Recenze

ingjuras (muž 47 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia 1.8 turbo RS

6.67 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15
 

Technické info

Přezdívka auta kočička Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:175000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 154 * kroutící moment [Nm]: 235 / 310 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 8 *

Popis vozu

Už když jsem si kupoval Felicii, tak jsem věděl, že další auto chci Octavii a jako u každého auta co jsem měl, pokud možno s tím nejsilnějším motorem z nabídky a u Octavie to je známá 1.8 Turbo(AUQ) ve verzi RS naladěná na 180 koní( běžná verze AGU má 150 koní)Verze RS se od ostatních verzí odlišuje jinými nárazníky - přední má aerodynamičtější tvar a je níž k vozovce, zadní má výřez na koncovku výfuku - křídlem - které zvyšuje stabilitu ve vyšších rychlostech, ta je u RS 235 km/h - nižším a tužším podvozkem, většími kotoučovými brzdami - přední chlazené mají 312 mm, zadní chlazené (žádná jiná sériově vyráběná Octavia nemá vzadu chlazené kotouče) mají 256 mm, jiný interiér - šedočerné, polokožené sedačky, světle šedý koberec, budíky rychloměru a otáčkoměru se světle šedým proužkem, rychloměr do 270 km/h, tříramenný volant, kožená řadící páka a páka ruční brzdy - hliníková kola Spider 16 palců, na přání 17 palců a v neposlední řadě znáčky VRS vpředu na masce chladiče a na zadních dveřích.Na RS se dávalo pouze pět barev černá a šedá metalíza, červená, žlutá a bílá, ta byla s polepy ŠKODA MOTORSPORT a byla to limitovaná edice ke stému výročí škodováckého motorsportu a bylo vyrobeno pouze 100 kusů, každý kus má v interiéru plaketu s číslem.Auto jsem chtěl s pokud možno nejmenším nájezdem kilometrů, v černé barvě a s výbavou zahrnující vyhřívané sedačky a tlačítko ESP nikoliv jen ASR, vozy s ASR mají pouze tento systém a ABS zatímco vozy s ESP mají též ASR, EDS a ABS.Auto je velmi dobrém stavu a defakto bez koroze, pouze flíček na zadních dveřích ( vzhledem k tomu, že mám i Felicii, jsem už na to zvyklej :-D).Jel jsem si pro ni až do Českého Krumlova, což je od nás 300 km a stála mě tolik, že bych si za to koupil minimálně dvě Octavie TDi ve slušném stavu :-D Co se týká motoru, nechal jsem si ho očipovat, ale zlepšení není nijak markantní a potvrdilo se mi, že pokud chcete znatelný nárůst výkonu, bez mechanických úprav to nepůjde.Předtím jsem jezdil s "atmosférou" a je to znát, 1.8 Turbo prakticky do 2000ot/min vůbec nejede po dvou tisících už je cítit znatelný zátah a není problém vyhnat ručičku otáčkoměru k sedmi tisícům, převodovka je celkem dlouhá, na sprint z 0 na 100 km/h vám postačí dvojka na pátý rychlostní stupeň při 130 km/h točí motor 3000 ot/min tudíž by převodovka teoreticky zvládla 270 km/h - údajně RS upravená od Raicherta tolik jela i když zde byl jiný motor (APX) a zřejmě i šestirychlostní převodovka - samozřejmě vzhledem ke koncernu VW, nebyl by problém vyměnit převodovku za šestirychlostní, ostatně např. Seaty s tímto motorem ji běžně měli."Lepší" SOUND SYSTEM hraje dost mizerně, vylepšilo to, jiné rádio, subwofer a nastavení eqalizéru.Další věc co jsem hned vyměnil bylo malé pravé zrcátko, sehnal jsem si velké a ve stejné barvě, ale z anglické verze, tak že v něm nebylo nic vidět, objednal jsem si teda pravé čínské, bohužel mi došlo to stejné co už jsem měl, jen nebylo kouřové jaké u RSa bývají, když jsem psal do e-shopu, že mi poslalo anglickou verzi, tak mi odpověděli, že je to čína a doporučujé mi originál, který byl desetkrát dražší, tak jsem hledal dál, v jiném e-shopu jsem se ptal, zda mají pravé, rovné, evropské zrcátko, jelikož na obrázku bylo opět to anglické, odpověděli mi, že se dělají sférická a asférická a že je to sférické lepší (asi se jich potřebovali zbavit, protože lepší je možná na straně řidiče, pokud je na straně spolujezdce, není v něm nic vidět) tak jsem pokračoval dál v hledání a našel jsem opět čínu za 120,-Kč a světe div se, je rovné a vidím v něm pravý bok vozu, jak jsem potřeboval, bohužel není kouřové, tak, že nejspíš budu hledat dál po vrakovištích, to je jedna z nevýhod RSa, některé díly jsou specifické a buď se hůř shání nebo jsou dražší.

Silné stránky

motor, vzhled(plno majitelů "obyčejných" Octávkek si mění přední nárazník za rsový), image RS, znak RS na mnoho řidičů působí jako červený hadr na býka :-D

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Byl jsem na prohlídce v servisu Škoda našli mi pouze čtyři sporadické chyby a pouze jedna souvisela s motorem, ironií je, že když jsem byl na čipování motoru našli mi jedenáct chyb.Od koupi auta se mi rozsvítila kontrolka motoru a dle diagnostiky je chyba v systému vstřikování vzduchu, pak přestal jít zadní stěrač, respektive mu musím pomáhat ručně, tak je nejspíš jen zatuhlý, auto dle prodejce dost dlouho stálo, dále se uvolnila svorka na baterii

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

nějaké mouchy se najdou, ale přece jenom ji už je 18 let, tak na to má nárok ...

praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9

proti běžné Octavii jsou nesrovnatelně lepší, ale pořád je to rodinné auto, nikoliv závoďák ...

jízdní komfort
8
provozní náklady
10

vzhledem k výkonu nijak přehnané

náhradní díly
5

na RS je plno dílů mnohem dražší než na běžné verze například plastový rámeček na palubce kolem rádia stojí na RS až desetkrát víc a to je na něm pouze natisklá imitace karbonu ...

výkon motoru
9

na výkon motoru si rychle zvyknete a chcete víc ...

spotřeba
10

8 litrů na 210 koní, skvělé ...

hlučnost motoru
8

přijde mi příliš tichá i když, když stojíte u koncovky výfuku, tak hezky brumlá ...

kvalita sedadel
9

mají dobré boční vedení, ale při nasedání se ničí bočnice a je celkem opotřebovaná, obzvlášť pokud auto vlastnil někdo těžší ...

brzdy
10

chlazené na všech kolech, to nemá ani RS III ...

zavazadlový prostor
10

Octávie, jejich obří zavazadelník je pověstný ...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…