Recenze
Škoda 1000 MB
Technické info
Přezdívka auta tyšicofka Rok výroby 1968 Koupeno ojeté najeto [km]:93000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 988 výkon [kW]: 37 kroutící moment [Nm]: 58 maximální rychlost [km/h]: 125 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
Světlo světa spatřila tato "tyšicofka" v srpnu léta páně 1968 (dle technického průkazu přesně dne 19.08.1968) jako jeden z prvních modelové řady ´69 (dle dostupné literatury se začaly vyrábět právě v polovině srpna 1968 po celozávodní dovolené), tedy těsně před vstupem "spřátelených" vojsk ještě jako dítko pražského jara.
Čím že se to odlišoval model ´69 od těch předešlých Škody 1000 MB? Již na první pohled se od starších sourozenců odlišoval nově upravenou přídí karoserie s vodorovnou lištou z plastů s nápisem Škoda, jež spojovala oba přední blikače. Ty byly ve srovnání s dřívějším kapkovitým provedením výrazně zkráceny. Ozdobným prvkem přídě byla i vodorovná lesklá lišta na předním okraji víka zavazadlového prostoru. Střecha inovovaného sedanu modelu ročníku ´69 už byla hladce klenutá, z jejího středu zmizel do té doby charakteristický podélný prolis. Prolisy na kapotách zůstaly. Zadní sloupky karoserie byly širší a zadní okno mělo méně klenutý tvar. Bylo však zároveň vyšší, což mělo za následek lepší výhled zpětným zrcátkem směrem vzad. Zasvěcení tehdy věděli, že střední část modernizovaného vozu je vlastně předobrazem nástupce embéčka, čili modelu 100/110. Změnou v této střední části prošlo i dokonalejší řešení těsnění bočních dveří. Rám dveří byl nyní lisován v jednom kuse. Dalšími úpravami, tentokrát skrytými, byly zesílené hřídele zadních polonáprav, zdokonalená brzdová soustava s omezovačem brzdného tlaku a úzkoprofilové klínové řemeny se zvýšenou životností.
Své eMBébé jsem zakoupil po prvním majiteli v září roku 2003, o necelé tři roky později klubovou testací historického vozidla zařazena do kategorie A1 !!! (lepší to už ani býti nemohlo) a stalo se tak nedílnou součástí Veteran Car Clubu Ostrava. Jedná se o veterán ve skrze originálním stavu včetně laku bez sebemenší známky koroze, od původního stavu lišící se pouze detaily, pro případné uvedení do předešlého stavu kdykoli odstranitelnými, jako např. ozdobnými hliníkovými obručemi na discích kol (doplněk modelu "de luxe"), samolepícími chromovými lištami na boku, na prazích a na palubovce včetně modelového označení, dále přídavnými mlhovými světlomety, vepředu dvojicí žlutých (doplněk dobový) a vzadu jedním červeným (provozní nutnost). Dále bylo zaměněno původní dynamo (i nadále k dispozici) za alternátor (důsledek celodenního svícení). Loňského jara embéčko obuto do nových pneumatik a při té příležitosti na ně nasazeny bílé lemy Atlas zdůrazňující eleganci tohoto veterána.
Provozováno pouze sezonně. Jako každou zimu i tuto spočívá embéčko pěkně v suchu garáže a na špalcích. A jako každou zimu už se nemohu dočkat jara a s ním související první jízdy nové sezony...
Letos v dubnu jsem eMBébé prodal. S těžkým srdcem, ale nabídce nešlo odolat. Novou domovinou autíčka se stalo severní Polsko někde v okolí Gdaňska.
Silné stránky
Nezaměnitelný zážitek z jízdy.
Slabé stránky
O tom to není...
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jen jednou mně nechala na holičkách. To když se ulomila řemenička od vrtule chladiče. Důvodem byl starý lom jednoho z kotoučů řemeničky. Vyměněno, nasazeno, i s novým řemenem, a jede se dál...
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Věru, velice těžce se s ní první majitel loučil. Ale nejen on. I já, když jsem ji prodával...
Přidat názorDiskuse: Škoda 1000 MB
- To ani nejde vynachválit... 21.08.2008 13:09 Psychobolos
- UZASNA!!! 15.10.2007 21:55
- Hm.......... 08.09.2007 08:04 Poustnik
- zdravim vas 25.08.2007 14:21
- Re: Vzpomínky 01.06.2007 07:42
- Desítka... 31.05.2007 12:01
- Trzyniec 23.05.2007 18:02
- Re: bez titulku 21.05.2007 16:33 eMBébé
- bez titulku 21.05.2007 09:44
- kucí z virtu 06.05.2007 17:23
- Nádhera! 30.04.2007 14:22 Stephen
- Hezká!!!! 30.03.2007 09:42
- :) 12.03.2007 14:01
- bezva kara 10.03.2007 15:54
- škodověnka 09.03.2007 22:54
- Taktiež sme mali 1000 MB. 09.03.2007 10:48 lorenzlubos
- KONTAKTY 09.03.2007 09:20 prekladys
- Re: Nechápu 09.03.2007 00:05
- Re: Vzpomínky 08.03.2007 23:49 misoo
- Vzpomínky 08.03.2007 22:25
- Re: Nechápu 08.03.2007 21:49
- 1000 08.03.2007 21:47 misoo
- Re: Nechápu 08.03.2007 21:47 misoo
- Nechápu 08.03.2007 20:06
- lidem jako Vy... 08.03.2007 18:18
- Re: wau :-) 08.03.2007 17:39 eMBébé
- wau :-) 08.03.2007 17:11
- české porsche 08.03.2007 13:30 Raddik
- Auto od srdce 07.03.2007 23:14
- Re: Krása 07.03.2007 13:38
Další vozy Škoda 1000 MB
-
Škoda 1000 MB (1967) Majitel: Prase
Přidáno: 31.5.2007 64710 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1968) Majitel: jenda.z.brna
Přidáno: 25.3.2010 1310 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1967) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.6.2009 6110 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1965) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2007 8110 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1967) Majitel: Prase
Přidáno: 14.8.2007 8610 Majitel 9.69 Uživatelé