Recenze
Volkswagen Polo Joker 1.9 SDI 47kw
Technické info
Přezdívka auta Poloauto Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 47 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.8 maximální rychlost [km/h]: 160 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Mé první auto, to už mluví samo za sebe :-)... K tomuto svému prvnímu autu jsem se dostal 8 měsíců po dokončení toužebně očekávaných "papírů" (19. leden - cca 2 měsíce po 18tinách) a to 13. října 2012, který byl opravdu šťastným dnem - konečně ruce na volantu SVÉHO auta, konečně první natankování do SVÉHO zlatíčka.
Po možné koupi auta jsem se začal rozhlížet prakticky hned po dokončení autoškoly, jenže peněz nebylo nijako extra nazbyt a kupovat za každou cenu nějaký střep není nejlepší alternativa. Byl jsem tedy úspěšně překecán svým tátou, abych pár měsíců počkal a ještě pár korun našetřil. To však nebránilo tomu aspoň přemýšlet jaké auto bych chtěl. Seznam nad kterým jsem přemýšlel byl pestrý - Opel Tigra, Fiat Coupe, Peugeot 206, Peugeot 406, Opel Corsa, Fiat Punto, Renault Megane, Renault Clio, Škoda Felicia... Jak si můžete všimnout, Polo v tomto seznamu nefiguruje. Ano, vůbec jsem o něm nepřemýšlel, vlastně jsem si ho ani nevšiml na silnici či na internetu. Úplně mě tohle vozítko míjelo... Nastal den kdy jsme s tátou měli jet obhlédnout dvě auta do jednoho nedalekého bazaru. Jednalo se o Felicii a Renault Clio. Bohužel obě auta byla ve velmi podezřelém stavu a když jsme uviděli obrovskou kaluž (ano kaluž!) vody pod pedály ve Felicii, důvěra v bazar opadla. Při cestě zpátky jsme se zastavili v dalším bazaru a šli si prohlédnout místní Felicie. Majitel nás však odvedl k tomuto Polu a jiskřička v mých očích se rozhořela velkým plamenem. Zapálený výklad prodejce, vysvětlení všeho, otevření motorového víka a nakonec zkušební jízda mě utvrdily v tom, že přesně tohle auto je to pravé. Pár dní přemýšlení a jelo se pro něj :-).
První auto za vlastní peníze a v opravdu výborném stavu. Dost důvodů k radosti, nemyslíte? Poslední rok studia jsem tedy konečně vysněně jezdil na střední školu z místa bydliště (20km) každý druhý den tímto vozítkem. Každý druhý, protože jsme jezdili na střídačku se spolubydlícím - Fabie.
Po dokončení řidičáku jsem jezdil se všemi možnými auty, ale popravdě s málokterým se mi jezdívalo tak příjemně jako s Polem. Pokud bych tedy aspoň chtěl uznat přibližovadlo, které mě uchvátilo jízdními vlastnostmi hned, byla by to Octavie druhé generace 2.0 TDI. Ale to už jsme v úplné jiné třídě a cenové kategorii, vraťme se tedy k mému Poloautu.
Jedná se o VW Polo roku výroby 1999 a prvním přihlášením z ledna 2000. Vyrobené je v tovární sériové úpravě zvané Joker, bohužel dozvědět se o této edici něco bližšího není úplně jednoduché. Co se mi podařilo vyštrachat za informace je jiný volant, disky, zadní hlavové opěrky, jiné potahy standardních sedadel černé barvy, sportovní zadní nárazník, tónované boční blinkry, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace. Moje auto však splňuje jen některá z těchto specifik oproti seriové verzi a proto jsem z toho trošku zmatený. Tento konkrétní kousek je dovezen z Itálie a je po prvním majiteli. Minimálně tato informace je pravdivá, jelikož při odstrojování spodní části palubní desky jsme s kamarádem nalezli italskou vizitku nějakého autorizovaného servisu v Raveně a také italský parkovací lístek z roku 2004 a z 13:13 hodin :-). Vzhledem k původu auto nejeví naprosto žádné známky rzi a dá se očekávat, že se snad dlouho ani neobjeví. Ikdyž... sůl je sviňa. Už při koupi mě prodejce upozornil na nefunkčnost klimatizace, zprovoznění by stálo zhruba 3000, ale nepocítil jsem ani přes léto nutnost ji dávat dohromady. Trošku škoda je, že po pár měsících odešlo centrální zamykání. Bohužel u těchto Poloaut je to naprosto běžné a i u mě se jednalo o klasické napršení do vzduchového kompresoru... oprava by byla velmi nákladná a tím pádem jsem se na to také vykašlal. Snad až najdu práci :-). Snad posledním problémem který mě trápí je odlupování laku ze střechy a nárazníků. Bohužel tento problém nepůjde řešit jinak než kompletním přestříkáním. Rozhodně však nemohu zapomenout na dárek od své kamarádky, která mi navrhla, zrealizovala a posléze i nalepila ten rychlý pruh :-)... je z něj díky tomu divoch.
K výbavě: klimatizace, 2 airbagy, elektrické stahování oken, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání.
Co se týká mé první zimy za volantem - naprosto jsem si užíval driftování po parkovištích, bohužel jeden ze smyků nevyšel jak měl a skončil promáčklým diskem při nárazu do obrubníku. Ani oprava disku nezabránila neustále unikajícimu vzduchu a problém byl vyřešen duší.... Další tentokráte nechtěná příhoda potom byla jízda po zimní namrzlé polňačce v kopcích mezi dědinami, kdy jsem dostal nekontrolovatelné hodiny a skončil v příkopě. Auto ani škrábanec.
Celkově si své Poloauto nemohu vynachválit a nemám k němu výtky. Nikdy za těch 14000km co jsem s ním k datu 28.8. 2013 (tedy 10 měsíců) najezdil, nezklamalo.
Silné stránky
-výbava
-motor
-parkování
-spotřeba
-bezpečnost
-zimní starty s aditivem
-rychle topí
Slabé stránky
-problémy s centrálem
-zavazadlový prostor
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Do servisu jezdím do vedlejší dědiny k výbornému mechanikovi.
Od koupě vyměněn/spraven:
-výměna oleje a filtrů
-výměna rozvodů
-asi potřetí oprava zadního světla, které stále odmítá svítit a odmítlo to i nyní
-oprava hadičky od nádržky ostřikovačů z které unikala kapalina
-nasazení duše do kola (neustále unikalo - nutno podotknout, že až potom co jsem ho při zimním driftování narazil do obrubníku)
Zatím neřešené závady:
-klasické napršení do vzduchového kompresoru od centrálního zamykání a jeho spálení
-nefunkční klimatizace
Trápí mě odlupování laku z nárazníků a střechy. Bohužel nejde řešit jinak než kompletním přestřikem,
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Polo koupeno v autobazaru ve střelicích u Uničova http://www.krasnaauta.cz/ . Tuto reklamu zasluhují, jelikož auto je opravdu perfektní a žádná poskytnutá informace o stavu vozidla se neukázala jako lživá. Slušné, vstřícné a velmi přátelské jednání bylo samozřejmostí a dojem z prodejců a následné koupě byl stoprocentně pozitivní. Mohu s jistotou prohlásit, že další auto bude koupeno opět v tomto bazaru.
Novinky v recenzi
Nehoda
Bohužel již od 10. října 2014 auto nemám. Stala se mi nehoda a vozidlo bylo natolik poškozeno, že nebyla jiná možnost než ho nechat zvrakovat. Bude mi velmi chybět, konečný stav kilometrů byl nějakých 169000km a s Poloautem jsem tudíž za dobu 2 let co jsem jej měl najezdil nějakých 34000km. Auto nikdy nezklamalo. Vše zvládlo a bylo skvělé.
Fotky
Přidány fotky sedadel a motoru
Fotky
Přidány fotky interiéru, které ještě doplním fotkami sedadel za dne a také fotkou motoru :-)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo Joker 1.9 SDI 47kw
- Re: Pochvala 29.08.2013 10:15 antiKamenjak
- Pochvala 29.08.2013 06:16 umo
- Re: Re: je to taková milá krabička :-) 28.08.2013 22:53 roox
- Re: je to taková milá krabička :-) 28.08.2013 22:37 antiKamenjak
- Re: Polo 28.08.2013 22:32 antiKamenjak
- je to taková milá krabička :-) 28.08.2013 22:24 roox
- Polo 28.08.2013 22:07 nxue
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (1997) Majitel: gagarin_cccp
Přidáno: 28.6.2013 07 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1998) Majitel: Franklin
Přidáno: 20.11.2009 310 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1998) Majitel: junior8912
Přidáno: 7.6.2010 309 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1996) Majitel: IceMan.X
Přidáno: 25.8.2008 39 Majitel 9.17 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (1997) Majitel: random
Přidáno: 1.7.2007 188 Majitel 9.10 Uživatelé