Recenze

10 Majitel

Toyota HiLux

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 35× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota HiLux, foto 1 Toyota HiLux, foto 2 Toyota HiLux, foto 3 Toyota HiLux, foto 4 Toyota HiLux, foto 5 Toyota HiLux, foto 6 Toyota HiLux, foto 7 Toyota HiLux, foto 8
Toyota HiLux, foto 9 Toyota HiLux, foto 10 Toyota HiLux, foto 11 Toyota HiLux, foto 12 Toyota HiLux, foto 13 Toyota HiLux, foto 14 Toyota HiLux, foto 15 Toyota HiLux, foto 16 Toyota HiLux, foto 17 Toyota HiLux, foto 18 Toyota HiLux, foto 19 Toyota HiLux, foto 20 Toyota HiLux, foto 21 Toyota HiLux, foto 22 Toyota HiLux, foto 23 Toyota HiLux, foto 24 Toyota HiLux, foto 25 Toyota HiLux, foto 26 Toyota HiLux, foto 27 Toyota HiLux, foto 28 Toyota HiLux, foto 30 Toyota HiLux, foto 31 Toyota HiLux, foto 32 Toyota HiLux, foto 33 Toyota HiLux, foto 34 Toyota HiLux, foto 35 Toyota HiLux, foto 36 Toyota HiLux, foto 37 Toyota HiLux, foto 38 Toyota HiLux, foto 39 Toyota HiLux, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota HiLux Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:50000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 3000 výkon [kW]: 130 kroutící moment [Nm]: 343 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.3

Popis vozu

Bivak Balkanabad, Jižní Turkmenistan 12.09.2009
Probouzí mně nepříjemný zvuk budíku, je 3,45 hodin ráno a já se snažím vyhrabat ze stanu, jsem poloslepí a nemohu najít východ, po chvilce se mi to podaří a já se vykutálím konečně ven. Kolem vládne klid, většina tábora ještě spí, jen naproti u Kamazů se pilně pracuje , těžká palice tam lítá vzduchem. U auta se srážím ze zbytkem posádky naší žluté Toyotky, jsou stejně tak “odpočatí“ jako já, není divu už sedmý den za sebou spíme v průměru tři hodiny a zdoláváme tisíce kilometrů cestou necestou divokého orientu. Dnes nás čeká velmi rychlý přesun na stopadesátý kilometr rychlostního testu Balkanabad - Turkmenbashi, kde by se podle itineráře mělo nacházet dunové pole které vždy zaručuje atraktivní fotky závodníků bojujících v hromadách písku. Otevíráme roadbook, nulujem tripmaster a vyrážíme. Cesta na start rychlostní zkoušky ubíhá velmi rychle. Sto kilometrů po na zdejší poměry docela obstojné cestě nám trvá slabou hodinku. Start se nachází v opuštěné vesnici která by si mohla střihnout hlavní roli v jakémkoliv hororu.Opět nulujeme všechny palubní přístroje a vyrážíme. Před námi je 560 kilometrů otevřeným terénem plným velmi nebezpečných nástrah. Nemáme moc času protože dvě hodiny po nás odstartují první závodní stroje a mi musíme najet dostatečný náskok abychom stačili dorazit na námi vybraný 147 kilometr a přitom nepřišli k úrazu pádem do propasti, nebo nám neupravil fasádu Kabirov se svým Kamazem, což by asi bylo horší než ta propast. Je tma jak v pytli a pořadatelé připravili hned ze začátku navigační lahůdky, takže začínáme bloudit, aby to nebylo jednoduchý projíždíme soliska kde hrozí že zapadneme a nikdo nás už nikdy nenajde, po několikátý projíždíme kolem skupinky pochrupujících velbloudů a dohadujeme se jestli to náhodou nejsou ty stejní které jsme míjeli před půl hodinou. Pak jako zázrakem se znovu dostáváme do správné navigace a jedeme co to dá. Podle našich propočtů by nás mohl za 30 minut dohonit Carlos Sainz se svým VW Race Touaregem a to není zrovna příjemné pomyšlení. Povrch začíná být hodně měkký a písčitý takže musíme zastavit a upustit tlak v pneumatikách abychom písek vůbec projeli. K našemu vybranému místu zbývá už jen pár kilometrů, ale čas už nám skoro vypršel. Stavíme pro jistotu a koukáme na obzor jestli nezahlídneme oblaka prachu značící nálet prvního Tuarega, neradi bychom ho svým kilometrovým prachovým “ocasem“ brzdili. Nikde nic zřejmě asi také lehce zakufrovali stejně jako my. Poslední kilometry už doslova letíme přes solné jezero které je krásně rovné a nechá se jet na plný plyn. Před námi se konečně rozevírá nádherná scenerie s horami písku, stihli jsme to jsme u našeho cíle...

Začal jsem takovým malým popisem ne přímo vozu, ale jednoho ostrého dne stráveného za volantem tohoto autíčka. Toyotka mně slouží při doprovodu našeho týmu (KM RACING) po cestách necestách dálkových soutěží Dakarského typu, odehrávajících se skoro po celém světě.

Silné stránky

Průjezdnost terénem, mohu konstatovat že člověk až nechápe co všechno je toto auto schopno projet, vyjet, probrodit... Toyotka je skoro nezničitelná. Musím vyzvednout také bezpečnost v krizových situacích kterým se bohužel nedá vyhnout.

Slabé stránky

vyšší spotřeba v terénu, slabší brzdy na tak těžký vůz, ve výškách kolem pěti tisíc metrů se jí moc nechce jet :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

auto vyžaduje klasickou údržbu, závady po dobu co s ním jezdím skoro žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

žádné...

 


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

naprostý spoleh že mně nikde nenechá

praktičnost
7

čtyřmístné auto, které toho mnoho uveze, ale nakupovat a na rodinnou dovolenou bych s ním nejezdil

prostornost
6

díky skořepinovým sedačkám, vniřnímu trubkovému bezpečnostnímu rámu velmi omezený prostor pro cestující vzadu, obtížněji se do auta nastupuje

jízdní vlastnosti
10

síla tohoto autíčka je hlavně v terénu ale ani na silnici neurazí

jízdní komfort
6

v rámci používání je jízdní komfort trochu omezen

provozní náklady
9

klasická údržba jako u každého jiného vozidla

náhradní díly
7
výkon motoru
8

dostačující, i když v některých situacích bych trochu více koníků snesl

spotřeba
7

v terénu je spotřeba vyšší, ale to je normální

kvalita sedadel
6

bezpečnostní s čtyřbodovými pásy

brzdy
6

mohly by být na tak těžké auto silnější

zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…