Recenze
Technické info
Přezdívka auta RS Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:9000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 / 158 * kroutící moment [Nm]: 235 / 275 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 231 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 548 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8 / 7.8 *
Popis vozu
Elegantní stříbrné kombi, které umí všechno rychle přepravit, s rozumnou spotřebou, vzhledem k výkonu a navíc je s ním zábava.
Má vše co potřebuji: ABS, ESP, xenony, aut. klima, 4x el. okna, el. zrcátka, DO centrál, 4x airbag, vyhřívaná zrcátka, ASR,autorádio na kazety + CD changer v kufru na 6 CD, 8 repro atd ...
Hned po koupi dodělán Construct a alarm GPS.
(jen mě mrzí, že nemá vyhřívaná sedadla, ale ty si v Itálii nikdo nepřiplatí)
Popíšu vám jak jsem k němu přišel a jaké mám zatím zkušenosti:
Vzhledem k tomu že jsem minulé auto naboural tak nešťastně, že se nevyplatilo ho opravovat (byl to Renault 19 1.8 16V 135PS), musel jsem se poohlížet po nějakém novém přibližovadle. Po pročítání všech možných recenzí, příspěvků a vzhledem k tomu, co jsem od auta očekával, padla volba na mé již dlouho vysněné auto Octavie RS.
Má kriteria byly: auto musí být dostatečně výkonné, mít ESP, xenony, dostatečně velké pro rodinu, a přijatelné pořizovací a provozní náklady, samozřejmě i přítelkyně měla rozhodující slovo. Ve hře ještě byla Mazda 6 2.3 benzín, ale ta vzhledem k menšímu výkonu a povinnému ručení neprošla. Tak bylo jasno, i vzhledem k tomu, že přítelkyně měla jisté výhrady, ale nakonec souhlasila s RS.
Začal jsem sledovat různé nabídky, je pravda, že aut bylo docela dost,ale ne vždy s požadovanou výbavou a v perfektním stavu,
A hlavně kombi prostě nebyla.
Na první, na kterou jsem se byl podívat, byl liftback v černé barvě, dovoz Rakousko. Po důkladném prohlédnutí jsem viděl že to nebude to pravé, nicméně jsem se byl projet. To, co nastalo po sešlápnutí plynu jsem nečekal, auto ochotně a bez otálení vyrazilo s takovou vervou, že než sem se nadál, bylo na tachometru 150 km/h. Prodejce mi sdělil, že je to chipnuté, takže proto tak jede. Na stavu bylo vidět, že majitel se nestaral a jen jezdil, takže jsem se rozloučil a jel domů.
Při brouzdání po internetu jsem najednou narazil na stříbrné kombi, navíc nedaleko bydliště, ale v popisu bylo "najeto 7000km"
Tomu jsem samozřejmě nevěřil, nicméně jsem zavolal, domluvil schůzku a jel se podívat.
Při pohledu bylo hned jasné, že je v perfektním stavu, vše originál, jako nové, se všemi doklady, klíči, bez známky používání.
Vše jsem prohlédl a nic, žádné chyby, jel sem se projet a ten pocit byl jiný než u předchozí černé, méně zátahu i emocí. Řekl jsem si, že vzhledem k tomu, že ta černá byla chipnutá a tahle ještě není ani moc zajetá, to bude normální. Zeptal jsem se, jak je možné že to má tak málo najeto? Řekli, že je to od rodiny z Milána, která měla víc aut a toto prostě využívala pouze občas na výlety s rodinou.(majitelkou byla žena)
Rozloučil sem se, ale dlouho mi to nedalo, zavolal jsem známému automechanikovi a jel se znovu podívat. On sám mi řekl, že toto je důvod proč nekupovat nové auto, že takový stav ještě neviděl u 5 let starého auta a že ty km budou nejspíš pravda. Projeli jsme se, koukli na podvozek(jamu a vše jsme měli k dispozici u prodejce), nikde ani kousek rezu, všude nálepky jak když vyjede z autosalónu. Tak jsme se domluvili, dali zálohu a za 5 dní byla doma.
Po kontrole jsem zjistil že jsou značně podhuštěné pneumatiky (1,6) a to byla jedna z hlavních věcí, proč to auto jelo o tolik hůř. Je pravda že ani teď auto nejede jako ona černá, ale to je logické.
Zkušenosti:
Moje zkušenosti jsou zatím malé:
Spotřeba:
První co jsem zjistil bylo že auto má neuvěřitelnou spotřebu, běžně jsem jezdil s Renaultem za 8,6 l, a Octávka jezdí za 8l (převážně město a okresky 50/50). Při delší cestě na hory, tam plný kufr a 4 lidi, zpět 2 lidi a půl kufru a celková spotřeba za 300 km byla 7,3 l.
Brzdy:
úžasné, jen se dotknete, lehce zmáčknete a stojíte okamžitě.
Ani při brždění z rychlosti 190 se neunaví.
Motor:
je neuvěřitelné jak se motor zvedá od nízkých otáček, je pravda že nahoře asi od 4500 mu dochází tah, zrychluje, ale nezvyšuje tah. Je to přirozené vzhledem k tomu, kde je posazen výkon a točivý moment. To je asi jediné zklamání, co mi auto připravilo. Byl jsem zvyklý, že Renault do 4000 táhl, a pak se probudil a letěl až do 7000, ale to Octávka neumí, ale zase to mnohem víc vynahrazuje ve spodních otáčkách. Je o hodně rychlejší než Renault, ale méně emocí. Snadnost předjíždění, aniž by člověk musel podřadit, je úžasná. Prostě šlápnete a je to, hned začíná zrychlovat, i na 5 při 130 a to na 3 umí 170!!! Motor je tichý a kultivovaný, akorát musím trošku víc šlapat na pedál, než sem byl zvyklý, nevím, asi je to tím elektrickým plynem, ale nemá to citlivost lanka.
Podvozek:
Zatím se spíš oťukáváme, je docela pohodlný oproti Renaultu, víc se naklání (ne moc, není to nepříjemné), ale je to kombi, musím říct, že citlivost, přesnost řízení je na vysoké úrovni, i zpětná vazba posilovače je dobrá. Prostě kam to auto pošlete tam jede a dá se velice přesně ovládat. Je pravda, že zatím sem na hraně nejel. Rychlejší průjezdy autu nedělají žádné problémy, sice se nakloní, ale jede a sedí dobře.
Kufr a interier:
Kufr je prostě veliký, skladný, vejde se tam vše, co je potřeba, interier má výbornou kvalitu zpracování, použité materiály jsou kvalitní. Jediné, co mi tu chybí, je osvětlení zadních sedadel.
Co mi vadí, je otvírání přihrádky u spolujezdce, otvírá se málo a je do ní horší přístup. Origo audio nestojí za moc,sice 8, ale papírových repro hraje nic moc. Navíc v předních dveřích je zmenšená hloubka, takže bez úpravy tam klasické kvalitní repro nejde dát.
Sedadla jsou pohodlná, široká, ale zasloužily by větší boční vedení.
Tak to bude zatím asi vše.
Silné stránky
motor(ten zátah hlavně v nižších otáčkách)
brzdy (účinnost v jakékoli situaci)
řízení(citlivost i přesnost)
kufr (prostě obrovský)
spotřeba(vzhledem k výkonu)
vzhled(ani časem neztrácí na atraktivitě)
Slabé stránky
prostor na zadních sedadlech(mám přes 190cm a za mnou si sedne málokdo)
malá světlá výška: hlavně př. nárazníku(člověk si musí dávat velký pozor, aby ho neodřel a navíc všude prostě nezajedete)
jen 5 rychlostních stupňů(6 by se hodila hlavně na dálnici)
originální audio
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádná a tak to snad zůstane ...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
je to dovoz Itálie, od AUTOIMPORT BRNO, naprostá spokojenost,
solidní a profesionální chování. Mohu jen doporučit.
Vše zařídili, dodali všechny doklady, klíče, příručky atd.
Přihlášení, technická vše v ceně, jen sem si byl vyzvednout značky.
Vše proběhlo přesně podle domluvy.
Tuning
Zatím žádný, auto je naprostá originál sériovka, pouze proběhla výměna autorádia za Pioneer na mp3. Do budoucna plánuji lepší reproduktory a mnoho dalšího, ale záleží na finančních možnostech ...
Tak nám přibyl chip, který zvýšil výkon na 158 kw a toč. moment na 275 mn/min
Rozdíl je opravdu znatelný, auto táhne silněji od spodu a i po překročení 5000 ot/min nepřestává až do 7000 ot/min narozdíl od serie... :)
Novinky v recenzi
chip tuning
Tak nám přibyl chip, který zvýšil výkon na 158 kw a toč. moment na 275 mn/min
Rozdíl je opravdu znatelný, auto táhne silněji od spodu a i po překročení 5000 ot/min nepřestává až do 7000 ot/min narozdíl od serie... :)
Tak nově byl dodělán tempomat a vyměnily se všechny reproduktory, plus do předních dveří MDF podložky pod repro. Vepředu zůstali komponentní repro Pioneer TS-A 172 C a dozadu přišli komponentní SINUS LIVE SL 150 + NEO 25S. Zatím naprostá spokojenost, sice více basů by neuškodilo, ale oproti orignálu značný rozdíl. Tempomat je opravdu snadná záležitost, jedná se pouze o výměnu páčky pod volantem a zapojení kabeláže. Ten komfort je prostě super :-)
nějaké foto z dneška
tak se dnes umívalo
Aktuálně proběhla výměna předních reproduktorů za komponentní reprosoustavu Pioneer TS-A 172C a musím říct že je to změna dost patrná, i když jsou na původním místě bez použití MDF podložky a vytlumení. Ještě jsem odpojil výškové repro v zadních dveřích, které jen rušilo celkový zvukový přednes.
Tak aby jste věřili tak sem ty kotouče vzal ještě jednou :-)
Tak tady je nějaká ta recenze a foto.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS
- Autoimport Brno 13.10.2009 12:41 jaromir.m
- Re: 10b 04.01.2009 20:49 gumak
- 10b 04.01.2009 19:13 pedro26
- vRS 02.01.2009 17:59 Bl@de
- Autoimport 01.01.2009 23:16
- Re: Re: Re: 9000km? 01.01.2009 22:39 gumak
- Re: Re: 9000km? 01.01.2009 11:42 Deutscher
- Re: 9000km? 01.01.2009 11:25 _Teddy_
- 9000km? 01.01.2009 10:52 FRANIK
- Re: Re: Re: Re: KM 31.12.2008 18:23 Luko81
- Re: Re: Re: KM 31.12.2008 17:51 gumak
- Re: Re: KM 31.12.2008 17:45 Vette
- Re: KM 31.12.2008 17:39 gumak
- KM 31.12.2008 15:54 Vette
- re 31.12.2008 15:45 gumak
- Re: ??? 31.12.2008 14:07
- ??? 31.12.2008 13:58 nasťa (RSKa)
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé