Recenze
Technické info
Přezdívka auta N/A Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:82000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední
Popis vozu
Ahoj čtenáři, po cca 40000 km, strávených za volantem zářivě zeleného Rapidu, se s vámi podělím o zkušenosti.
Vyroben v 9/2014, já jej zakoupil v 2/2017 s najetými 43000 km. Stav perfektní až na dvě drobné kosmetické vady na laku, způsobené pravděpodobně nešetrným parkováním v hlavním městě.
Výbava nijak neoslňuje, nicméně obsahuje vše, co může nenáročný motorista potřebovat (zmíním manuální klimatizaci, rádio s mp3, ovládání funkcí na volantu, el. okna...). V případě motorizace jde o slabší verzi motoru 1,2 TSI - tzn. 63kW/ 160 Nm.
Rovnou prozradím, že auto splnilo má očekávání a požadavky, které jsem před koupí měl. Potřeboval jsem spolehlivé auto, které mě finančně nezruinuje servisem a provozními náklady, zároveň bude bezpečné a poskytne dostatečnou dynamiku jak pro provoz ve městě, tak pro rychlejší přesuny po dálnici. Jak říkám, vše splněno. Zde v bodech rozvádím:
- Zatím neeviduji jedinou závadu, olej neubývá ani nepřibývá, auto startuje bez problémů ať je -25° C či +40° C, vše funguje
- Autorizované servisy jsem vzdal, téměř celou dobu využívám služeb nezávislých servisů, pravidelné servisní úkony znamenají náklady v řádů několika stovek
- Průměrná spotřeba je v intervalu (5,3 - 6,3)l/ 100 km, vliv má roční období a způsob jízdy
- Dynamika je čistě subjektivní záležitost - rozhodně nejde o trhač asfaltu, ale kamion na okresce se nebojím předjet, na dálnici auto udrží 140 km/h za všech okolností, max. rychlost je někde mírně nad 200 km/h (tachometrových) - každopádně při rychlosti nad 160 km/h auto dává výrazně najevo, že tohle není zcela jeho šálek kávy
Každopádně nic není dokonalé a za dobu strávenou za volantem jsem si všiml hned několika zvláštních věcí - jak se později ukázalo, nejde o závady, nýbrž o vlastnosti vozu. Zde je malý seznam:
- Drobné pohasínání světel při razantnějším točením volantem (např. na parkovišti), taktéž při dojezdu el. oken = vlastnost
- Zvláštní kovový zvuk při puštění spojky slyšitelný z exteriéru otevřeným oknem = vlastnost
- Občasné povrzávání od zadní nápravy = vlastnost
- Při studeném motoru občasné cukání (nic hrozného) = vlastnost
- V teplotách nad 10° C se po startu zahřívá katalyzátor, trvá to cca 30 sekund, je doprovázeno výrazně zvýšenými volnoběžnými otáčkami. Jakmile vyjedete v tomto režimu, překvapí vás jiné chování auta - např. citlivost brzdového pedálu = vlastnost
- Někdy při startování (cca 1 z 10) zvláštní chrastivý zvuk = vlastnost
- Nesmím zapomenout na boční vítr - vůz je při poryvu větru poněkud neklidný = vlastnost
Postupem času jsem tyto vlastnosti přestal vnímat a smířil se s tím, že Rapid občas vrzne, cukne, zachrastí. Přeci jen, od počátku bylo prezentováno jako levné auto.
S klidným srdcem hodnotím na pěkných 7/10.
Silné stránky
Rozumné provozní náklady
Dostačující dynamika
Spolehlivý
Velký kufr
Prostornost
Slabé stránky
Již zmíněné vlastnosti vozu
Další vozy Škoda Rapid
-
Škoda Rapid (2018) Majitel: Honza21
Přidáno: 3.6.2018 498 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2017) Majitel: MadMack2
Přidáno: 24.12.2017 489 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2013) Majitel: WNC1988
Přidáno: 21.9.2013 289 Majitel 9.68 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2017) Majitel: vrkuboy
Přidáno: 29.10.2017 339 Majitel 9.63 Uživatelé
-
Škoda Rapid (2012) Majitel: roox
Přidáno: 24.4.2014 178 Majitel 9.60 Uživatelé