Recenze
Technické info
Přezdívka auta Úžasňák Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:1050 palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1591 výkon [kW]: 93 kroutící moment [Nm]: 154 maximální rychlost [km/h]: 192 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední
Popis vozu
Vybírali jsme mezi Kia Ceed, Hyundai i30, Ford Focus, Škoda Fabia, Octavia, Seat Altea. Rozhodnutí padlo na i30CW, 1.6, STYLE, z důvodů cenových, nejvyšší výbavy včetně ESP a délky záruky. Auto je pro moji ženu na vožení dětí, na nákupy, vožení práce (upřednostnili jsme combi kvůli rovné nakládací hraně). Výchozí stav: najeto 1050 km.
Silné stránky
- Velmi tichý motor, neřve (netrhá uši) ani při 160 km/h, ale 6. kvalt by mu sednul :-)
- Svižný a hbitý motor
- Krátká délka řazení, kvalty tam padají samy
- Skvělé zpětné samostmívací vnitřní zrcátko
- Komfort jízdy
- Sklápěcí zpětná zrcátka (super věc při parkování v obchodních centrech)
- Z USB médií zatím přečteno a přehráno vše (MP3, WMA, apod.)
- Komunikace s iPhone 3GS funguje bezvadně, i když iPhone píše, že toto příslušenství není podporováno
- Spousta odkládacího místa
- Sklápěcí opěrka s držáky lahví mezi zadními sedadly (konečně si děti mohou odložit lahve s pitím a ne je pohazovat po autě)
- Tempomat pěkně drží stanovenou rychlost
- Výborná funkce je omezovač rychlosti - nepustí přes nastavenou rychlost ani kdyby se řidič stavěl na hlavu... :-)
- Výborná především přední sedadla díky perfektnímu bočnímu vedení. Kůže změkčila i zadní sedadla.
- Rovná nakládací hrana zavazadelníku
- Tiché zavírání dveří, měkký dosed, žádné kovové bouchání
- Výborná ovladatelnost, někdy až moc díky přeposilovanému řízení
- Plno místa před zadními sedadly.
Slabé stránky
- Ve vnějším zpětném zrcátku řidiče se leskne lesklá ploška ovladače ofuku skla, nejvíce při naklopení ovladače směrem na sklo !!!!
- Podivné řazení zpátečky
- Moc velké teplo v zimě na nohy v případě zapnutí AC na AUTO
- Skutečně malý kufr
- Proč se auto samo odemyká po vytážení klíčku ze zapalování...?
- Nelze stahovat zadní okna od řidiče, při zamknutí jejich stahování pro posádku vzadu (ochrana pro děti). V mojí Oct.1 toto funguje
- Od podběhů je slyšet každý kamínek... :-(
- Spotřeba zatím okolo 9 litrů / 100 km. Není se co divit, když při 140 km/h točí přes 4.000 ot/min...
- Chybí 6. kvalt
- Drahý kabel pro iPhone
- Přední loketní opěrka je příliš krátká
- Přes zatmavení části skla za vnitřním zpětným zrcátkem, není pořádně vidět na semafor
- Chybí funkce automatického zesílení rádia (přehrávače) při zvýšení hluku v autě
- Hodilo by se osvětlení do zatáčky jako mají vozy VW
- Proč není osvětlené vnitřní tlačítko zamykání auta...? :-(
- Taktéž není osvětlený ovladač sklápění předních světel.
- Prapodivné zapínání ostřikovače zadního skla - nikoli páčkou od sebe jako u VW, ale otočením přepínače (přijde mi to trochu až nebezpečné...)
- Proč nejsou ve hraně předních dveří normální červená světla jako na každém druhém autě...? Opravdu se muselo tak šetřit a dávat tam jen odrazky...??
- Neuvěřitelně odfláknutý palubní počítač. Od přepínání funkcí na palubní desce (považuji to za VELMI NEBEZPEČNÉ) až po chybějící funkce jako je celkový čas strávený za volantem apod.
- Proč u takto vybaveného auta chybí aspoň základní údaje neustále na očích řidiči ? Mám na mysli minimálně venkovní teplotu a čas. Tyto údaje jsou k dispozici pouze na středovém panelu a pouze když panel není vypnutý, protože v noci skutečně oslňuje...
- Zcela nepochopitelně chybí jednoduchý držák např. na parkovací lístky.
- Neskutečně odfláknutá roleta kufru. Když člověk spěchá, tak se to nedaří zacvaknout a nedaří... :-(
- Parodie na lapače (zástěrky)... :-(
- Páté dveře se neuvěřitelně dobře špiní... :-(
- Stejně tak se pěkně drží špína lemů zadních blatníků.
- Rádiu chybí funkce "Mute". Tlačítek jak nas..ných, to už se tam jedno navíc nevešlo...?
- Nejednotná změna podsvícení rádia a klimatizace. Nechápu...
- Manuál krásně popisuje jak vytahovat el. okna automaticky i nahoru, ale k nám tato funkce zřejmě ještě nedorazila.
- Neuvěřitelně odfláknutý manuál. Nepřesný jazykově, chybí popis výbavy Style.
- Neustále upadávají zadní kryty pojezdů předních sedadel. Stačí do nich jen trochu drcnout.
- Na plastových výplních dveří zůstávají šmouhy - stačí trochu zpocené ruce
- Při vyšších rychlostech se stěrače jen velmi neochotně vrací do výchozí polohy a hlavně špatně stírají po použití ostřikovačů
- Plastové díly se při sebemenším kontaktu s jiným tvrdým předmětem hned odřou
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- Při teplotách pod -7 stupňů nejde otevírat víčko nádrže. Musí ho otevírat dva lidi. Jeden tahá za páčku v autě, druhý otevírá víčko. Děs běs... :-((
>>> V servisu promazáno.
- Po převzetí zjištěny pokousané součásti od kuny v motorovém prostoru. Bude vyměněno v rámci záruky.
>>> Vyměněno.
- Při přejezdu nerovností přestává fungovat audio v levé a následně i v pravé části vozu. Po nějakém dalším přejezdu zase začne a tak dokola. Doufám, že bude opraveno v rámci záruky.
>>> Opraveno.
- Syčivý zvuk při rozjezdu na 1, 2, 3. S rychlostmi 4 a 5 se tento zvuk míchá se "šustěním" pneumatik. Dotaz na servis.
>>> Dle sdělení servisu je to normální...
- Při rychlosti nad 100 km/h je opravdu velké umění ostříknout a setřít přední sklo. Ostřikovače stříkají kam se jim zachce, stěrače se jen velmi líně vrací do základní polohy. Dotaz na servis.
>> Prý se s tím nedá nic dělat...
- Ukazatel okamžité spotřeby při stání ukazuje spotřebu 20 l/100 km. Dotaz na servis.
>>> Vlastnost, nedá se s tím nic dělat.
- Při jízdě na tempomat je znatelné "trhání" (cukání) vozu. Dotaz na servis.
>>> Vlastnost, nedá se s tím nic dělat.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autoactivity v Třebíči. Profesionální přístup, naprostá spokojenost.
Další výbava
- Zámek řazení DEFEND
- Zadní couvací senzory
- Parrot MKi9000
- Trojblik
- Ultrazvuková čidla pohybu
- Boční lišty
- Zimní obutí Michelin Alpin A4, 205/55, R16, 91H. Fantastická guma na sněhu, břečce i vodě.
Novinky v recenzi
Spojka
Výměna přítlačného kotouče a lamely spojky. Stav: 26000 km.
Spotřeba
Nedaří se mi dostat spotřebu pod 7,5 l / 100 km. Ani když jedu sám a nemám těžkou nohu :-(
Spotřeba
Zatím žere jak tank. Na dálnici okolo 10. Na okreskách zatím rekord 6,7.
Funkce MUTE
Jediná "vychytávka" na vypnutí rádia na volantu, je podržením tlačítka se šipkami. Tím se rádio vypne. Bohužel už ale nejde zapnout. Tuto funkci v manuálu nenajdete... :-((
Další vozy Hyundai i30
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 24.6.2008 569 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 9.11.2008 1610 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.2.2009 179 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2011) Majitel: Marblik
Přidáno: 30.11.2011 3510 Majitel 9.83 Uživatelé