Recenze

WoodyPWX (muž 47 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Touareg V6 3,0 TDI BMT 8TT

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Touareg, foto 1 Volkswagen Touareg, foto 2 Volkswagen Touareg, foto 3 Volkswagen Touareg, foto 4 Volkswagen Touareg, foto 5 Volkswagen Touareg, foto 6 Volkswagen Touareg, foto 7 Volkswagen Touareg, foto 8
Volkswagen Touareg, foto 9 Volkswagen Touareg, foto 10 Volkswagen Touareg, foto 11 Volkswagen Touareg, foto 12 Volkswagen Touareg, foto 13 Volkswagen Touareg, foto 14 Volkswagen Touareg, foto 15 Volkswagen Touareg, foto 16 Volkswagen Touareg, foto 17 Volkswagen Touareg, foto 18 Volkswagen Touareg, foto 19
 

Technické info

Přezdívka auta Touareg Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:53500 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2967 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 550 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.8 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 580 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 10

Popis vozu

VW Golf 6 GTD není zrovna to největší auto pro rodinu. Většinu roku nám sice stačilo, protože dcera už nepotřebuje kočárek, ale každá dovolená a zvláště pak ta zimní, ukazovala v celé nahotě, kde má slavný hatchback z Wolfsburgu své limity. Nějakou dobu sem uvažoval, zda následníka volit jako 4x4 kombi nebo SUV. Kombi řeší zavazadlový prostor a zachovává spotřebu a jízdní vlastnosti na silnici. Zkuste s ním ale v zimně projet ve vyjetých kolejích zmrzlého sněhu nebo jednu z těch “polních” cest II. či I. třídy, kterých je naše malebná republika plná a uznáte, že je potřeba něco vyššího a masivnějšího. Zkušenost s SUV už mám, díky létům se Suzuki Grand Vitara. Jedno z mála japonských aut, které se mi líbilo. Teda dokud mělo ještě na zadku rezervu. Každopádně SUV je skvělý univerzál. Díky svým dimenzím je ale výrazně těžší a tak víc žere a naklání se.
Kompaktní SUV jako VW Tiguan, Kia Sportage, Honda CR-V nebo Mazda CX-5 bohužel uvnitř až tak velká nejsou a navíc se mi nelíbí jejich interier, design nebo úroveň výbavy. Německá D3 je na tom v tomto segmentu za rozumné peníze podobně a na jejich lepší výbavu nebo motory bych neměl. Vybral sem tedy nový Hyundai SantaFe. Design pěkný a až na kvalitu plastů a některé detaily se mi moc líbil i interiér. Zádrhelů bylo několik. V rozumné, tedy v tomto případě maximální výbavě, stojí skoro 1.1 milionu a momentálně vůbec nejsou a čekat mnoho měsíců se mi fakt nechtělo. Navíc jeho motor 2.2 L 197 koní není pro váhu přes 2 tuny úplně ideální, což dokazuje zrychlení na 100 km/h za 10.1s. Né že bych snad chtěl v SUV závodit, ale bezpečně předjet kamion s nákladem rodiny a lyží, to už chce pod zadkem více síly.

Tak sem se začal rozhlížet po větších a silnějších SUV, ale lehce ojetých.
Tady už takový výběr není. Pokud chce dnes člověk ojeté auto, musí vybírat z nabídky aut vyrobených před několika lety. Podnikatelé typicky mění auto každé tři roky. V mém případě sem tedy hledal r.v. 2010, tedy modelový rok 2011. Design, dílenské zpracování, kvalita interiéru a výbavy a vůbec celková podobnost s Golfem mě nakonec přivedly k Touaregu, který zrovna vyjel ve své druhé generaci. Ano, i podobnost ovládaní je určitě plus, když jde o manželku ;) První generace Touarega se ve spolehlivosti moc nepředvedla, ale byl sem z různých zdrojů ujištěn, že nová generace C2 je na tom výrazně lépe. Navíc je to z velké části vlastně i Porsche Cayen, které používá stejné díly ;) Modernizace druhé generace je opravdu znát. Například hmotnost klesla o 200kg. Také kvalita a možnosti vybavení jsou na velice dobré úrovni, zvlášť ve srovnání s konkurencí, která většinou na svoji další generaci teprve čeká.

Audi Q7 - Před lety sem ho obdivoval. Vypadalo opravdu majestátně. V bazarech slušný výběr. Doba ale pokročila a na autě se mohutně mění jen design předních a zadních světel. Mnohá povedená, jiná méně. Ovšem auto jako takové se moc nemění. Je to skutečně mastodont, protože stávající generace preferuje místo hliníku ocel. Základní váha je 2345kg s 3.0TDI a tak je silně nedotáčivé. Redukční hliníková dieta je u něj plánovaná až na příští generaci. Jinak výborný 3.0 TDI je u něj slabý základ. Pořádně jede až s V8 a to je zas o kus těžší a žravější. To nejhorší je ale uvnitř. Interier je značně zastaralý. Malé středové ne-dotykové LCD, max. 7” s pomalou odezvou navigace, tmavě červené displeje s agresivně červenými číslicemi jak na přístrojích tak na klimatizaci. Mezi budíky jen malý displej. Celkově podivný design všeho uvnitř. 4 kamery kolem auta, jedna z podmínek velkého SUV, nenabízí.

BMW X5 - Od jeho druhé generace sem po něm toužil. Ale i on čeká alespoň na facelift. Výběr motorů a vybavení příkladný. V interiéru ale strohý, na silnici výrazně tuhý a nepohodlný. Ovládání všeho jen přes joystick iDrive není nic moc. Mimo silnici není moc použitelný. Hodně drahý i jako ojetý. Hodně se krade.

Lexus RX400h - V bazarech poměrně málo a tedy malý výběr. Opět dost těžký a hůře ovladatelný. Design auta se mi moc nezdá. Interiér taky žádná sláva. Kufr poměrně malý. Kamery taky nemá. Čistě benzínové verze 300 a 330 by mě navíc sežraly.

Volvo XC90 - Dědeček mezi velkými SUV. Ještě horší jízdní vlastnosti než Q7. Už nevypadá dobře ani z venku. Boční vítr na dálnici je jeho velký nepřítel. Motory jen 3. Nejsilnější diesel jen pětiválec D5 se 147kW a to je pro 2.2 tuny málo. Ani V6 benzín není žádná sláva a to je dost žravý. Interiér opravdu zastaralý. Kamera jen couvací. Centrální displej bez dotykového ovládání. Displej mezi budíky prakticky žádný. Jen 2 monochromatické řádky palubního počítače na otáčkoměru. Jeho bájnou bezpečnost už konkurence dohnala.

Ale zpět k Touaregu. Pročetl sem web, prohlédl všechny video recenze (včetně těch na AutosalonTV, kde expert Josef novou generaci představil a expert Radek otestoval ;) a měl celkem jasno, co by auto mělo mít:

* Motor 3.0 TDI 176 kW (240 koní) jako kompromis v celé řadě možných motorů má dost síly. Zrychlení 7.8s mi přišlo až neuvěřitelné, když stávající Golf GTD se 125 kW (170 koní) dá stovku za 8.1s a to má o víc jak půl tuny méně. Podvyživená verze 150 kW pro verzi Nomad se mi moc nezdála už proto, že pak do auta nejde dát některé prvky výbavy a na V8 nebo Hybrid bych určitě neměl. Verze 3.6 FSI by nás asi sežrala.

* Bi-Xenony perfektně svítí a LED vpředu dávají autu parádní vzhled. Zadní LED mě tolik neoslovují a viděl sem je zatím jen v katalogu. Že by je nechtěl vůbec nikdo?

* Interiér v černé včetně stropního obložení tak, jak to teď mám v Golfu. Lépe to vypadá a neleskne se tolik ve skle. Pro Touareg nemají tak hezké látkové sedačky, takže určitě černá kůže. Jestli je dneska moderní kůže hnědá v kombinaci s hnědým interierem, tak já asi nejsem moderní člověk.

* Obložení hliník nebo klavírní lak. Hlavně žádné napodobeniny dřeva!

* Vzduchové odpružení. Slyšel sem o něm hodně superlativů, především co se týká žehlení nerovností. Zároveň z části kompenzuje nectnost SUV, vysoké těžiště. Ve větších rychlostech se auto automaticky sníží o 50 mm a přitvrdí, aby se zlepšila stabilita. V terénu se naopak při přepnutí na off-road zvedne až na 300 mm. Tlačítky z kufru lze snížit o 50 mm samotný zadek, pro snadnější přístup k zavazadlům. Za příplatek, člověk může mít i paket pro jízdní dynamiku s adaptivním vyrovnáním náklonu v zatáčkách.

* Kola, po zkušenostech z Golfa s nízkoprofilovými 18”, kde byl cítit každý hrbol, určitě max 19”. Standard Touarega jsou 17” a lze koupit až 20”. Je to samozřejmě neporovnatelně větší kolo, takže gumy a vzduchu je mezi ráfkem a zemí výrazně víc. Už s velikostí 18” auto vypadá dobře a lépe tlumí než s krásnými 20”.

* Paket “Memory” s pamětí pro sedačku řidiče a zrcátek je nutnost. S manželkou se střídáme v jednom kuse a přeřídit sedačku ve 14ti různých parametrech by bylo na mašli. Už v Golfu mi manuální přestavení sedačky lezlo na nervy a to sem většinou jen pumpoval sedadlo úplně dolů, když manželka ho měla úplně nahoře a nevešel sem se tak ani pod volant.

* Velký barevný displej v přístrojovce palubního počítače “Premium” je součástí paketu s navigací RNS 850 s 8” displejem, 60GB HDD, 2x SD kartou a DVD mechanikou. Sem hračička, takže pro mě nutnost a navíc je tahle sada důležitá i pro další prvky výbavy.

* 4 kamery pro Area View, tedy pohled komplet kolem auta z ptačí perspektivy nebo přímo vpřed a vzad na centrálním 8” palcovém displeji. Výrazně zjednodušují parkování a průjezd úzkými místy. Lze přepínat do mnoha módů, včetně asistence při parkování podélně i příčně s detailním pohledem jednotlivých kamer a projekcí natočení volantu, nasměrování koule na přívěs apod.

* Příprava pro telefon “Premium” umí propojit přes BlueTooth váš telefon s autem a tak jde přes volant, integrovaný mikrofon ve střeše a zvuk z repráku snadno telefonovat. Seznam se z telefonu přenese automaticky. Díky A2DP BT profilu pak z telefonu přehrajete oblíbenou hudbu. Auto má i slot pro SIM kartu a vlastní telefonní modul, ale to se mi zdá až zbytečné.

* Vyhřívané sedačky alespoň vpředu jsou s kůží nutnost.

* Vnější zpětná zrcátka s automatickým zatmavením mi v Golfu často velmi chyběla, když to vnitřní v noci tak dobře fungovalo. Možnost eletrického sklopení se taky hodí. V myčce nebo při průjezdu úzkým místem se nemusíte hnout z auta a díky automatickému sklopení po zamčení je už z dálky jasně vidět, že není potřeba mačkat ovladač několikrát jako magor.

* Podélné střešní nosiče se i přes nadstandardní kufr (objem 580 - 660 litrů podle posunu zadních sedaček, 1642 litrů po sklopení) určitě hodí, minimálně na lyže a snowboardy.

* Tažné zařízení, vysouvatelné tlačítkem z kufru, se přijde vhod pro nosič kol. Schopnost utáhnout až 3.5 tuny asi nikdy nevyužiju.

Už standardní výbava Touarega je velmi dobrá a leccos z toho musí člověk u jiných značek připlácet. Automat ZF s 8mi stupni, systém Start-Stop, Alarm, ISOFIXy, hromada airbagu a asistenčních systémů, automatická 2-zonová klima, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko se samozatmavením, tři 12V zásuvky, el. ruční brzda a mnoho dalšího se nám určitě hodí. Sadu asistentů, založenou na radarech a kamerách (změna pruhů, udržováni v pruhu, adaptivní tempomat a automatické clonění dálkových světel), bych sice jako hračku taky bral, ale šance, že takové auto najdu za rozumnou cenu už byla velmi malá. Navíc moc nevěřím, že bych jim nakonec svěřil život svůj nebo rodiny ;)

Ano, nejsem zrovna skromný. Jestli mám ale nahradit tak dobré auto jako je výbavou našlapaný Golf GTD, musí být Touareg výrazně lepší a pokud možno bez kompromisů, kterých bych později litoval minimálně několik let.

Ojeté auto s uvedenou výbavou a nájezdem do 80.000km sem začal hledat v ČR na dražším, ale seriózním bazaru DasWeltAuto, přímo spojeném s VW, kde dávají minimálně rok záruku na důležité části auta a člověk se o autě dozví vše potřebné. Ceny jsou tam ale dost vysoko. Logicky sem tak začal hledat v Německu. Asi měsíc sem procházel server mobile.de, jenže kurz Eura šel proti mě a náklady na převoz a přihlášení přes nějakou firmu taky nejsou malé.
Skoro už sem koupil brutálně silnou Hybrid verzi od jednoho dealera asi 650Km od Prahy. Ta má ale díky bateriím zmenšený kufr a o 150kg vyšší hmotnost proti už tak těžšímu dieselu. Bohužel to byla taky opravená bouračka, nikdo nechtěl říct jak vážné to bylo a mě se fakt nechtělo zajet tak daleko se podívat s nějakým odborníkem. Obecně lze říct, že dobře vybavená auta tam bohužel nestojí výrazně méně než u nás a že Němci si zřejmě ujíždějí na “hnědo-hnědé” kombinaci interieru s imitací dřeva a tak sem se vrátil s hledáním zpět do konzervativní ČR. Teď už na méně seriózní bazary. Většina z inzerovaných aut, která stála za telefon, byla bohužel jen “reklama” na dovoz z Německa. “Pane, už nemáme, ale najděte si a přivezeme.” Nakonec sem měl štěstí na jeden kousek na Moravě. První registrace 10/2010, 50.000Km nájezd i cena vypadaly dobře. Údaje webu bazaru “první majitel” a “nebourané”, se pak sice změnily na “druhý majitel” a “bourané”, ale auto sem si po konzultaci se seriózně vypadajícím a rozumně znějícím majitelem nakonec zajel prohlédnout a projet. Rozhodně sem nelitoval. Ukázal mi veškerou dokumentaci včetně prodloužené záruky do konce 2013 a prolezli sme celé auto. Veškerý servis i samotná oprava údajně lehké bouračky (do 30.000Kč bez DPH) byla provedena přímo ve VW a kromě prasklinky na spodku jednoho světlometu a drobného zlomu v laku na rohu haubny sem nenašel nic špatného. A tak sme si plácli. Po vyřízení úvěru a pojistky sem si vlakem zajel pro auto.

Zatím sem s ním najezdil asi 600 km stylem “podle značek”, takže žádné závody. Chvilku mi trvalo, než sem pochopil startování. Nezáleží na směru otáčení klíčku a pohyb je vlastně jen takový impulz a ne plné otočení. První impulz nahodí přístroje a začne žhavit. Následující impulz ale občas startoval motor a občas vše zase vypnul. Důležitá, kromě zařazeného P nebo N, je totiž noha na brzdě. Ta signalizuje, že se může startovat. Okamžitě byl znát rozdíl mezi automatem ZF s klasickým měničem a dvojspojkou DSG v Golfu. Necuká, ale řadí pomaleji a hlasitěji. “Přelévání” otáček trochu připomíná autobus ;) Zvuk motoru V6 3.0 TDI je proti klasickému R4 2.0 TDI důstojnější a jeho síla a zrychlení úžasné. Nedokážu si ani představit, co s autem dělají V8 4.2 TDI nebo Hybrid. Na dálnici nemám autu prakticky co vytknout. V kabině je znatelně větší ticho a i standardní sada repráků hraje čistě a dostatečně hlasitě. Ve městě si člověk ihned všimne značného naklánění a i vzduchové odpružení dokáže na dírách pěkně rozvlnit. Celkově sem ale s kombinací 18” kola + vzduch velmi spokojen. Snad to bude i spolehlivé. Hmotnost 2.2 tuny je při brzdění a akceleraci velmi znát. Od mamuta, kde člověk sedí asi metr nad okolními řidiči, by to ale každý čekal. Předchozí generace měla ještě o 200kg víc! Systému Start-Stop (SS) sem se docela bál, ale nakonec funguje velice dobře a jemně startuje. Díky němu už na křižovatkách nemusím vyřazovat na N, abych šetřil naftu a u DSG spojky. Snažím se předvídat, jak dlouho budu stát na místě s nohou na brzdě a pokud to má být jen chvilka, radši maličko popojíždím, abych zabránil vypnutí. Auto docela inteligentně SS deaktivuje, když člověk parkuje, při stočeném volantu apod. Na pomalé popojíždění v kolonách je tu vypínací tlačítko. Taky se mi líbí, že se přední parkovací čidla automaticky aktivují při pomalé jízdě a pípáním oznamují velmi blízké překážky. Kamery fungují velmi dobře, jen na ně nestíhám koukat tak moc, jak bych si přál a tak se orientuju zase hlavně podle pípání. Při nejistotě jsou ale k nezaplacení! Standardní montované dešťové čidlo bohužel funguje stejně špatně jako u Golfu a často i velmi mokré sklo nesetře. Jindy stírá suché sklo zbytečně. Navigace je vidět i na přístrojovce a je fajn stále vědět, kdy bude po cestě další benzínka apod. Je spřažená s autem a tak podle natočení kol a aktuální rychlosti slušně naviguje i bez GPS signálu v tunelu nebo v garážích. Její ovládání a rychlost reakcí ale není nic moc. Podle servisu VW vyšel update map od uvedení nové generace Touarega v roce 2010 jen jednou a to koncem roku 2012. VW za něj chce 7500,- Kč. No nekupte to. Čeština se v autě objevila až pro modelový rok 2013, ale VW vám jí za 1000,- Kč dohraje. České hlasové ovládání bohužel neobsahuje a tak si klidně vystačím s angličtinou. DVD zvládne i filmy, ale bez odblokování je vidět obraz jen při stání. Elektrické otevíraní kufru, které sem neplánovaně s vozem koupil, je pěkná frajeřinka. Bohužel kvůli tomu nechodím do kufru tak často, abych neničil motory integrované do vzpěr.

Update 27.4.2013:
* Otáčení volantem mi přijde docela tuhé (hlavně při pomalé jízdě, kdy není motor v otáčkách), ale komunikativní. Verze Hybrid má prý místo elektro-hydraulického posilovače čistě elektrickou verzi (kvůli úspoře paliva), která tlakovat motorem nepotřebuje a tak bude určitě otáčení lehčí. Člověk pak zas necítí, co se děje pod koly. Těžko říct, co je u SUV lepší.
* Tempomat je nakonec lepší, než u Golfa.Na rozdíl od něj je tu sice extra páčka, malá, hůř přístupná, nalevo od volantu, ale rychlost jde měnit nejen po 1km/h ale i po celých násobcích 10km/h. Díky za tipy v diskuzi, Ivere!
* GPS v autě neukazuje skutečnou rychlost a její ovládání je dost krkolomné a pomalé. Takový TomTom nebo Navigon, který mám zrovna v iPhonu, je proti tomu zázračně rychlý a jednoduše ovladatelný.
* Někde uprostřed pod palubkou něco klepe na nerovnostech a při přejezdu polní cesty, kdy se auto kroutí na dírách, praská a vrže v plastech přilepených na sklo kolem vnitřního zpětného zrcátka. Já se snad nedožiju auta, kde by byl klid :-/ Je ale možné, že je to způsobeno tou bouračkou. Alespoň to první bych rád vyřešil. Dostat se pod palubku ale určitě nebude levné.

Update 16.6.2013:
* Už delší dobu se téměř neaktivuje start-stop. A to ani po dlouhé jízdě mimo město (tedy se zahřátým motorem) a s vypnutou klimatizaci. Pak najednou 2x funguje a pak zas dlouho ne. Vidím jen přeškrtnuté A na displeji palubky. Že by to byla vybitá baterie?
* Občas vidím na centrálním displeji místo obrazu z levé kamery jen modrou barvu a symbol přeškrtnuté kamerky. Naklonění auta nebo manipulace s dveřmi to vyřeší. Pak to zas nějakou dobu funguje. Asi špatný kontakt.
* Při aktivní dětské pojistce to čas od času v pravých zadních dveřích lupne, jako když se pojistka de/aktivuje stiskem tlačítka na dveřích řidiče (mimochodem super funkce). To taky vypadá na špatný kontakt.
* Vezl sem kola na nosiči zavěšeném na tažném zařízení a po připojení jeho světel se automaticky odpojilo elektronické otevření/zavření kufru a přešlo se na manuální mód. Zřejmě aby se tak předešlo poškození. Stejně tak couvací čidla se s tím vypořádají. Chvilku to píská a pak se objeví přes obraz zadní kamery grafika přívěsu. Moc chytré!
* Projel sem jedno fakt hnusné krupobití. V autě byl slyšet rachot jako hrom a kusy ledu se tříštily o celé auto. Docela se mi stáhly půlky a jel sem krokem ;-) Ostatně to tak dělala celá dálnice, protože nebylo vidět ani na dva metry. Karoserie i skla nakonec bez škrábnutí. Uff. Tloušťka plechů a tvarování je očividně na slušné úrovni. Tady všechna čest.
* Spároval sem iPhone 4S mimo telefonu i s rádiem (A2DP BT profil) a kdykoliv teď přepnu zdroj na BT, poslouchám hudbu z telefonu. Na displeji vidím názvy skladeb a ovládám to tlačítky na displeji. Moc pěkně to funguje!

Update 29.6.2013:
* Touareg se nedávno vrátil ze servisu VW na Jarově. Problém s kamerou byl opraven. Šlo o kabeláž kamery v levých dveřích. Prodloužená záruka od VW (přes pojišťovnu Car Garantie) to, světe div se, nekryje. VW naštěstí poskytlo kulanci, tedy 70% slevu na díl. Zbytek a práci sem hradil.
* Problém start-stop (SS) nejdřív podle servisu neexistoval. Diagnostika prý čistá. Když sem trval na tom, že to měsíc fungovalo dobře a teď se motor téměř nevypne, že to ukazuje na něco nenormálního, přišli s teorií o GSM modulu alarmu, který se SS koliduje a háže to někde chybu. I ten ale dřív nedělal problémy. Deaktivace GSM nepomohla. Po vypáleni DPF ale SS začal fungovat dobře. Nakonec se přišlo na špatné čidlo tlaku. I na to poskytlo VW kulanci a zbytek navíc hradí pojišťovna. Uvědomil sem si, že problémy s kabeláží kamer i čidly tlaku sem viděl u mnoha Touaregu v jejich servisní historii. Je to zřejmě častá závada.
* Podařilo se jim opravit i zlomenou svorku, která společně s dalšími drží roletu za zadní sedačkou. Pytlík s několika kusy vyjde asi na 200Kč. Docela příjemné překvapení.
* Cvakání dětské pojistky se jim bohužel nepodařilo navodit a po rozebráni nenašli nic zajímavého. Nechtěli se ani nikde ptát. Musí se to prý alespoň podařit navodit. Od té doby mi to ale cvaklo jen párkrát a pokaždé v jiné situaci. Někdy v klidu při stání na křižovatce, jindy za ustálené jízdy. Časově dost od sebe. To asi servis navodí jen těžko :-/

Update 30.6.2013:
* Dneska sem chtěl dát plnou nádrž. Po 92 litrech sem čerpání vzdal ;) I tak už sem měl platit skoro 3200,- Kč. Netušil sem, že mám v autě příplatkovou 100 litrovou nádrž. V PR kódech je uvedeno “0M1 Palivová nádrž”, tak sem čekal standard 80 litrů. Pokud si dobře pamatuju, v historii několika německých Touaregu bylo v PR kódech slovně uvedeno, že jde o tu větší. Je fakt, že samotný kód mohl být stejný.

Výrobní linka Touaregu v Bratislavě

Kucí z Blavy montuji Touregy C2

 

Novinky v recenzi

30.6.2013 22:25

Drobnost o nádrži

viz. text

30.6.2013 00:32

Update po návratu ze servisu

viz. text

16.6.2013 23:24

Přidal sem update po více jak měsíci užívání.

viz. text

3.5.2013 20:00

Tempomat jde nakonec ovládat skvěle!

V recenzi upraveno.

2.5.2013 11:09

Diskuze...

... dnes zacala fungovat. Diky administratorum!

27.4.2013 20:50

Pár mínusů

Ačkoliv je auto super, přidal sem i nějaká negativa

27.4.2013 20:02

Nefunkční diskuze

Pár lidí psalo, že mi pod recenzí nejde diskuze a je to skutečně tak. Psal sem adminovi, tak uvidíme. Pokud to mám někde zapnout, tak sem nenašel kde :-/

27.4.2013 10:52

Doplněk 1

Trochu sem rozepsal, proc sem nevybral konkurenci.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Volkswagen Touareg



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
9
spotřeba
8

Na oficiální průměr 7.5l na 100 nedosáhnu ani náhodou. Spíš tak 10 a při větším podílu dálnice se posunu kus k devítce.

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…