Recenze
Technické info
Přezdívka auta Renault Megane III Grandtour Expression Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:90000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1600 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední
Popis vozu
Tuto recenzi píši hlavně pro ty, kdo zvažují koupi Megana a nebo se dokonce rozhodují mezi ním a Citroenem C4 1.4(jelikož jsem ho měl cca 4 roky, bude pro Megana měřítkem v porovnávání).
Ročně najedu cca 15-20t km, 80% Praha.
Popis vozu: Megane Grandtour 1.6 100k Expression, béžová metalíza HNK (pravděpodobně znamená "hov.. na kapotě"), 15" Alu kola.
Koupě: Jelikož náš Citroen C4 Coupé po více jak 4 letech díky permanentním poruchám nevzbuzoval přílišnou důvěru, rozhodli jsme se pro změnu. Čekat na novou C4 jsme již nechtěli, Astra je buďto zoufale lenivá, nebo drahá, koncern VW nechceme, Kia-Hyudnai CEEDi30 má pro změnu příliš časté a předražené servisní kontroly atd., takže jsme vybrali si nakonec Megane a po dlouhých týdnech nátlaku mi moje pohlednější polovička nakonec dovolila místo vysněného Coupé (se zoufale malým vnitřním prosotrem...) Grandtoura. Jediné, co mě nejvíc od koupě odrazovalo, byla překvapivě nízká cena. Jelikož se mi nepodařilo najít, kde Frantíci šetřili na nesprávném místě, koupili jsme ho.
Jízda: Ačkoliv moje předchozí C4 už byla vcelku tvrdá, podvozek v Megane je ještě trvdší (pro mě tedy už skoro moc), díky čemuž mu zatáčky a prudké změny směru problémy nečiní. A pokud to náhodou přeženu, tak ESP zafunguje velmi dobře, ovšem ne moc brzo, takže se dají vcelku rychle naučit možnosti vozu (snad...). Na kostkách je samozřejmě tvrdý podvozek méně příjemný a připravuji se na dobu, kdy logicky začne v kabině něco drnčet, ale zatím je to v pohodě. Musím ale ocenit, že i přes jeho tvrdost sám o sobě není hlučný (žádné rázy od kol atd).
Motor 1.6 s 5st převodovkou mi od začátku dával tolik becibelů, na které jsem nebyl z Citroena vůbec zvyklý (ale něco podobného jsem myslím jednou zažil akorát ve Felícii...). Nicméně po 4 měsících si už zvykám, takže už ani neplánuji jákup minerální vlny a nacpání všude kolem motoru. Spotřeba nikterak nepřekvapila, s cca 8,3 l/100 km jsem spokojen (90% je Praha). Výkon je úplně v pohodě, jen s jeho "pohodovým" chováním nekoresponduje dost ostrá spojka zabírající opravdu až nahoře - opět hádám, že si zvyknu.
Pohodlí: Po koupi jsem zkoušel vygooglit výměnu předních sedadel za nějaké pohodlnější, např z Laguny, Volhy, tramvaje... V tomto směru byl přechod z Citroena největším šokem. Sedadla byla o 200% tvrdší, sedák o celých 5 cm kratší, z opěrky hlavy nás oba po 2 hodinách jízdy bolela hlava (a to můžu děkovat, že nejsme ženská s culíkem, to by byla katastrofa!). Opět po 4 měsích jsem si zvykl, ale trochu se bojím dovolené (když jsem v Citroenu ujel na jeden zátah 900km, vystoupil jsem naprosto odpočatý a šel klidně do hospody - tady to asi tak růžové nebude).
Celkové hodnocení: Pokud výše uvedená recenze může působit tak, že jsem s Meganem nespokojený, opak je pravdou! Pozitivní stránky se pouze hůře a zdlouhavěji popisují a jelikož mě psaní moc nebaví, prostě je neuvádím (díky Bohu, že nejsem novinář...). Kdybych se měl opět rozhodovat o koupi, zvolil bych opět Megane GT. Pokud bych měl volit výbavu vozu, určitě bych zauvažoval nad 6st převodovkou, ale vzhledem k cenovému rozdílu bych stejně asi zase máchnul rukou a zústal u pětikvaltu. A když už jsem Megana furt porovnával s předchozím Citroenem, musím jednoznačně říct, že bych zpátky neměnil a pokud se Renault nezačně příliš rouchat, předpokládám, že bych si teno názor ještě nějakou dobu udržím.
Doplněno po najetí 10 000 km
Auto stále bez závad, jen občas lehké zatečení vody dveřmi u spolujezdce. Vzhledem k tvrdému podvozku jsem čekal pazvuky z palubní desky - zbytečně. Pouze výplně dveří občas zachrastí. Na sedačky jsem si už zvykl, stejně jako na hlasitý projev motoru na dálnici. Spotřeba se ustálila na krásných 7,6l/100 km s klimatizací s 90% ježděním po Praze. Řízení je stále odtažité, ale zvykl jsem si, takže už moc zbytečně nekličkuju. Také spojka je stále nepřívětivá, ale motor už mi při rozjíždění dlouho nechcípnul...
RESUMÉ: Nečekaně velká spokojenost - tak snad vydrží dalších 10t km...
Silné stránky
- Cena a výbava vozu
- Jistý podvozek
- Možnost denního svícení (sólo žárovka)
- Barva: prostě se nešpiní, takže jezdit 2x měsíčně do myčky jedině ze zvyku
- Bezpečnost jak aktivní, tak pasivní
- Interier ani po 90tis Km a Pražském provozu nevrzá.
Slabé stránky
- Přední sedačky (zadní neznám...) jsou opravdu zvláštně malé a vzhledem k tvrdému podvozku až moc tuhé
- Vyšší hlučnost motoru: naštěstí je vcelku příjemně bručivý, ale nad 100 km je rozhodně slyšet. Jěště že má rádio v Megane automatické zesilováním hlasitosti s ohledem na rychlost, takže pokud si nechcete povídat, je problém částečně odstraněn
- řízení, na které si chvilku budu zvykat (ale jsem si jist, že za pár tisíc km už budu v pohodě)
- Ostřikovače ve vyšších rychlostech nejsou zrovna silnou stránkou, ale pokud nechám déle "téct" kapalinu na sklo, není problém
- Horší chod motoru prvních 200m po studeném startu (občas se zakucká při 1800 ot/min)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Garanční kontrola po 60tis Km za 6500 Kč (vč. výměny svíček), po 90tis Km za 7100 Kč (včetně výměny předních brzdových destiček a několika žárovek...). Závady nejsou.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Renault v Říčanech byl vítěz malého tendru na koupi s jednoznačně nejlepší nabídnutou cenou vozu, kladně hodnotím i přístup personálu. Jo a kafe mají také dobré...
Novinky v recenzi
Autem do Turecka
Na základě přání "Ronaulta" v diskuzi, přidávám několik informací ohledně 11 denní letní cesty do Turecka. Ta proběhla překvapivě bez "technických" historek, takže narozdíl od některých dovolených předchozím Citroenem nebo Swiftem, jsme dojeli tam i zpátky, aniž bychom např. posledních 25 km šli pěšky ověšeni igelitkami z věcma (protože když jedu autem, tak přeci půlka věcí volně leží v kufru, že...?), nebo řešili vysazení motoru během předjíždění kolony kamiónů....
Každopádně jsme jeli bez jasného cíle (že pojedeme do Turecka jsme se rozhodli de facto až v Bulharsku 5 km před sjezdem na Burgas, kam jsme měli původně namířeno).
Jelikož jsme nejeli do turistických oblastí, bylyTurecké kempy zážitkem za pár korun, kde tráví dovolené vnitrozemští Turci a cikání, kteří si s sebou berou i domácí zvířata, takže kolem pobíhají husy, slepice a psi (ačkoliv ty vypadaly, že v kempu bydlí celoročně). Jelikož sprchy a umývárny jsou zpravidla řešeny sudem s vodou, je vcelku pochopitelné, že jen jednou jsme v kempu nebyli jediní cizinci.
Pokud tam vyrazíte, doporučuji přejet rovnou na asijsou stranu, která je dle mého zajímavější, lidé vřelejší a méně radikálně-muslimští, tzn. dá se tam koupit i pivo a víno (zatímco v Evropské části se jen při dotazu na "Bira?" pomalu chopili mačety...). S angličtinou to slavné není, takže se nás vždy v kempu první den spíše báli, ale druhý den jejich přátelská povaha převládla. Velmi překvapili Turečtí cikáni, kteří nám např pomáhali stavět v noci stan, nebo nás zvali na jejich "oslavy" - a když jsem jim za pomoc nabídl nějaké peníze, tak uraženě odmítli (...a nic nám neukradli).
K jízdě: Silnice mají vesměs nekvalitní asfalt, a že je silnice zanesená v mapě či navigaci nezmamená, že tam fyzicky je. Takže ci člověk dá občas s autem hřebenovou tůru, nebo se ocitne na skoro 2000 let staré dlážděné římské cestě, která mu několik kilometrů krásně "hladí" podvozek auta v oblasti "výfukového potrubí", - moc fajné (pozn. římské silnice měli v prostředku zvýšený "hřeben", aby se na nich nedržela voda, s čímž překvapivě dnešní konstruktéři aut nepočítají). Ze začátku je středoevropan překvapen dětmi do 10 let svištícími si to po silnicích ve starých Renaultech a Fiatech, nebo tím, že na dálnici, kde je běžné potkat koňský povoz, je standardně provoz řešen tak, že po krajnici se jezdí v "protisměru". Dále je velmi vhodné utlumit v sobě řidičské pudy z čech, např. dodržování rychlosti v městech (velmi nebezpečné), řazení v pruzích (že tam jsou nakreslené dva pruhy neznamená, že se nepojede v pruzích čtyrech). Zásadní chybou je v eměstě zastavení před přechodem a pouštění chodců - jednak nechápou, co a proč to děláte a když jim pak gesty naznačíte, nedůvěřivě gestikulují a sveřepě odmítají před auto vejít, asi v domění, že pak sešlápnu plyn a rozjedu je po silnici. V tu chvíli už za Vámi stojící řidiči "taximů" (kříženců taxíků s autobusy) vystupují z aut a jdou Vás linčovat...
Před cestou jenoznačně doporučuji si zjistit, kdy začíná Ramadán - těsně před jeho začátkem odjíždí z Turecka" západoevropští" Turci (prý snad během Ramadánu mají zkrácenou pracovní dobu za plný plat, takže před ním navštěvují svoje rodiny doma v Turcku a pak se vrací užít si druhou placenou dovolenou doma, v západní evropě). Při tomto stěhování národů mají své "organizátory", kteří zajistí vždy to, že na hranicích mají přednost, takže vy jen hodiny čekáte 50 m od celnice na odbavení a kolem vás si to frčí Turcí. Vy pak musíte zkousnosut kompletní prohlídku auta s prověřováním pasu - na jedněch hranicích tuším 3x po cca 30 minutách. Tedy zde musím zpětně objektivně uznat, že se Tureckým celníkům nedivím, protože až po návratu jsem zjistil, že moje jméno má překvapivě v turečtině význam, přeloženo: "Stavební Román" - někomu s takovým jménem v pase a sněhově bílou pletí bych také nevěřil, že existuje nějaká Česká republika...
Dál se rozepisovat o autocestovatelské dovolené v Turecku nemá smysl, zvláště, pokud jsem se ještě ani nezmínil o ježdění v Istanbulu. To se musí zažít - a rozhodně to stojí za to...
30000 Km
Garančka 5700 Kč, poruchy doposud žádné. Jelikož mám nyní zapůjčenou předchozí generaci se stejným motorem, musím konstatovat že v starším Meganu je v kabině větší klid, spojka zabírá citlivěji a motor je kultivovanější. Ale stále bych neměnil... Jinak do galerie jsem přidal několik fotek z Turecka.
Rok provozu a najeto 22 tis km
Zdravím. Máme za sebou rok provozu a cestu do Turecka a Itálie. Poruchy žádné, vrzání interiéru naprosto minimální, spíš žádné. Lehce se mi nezdá řízení, které je stále takové nějaké virtuální, ale jezdit se s tím dá. Dlouhé cesty (max 1900 km) se dají zvládnout v pohodě i v těch tvrdých sedačkách s krátkým sedákem. Spotřeba se ustálila na 7,2 l/100km (stále 90% Praha při svižnějším tempu v rámci předpisů). Pokud b\ch ho měl opět kupovat, tak snad jen bych připlatil za 6st převodovku kvůli hluku na dálnici. Resumé: spokojenost 99%
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane
- Re: Re: Re: Turecko 18.04.2012 19:35 binaro
- Re: Re: Turecko 16.04.2012 16:09 bicak77
- Re: Turecko 15.04.2012 22:46 binaro
- Turecko 15.04.2012 20:51 bicak77
- Re: Převodovka 15.04.2012 17:10 binaro
- Re: Re: Re: Převodovka 14.04.2012 23:01 woody-alien
- Re: Re: Převodovka 14.04.2012 20:32 Ronault.
- Re: Převodovka 14.04.2012 14:41 woody-alien
- Převodovka 14.04.2012 13:31 Ronault.
- Re: Fotky 20.01.2011 17:36 binaro
- tempomat 20.01.2011 17:34 binaro
- Fotky 13.01.2011 18:44
- tempomat 11.01.2011 21:54
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé