Recenze
Hyundai i30 1,4i Classic Plus
Technické info
Přezdívka auta Hyundai i30 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:117000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.6 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Jelikož se mi povedlo předchozí i30 sešrotovat, rozhodoval jsem se co pořídit nového. Na výběr byla celá modelová řada od Hyundaie, jelikož jako zaměstnanec dealerství mám nárok na nějakou tu slevu. Nakonec jsem vybral "starý" model i30 opět s motorizací 1,4i, výbavu Classic Plus, což odpovídá Made in CZ, kterou jsem měl předtím.
Na skladě na mě čekal poslední kus ve světle modré barvě, který byl rovnou z výroby obutý na 16" ALU discích Hyundai. Tyto disky přináší automaticky do výbavy Classic plus ještě kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.
Oproti předchozí i30 mám tedy širší pneumatiky (185mm vs. 205mm). To se projevuje vyšší stabilitou a přilnavostí v zatáčkách.
Na druhé straně je to asi o 1% méně komfortní jízda (15" vs. 16") - skutečně ten rozdíl není tak propastný jak někteří prezentují.
Vnější výbava přináší dvojici předních mlhových světel, lakované kliky, lakovaná zpětná zrcátka, malou střešní anténu, zástěrky proti nečistotám a již zminované ALU disky 16" s pneu 205/55 R16
V interiéru na posádku čeká manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově+podélně nastavitelný volant, loketní opěrka, aktivní hlavové opěrky, palubní počítač (funkce: průměrná spotřeba, dojezd, denní počítadlo najetých km, průměrná rychlost), progresivní posilovač řízení, elektricky ovládaná+vyhřívaná zpětná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání se sklopným klíčkem, autorádio s RDS, MP3, USB, AUX, iPod a šesticí reproduktorů (4 hlavní + 2 výškové), ovládání autorádio tlačítky na volantu.
Vůz je již zajetý, do 2000 km jsem jezdil 2000 - 4000 ot./min.
S touto motorizací se dá klidnou jízdou jezdit za 5,5 - 6 litrů na sto. Při sportovnější (dá-li se to tak se čtrnáctistovkou nazývat) pak poskočí zhruba na 8 litrů.
Při normální jízdě v rozmezí 2000 - 3000 ot./min. se může zdát že výrobcem udávaných 109 koní se někam rozuteklo a pod kapotou jich zbylo jen několik desítek. Celé stádo spojí své síly až ve chvíli, kdy motor dostanete nad 4000 ot./min..
Svezení tedy může být úsporné, ale i se sportovním nádechem - důležité je však správně řadit.
Podvozek se může zdát pro některé cestující příliš tvrdý, zkuste se však svézt jakýmkoli jiným vozem nižší střední třídy (nepočítaje kolíbavý Renault) a teprve poté porovnávejte. Skutečností je, že se výrobci povedlo najít kompromis mezi tvrdým stabilním naladěním a komfortem.
Jízda s i30 dokáže způsobit neskutečnou radost. Přesné řízení, přesné řazení, příjemné dávkování brzd, pohodlný posez za volantem, a audiosystém - to vše dodává pocit radosti a uspokojení.
ad. audiosystém - opravdu jedinečný zvuk linoucí se ze seriově dodávaných reproduktorů! Dokonce ani modely ix35 nebo SantaFe nemají tak kvalitní repro. Denní využití u mne nachází i USB port, jež se nachází na středovém tunelu (a to prosím i v úplně základní výbavě Start) a ovládání na volantu.
Domontováno handsfree s ovládáním z volantu - příjemná vychytávka
Silné stránky
+ slušná výbava za super peníze
+ líbivé lité disky
+ audiosystém
+ příjemně naladěný podvozek
Slabé stránky
- nelze doinstalovat jednoduchý elektronický tempomat
- motor by snesl šestý převodový stupeň
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kdy se člověku poštěstí sám sobě prodat auto? :-)
Novinky v recenzi
Prodej vozu
Vůz je prodán se stavem 117.000 km. V 98.000 km došlo k výměně motoru na záruku, neboť se trochu vydřely válce. KONEC.
fotografie, první servisní prohlídka
Přidány trošku lepší fotografie. Mám za sebou první servisní prohlídku ve 20.000 km. Kromě výměny náplní a filtrů bez jediné závady. Nechal jsem také aplikovat folie na okna - dle mého názoru vůz vypadá lépe.
Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 1,4i Classic Plus
- mas to pekny:) 26.07.2010 13:10
- Re: Zástěrky 18.07.2010 19:07 havros
- Re: hodnocení 18.07.2010 19:07 havros
- Re: rozdíl 15" vs 16" 18.07.2010 19:04 havros
- Zástěrky 14.07.2010 14:42 saldy
- hodnocení 14.07.2010 10:15 icetiger
- Re: Re: Re: Nehoda 13.07.2010 16:22 havros
- Re: Re: Nehoda 13.07.2010 15:18 kexxik
- Re: Nehoda 13.07.2010 13:57 havros
- Nehoda 13.07.2010 13:55 Donnie
- rozdíl 15" vs 16" 13.07.2010 13:19
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé