Recenze
Ford F-250 Super Duty
Technické info
Přezdívka auta Truck 250 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 5407 výkon [kW]: 223 kroutící moment [Nm]: 495 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 2200 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18
Popis vozu
Úvodem bych chtěl říci, že recenzi jsem původně rozepsal v roce 2013. Truck jsem v té době používal prakticky každý den po dobu tří let. A dnes už jsou to skoro čtyři roku od doby, kdy jsem jej řídil naposled. Jedná se tedz o takové ohlédnutí.
Takže, jak jsem se k řízení podobné potvory dostal? Inu v roce 2012 jsem se vydal na zkušenou do Kanady a tam jsem ji dostal k dispozici pro plnění pracovních povinností. Pracoval jsem pro společnost vlastnící několik hotelů v jednom horském městečku uvnitř národního parku. V té době jsem se jěště na podobná vozidla koukal skrz prsty, tak jako většina Evropanů. "Velká rozežraná kráva, pro tlusté a líné Američany", říkal jsem si tenkrát. Jediné co jsem ocenil, byla možnost konečně řídit velký osmiválec, ke kterému se člověk v ČR moc často nedostane. Největší motor, který jsem do té doby měl možnost řídit, byla 2.8 V6 v Audi.
Technika
Je to F-250 Super Duty, regular cab. Jedná se o klasickou koncepci, kde karioserie sedí na pevném žebřinovém rámu. V zakladím režimu jsou poháněna zadní kola, ke kteým se mechanicky (transfer case) dají připojit i kola přední. 4x4 je příplatková výbava, základní provedení trucku se prodávají pouze s pohonem kol zadních. U pohonu 4x4 je i možnost redukce (4lo).
Navíc se jednalo o starší systém 4x4 kde člověk pro připojení přední nápravy musí manuálně zamknout náboje v předních kolech.
O odpružení se v předu starají tlumiče s vinutými pery a v zadu pro trucky klasická, listová pera.
Srdcem je motor Triton 5.4l V8 SOHC se třemi ventily na válec. Nevalný výkon 300k a mnohem lépe vypadající točivý moment 495Nm přenáši na zadní kola pětistupňová, automatická převodovka s hydrodynamickým měničem.
Řadící páka je po americku pod volantem a ruční brzda je vlastně nožní a je umístěna u podběhu předního kola.
Truck disponuje i nezávislou brzdou pro příves, kdy si člověk může přibržďovat tažený příves pomocí táhel na palubovce, nezávisle na brzdovém pedálu.
Regular cab věstí krátkou kabinu pouze s jedním párem dveří a lavicí pro tři osoby. Sedadla se dají sklopit a mezi nimi a zadní stěnou kabiny se nachází trocha skladovacího prostoru. Pro vetší věci je potom k dispozici korba, neboli box o délce 8 stop, což je 2,4m. Naše F-250 byla verze pracovní holobyt, sedadla byly z lehce omyvatelné koženky, okna na švihadla a rádio pouze FM/AM. Kupodivu nechyběla klimatizace.
K nadstandardní výbavě patřila nástavba k připojení radlice a příprava pro točnici, pro táhaní velkých návěsů.
Z bezpečnostních systémů pouze ABS.
Technická data:
Výška: 2011mm
Délka: 5765mm
Šířka: 2029mm bez zrcátek, 2529mm se zrcátky
Rozchod: 3479mm
Korba: 2489mm x 1760mm
Světlost: 198mm
Hmotnost: 2741kg
Max. přívěs: 5670kg
Max. nosnost: 1 310kg
Objem nádrže: 115l
Jinak každý asi zná Ford F-150, ale ne už každý ví co to 150 znamená. Číslo zjednodušeně udává nosnost. V USA a Kanadě je zažité staré názvlosloví kdy:
F-150 - 1/2 tuny - half-ton truck
F-250 - 3/4 tuny - three quarter-ton truck
F-350 - 1 tuna - one-ton atd.
Což dnes neplatí a i half-ton uveze přes 3/4 tuny. Ono dnešní full size neuvěřitělně narostly. A full size truck z před třiceti lety, je velikostí na úrovni dnešních mid-size trucků.
První dojmy
Největší dojem na mě udělalo už nastartování a to jemné zhoupnutí, tak typické pro velké osmiválce. Další věc, která mě překvapila byla, jak tuhé jsou tlumiče a jak auto na nerovnostech poskakuje a není vůbec pohodlné, jak jsem čekal od velkého offroad trucku. Ale to je samozřějmě zapříčeňeno tím, že podvozek je stavěn na větší zátěž, takže logicky bude s prázdnou korbou neklidný a tvrdý. Další věc, která mě zaujala, byla velikost zpětných zrcátek a celkově dobrý výhled z vozu. Musím se přiznat, že se skoro 5,8m dlouhým truckem se mi parkovalo líp, než s třídveřovou Fiestou. Člověk má krásný přehled a dobře vidí rohy karoserie a ví kde mu auto končí. Hlavně při couvání, kdy má zadní okno hned za hlavou.
Praktičnost
Samozřejmě největším kladem tohoto vozu je praktičnost a celé spektrum aktivit, ke kterým se dá využít. Hlavně jde o 2,4 metru dlouhou a 1,75m širokou korbu. Dál je to klasická koule a pokud máte velký a těžký návěs, můžete na korbu připevnit točnici podobnou jakou najdete na kamionech.
Co mě osobně překvapilo byla nástavba na radlici ná úklid sněhu. S radlicích jsem si během zim při úklid parkovišť kolem hotelů užil do sytosti. Průměrná spotřeba, při ploužení byla 40l/100km dle palubního počítače.
Další nástavba, kterou jsem znal jen z filmů (a která samozřejmě na našem trucku nebyla) je drezína! Ano železničáři, tady používají jako drezíny, obyčejné trucky. Drážní kola se vysunout z pod trucku, nadzvednout silniční kola a truck si to může svištět po kolejích.
Jinak trucky se dají skvěle využít i v běžném životě, ale o tom možná až v dalších recenzích.
Jízdí vlastnosti
Jedná se o skoro šest metrů dlouhé, dva metry široké a bezmála 3 tuny vážící vozidlo na žebřinovém rámu, vysokých pneumatikách a s vysoko položeným těžištěm.Jízdí vlastnosti tomu beze zbytku odpovídají.
Na kvalitním povrchu to není díky tuhému podvozku úplná bída a zatáčky se dají projíždět i svižněji. Ale to jen do doby, než člověk narazí ať už na příčnou, ale hlavně podélnou nerovost, která umí s autem občas nehezky zacvičit. Pravdou ale je, že truck k nějaké extrémní sportovní jízdě neláká. Bohužel jsem neměl možnost truck protáhnout opravdovým offroadem. Jen po nezpevněných cestách, nebo v zimě na sněhu, kterého jsem si užil opravdu dost.
Jinak v zimě s prázdnou korbou má truck hodně velký problém se rozjet byť do sebemenšího kopce. Holt zadní náhon a žádná váha nad zadní nápravou dělá své. Majitelé BMW vědí své..
Spotřeba
Průměrná spotřeba se v průměru pohzbovala kolem 18l/100km, ale to bylo dáno hlavně tím, že truck byl používám hlavně ke krátkým přesunům uvnitř a kolem malého, horského, pětitisícového městečka.
Na závěr musím říct že trucky mi opravdu učarovali a momentálně vlastním svůj, už druhý pickup. Když bude čas, chuť a zájem přidám recenze i ostatních vozidel, která jsem za velkou louží vlastnil.
Bohužel jsem neměl pořádné foto interiéru, tak jsem musel použít internet
Silné stránky
Zvuk a projev velké V8 a v zimě pohon zadní nápravy se kterým se driftovalo jedna báseň.
Slabé stránky
Asi spotřeba, ale záleží jak se to veme. A potom poloměr otáčení.
Přidat názorDiskuse: Ford F-250 Super Duty
- Re: Re: Re: kráska ale 06.03.2019 18:09 curwasportiva
- Re: Re: kráska ale 06.03.2019 11:21 fahrenaufderautobahn
- Re: kráska ale 05.03.2019 17:56 curwasportiva
- Re: F-250 05.03.2019 17:26 curwasportiva
- Re: kráska ale 04.03.2019 19:18 m.z.
- kráska ale 04.03.2019 09:24 fahrenaufderautobahn
- F-250 03.03.2019 13:00 m.z.
Další vozy značky Ford
-
Ford F-250 (2010) Majitel: tichucko
Přidáno: 27.10.2016 79 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford Mondeo (2015) Majitel: Ozzman
Přidáno: 7.8.2019 1519 Majitel 9.98 Uživatelé
-
Ford Focus (1999) Majitel: Gorillaz
Přidáno: 9.5.2008 679 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Ford F-150 (2013) Majitel: velitel mesta bugulmy
Přidáno: 2.8.2015 3810 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Ford Sierra (1990) Majitel: jardafox
Přidáno: 5.9.2015 39 Majitel 9.93 Uživatelé