Recenze
Citroën Berlingo Citroen Berlingo X 1.6 VTI 95
Technické info
Přezdívka auta Citroen Berlingo Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 72 kroutící moment [Nm]: 152 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 162 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 510 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6
Popis vozu
Citroen Berlingo jsem si pořídil jako třetí automobil po dvou Swiftech, se kterými jsem byl velice spokojen, ale chtěl jsem něco prostornějšího na cestování. Váhal jsem mezi Doblem a Berlingem. Pro Berlingo jsem se rozhodl především kvůli výhodné ceně a proto, že se mi víc líbilo. Pořídil jsem si auto s nejnižší výbavou, tedy bez klimatizace, uvnitř je méně odkládacích prostorů, nemá střešní lišty a centrální zamykání je bez dálkového ovládání. Elektronika je hodně skromná, pouze ABS.
Silné stránky
Silnou stránkou je prostornost a pohodlí při cestování, interiér je dobře odhlučněný, výhodou jsou vyjímatelné zadní sedačky, kladně hodnotím velká boční zpětná zrcátka. Také jízdní vlastnosti jsou vzhledem k velikosti a váze automobilu více než dobré. Podvozek je tuhý tak akorát, to samé platí pro řízení. Trochu jsem se obával velkých náklonů při zatáčení, toto očekávání se naštěstí nesplnilo. Vynikající je také malý poloměr otáčení, takže i ve městě se s ním dobře kličkuje a výborně parkuje i bez parkovacího asistenta. Přední sedačky jsou umístěny vysoko, sezení na nich je pohodlné a umožňují dobrý přehled o okolí. Pochvalu zaslouží i brzdy - na všech kolech jsou kotoučové, dostatečně dimenzované s rychlým nástupem. Výborný je přístup k sedadlům i do zavazadlového prostoru. Praktická je přihrádka nad přístrojovým panelem.
Slabé stránky
Sedadla mají horší boční vedení, jinak jsou ale velmi pohodlná. Někomu by se jako slabá stránka mohl zdát méně výkonný motor. Do kopce má co dělat, při předjíždění je třeba podřadit a počítat s menší akceleraci. Mě ale vyhovuje, na závodění to rozhodně není, svou službu odvede, dálniční rychlost zvládá s přehledem. Na pětku se dá jet jak po městě (kolem 1500 otáček) tak i svižným tempem (při 130 točím kolem 3500 otáček). Do vyšších otáček jsem ho zatím nehnal. Co by se dalo ještě považovat za slabší stránku je řazení, které rozhodně není z těch nejpřesnějších. V zatáčkách je auto nedotáčivé, což je ale vzhledem k hmotnosti docela pochopitelné.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
40.000 - výměna stabilizační tyče u levého předního kola.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem koupil v Malých Nepodřicích u firmy Auto Kápl a zatím jsem velice spokojen, auto bylo dodáno velice rychle (od zadání do výroby asi měsíc).
Zkušenosti po 15.000 km
Jestli máte dost peněz, rozhodně doporučuji verzi s vyšším výkonem. Ne že bych snad nebyl spokojený s tou, kterou mám, ale přeci jen zrychlení je hodně slabé. Při předjíždění je třeba motor více vytáčet, v táhlém kopci mu dochází dech. Na druhou stranu i s nižším výkonem uveze i velký náklad, jen je třeba častěji řadit. S autem se dá se jezdit i docela rychle, v Německu jsem se dostal až ke 160 (+-), to už bych ale bral jako maximum. Na pětku je možné jezdit jak po dálnici, tak i ve městě.
Jinak jsem s automobilem nadmíru spokojen, vše drží, spotřeba se pohybuje kolem sedmi litrů, po přezutí na zimní pláště spíš sedm a půl, v létě jsem jezdil (s lehkou nohou) i za šest a půl. Jízdní vlastnosti považuji vzhledem k velikosti automobilu za dobré, v zatáčce drží stopu, při přejíždění nerovností se mírně rozvlní do stran. Brzdy jsou výborné, až mě jejich ostrost v první chvíli překvapila - na všech kolech jsou kotoučové. Podvozek je také dobrý, po přechodu na zimní nižší pláště 215/55 R16 se jeví ještě lepší (předtím jsem jezdil na původních 205/65 R15). Řízení je dobré, na můj vkus ale trochu přeposilované. Řazení nic moc, před tím jsem měl Suzuki Swift a srovnání těchto dvou je jako nebe a dudy. Nepřipadá mi nijak přesné, dráhy mezi rychlostmi jsou dlouhé. Každopádně se na to dá zvyknout. Nejlepší vyzkoušet v autosalonu.
Dílenské zpracování je vzhledem k ceně obstojné, jen zamrzí některé maličkosti, jako jsou například ostřejší hrany plechů (pod sedačkou), to samé platí i pro tvrdé plasty (např. pod platem zavazadlového prostoru).
Celkově můžu auto s klidným svědomím doporučit, za přijatelnou cenu nabízí dostatečnou kvalitu i užitek a příjemnou jízdu, velice dobře hodnotím pohodu za jízdy, výborný posez a s tím spojený výhled (až na přední sloupek), velká zrcátka, tichu uvnitř automobilu (na volnoběh není motor skoro slyšet) a především prostornost a variabilitu - vyjímatelné zadní sedačky jsou k nezaplacení, na téměř rovné ploše zavazadlového prostoru se dá i pohodlně vyspat.
Novinky v recenzi
Zkušenosti po 50.000 km
Po 40.000 odešla stabilizační tyč u levého předního kola. Po dalších 10.000 se opět ozývá...
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Citroën Berlingo
-
Citroën Berlingo (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.1.2009 69 Majitel 9.42 Uživatelé
-
Citroën Berlingo (2017) Majitel: spigy11
Přidáno: 24.2.2018 810 Majitel 8.83 Uživatelé
-
Citroën Berlingo (2011) Majitel: Silencer
Přidáno: 2.6.2012 08 Majitel 8.78 Uživatelé
-
Citroën Berlingo (2009) Majitel: mrak1
Přidáno: 8.11.2010 167 Majitel 8.67 Uživatelé
-
Citroën Berlingo (2009) Majitel: Hajnejch
Přidáno: 11.7.2021 01 Majitel 6.22 Uživatelé