Recenze
Mazda RX-8
Technické info
Přezdívka auta Mazdička Rok výroby 2006 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: benzin objem [cm3]: 1300 výkon [kW]: 141 kroutící moment [Nm]: 220 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.1 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 290 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Jedná se o 4- dveřové sportovní kupé značky Mazda. Auto je na trhu od konce roku 2003( moje mazda r.v. 2006). Jako jediný vůz na trhu je poháněná rotačním motorem Wankel o výkonu 141kW(191 PS). Jedná se o slabší ze dvou verzí na trhu. silnější má k dispozici 170kW a má 6ti stupňovou převodovku. Moje mazda je slabší a točí "pouze" 7000ot/min, omezovač 7500ot/min., ale disponuje vyšším točivým momentem než silnější verze. Slabší- 220Nm při 5000ot./min a silnější 211Nm při 5500ot./min. Auto má řadu doplňků ve tvaru rotoru: například prolis na přední kapotě, tvar řadící páky, otvory v předních sedačkách, přední doplňek ve tvaru rotoru a také tvar zadní mlhovky umístěné uprostřed vozu.
Vůz má ideální rozložení hmotnosti mezi obě nápravy v poměru 50:50, což má za následek perfektní jízdní vlastnosti zejména v zatáčkách, podporované 18-ti palcovými koly v rozměru 225/45 R 18 se standartně dodávanými pneumatikami Bridgestone Potenza. V zimě jezdím s vozem na 17-ti palcových discích značky Mille Miglia s pneumatikami Nokian WR v rozměru 225/50 R 17
Výbava:
Vůz je vybaven systémem DSC- stabilizace podvozku a prokluzu kol( při sportovní jízdě se dá vypnout. SRS a 8 airbagů je zamozřejmostí. Auto je vybaveno systémem otevírání dveří Freestyle door, kde chybí B sloupek, tudíž všechny dveře mají speciální výstuhu pro bezpečnost a nahrazení B-sloupku. Nechybí automaticní klimatizace, el. otevírání oken. 18-ti palcová kola,zástěrky v barvě vozu, loketní opěrky vpředu i vzadu s odkládacím prostorem, výkonná audiosoustava BOSE s přehrávačem na 6 CD, která má 9 reproduktorů, subwoofer a ovládání na volantu. dále centrální zamykání s alarmem, el. stavitelná a vyhřívaná zrcátka, sportovní podvozek a sportovní sedadla, u řidiče výškově stavilené. Auto je vybaveno 5ti stupňovou manuální převodovkou.
MOTOR:
O co tedy jde, a jak to vlastně funguje? Wankelův motor pracuje na principu rotačního pohybu, který se zásadně liší od způsobu práce tradičních motorů s vnitřním spalováním. Roli pístu zastává plochý rotor. Ten se otáčí ve středu komory a má oválný tvar lehce prohnutý ve svém středu. Ve středu jedné strany pístu je vyfrézováno vnitřní ozubení. To zapadá do převodu připevněného ke komoře. Tento ozubený převod určuje dráhu a směr pohybu rotoru v komoře. Rotor je excentricky uchycen k výstupnímu hřídeli, kterým rotor otáčí stejným způsobem, jako když otáčíte klikou navijáku. Během každých 360° otočení rotoru se výstupní hřídel otočí třikrát. Rotor má tvar trojúhelníku s oblými stranami a vrcholy tohoto trojúhelníku se trvale dotýkají stěny komory. Tvar komory zajišťuje, že střed rotoru opisuje při každé dokončené otáčce uzavřený kruh. Tři strany rotoru ve spojení s vnitřním povrchem komory vytvářejí tři pracovní prostory, jejichž objem se během otáčky rotoru neustále mění. Taková konstrukce nepotřebuje tradiční klikový hřídel ani ventily. Jedinými pohyblivými částmi jsou samotný rotor a excentrická hřídel. Díky tomu je rotační motor lehčí, kompaktnější a má delší životnost. A to ještě není vše: zatímco běžný čtyřdobý zážehový motor potřebuje k vykonání dvou otáček klikového hřídele čtyři cykly, rotační motor projde všemi čtyřmi cykly během jediné otáčky rotoru. Rotor sám produkuje točivý moment a přenáší ho na excentrický hřídel, který plní úlohu srovnatelnou s klikovým hřídelem tradičního pístového motoru.
Silné stránky
+ motor, který si libuje ve vysokých otáčkách
+ krásný zvuk motoru
+ přesnost řazení, dráhy jsou příjemně krátké
+ nadčasový design
+ jedinečnost na českých silnicích
+ skvělé sportovní sedačky s dobrým bočním vedením, pohodlné i na dlouhé cesty
Slabé stránky
- vyšší spotřeba.....ale s tou se počítá
- málý prostor víka zavazadlového prostoru, nedají se přepravit např. krabice
- rychlé opotřebení zadních pneumatik
- závist lidí
- chybí 6. převodový stupeň
- absence palubního počítače
- nutnost dolévání oleje cca každé 3000km, důvodem je větší tření rotačního motor, ale problém v tom nevidím:)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
po 20 tis. km provedena garanční prohlídka, měněny filtry, olej.
Dnes najeto cca 50000km----bez jakýchkoliv závad a poruch
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Psal se 20. červen 2006. Jeli jsme s přítelkyní obhlídnout nějaký ten rodinný vůz. Měl jsem namysli Mazdu 3. Přijeli jsme k dealerovi Mazdy v Ostravě a pokukovali po Mazdě 3. Jen jsme vešli dovnitř a stála tam tahle krásná nablýskaná eRX-osma. Točila se na stojanu kolem dokola a ukazovala nám její krásné křivky. Oba jsme zůstaly civět na tu vyleštěnou nádheru. Hned, když to spatřil prodejce, chytl se příležitosti a začal nám vůz představovat. Po deseti minutovém výkladu a prohlídce vozu jsme se jeli projet s předváděcí RX-8 v červené barvě. Hned jak jsem poprvé nastartoval motor, tak si mě tohle autíčko získalo definitivně na 100%. Projížďka byla perfektní, ta jízda, ten motor a hlavně ten nepopsatelný zvuk......prostě ZOOM-ZOOM!!! Teď přišla na řadu posldní a rozhodující věc..... CENA! Byl rok 2006 a od roku 2007 se měnil výhradní dovozce automobilů značky Mazda, takže nám dal prodejce výraznou slevu z 969 900 slevil na 820 000. Takže nebylo co řešit a po 2 hodinách co jsme se s přítelkyní jeli podívat na rodinný vůz, jsme si odváželi tento "rodinný" sporťák.
doplňky
- černé fólie na oknech
- přidány xenonové světlomety
- vzpěrná tyč kapoty vyměněna za plynové vzpěry
- kola 18´´ Dotz, pneu 235/40R18, Michelin Pilot sport 2
- sportovní sání AEM
- Sportovní výfuk
- střecha lakována na černou metalízu BMW
Novinky v recenzi
fotky
přidány nové fotky s novýma kolama Dotz nardo chrom
20.1.2009
-autíčko dostalo nové výfukové potrubí s rezonátorem místo katalyzátoru,takže zvuk je o poznání lepší
-namontovány sportovní pružiny HR se snížením 4cm
-nové lakování střechy do černé metalízy z plaety BMW
o víkendu jsem namontoval sání AEM, zde jsou odkazy na nějáká videa: http://www.youtube.com/watch?v=zNLxLw9ggCY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wkTOpQRwu-k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-XX01x2vZUc
...zvuk je naprosto odlišný
Linky na videa:
http://www.youtube.com/watch?v=E01PAxFo2UI
http://www.youtube.com/watch?v=CcEolsE3nDo
http://www.youtube.com/watch?v=Y6B1eCiEfTc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=oaPMEA1l8ps
http://www.youtube.com/watch?v=V3a8sRTryc0
přidáno video z tuning srazu v kopřivnici
Přidány nové fotky
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mazda RX-8
- Ryzí srdcovka 09.08.2011 10:50 OkreskyLover
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spickovy motor?? 09.08.2011 10:41 OkreskyLover
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spickovy motor?? 09.08.2011 08:58 kexxik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: spickovy motor?? 09.08.2011 01:31 OkreskyLover
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: spickovy motor?? 08.08.2011 19:44 kexxik
- Re: Re: Re: Re: Re: spickovy motor?? 08.08.2011 16:45 OkreskyLover
- Jsem ji taky projel 04.12.2009 00:07 dalik944
- Super 12.08.2009 15:48 Tomas_2002
- Dotaz 29.03.2009 19:32
- Re: Re: Stlpik 24.02.2009 20:51
- Re: Mě se na tomhle autě líbí nejvíc extravagantní motor, 24.02.2009 20:30 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Mě se na tomhle autě líbí nejvíc extravagantní motor, 24.02.2009 19:07 Chobot
- Re: Re: Mě se na tomhle autě líbí nejvíc extravagantní motor, 24.02.2009 19:03 Poustnik
- Re: Mě se na tomhle autě líbí nejvíc extravagantní motor, 24.02.2009 18:52 dave.zvaro88
- Mě se na tomhle autě líbí nejvíc extravagantní motor, 24.02.2009 18:42 Poustnik
- Re: Stlpik 24.02.2009 17:49 dave.zvaro88
- Stlpik 24.02.2009 17:46
- zdravim 06.09.2008 06:16
- Ahoj 06.08.2008 23:11
- Re: Mazda 05.03.2008 15:29 dave.zvaro88
- Mazda 05.03.2008 14:50 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- KOCKA TO JE 22.01.2008 13:35
- Re: rx-8 26.12.2007 17:22
- Re: rx-8 26.12.2007 10:58
- rx-8 24.12.2007 10:10
- karbony kufor sibon 01.12.2007 16:57
- preco 7? 21.08.2007 23:16
- Re: Re: Hustý 09.07.2007 07:59 ManInBlack
- Re: Re: Ty jo, a to tě ještě baví? 09.07.2007 07:56 ManInBlack
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: wow! 04.07.2007 13:42
Další vozy značky Mazda
-
Mazda RX-8 (2005) Majitel: Machbuster
Přidáno: 16.2.2012 3010 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Mazda RX-8 (2004) Majitel: radimsasyn
Přidáno: 25.11.2017 510 Majitel 9.08 Uživatelé
-
Mazda 6 (2017) Majitel: Krabatt
Přidáno: 1.7.2018 779 Majitel 9.97 Uživatelé
-
Mazda 3 (2008) Majitel: - Radek -
Přidáno: 20.4.2008 47910 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Mazda CX-7 (2008) Majitel: blowiik
Přidáno: 27.5.2012 219 Majitel 9.93 Uživatelé