Recenze
Technické info
Přezdívka auta Sandero Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:85000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 130 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13 maximální rychlost [km/h]: 170 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Dacia Sandero mi doslova zachránila zdravý rozum. Po katastrofální zkušenosti s ojetým autem, kterým jsem chtěl řešit náhradu 14 let starého Renaultu Megane, bylo moje první nové auto neuvěřitelným balzámem na duši a celou nervovou soustavu. Nutno dodat, že jsem si za vše mohl sám, nicméně už to nechci nikdy opakovat, takže: Nové auto. NOVÉ AUTO! FUNGLOVKA. ŽÁDNÉ POCHYBNOSTI, OBAVY, PODPÁSOVKY, CIRKUSÁCKÉ ZPŮSOBY AUTOBAZARŮ... Kdo to nezažil, vřele doporučuji. Asi to zní pateticky, ale i po více než 6 letech si ten opojný pocit pořád pamatuju. Navíc je ta vzpomínka po těch 6 letech a skoro 85 000 km umocněna tím, že jsem si jednoduše vybral zatraceně dobře.
Konkrétně výbavu Arctica s motorem 1,6 benzín. Výbava Arctica už tehdy měla téměř vše, co dnes. Jedinou výjimkou bylo rádio - tedy nebylo. Když jsem si pak do auta dal svoje, opět mě čekalo překvapení - z prostoru pro repráky se linulo krásné ticho, protože tam taky žádné nebyly :-) Ovšem aspoň tam byly natažené dráty. Cena bez rádia a s rezervou navíc činila 216200,- Kč. Vyšla na mě skladovka v pěkné základní červené (nepříplatkové) barvě. Ta krátce potom zmizela z nabídky. Asi těch červených Dacií jezdilo už moc. Oficiální zdůvodnění výrobce bylo, že se ta barva skoro vůbec neprodává, ale lidi z dealerství tvrdili, že v ČR je to suverénně nejžádanější barva...
Příplatek na silnější motor byl pouze 10 000 a jsem rád, že jsem do něho šel. Levnější alternativou totiž byla 1,2 16v, kterou mám v Loganovi a jsem s ní po stránce výkonu a hluku podstatně méně spokojen.
Po cca 13 měsících od pořízení jsem se rozhodl po dodatečnou montáž LPG. Sice jsem nějakou dobu laboroval se seřízením a nakonec pomohla až změna servisu LPG, ale opět se dá říct jediné: nelituju. Ekonomika provozu se tím dostala téměř na minimum možného a statečně konkuruje hromadné dopravě.
Tohle auto si chci nechat, jak to jenom půjde a jak to jenom bude dávat ekonomický smysl. Je o 4 roky mladší než můj syn, takže je snad i reálné, že se na něm za dalších 8 let bude učit jezdit.
Silné stránky
Motor. V dnešní době čím dál silnější stránka. Víte, jaká je dnešní nabídka Dacie pro modely Sandero, Logan a MCV? 1,0 SCe (3válec atmosféra), 0,9 TCe (3válec turbo) a v dehtu 1,5 dCi. Naftu já nerad, takže bych šel do turbobenzínu 0,9 litru. Ale myslím si, že 1,6 atmosférický 4 válec je pro určení a povahu Dacie 100x lepší motor. Má nějakých 130 Nm ve 3000 otáčkách, maximální výkon 62 kW a v mém autě si výborně rozumí s LPG.
Exteriér. Auto vypadá podle mně dobře. Červená mu sluší, z výroby zatmavené B-sloupky, o 2 cm vyšší světlost, než je standard. Sandero je "osekaný" Logan Mk I a tahle transformace se opravdu povedla.
Slabé stránky
Podvozek a řízení. Nic sofistikovaného. Pokud chcete jet rychle, musíte se připravit na náklony v zatáčkách a celkovou neochotu auta k takovému způsobu jízdy. Na druhou stranu je konstrukce podvozku "nerozbitná" a za těch 6 let a 85000 km kolem komína je vše původní.
Interiér. Palubovka je hrozně nízko, když si sednu na místo spolujezdce, tak nemám kam dát nohy. Ovladače a tlačítka působí strašně hračkoidně. Nejsem "zabouchávač dveří", ale ten zvuk mě vždycky pobaví.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V autorizovaném servisu jsem byl dvakrát na výměně oleje, jednou se mi podařilo vyreklamovat termostat (ale nakonec bylo asi spíše vadné čidlo teploty chladící kapaliny).
Letos v květnu jsem nechal měnit rozvody podle doporučení výrobce (80000 km), vodní pumpu (ta už trochu tekla), klínový řemen, chladící a brzdovou kapalinu, pochopitelně filtry.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Kubíček Olomouc. Tak nějak normálka. Šel jsem si koupit nové auto, takže už jenom to byl hezký zážitek.
Přidat názorDiskuse: Dacia Sandero 1,6 8v
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Dacia Sandero
-
Dacia Sandero (2019) Majitel: Irrtely
Přidáno: 25.3.2019 118 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2017) Majitel: Logan1
Přidáno: 4.3.2017 359 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2010) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.7.2010 279 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2010) Majitel: defender110
Přidáno: 23.8.2010 5010 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Dacia Sandero (2008) Majitel: honzamo
Přidáno: 16.2.2011 239 Majitel 9.60 Uživatelé