Recenze
Škoda Octavia 1.8 turbo RS
Technické info
Přezdívka auta kočička Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 154 * kroutící moment [Nm]: 235 / 310 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 8 *
Popis vozu
Už když jsem si kupoval Felicii, tak jsem věděl, že další auto chci Octavii a jako u každého auta co jsem měl, pokud možno s tím nejsilnějším motorem z nabídky a u Octavie to je známá 1.8 Turbo(AUQ) ve verzi RS naladěná na 180 koní( běžná verze AGU má 150 koní)Verze RS se od ostatních verzí odlišuje jinými nárazníky - přední má aerodynamičtější tvar a je níž k vozovce, zadní má výřez na koncovku výfuku - křídlem - které zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, ta je u RS 235 km/h - nižším a tužším podvozkem, většími kotoučovými brzdami - přední chlazené mají 312 mm, zadní chlazené (žádná jiná sériově vyráběná Octavia nemá vzadu chlazené kotouče) mají 256 mm, jiný interiér - šedočerné, polokožené sedačky, světle šedý koberec, budíky rychloměru a otáčkoměru se světle šedým proužkem, rychloměr do 270 km/h, tříramenný volant, kožená řadící páka a páka ruční brzdy - hliníková kola Spider 16 palců, na přání 17 palců a v neposlední řadě znáčky VRS vpředu na masce chladiče a na zadních dveřích.Na RS se dávalo pouze pět barev černá a šedá metalíza, červená, žlutá a bílá, ta byla s polepy ŠKODA MOTORSPORT a byla to limitovaná edice ke stému výročí škodováckého motorsportu a bylo vyrobeno pouze 100 kusů, každý kus má v interiéru plaketu s číslem.Auto jsem chtěl s pokud možno nejmenším nájezdem kilometrů, v černé barvě a s výbavou zahrnující vyhřívané sedačky a tlačítko ESP nikoliv jen ASR, vozy s ASR mají pouze tento systém a ABS zatímco vozy s ESP mají též ASR, EDS a ABS.Auto je velmi dobrém stavu a defakto bez koroze, pouze flíček na zadních dveřích ( vzhledem k tomu, že mám i Felicii, jsem už na to zvyklej :-D).Jel jsem si pro ni až do Českého Krumlova, což je od nás 300 km a stála mě tolik, že bych si za to koupil minimálně dvě Octavie TDi ve slušném stavu :-D Co se týká motoru, nechal jsem si ho očipovat, ale zlepšení není nijak markantní a potvrdilo se mi, že pokud chcete znatelný nárůst výkonu, bez mechanických úprav to nepůjde.Předtím jsem jezdil s "atmosférou" a je to znát, 1.8 Turbo prakticky do 2000ot/min vůbec nejede po dvou tisících už je cítit znatelný zátah a není problém vyhnat ručičku otáčkoměru k sedmi tisícům, převodovka je celkem dlouhá, na sprint z 0 na 100 km/h vám postačí dvojka na pátý rychlostní stupeň při 130 km/h točí motor 3000 ot/min tudíž by převodovka teoreticky zvládla 270 km/h - údajně RS upravená od Raicherta tolik jela i když zde byl jiný motor (APX) a zřejmě i šestirychlostní převodovka - samozřejmě vzhledem ke koncernu VW, nebyl by problém vyměnit převodovku za šestirychlostní, ostatně např. Seaty s tímto motorem ji běžně měli."Lepší" SOUND SYSTEM hraje dost mizerně, vylepšilo to, jiné rádio, subwofer a nastavení eqalizéru.Další věc co jsem hned vyměnil bylo malé pravé zrcátko, sehnal jsem si velké a ve stejné barvě, ale z anglické verze, tak že v něm nebylo nic vidět, objednal jsem si teda pravé čínské, bohužel mi došlo to stejné co už jsem měl, jen nebylo kouřové jaké u RSa bývají, když jsem psal do e-shopu, že mi poslalo anglickou verzi, tak mi odpověděli, že je to čína a doporučujé mi originál, který byl desetkrát dražší, tak jsem hledal dál, v jiném e-shopu jsem se ptal, zda mají pravé, rovné, evropské zrcátko, jelikož na obrázku bylo opět to anglické, odpověděli mi, že se dělají sférická a asférická a že je to sférické lepší (asi se jich potřebovali zbavit, protože lepší je možná na straně řidiče, pokud je na straně spolujezdce, není v něm nic vidět) tak jsem pokračoval dál v hledání a našel jsem opět čínu za 120,-Kč a světe div se, je rovné a vidím v něm pravý bok vozu, jak jsem potřeboval, bohužel není kouřové, tak, že nejspíš budu hledat dál po vrakovištích, to je jedna z nevýhod RSa, některé díly jsou specifické a buď se hůř shání nebo jsou dražší.
Silné stránky
motor, vzhled(plno majitelů "obyčejných" Octávkek si mění přední nárazník za rsový), image RS, znak RS na mnoho řidičů působí jako červený hadr na býka :-D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Byl jsem na prohlídce v servisu Škoda našli mi pouze čtyři sporadické chyby a pouze jedna souvisela s motorem, ironií je, že když jsem byl na čipování motoru našli mi jedenáct chyb.Od koupi auta se mi rozsvítila kontrolka motoru a dle diagnostiky je chyba v systému vstřikování vzduchu, pak přestal jít zadní stěrač, respektive mu musím pomáhat ručně, tak je nejspíš jen zatuhlý, auto dle prodejce dost dlouho stálo, dále se uvolnila svorka na baterii
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé