Recenze
Technické info
Přezdívka auta Ibina Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:12345 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.4
Popis vozu
Auto jsem kupoval cca před rokem jako nové. Původně jsem žadné nové auto ani nechtěl, ale sešli se nějaké šušně a vzhledem k tomu, že tenkrát současné auto na tom začínalo být bledě (ok, ok, zas tak horký to nebylo prostě me začali pálit peníze v kapse, no;-)), padlo rozhodnutí o koupi nového (ikdyž tenkrát se tím nutně nemyslelo fungl nového ;-)) auta. Zasedla rodinná rada a má původní vize o koupi nějakého dalšího mírně ojetého BMW byla vcelku logicky rozprášena. Zde bych rád objasnil proč říkám dalšího mírně ojetého BMW. Jakožto velký fanoušek značky, jsem za svůj krátký život stihl vystřídat hned několik kusů této značky v různých stavech, tu v lepším, tu v horším (těch bylo asi víc;-)). Krátce a chronologicky: 3 e30, 3 e36, 5 e34, 5 e39. Do toho všeho se asi omylem připletla jedna Béčková Vectra (Nechť je jí země lehká). Čili OK, auto bude funglovka... ale jaké? Něco menšího do Prahy... Něco hezkého... a raději ať to není tuctovka, co do designu a četnosti výskytu... S kapitálem co jsem měl bylo pole působnosti vcelku široké, ale většinou buď v zoufalých výbavách, nebo s absolutně neakceptovatelným motorem, za adekvátní výbavu se obvykle připlácelo nekřesťanský peníz, totéž platí o motoru. Pozor na formulku "cena od..." ;-) Zoufale jsem nechtěl Fabii, nelíbí se mi a nelíbí se mi ani co představuje. Na Polo, či Fiestu, tak aby v tom nebyla 1.2 atmosferický benzín by mi rozpočet sice stačil, ale bylo by to zbytečně našponované a asi bych musel oželit nějakou tu výbavu. Francouze? Houpavost Citroenu není zrovna můj šálek kávy. Do hledáčku padlo tedy Clio. Následováno Puntem od Fiatu. Ale upřímně řečeno, teď s odstupem času, ani jedno z nich jsem doopravdy tzv. nechtěl... Po šňůře BMW se možná asi ani neni moc čemu divit;-) Hlavně jsem nechtěl nic z čeho by na první pohled čišila praktičnost. Nudná auta u jejichž popisu silných stránek se na první místo dere objem kufru a jako největší přednost se uvádí počet odkládacích přihrádek v interieru opravdu nejsou pro mě (zatím, počkáme co ukáže budoucnost;-)). Ale chtěl jsem aby to bylo !nové! Už už to vypadalo ze to bude jeden z dvojice Clio/Punto když tu jsem si vzpoměl na SEAT, pamatuju si že první a druhe Toledo a vlastně i Leon se mi jako auta líbili. Zabrousil jsem tedy na stránky Seatu a tam jsem jí uviděl. Nová Ibiza... Jak je možné, že jsem o ní dříve neveděl? Kde byl Seatí marketing, že mi o takové kráse neřekl? To auto bylo designově úplně mimo konfekci dané třídy. Bílá, krásná, neobvyklá, s ostře řezanými tvary, na litých kolech, s výbornou výbavou a pak ta cenová nabídka, která se prostě nedala odmítnout... A hlavně, částečně i díky tomu, že je to přeci "jen" třídvířko, je na první pohled vidět, že tady nejde o praktičnost, ale o emoce;-) Na tahání poliček z nejmenovaneho švedskeho obchodu z nábytkem můžeme tudíž zapomenout, na to jsou jiné povozy, jupí;-) Na druhou stranu je třeba zde přitnat, že tato krátká a nepraktická kráska převezla už mimo jiné i normálně vzrostlej vanoční stromeček, nebo kancelářské křeslo, či sušák na prádlo aniž by to představovalo nějakej zásadnější problém. Čili lze to, ale nechci. Jak uz jsem říkal na to jsou jiné kočáry, kteří to maj v popisu práce. Nic proti nim, když to co dělat maj dělaj dobře tak všechna čest. Ve výčtu hlavních silných stránek Ibiny to ode mne ale nenajdete. Ne proto, že by to nesvedla, ale prostě proto, že se to k ní nehodí a uvádět to nechci;-). Je-li u vás předpoklad, že se budete ve velkém věnovat stěhování, tak stejně nebudete koukat po třídveřových hatchbacich, takže si asi rozumíme;-)
Byla na Jarove, skladová... Bude moje;-)
Zkušební jízda a bylo jasno...
Motor a specifikace jsou uvedeny v popisu, takže se jen zmíním o standartní vybavě, která si myslím, že při této ceně rozhodne neni standartem:
klimatizace, el. okenka, vyhřívaná a el. ovládaná zrcátka, tempomat, mlhovky s funkcí cornering, imobilizer, centralní zamykání, radio CD/MP3 s šesti reproduktory...
Čili dostal jsem vše co se výbavy týče co jsem chtěl a ješte mi zbylo dost pěnez na nějaké to šperkováni, či jiné výdaje;-)
Jen ten motor by mohl být slinější, ale jinak si nemám na co stěžovat;-)
Od Jarova jsem dostal i obuté zimní plecháče, gumovou vanu do kufru, hezké koberečky s logem IBIZA a pár dalších drobností, spokojenost.
Silné stránky
Jednoznačne design (pro mě zcela určitě;-)), ale chápu, že krása je subjektivní záležitost.
Podvozek a jízdní vlastnosti (osobně se domnívám, že podvozek by snesl i motor dvakrát silnější). Jiste vedení stopy i ve vyskoých rychlostech, kterému zdatně sekunduje přesné řízení ačkoliv je pravdou, že o cit ho poněkud okrádá čistě elektrický posilovač. I tak si ale myslím, že ve srovnání aut této (cenové) kategorie patří k tomu lepšímu co se dá koupit.
Dále je to výbava, jež v této cenové kategorii nemá konkurenci. Z velké části na tom má zásluhu akční paket COPA.
Musím zmínit i řazení - krásně přesný chod, dráhy dlouhé tak akorád, jednotlivé rychlosti přesně zapadají s nádherným mechanickým zvukovým doprovodem na své místo. Člověk má dojem, že opravdu ovláda kus poctivého kovu a ne že kvedlá vařečkou v nějakém patlavém těstě (jak známe z aut francouzské produkce;-)).
Bohužel občas zadrhává jednička a hodila by se šestka...
Další silnou stránkou je pozice za volantem a ergonomie - sedíte krásně nizko, sedačky mají dobré boční vedení a vše potřebné je po ruce... tedy až na regulaci sklonu světel a stupeň podsvícení přístrojovky, na tento ovladač není ze žádného úhlu pořadně vidět, vždy ho kryje věnec volantu, čili musíte po hmatu;-)
Slabé stránky
Motor sice sám o sobě špatný není (jedná se o známý a ověřený (čti archaický;-)) koncernový agregát), ale 63kw není zrovna výkon, který by vytrhával kočičí hlavy se silnice;-). Jak už jsem psal výše, svými schopnostmi bohužel nevyužívá ani z půlky možností podvozku.
Na druhou stranu, netáhne zle, když ho člověk trochu víc točí, tak nemá s autem važícím lehce přes tunu žádné větší problémy. V plném obsazení a v devadesátce do táhlého kopce už to ovšem žádná sláva opravdu není.
Materiály v kabině taky nepatří k těm nejkvalitnějším. Kromě střední části palubní desky jsou všechny do jednoho tvrdé. Na druhou stranu, vše je kvalitně slícováno a zpracováno, čili nic nedrnčí a neklepe (zatím, uvidíme jak půjde čas).
Jako další věc bohužel musím uvést pověst SEATu, všichni si pod pojmem Ibiza představí buď podivně bachratou předchozí generaci, nebo hranatou a nevýraznou generaci před ní, případně značně nepovedené Toledo odcházející generace. A SEAT má dneska pověst takové Španělské Dacie. Na druhou stranu, když pak auto vidí bývají mile překvapeni;-)
A už jste viděli nového Leona?;-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žadné, díky bohu...
První servisní prohlídka nás teprve čeka...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kupováno jako nové v Auto Jarov a absolutní spokojenost. Vstřícnost a ochotu by si měli dát jako obor činnosti do obchodního rejsříku;-)
Úpravy? .... Proč?;-)
Před zhruba půl rokem jsem přidal frézované kryty prahů s logem IBIZA a tím to mělo zkončit, šlo čistě o funkční úpravu;-)
Následovala tuningová maska bez znaku... a tady to melo zkončit.
Chvíli na to jsem pořídil K&N vložku filtru. Opět to měla být ta poslední úprava;-)
(hezčí zvuk a ochotněji jde do otáček, ale že by to zvyšilo výkon jsem si nevšim, hold kde nic není ani smrt nebere;-))
No a teď opravdu poslední úprava je přední FR nárazník, včetně FR masky se znakem v černém matu... a poohlížím se i po zadním kousku;-)
A to bude vše...
(Nemůžu ovšem vyloučit, že ještě nepřibudou nová, vetší kola (černý lesk), černá střecha, laděný výfuk a pár dalších drobností.... ale potichu;-))
Novinky v recenzi
více fotek...
více fotek přidám asi až na jaře, Ibina půjde na zimáky co nevidět a to jsou jen plechové 14ky:-(
Leda, že by se ještě udělalo nějak echt hezky;-)
Další vozy značky Seat
-
Seat Ibiza SC (2010) Majitel: tomikcz
Přidáno: 19.6.2011 49 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Seat Altea XL (2014) Majitel: Bertold
Přidáno: 6.11.2014 159 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Seat Leon (2007) Majitel: FRPE
Přidáno: 27.11.2009 31501 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Leon (2011) Majitel: erbe
Přidáno: 3.2.2011 2019 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Seat Altea XL (2010) Majitel: Technoid
Přidáno: 22.7.2010 7310 Majitel 9.92 Uživatelé