Recenze
Mitsubishi Carisma 1.6 Classic
Technické info
Přezdívka auta Carisma Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:111000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 76 kroutící moment [Nm]: 141 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
I když už toto auto nevlastním - v souč. době se už 2 měsíce krčí
v jednom moravském autobazaru, který ho ode mne vykoupil a auto je možno najít v internetových nabídkách - rozhodl jsem se Vám tohoto
"Myšáka" představit, už proto, že zde zatím žádná recenze tohoto modelu zatím není. Až nabídka vozu zmizí a bude prodáno, pravděpodobně požádám
administrátora o stažení recenze.
Carismu jsme zakoupili v r. 2002 vlastně omylem. Tehdy jsme jezdili
v posledním modelu Forda Escort Kombi, který jsme chtěli vyměnit
za Focuse, který se v té době nabízel ve verzi Gold za dobrou cenu. Když jsem si šel Focuse vybírat, podařilo se mi hava-
rovat v areálu autosalonu Ford na neošetřeném náledí, trochu po-
muchlat svého Forda ale i Sierru jednoho zákazníka. S provozovate-
lem autosalonu nebyla žádná řeč - vše před policií hodil na mne, tak jsem naštvaný navštívil sousední salon Mitsubishi. Měli jsme
spadeno na Space Stara - chtěl jsem auto, kde je vyšší posez a po-
hodlnější nastupování. Nakonec to skončilo u vedle stojící Carismy.
S odstupem 6 let mohu s klidem říct, že jsme si vybrali dobře -
s autem nebyly až na drobnosti žádné problémy. I proto jsem si teď
znovu vybral Mitsubishi - Colta Sport.
Carisma se začala vyrábět v r. 1995 v holandském Bornu.
Současná generace se vyráběla od r. 2000 do r. 2004. V továrně
NedCar se souběžně dělaly Volva S40/V40 - auta měla shodné podvoz-
ky.
U nás se Carisem moc neprodalo - byla to vlastně jen o malinko
větší Oktávie, ale s menším kufrem. Navíc v tehdejší době byly na Carismu dosti drahé originální náhradní díly.
Stručně k výbavě - standart na rok pořízení - 4x ABG, man. klima,
ABS, el. př. okna, el. zrcátka.
¨Carisma s 1.6 motorem má normovanou spotřebu 7,3 l, můj šestiletý průměr byl 7,6 l
Silné stránky
-tichý motor - kolikrát jsem startoval už nastartovaný, motor je pružný odspodu - nebylo potřeba podřazovat
- dobré a čitelné jízdní vlastnosti - zřejmě zásluhou víceprvkové zadní nápravy
- dobrá sedadla s výraznějším bočním vedením a tuhostí akorát
- velký rejd
Slabé stránky
- zatékání do světlometů - po necelém roce vyměněny přímo výrobcem
světel (Hella), do nových zatékalo rovněž, ale už méně
- sice rozměrný, ale mělký /ve srovnání s Oktávií/ kufr
- poddimenzovaná přední náprava - tak jako ostatní, i moje Caris-
ma měla vytlučené závěsy stabilizátorů /naštěstí se to projevuje
jen ve velkých dírách/.
- pořád ještě drahé některé originální náhradní díly, naštěstí
z druhovýroby je jich už dost za dobré ceny.
- díky svažující se střeše omezený prostor na hlavu, já s 184 cm jsem se tam ale vešel. Zase to vypadalo trochu jako čtyřdveřové
kupé, které teď opět jdou do módy.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Mimo zatékání do světlometů řešeny v záruce jen drobnosti (výměna panelu ovládání oken ve dveřích). Po záruce jen pravidel-
ný servis /brzdy, svíčky, rozvody, náplně, preventivní výměna vodní pumpy.
No a v loni menší kolize - zajíc se rozhodl spáchat sebevraždu
mým nárazníkem - spodní část praskla, takže svaření, lakování.
V internetové nabídce je uvedeno, že auto je ve vynikajícím stavu. Musel jsem se tomu zasmát, protože jsem ještě neviděl 6 let staré auto s víc jak 100 tis. km ve vynikajícím stavu - když, tak ve stavu odpovídajícím počtu km a stáří. To bych to auto ne-
prodával. Každému musí být jasné, že po šesti letech musí myslet minimálně na baterku, výfuk a v mém případě je načase vyměnit
kotouče. No a v budoucnu ještě přední tlumiče a zmiňovaný výfuk.
Takže si říkám, v jakém stavu jsou ta bazarová auta, která jsou označena jako "velmi dobrý" a "dobrý" stav?
A to zde ani nepíši, za kolik jsem auto odprodal a za kolik je k mání teď. Nechtějte to po mně. Už byste nechtěli auto z bazaru.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobré, nyní u stejného prodejce pořízen nový Colt.
Tuning?
Podle mne to je hezké i bez křídel a spoilerů, někdy mne mrzelo, že má jen plecháče, řekl jsem si ale, že když už to má taková kola, tak to taková kola bude mít. Já ty peníze raději projedu v benzínu. Zato k Coltovi jsem dostal 8 hliníkových disků, takže jsem si to vynahradil.Na závěr ještě dvě zajímavosti:
- velmi mne překvapilo, když jsem se v nějakých testech dočetl, že Carisma má součinitel odporu vzduchu cx 0,29. Nevypadá, že by její aerodynamika byla nějak výrazně příznivá - možná to bude tím, že na dveřích je nasazen gumový profil, jež dokonale zaplní spáru ke karoserii a že na přední nárazník po náznaku jakéhosi
spoileru je přišroubován kryt z houževnatého plastu, který jde až k nápravě a za ní je podlaha krásně rovná. Výfukový systém je
zapuštěn do prolisu v podlaze a nic nepřesahuje ven.
- když jsem auto kupoval, bylo mě řečeno, že do republiky byly dovezeny jen dvě Carismy této barvy. Fakt je, že za šest let jsem
stejnou neviděl.
Novinky v recenzi
Po více jak dvou letech... /březen 2010/
Nedávno jsem při svých cestách náhodou narazil na své bývalé auto. Našel jsem majitele - je to školník jisté školy v nedalekém městě. Předtím měl prý Lancera a s Carismou je velice spokojený. Prý tam lije jen benzín a olej. Ani ten narezlý výfuk prý neměnil.
Takže mu přeji mnoho šťastných kilometrů.
3.4.2008 - Tak včera jsem jel po mém rodném městě a najednou jsem vyvalil oči - napřed jsem zahlédl známou siluetu, pak jsem zaregistroval barvu (údajně jsou byly v ČR prodány jen 2 Carismy této barvy), no a nakonec jsem přečetl RZ - moje auto! Tak já jsem auto prodal do 80 km vzdáleného bazaru a ono se objeví zase pár km od nás. Zastavil jsem a začal auto obcházet - takový divný pocit - je to moje auto, ale nemůžu si do něj sednout. Vše je při starém - přibyly jen nálepky autobazaru na předních dveřích, velká nálepka na zadním okně a škaredé reklamní podložky pod RZ. A za předním oknem na palubovce leželo označení invalidy.
Tohle mě tak nějak uklidnilo. Vypadá to, že se auto dostalo do
rukou člověka, který ho nebude ničit a bude mu dávat péči, kterou si zaslouží.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Carisma 1.6 Classic
- Carisma 29.01.2013 21:36 Muchtar
- Re: POPOOOOOC 24.02.2008 10:26 Zouzou
- POPOOOOOC 24.02.2008 08:45
- Kombinácia 01.02.2008 12:41 *Black_Jacket*
- Re: myšivbuši 01.02.2008 05:42 Zouzou
- myšivbuši 31.01.2008 23:23 Vašek M.
- Recenzia 31.01.2008 21:32 MajoThePuk
- Re: mitsubishi 31.01.2008 21:24 Mari pilot
- mitsubishi 31.01.2008 21:11
- diamanty jsou věčné 31.01.2008 21:04 Mari pilot
Další vozy značky Mitsubishi
-
Mitsubishi Carisma (2003) Majitel: Tomstone
Přidáno: 25.3.2017 210 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Mitsubishi Carisma (2000) Majitel: mr.hofik
Přidáno: 13.11.2011 210 Majitel 8.85 Uživatelé
-
Mitsubishi Carisma (2002) Majitel: welejester
Přidáno: 11.2.2018 510 Majitel 5.67 Uživatelé
-
Mitsubishi Lancer (2006) Majitel: faltaIX
Přidáno: 12.3.2011 8010 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Mitsubishi L200 (2007) Majitel: chup44
Přidáno: 2.3.2013 810 Majitel 9.90 Uživatelé