dělá totiž přestě to co má, a to že výkon je kdykoliv
jakoliv a prostě furt, bez jakékoliv prodlevy...navíc se zvukem , že máte pocit ža vám za hlavou letí stihací letoun (ono máte kopresor cca 60 cm za hlavou))) jeho zvuk neobtěžuje, jen při pčekročení 5000 otáček máte husí kůži jak pralinky.
Dál má Sko jednu až paradoxní výhodu, a to je to že je o cca 70kg těžší. Ano lehce to ubere agilitu co má lehčí atmosférická verze,ale na druhé straně přidá na stabilitě a kontakt kol s vozovkou je prostě lepší. Pro mne jednoznačné plus.
Co se použitelnosti pro denní provoz týká, uplně v pohodě...
spotřeba paliva při relativně svižné jízdě u atmosféry 8,5 a Sko o 2 litry víc,,,,,Sko při blbnutí na okresce v rámci zdravého rozumu a lásky k vozu 17/100 ....
Samostatnou kapitolou je service a ceny náhradních , či spotřebních dílu, tady čeká na zběsilé uživatele více než příjemné překvapení.
OMLOUVÁM se za to, že tady neperlím čísly a profi foty,,,,ale tohle auto prostě není o suchých číslech, a fotek ja plný web od
mnohem lepších fotografů než sem já.
Emoce Emoce Emoce, bravo Lotus )))
Jaroslav
Silné stránky
podvozek , brzdy , motor, těžiště, charisma, netuctovost,
zkušenosti značky, filozifoe značky.
Slabé stránky
nikde nic)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
výborné
Další vozy značky Lotus
-
Lotus Elise (2002) Majitel: Lotus-Plzen
Přidáno: 3.1.2011 3510 Majitel 9.88 Uživatelé