Recenze
Technické info
Přezdívka auta Wall-e Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2521 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.7 maximální rychlost [km/h]: 240 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 230 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.7 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
VYBER:
Auto (se slabsim motorem) jsem si byl otestovat jiz v lednu u Volvo dealera. Auto me jiz od zacatku zaujimalo svym vzhledem. Hledal jsem nove mensi auto s peknym designem a vykonym motorem. Financni limit byl puvodne 350.000, ale nakonec sem uvazil, ze priplatit 100.000 a dostat se do uplne jine kvalitativni urovne se vyplati. Rozhodoval jsem se mezi Hondou Civic, Fiat Brava, Golf VI a prave Volvem C30. Nakonec trojuhelniku cena, kvalita, exluzivita zvitezilo Volvo. Navic verim ze Volvo je hodne bezbezna znacka.
Po testovaci jizde a prohlednuti ceniku jsem Volvo odsunul az na konec meho vyberu. Ale kdyz jsem zacal prohlizet bazarove nabidky, abych se vesel do sveho limitu, tak jsem narazil na velmi zajimave nabidky aut Volvo z jednoho mensiho brnenskeho bazaru a poradi se nahled obratilo. Takze mohu rici, ze bazarove ceny ostatnich modelu se drzely blizko novych vozu, kdezto Volvo bylo mnohem levnejsi.
KOUPE:
Nabidka brnenskeho autobazaru (vice v sekci prodejce) byla velmi rozmanita. Nakonec jsem se rozhodl pro C30 v nejsilnejsi motorizaci s velmi schopnou vybavou Momentum. Nad ramec Momentum vni bylo snad jen autoradio High Performance. Coz je takovy zaklad, jelikoz pozor, zakladni autoradio neumi MP3.
Auto me stalo 449.000, coz je krasna cena na 2007/11000km. Kdy nove se stejnou vybavou stoji dle katalogu 800.000.
Po ujisteni ze, auto je naprosto v poradku, a je jeste v zaruce Volvo, sem se rozhodl auto bezmyslenkovite zamluvit. Poslal jsem penize prodejci na ucet a prijel si auto vyzvednout. Vedel jsem ze je nepravdepodobne, abych na zaklade vsech faktu, auto odmitl.
ZKUSENOSTI Z JIZDY
Pro informaci moje predchozi auto byl Peugeot 206 GTI (140 koni), na zaklade zkusenosti snim budu relativne hodnotit Volvo.
Kdyz Peugeot zarezaval do sedacek na 1. a 2. stupen, Volvo to dela i na 3. Ovsem tim vznikaji i problemy s trakci. Auto dokaze proklouznou i na druhy stupen a to nejen pri prerazovani z 1 stupne. Motor je krasne pruzny uz od 2500 otacek, ale co me ze zacatku delalo problemy byl hodne odhluceny motor. Pri decentne pustene hudbe me jiz nestacilo radit dle hluku motoru, ale musel jsem sledovat otackomer. Protoze i kdyz se otacky jiz blizi redline, tak hluk zacinam pocitovat hodne z lekha. Samozrejmne je to o cviku a radim cim dal vic intuitivne.
Auto nema dobrou trakci, ale v tento moment nemohu adekvatne hodnotit, protoze auto jsem koupil s letnimi a jiz je nebudu menit. Takze tyto a dalsi slova berte s rezervou. Pri seslapnuti plynu jsou kola neklidne a snazi se najit cestu vsude mozne a to i na 3. prevodovy stupen. Potom uz nezbyva nez pevna ruka na volantu. S takovym vykonem je treba zachazet opatrne. Stejne tak zazivam velke problemy s vyjetymi kolejemi, ktere sem s pazoutem tolik nezazival. Ale pokud je silnice rovna a sucha, sedi auto jak pribite pri jakemkoliv zachazeni. Predjizdeni manevry jsou jedna velka lahoda, cas nutny na predjedi se hodne zkracuje. Na dalcnici to naopak lze natrit i frajirkum s Octavii RS ci Golf GTI, kteri se vam cpou na zada a problikavaji, i kdyz mate pred sebou auto.
Jinak musim rict, ze auto prenasi zpetnou vazbu do volantu dostatecne (v porovnani s pazoutem), i presto ze v recenzich sem cetl opak. Naopak o kus hure snasi nerovnosti na silnici, 17ti palcova kola delaji svoje.
ZKUSENOSTI Z INTERIERU
Palubni desca je spica. Nekdo by mohl rict, ze je to IKEA style a musim souhlasit, ale to neni nic proti nicemu. Je velive prakticky, jednoduchy a tim i prehledny. Zadne slozite barevne displaye a tuny nastaveni. Budiky prehledne, informace palubniho pocitace standardni. Potesenim jsou nektere senzory, napr. destovy (automaticke sterace / frekvence), svetelny (zapinani svetel), proti oslneni (samozmenitelna odrazivost zpetneho zrcatka), senzor zamlzeni oken, a dalsi, a dalsi. Malickost, ktera me rozciluje a kterou zda se nelze vypnout je senzor pasu, ktery o sobe dava dost neprijemne hlasite vedet. Jeho hlasitost je enormi nad 40km/h. Jsem rozhodne pro pas, ale v pripade, ze si odepnu pas pred cilem cesty nebo az po rozjeti, tak me to dokaze pekne znervoznit :)
Sedacky jsou standarni, ale v zadu je na tuto tridu kralovsky hodne mista. Je treba brat v potaz, ze auto (stavene na podvozu S40) ma vetsi rozchod i rozvor nez Octavia. Napriklad oproti 206, je o 30cm delsi, ale kufr ma mensi, na ukor mista v zadu. To mi naprosto vyhovuje. Sklopenim zadnich sedacek se mi dozadu na delku (lehce sikmo) vejde presne Snowboard, lyze by pravdepodobne sahali mezi predni sedacky.
ZKUSENOSTI EXTERIER:
Je nadherny a budi pozornost kolemjdoucich, setkal jsem si i s pripady kdy mi lide mavali :) Pozornost si dokaze upoutat i u "pomalejsich" ridicu. Ukazat jim nadhernou zad s dvemi vyfuky po stranach je dobry pocit. Sam sem nadsen i z designu kol, ktera si myslim, ze se k vozu perfektne hodi.
Silné stránky
* Vzhled (exterier i interier)
* Vykon a pruznost motoru
* Relativne velky prostor vzadu
* Zpracovani
Slabé stránky
* Velka trakce na prvni 3 stupne
* Spotreba (prumer od doby koupe vozu je 11 litru)
* Maly zavazadlovy prostor (ale zatim sem jeho limit nenaplnil :)
* Mozna drazsi servis
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatim zadne
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mensi autobazar v brne, specializujici se na dovezene svedske vozy z Italie. Popravde sem tam nevidel zadne jine nez Volvo. Inzeruji pres tipcars.cz a najdete je jako "svedske vozy". Nemaji zadnou vlastni webovou prezentaci. Neco info zde: http://www.auta-autobazary.com/svedske-vozy.html. Pristup naprosto bezproblemovy. Ceny Volvo na nasem trhu bezkonkurencni. Dle prezentace nabizeji nove vozy Volvo z katalogu s 15% slevou a dovazeji z Italie na zakazku. Funguji i jako autoservis. Vrele doporucuji.
Tuning
Opravdu neni treba se vice odlisovat :)
Přidat názorDiskuse: Volvo C30 T5
- Krásne auto 03.04.2017 22:29 AlešT
- Pekne auticko. 02.05.2009 13:08
- Re: nazdar 01.03.2009 02:08 fabicz
- Re: nazdar 01.03.2009 01:01
- nazdar 28.02.2009 20:22
- Re: Ahoj 28.02.2009 16:44 fabicz
- Re: . 28.02.2009 16:41 fabicz
- Re: . 28.02.2009 16:05 positivemind
- Ahoj 28.02.2009 12:09 H.Karlik
- . 28.02.2009 11:23 Brandon Walsh
Další vozy značky Volvo
-
Volvo C30 (2008) Majitel: g3.
Přidáno: 13.1.2016 49 Majitel 9.03 Uživatelé
-
Volvo C30 (2008) Majitel: Chobot
Přidáno: 6.12.2022 06 Majitel 8.52 Uživatelé
-
Volvo V70 (1999) Majitel: element5
Přidáno: 28.12.2008 57910 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo XC60 (2010) Majitel: Vjace
Přidáno: 18.7.2010 699 Majitel 9.91 Uživatelé