Recenze
Hyundai Kona Electric
Technické info
Přezdívka auta Kona Rok výroby 2019 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 palivo: elektřina výkon [kW]: 150 kroutící moment [Nm]: 395 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 360 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 16
Popis vozu
O EV jsem snil uz hezkých par let a za posledních 6 let jsem si několik elektrických aut v projel prodiskutoval s majiteli výhody nevýhody a zkušenosti a na jeden měsíc jsem měl v roce 2017 půjčeného elektrického golfa.
Když se na mém golfu CNG blížily rozvody a výměna spojky tak jsem usoudil že nemá cenu investovat do auta 100 000 a šáhnul jsem po elektrickém voze, původně jsem chtěl ionika starého, dojezd max 250 kilometrů ale už by mi to zřejmě nevyhovovalo takže vyhrála Kona s dojezdem k 500 km.
Auto jsem chtěl dovést z Německa bohužel v Německu jsou dotace na elektromobily, které už jsou zahrnuté v ceně je to celkově složité musíte platit eurech a je to hodně problematické, takže jsem stáhnul na tuzemský TipCars.cz a našel odpovídající auto zavolal jsem dealerovi nabídnul jsem mu cenu casche a prodej proběhl bez problému do týdne jsem měl auto doma.:)
Zakladni info :
Kona electric je modelový ročník 2017 až 2019. Auto jsme kupovali jako použitý v listopadu 2021, referenční vůz s najetými 19 000 kilometry. Cena byla 750 000 Kč.Sleva proti top výbavě noveho auta 50%.
Vůz je v nejvyšší výbavě takže nechybí věci jako je radar head displej a spoustu další elektroniky.
Na 30 000 kilometrech byla v rámci záruky zdarma vyměněna Trakční baterie. Vůz servisuji ve značkovém servisu. První garanční servis stál 3500 Kč a obsahoval kompletní kontrolu celého auta desinfekci klimatizace a výměna pylového filtru a doplnění provozních kapalin auto samozřejmě bylo i umyto.
Jinak jsem ještě nechal udělat geometrii za 1300 Kč levá strana auta byla hnuta takže ted je to v pořádku.
Auto máme jako naše hlavní rodinné auto jsme pětičlenná rodina.
Aktualne mame najeto 35000 km 15000 od koupi vozu. Na vuz je 5 let zaruka, baterie 8 let a 200000 km na pokles kapacity pod 80%.
Roční nájezd máme minimálně 30 000 kilometrů takže auto se nám vyplatí z hlediska provozních nákladů.Od začátku vlastnictví auta jsme 98% nabíjení prováděli v práci v pracovní době a to zdarma protože zaměstnavatel zatím nabízí nabíjení pro zaměstnance zdarma. Díky této výhodě zaměstnaneckému benefitu jsem zatim ušetřil proti benzínovému nebo CNG pohonu který jsem měl na předešlým autě nějakých 40 až 50 000 Kč.
Dojezd a nabijeni :
Průměrná spotřeba elektrické energie za období kdy s ním jezdíme je 16,7 Kwh.
V zimě byla spotřeba okolo 18 až 20 KWH a teď když je teplé počasí nad 10C° tak rekordně klesla spotřeba na 13kwh. Počítadlo dlouhodobé spotřeby nechávám zapnuté abych po jednom roce vyhodnotil celoroční spotřebu auta.
Na základě dat a trasami kterými jezdím tak jsem vyhodnotil že zimní provoz auta se pohybuje kolem dojezdu 400 + kilometrů a v létě není problém se dostat až dojezdu 600 kilometrů. Jedná se o trasy které jezdíme my což je převážně okresní silnice 90% a město 10%.Za volantem se stridame s manželkou.
Díky autu máme doma v rodinném domu tarif D27D, který nám snížil náklady na elektřinu v domě díky nízkému tarifů od 22:00 do 7:00 ráno. Zatím máme fixaci ještě na rok a půl takže platí staré ceny tzn. 5kc VT a 2.4kc NT.
Na dvorku máme sloupek se 4 zásuvkami, dvě na 220 V a dvě průmyslové červené. Nabíjím pouze doma že klasické zásuvky kabelem dodanem od výrobce který dodává maximálně 12 A což je 2,6 kW. V práci nabíjím klasickým Mennekes kabelem o výkonu 3,6 kW z firemního wallboxu na parkovisti. Za smenu dobíji okolo 200km coz pokryje 2 dny najezdu auta + - .
Jinak se vůbec neomezujeme topíme, klimatizujem, jezdíme normálně jako vždy jakoby jsme jezdili spalovacím autem.
Ještě nikdy se nestalo, že bychom někam nedojeli nebo museli jsme někde zastavit na nabíječce protože když má člověk aspoň průměrné IQ tak ví kdy si má auto nabít. Dojezd není ovlivněn ani moc zimou( myšleno ze topime a topeni samotné snižuje dojezd malo), protože auto je vybaveno tepelným čerpadlem. Díky tomu se snižuje dojezd v zimě o 30 kilometrů teď v teplem počasí o 10 kilometrů+-.
Zásadně nabíjím v rozmezí 20% až 80%. Kvůli životnosti baterie s tímto stylem nabíjení baterie měla najet 600-900 tisic kilometrů než klesne kapacita na 80% možná víc to se uvidi :) . Kolegovi na koně měnili také baterii na 120 000 a po pro měření baterie měla 100% kapacity. Je možné že degradaci baterie výrobce schovává do bufferu uvidime:).Vymena baterie na (30000), byla celosvětová svolavaci akce spatne kvuli spatne baterii firmy LG chem.Kdy se mohla baterie přehrát .
Jizdni vlastnosti : auto jezdí jako každé jiné malé SUV hmotnost baterií není tak znát není to nějaký extrém který by měl zásadní vliv na pohyblivost auta. Auto má 3 režimy jízdní normá, sport, eko většinou jezdíme v normálu na dálnici dávám sport protože ztuhne volant a je rychlejší odezva na akceleraci.
Protože má auto náhon na přední nápravě tak se musí dobře dávkovat plane jinak auto začne hrabat 150 kW a 400NM je masakr.
Co nepochválím jsou pneumatiky Nfera které v zatáčkách na mokru moc nedrží a mají špatné vedení. Navíc tyto kola musejí mít certifikaci na 240 km/h aby tento točivý moment pneumatika vydržela a měla nějakou rezervu ještě. Je to vyloženě kvůli točivého momentu né kvůli rychlosti protože rychlost auta je omezena na 165 km/h+-.
Také řízení volantu převod otáčení na volant z kol je trošku pozvolnější než jsem byl zvyklý u koncernových vozu, chová se to malinko jinak dá se na to zvyknout jenom člověk se s tím musí párkrát svést. Tohoto parametru si všimla manželka mě to nějak moc netrklo, že je to trošku jinak.
V kabině nic nevrže neskřípe žádné pazvuky nejsou slyšet jízda je tichá plynulá tak jak se na elektrické auto sluší a patří, bohužel Hyundai šetřil na izolačních materiálech takže vzniká při vyšších rychlostech do kabiny zvuk od zadní nápravy a kol. V tomto ohledu byl elektrický golf daleko lepší i třeba i enyaq je úplně top. Tento nedostatek vykompenzuju že nechám podběhy a kufr od izolovat specializovanou firmou.
jinak není vyloženě nic co bych pojízdni stránce auto vytknul chová se normálně slušnějenom musíte dát pozor protože auto je fakt rychlý a všechny ostatní auta se vám budou zdát hodně hodně pomalé. Auto do 30 km/h vy tváří uměli zvuk který se dá vypnout tlačítkem kvůli chodcům.
Interier: tento vůz má světly interiér na fotkách mi to nepřipadalo pěkné, ale v realu je to super působí to luxusním dojmem materiály samozřejmě plasty tvrzené, Měkčené snad nejsou nikde až na područku a madla dveří výplně dveří. Sedačky jsou kožené vyhřívané odvětrávané takže maximální spokojenost je i vyhřívaný volant head displej , radar sledování mrtvého úhlu zadní couvací kamera senzory vepředu vzadu prostě maximální palba občas to člověka naštve, protože když vlezete do auta tak musíte vypnout line asistent, auto holt, musíte zapnout popřípadě vyzapnout vyhřívání sedaček takže na začátku je to takový složitější nelze to nastavit natvrdo, aby to už tak bylo při startu auta. Samozřejmě pípají nezapnuté bezpečnostní pásy radar vás upozorňuje když byste nedobrzdili když necháte zapnutý asistent tak to pípa že překračujete pruh na silnici takže se to všechno prostě na začátku po vypíná aby byl klid:). Při předjíždění na dálnici ve vyšších rychlostech si to nechává zbytečně velké odstupy tohle ještě se nechá tuším poštelovat abys to nebrzdilo stopadesát metrů za autem které chcete předjíždět.
Jinak prostornost kabiny je tak akorát samozřejmě např. v Kamiku máte daleko víc místa rovněž sedáky jsou kratších, ale z hlediska velikosti interiéru by to vypadalo divně kdyby sedáky byly delší. Celá naše pětičlenná rodina si je do auta vejde jen mi trošku problém se zapínáním pásu vzadu. 3 dětské autosedačky se sem nevejdou pro informaci:D.
Vystouplý středový tunel je nezvyklý ale dá se na to zvyknou spíš je horší přístup do přihrádky pod tímto tunelem kde jsou zásuvky a máme tam třeba kapesníky já další věci.
Stropní světla jsou velice jasná a oslňují hodně, koncernový auta to mají vyřešený lépe tom musím kvitovat.
V sedačkách se sedí dobře, boční opora je tak na průměru není to katastrofa není to ani super, tak nějaký střed.
Podvozek tlumí nerovnosti dobře k tomu nemám výhrad.
Výhled z vozu je výborný trošku méně je to vzadu zadním oknem pokud máte špinavé tak stěrač obsáhne malou část zadní ho skla takže dozadu je to malinko horší, ale žádná katastrofa. Výborně pomáhá a zadní kamera která detekuje auta kteří jezdí kolem vás takže víte kdy máte vyjet při couvání z Parkoviště.
Dalsi veci : vůz má bezdrátové nabíjení mobilu takže je to taková dražší nabíječka na mobil:). Při návštěvě servisu byl s aktualizoval infotainment takže je to všechno hezčí je tam víc informací hlavně oceňuji že mi to ukazuje na mapě dojezd na aktuální stav nabití baterie že je kolem auta kružnice kam až to auto po Evropě dokáže dojet. Teď na 80% baterie dojedu až k moři na severu a 100 kilometrů za Vídeň:)
Auto mám pojištěné na střet se zvěří vandalismus, všechny skla s povinným ručením je to za rovných 6000 Kč ročně. Havarijní pojištění nemám.
Na Benzině jsem od té doby co máme nové auto byl jednou a to na záchodě. S dojezdem 400 kilometrů až 600 v létě nepotřebuju plánovat trasy protože všude dojedu a přijedu zase zpátky aniž bych musel hledat nabíječku.
při pořizování auta jsem měl opravdu kliku že jsem sehnal dobrej kus s malým nájezdem předešel jsem zdražování pohonných hmot A naopak stále nabíjím zadarmo.
Na střechu se dá umístit rakev takže malý kufr vykompenzuje v případě nutnosti rakev na dovolenou.
Mám nabijeci chip PRE a kartu charge my hyundai, tim pokryji celou evropu.
Ekolologie: V místě bydliště v Libereckém kraji je elektřina z uhlí pouze 10% zbytek je jádro 30% fotovoltaika 30% a zbytek ostatni zdroje, takže nabíjení je dost ekologické a navíc plánuji pořízení fotovoltaického systému na střechu.
Silné stránky
Dojezd
Pohodlí
Ticho
Vykon motoru
Bezpečnostní asistenti
Nízké naklady na provoz
Auto nam zlevnilo i elektrinu doma tarif D27D.
Dobre se s nim parkuje male rozměry.
Slabé stránky
Odhlucneni interiéru
Pneu dodávané spatne vedeni na mokré vozovce zatáčkách nekdy i v kopečku.
Stropni lampicky hodne sviti a oslnuji.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Vse ok poruchy zadne jen geometrie byla rozhozena.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vse ok.
Novinky v recenzi
Recenze
https://www.youtube.com/watch?v=fw6ZVeY130Q&ab_channel=JanTich%C3%BD
Recenze po 1 roce.
https://youtu.be/fw6ZVeY130Q
Recenze po jednim roce pouzivani.
Udelal jsem obsahlou informativni recenzi : https://youtu.be/fw6ZVeY130Q
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Hyundai Kona Electric
- Re: Re: Re: Pekná recenzia 20.06.2022 20:12 alien5
- Re: Re: Pekná recenzia 17.06.2022 12:49 Honza21
- Re: Pekná recenzia 24.05.2022 03:07 alien5
- Re: Re: ako moze auto nemat ziadne poruchy, ked 19.05.2022 18:40 xxc
- Pekná recenzia 19.05.2022 08:32 Lubo
- Re: ako moze auto nemat ziadne poruchy, ked 19.05.2022 07:23 alien5
- ako moze auto nemat ziadne poruchy, ked 18.05.2022 21:34 xxc
Další vozy značky Hyundai
-
Hyundai i30 (2020) Majitel: ericn
Přidáno: 31.8.2023 99 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.4.2015 129 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2018) Majitel: Stephen
Přidáno: 26.6.2018 1310 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2008) Majitel: escorpion
Přidáno: 4.10.2008 615 Majitel 9.92 Uživatelé