Recenze

hoju (muž 31 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Octavia

6.11 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Moje žena Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:210000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.2

Popis vozu

Škoda Octavia 1.9Tdi-PD 96Kw

Silné stránky

Motor - výkon v pohodě (předtím felicie takže není co řešit. Ovšem na všechno si člověk zvykne.
Praktičnost - vejde se všechno, dost úložného prostoru, trochu mín místa na zadních sedadlech (to mi nevadí).
Jízdní vlastnosti - sedí dobře (ještě mám sporotovní tlumiče a přužiny HP ve skříni), sem tam něco dé cítit (české silnice).
Spotřeba - bez komentáře.
Barva - černá metla se mi prostě líbí.

Slabé stránky

Prostor vzadu.
Pro mě k ničemu tak velký kufr (ale to to jako bonus, ikdyž radši víc místa uvnitř a menší kufr).
Co sem četl dost velký zájem zlodějů.
Na jednu stranu se mi černá barva laku líbí na druhou se hrozně špiní.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Blbosti - táhla stěračů.
Spotřební materiál - brzdy, olej, naplně, rozvody.
Děláno všude možně po Opavě a po známých.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V pohodě týpek, přijeli sme, svezli se, dohodli se, odvezli auto, ke mě ja ho zavezl zpět domů. V Klidu jednání co jsem potřeboval vědět to mi řekl, nic netajil.

Před koupi, po koupi :

Jaké jsem měl požadavky?

Musel to být diesel - úspora, nafta se dá sehnat levně.
Výkon - už sem chtěl něco silnějšího. Původně minimalně 81kw nakonec 96kw :)
Velikost - muselo se mí vejít do garáže.
Barva - ideálně černá
6. Kvalt - jedním i dálky dost, takže 6ti kvalt jasná volba
Výbava - pro mě nutné klimatizace automatická, radio, tempomat, vyhřívané sedačky, prostě kromě kožených sedadel a střešního okna všechno (kožené sedačky se mi moc nelíbily) - prostě když už sem kupoval tak max co de.

Začátky

Než sem koupil moji krasavici, jezdil jsem Felicii 1.3MPI, kterou jsem dostal od rodičů v 18mnácti. S autem sem najezdil cca 100 000km, ale výkon už nestačil chtělo to něco nového, a ať to trochu jede a vypada, hold změna je život.. :-)

Co koupit?

Uvažoval jsem mezi Audi A3, Audi A4, Golf 4, octavka mě ze začátku ani nenapadla. Protože jsem před rokem dodělal garaž chtěl jsem v ní i parkovat, ale omezovaly mě rozměry takže např. passat padl hned a myslel jsem že se tam nevejde ani octavia tak jsem nad ní ani neuvažoval. Díval sem se po Audi, ale slyšel sem o viceprvkové přední nápravě a ceně, celkem mě to přešlo, kromě toho se A3 a A4 špatně shání (v benzínu jich je hodně a za babku, ale ja chtěl diesel), kvůlí rozměrů padla i A4. A3 stále žila, ale jak sem hledal nemohl jsem nic najít a když jo tak byly pod rok 2000 a to jsem nechtěl, některé byly pohnité odzhora dolů apod.. A3 padla... Golf byl celkem nadějný, 4řkový se mi líbí, ale byl sem omezen, že to nesmí být combi kvůlí garáží (a osobně se mi combi ani nelíbí, a je to zbytečně velký "krám" - věc názorů), opět to stejné co u Audi, benzinové za babku, nafťáků hodně málo, ve špatném stavu, s velkým najezdem a hodně staré. Tak jsem se poohlížel po Octavií, měřil jsem garáž na délku to vycházelo asi o 8cm ale tak felicii sem měl kombi a taky tam moc místa nebylo takže sem to měl už v ruce. Kámoš (tímto chci poděkovat za poslaní inzerátu!!) mi poslal odkazy asi na 4 octavie, většina kombi takže pro mě pass. Ale jedna byla černý sedan, s rs narazníky, 96Kw (ikdyž sem původně chtěl 81kw kvůli spotřebě) a ještě k tomu rok 2003 což je slušné. Napsal jsem majteli a šlo to rychle, další den sme se jeli podívat, projeli se, prohlédli, kontrola atd. auto se mi líbilo a ještě ten den sme ho vezli 50km ke mě a pak sem jím hned vezl majtele zpátky (takže slušná zkušební jízda) papíry se udělaly hned (kupní smlouva), hned další den v sobotu sem po internetu sjednal povinné ručení (zelená karta na mail abych mohl hned jezdit) a hned v pondělí přepis a vše bylo hotovo. Byl jsem spokojen a do garáže se taky vejdu.. :-)

Upravy (tuning) se kterým jsem ho koupil :

Náradníky - RS
Budíky - předělané na modro-červené podsvícení celý vnitřek Golf GTI styl.
Volant - RS
Řadící páka - RS
Okna - zatemněná folií
Nechci to přehánět, chci jen decentní úpravy vzhledu, ale ještě se něco vymyslí :-)

 


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Jednou vypověděly stěrače (táhla) jinak pohoda, ale mám ho teprve půl roku (v zimě bez problémů), a chvili zlobily vstřiky (těsnící gumičky se musely vyměnit).

praktičnost
10

Žádný 3 dveřák, pořádne auto vejde se vše.

prostornost
10

Upřímně kdyby mě zajímali lidi vzadu tak by to bylo tak na 5, ale jelikož jezdíme většinou 2 a já jen řídím tak mi to je celkem jedno a plný počet. (když chce někdo svést vydrží to).

jízdní vlastnosti
10

Sedí dobře i bez HP podvozku který mám, táhně obstojně :-)

jízdní komfort
10

Je to Tdi takže motor slyšet de, ale ja si to užívám. No a že cítím sem tam větší díru mi nevadí, krom toho loď která se houpe tu už sem měl (felicia) a nechci znovu.

provozní náklady
10

Rozvody nejsou tak drahé. Olej, brzdy kdo chce at koupí to nejlevnější. (já osobně radši připlatím za sportovní kotouče).

náhradní díly
10

Normální, podle mě jsou všechny auta srovnatelné, ale octavia má vyhodu oblíbenosti takže dost dílu na vrakovištích apod. za babku :) ... kdo chce koupi kotouče za 300kč, jiný zase bremba za dost liříků :) každého volba.

výkon motoru
10

Přešel sem z Felicie 1.3Mpi takže skok jako ... si doplňte, každopádně nákladák předjedu fakt za chvíli, zrychlím dost rychle a ve 130km/h mám na 6tku cca 2200 otáček.

spotřeba
10

Kdybych koupil 66kw Tdi jezdil bych ještě za mín, já radši 96kw a slušnou spotřebu i výkon ( kdybych jezdil slušněji bylo by to ještě lepší).

hlučnost motoru
10

Pro mě není hlučný, ale je to rajský zvuk... Každý rád poslouchá něco jiného. Já svůj motor. :-)

kvalita sedadel
9

Po hodně dlouhém sezení možná trochu bude bolet zadnice, to není až takový problém pro mě zvykl sem si a už nic nebolí, ale ten jeden bod mínus je za snad úplně chybějící boční vedení, při větší akceleraci v zatáčce letím do boku hodně škaredě.

brzdy
10

Kotoučové v předu i vzadu, oboje samozřejmě sportovní. Takže brzdí dobře :-)

zavazadlový prostor
10

Pro mě až moc velký - zbytečně, ale lepší víc než míň.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…