Recenze
Technické info
Přezdívka auta AudiA6Avant Rok výroby 2012 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 180 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.3 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 20 zavazadlový prostor [l]: 540 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.4
Popis vozu
Nové auto jsem v podstatě ani nějak nepotřeboval, ale možnost obměny tu byla a rodina se zvětšila, takže byl čas něco vybrat. Takže rok 2012 zkouška Avensis, aha kvalita Toyty šla nějak dolů trochu to vrzalo, no nic jdeme k Subaru Legacy, aha kvalita šla opět dolů jdeme k Fordu Mondeo, no není to špatné, ale ten interiér nic moc, podvozek dobrý, hlučnost na úrovni mého 10 let starého Avensise, no asi by to byla nejlepší volba, kdybych se neprojel novou Audi A6 (VW Passat taky dobrý, ale jen přeci x let stará platforma, to mne tedy nelákalo). Prostě jakmile do toho auta člověk sedne, už nic jiného nechce. O třídu nižší hlučnost, perfektní podvozek - na naše rozbité cesty, na tak velké auto jede a řídí se neskutečně lehce, do zatáček můžete jet minimálně o 20km/h rychleji, aniž byste to nějak poznali. Takže pak čekání, zda na takové auto peníze budou nebo ne - jen přeci od toho, co jsem psal je cena 2x vyšší. Osud tomu chtěl, auto jsem mohl začít vybírat. Otázka základ bez výbavy nebo jeté v maximální výbavě ? Zkušenosti z Německa s jinými značkami dobré, takže jsem riskl přímo nákup v Německu přes Audi AG na audi.de. Podmínka, když jeté tak záruka 5 let a nejlepší černé sedačky s odvětráváním v kůži, 3.0TDI a quattro. No tato kombinace byla zřejmě dost i na tisíce nabídek německých salónů a já čekal přes cca 3 měsíce než něco vybral. Takže nakonec se 1 objevilo v maximální výbavě a koupě proběhla, cca 3 týdny papírovaní, ale převzetí proběhlo bez problémů a zvládnuto za 1 den v Německu (teď už bych to měl za 1 hodinu. když by člověk věděl co a jak). Auto při příjmu v naprosto 100% stavu, nechápal jsem jak může mít najeto přes 20.000km a vypadat jak nové, ani jeden škrábanec, to jsou prostě Němci, vždy důkladní. Cesta zpět nonstop 800km, tak jsem auto alespoň na německých značkách projel a vše si zkusil. Naprosto dokonalý adaptivní tempomat fungující až do zastaveni a vždy 100%, nikdy jsem nezaznamenal, že by se sám "vypnul" či nějak špatně fungoval - dokonce i v prudkých zatáčkách funguje výborně, dá se s ním jezdit i po městě a zastaví samo i na semaforech - ze začátku adrenalin, ale pak si člověk zvykne a autu věří. V noci mne trochu zklamaly plná přední LED světla, svítí moc pěkně jako ve dne, ale méně do dálky, dálková jsou ovšem excelentní, uvidíme zda půjdou v servisu trochu přizvednout. Jinak maximální spokojenost, hlavně to ticho i v 180 si člověk může povídat, to je hlavní změna oproti střední třídě.
Motor: když už Audi tak Quattro a to je bohužel jen u 3.0TDI a výš, bral bych 2.0TSI Quattro jak mají v USA, nechápu proč u nás v EU toto možné není
Zase pravda je, že 3.0TDI 180kW Quattro bere docela málo, na tak těžké auto je dlouhodobá reálná spotřeba 8.4L (dálky 6.5 - 7L, město 12L při svižnější jízdě). Také je zajímavé, že benzín když se honí, je rozdíl cca 3L benzínu, kdežto s tímto motorem jsem měl rozdíl vždy jen 1L
Těžké psát nějaká negativa, auto je to opravdu výborné, ale jen přeci:
na 20" kolech a pneu Pirelli je podvozek tedy extrémně hlučný na špatném asfaltu, na hladkém OK
někdy nevyjíždí navigace (stalo se cca 5x takže uvidíme co na to servis)
otevírání kufru nohou někdy nefunguje - také uvidíme co na to servis, spíš je to tak 50/50, že se otevře
špatně fungující dual SIM v autě, možná ale problém u mobilního operátora
Ještě bych napsal zkušenost s příplatky, kdyby někdo zvažoval, co za příplatek stojí a co ne, protože mám maximální výbavu a můžu porovnat s méně vybaveným modelem - přímé srovnání:
sedačky - alcantara vs kůže - alcantara sice méně studená, ale nevypadá po cca 40.000km luxusně, kůže je furt jako nová
sedačky - sportovní vs komfortní, rozhodně o dost lepší komfortní, dofukujíce se boky - při vystupování se odfouknou, sedačka vás jakoby obepne a v zatáčkách na jemné kůži vůbec nekloužete, doporučuji také masážní funkci, výborná věc na dlouhé cesty, nemáte vůbec rozlámaná záda, odvětrávání také dobré, ale když už jste spocení tak to není moc příjemné a mate pocit prochladnuti
vyhřívaný volant - dá se bez toho obejít (ale je to dobré i na podzim a jaro, když máte auto venku)
adaptivní vzduch. podvozek vs klasický - to je dost podstatná změna a rozhodně stojí za příplatek - auto je i na 20" kolech stejně komfortní jako klasicky na 18", zdá se mi i že při nastupování je podvozek výš a lépe se tím pádem do něj nastupuje
protihlukové přední sklo a přední boční okna - podle mne také stoji za příplatek, auto je znatelně tišší (zdálo se mi, že i od motoru)
panoramatické střešní okno - ani děti moc nekoukají, takže sice pouští vice světla např. do černého interiéru, ale obešel bych se bez toho
elektrické otvíraní kufru - supr praktická věc, nezašpiníte se, ale el. kufr se vysouvá méně vzhůru, takže vyšší člověk má pod nim méně místa (cca 7 cm)
noční vidění - podle mne největší zbytečnost v autě, umí jen chodce, např. srnky ne, ale třeba změním názor až nějakému černému chodci zachrání život
head up displej - supr věc, už nekoukám vůbec na tachometr, to opravdu doporučuji, zobrazuje i adaptivní tempomat a jízdu v pruzích, kam odbočit barevně z navigace (sice jen šipka a dálku do odbočeni, ale stačí)
adaptivní tempomat - dá se bez něj jezdit, ale jinak je 100% funkční a člověk si po delší cestě odpočine
udržování jízdy v pruzích - také funguje docela dobře, když se zapne spolu s adaptivním tempomatem, je cesta po dálnicích paráda
hlídání mrtvých úhlů v zrcátkách - kupodivu funguje dobře a je to dobrý pomocník
20" kola vs 18" - tak zde bych asi měnil za 18" kola, rozhodně lepší komfort, ale ty 20" jsou tak nádherný
ambientní osvětlení interiéru - pěkné, ale já např. vůbec nevyužívám
řazení pod volantem - nemám, ale nikdy mi to nechybělo, automat řádí stejně lépe sám
TV tuner/DVD - skoro k ničemu, dost špatný signál, nefunguje za jízdy ani pro děti ani pro spolujezdce
Xenon vs LED přední světlomety - Xenon svítí dál, můžete mít i natáčení, LED má lepší světlo, hlavně při dešti, LED nemá natáčení, ale ani není potřeba - LED svítí skoro vždy až za zatáčku, horší je, že LED světlo jakoby je hned uříznuté, kdežto Xenon jde postupně do šera, to mne tedy dost vadí, dálková LED jsou bezkonkurenční, svítí i na několik km
auto přepínání potkávací/dálková - moc dobře to tedy nefunguje, to je možná lepší i vypnout (vše lze přes MMI)
Silné stránky
Malá hlučnost i v rychlostech nad 200km/h
Neuvěřitelně pohodlný a přitom tuhý vzduchový podvozek
super trakce s Quattro
Slabé stránky
Hlučná 20" kola na pneu Pirelli
Potkávací LED svítí málo do dálky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
TOP Centrum Car Kyjov - supr, maximální spokojenost, mohu doporučit
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
AUDI AG Německo, teď už by to bylo OK, jinak trochu hrůza, snad nikdy nepředávali auto někomu do zahraničí
Další vozy Audi A6
-
Audi A6 (2011) Majitel: pettr75
Přidáno: 19.11.2011 1410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Audi A6 (2016) Majitel: Tomogo
Přidáno: 17.1.2020 209 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Audi A6 (2011) Majitel: Jannis80
Přidáno: 3.8.2016 324 Majitel 9.52 Uživatelé
-
Audi A6 (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.6.2007 229 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Audi A6 (2006) Majitel: citrus
Přidáno: 5.7.2008 15210 Majitel 9.92 Uživatelé