Recenze
Volkswagen Touareg Exclusive V6 TDI - chip. 300Hp
Technické info
Přezdívka auta Turek Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:13000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2998 výkon [kW]: 221 kroutící moment [Nm]: 750 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Většina recenzí, co jsem tu četl, začíná výběrem vozu z několika značek, modelů, motorů atd..
Já to mám trošku jinak, protože Touareg byl mým snem skoro deset let.
Začalo to cestou ze školy, kdy si tady u nás v Podrkonoší někdo zrovna pořídil úplně nového Turka, ve slušivé modré metalíze.
Vzhledem k tomu, že jsou v naší rodině jenom VW, mám ke značce vztah už od úplného dětství, kdy měl táta vozy od Pola po Passata a hned několik kusů.
Touareg se tak stal snem a takové to klasické “tak za rok”, se pořád odkládalo, kvůli stavbě baráku, ekonomické situaci a dalším důležitějším věcem. Začal jsem tedy u VW pořízením Golfa Variant, který dostane recenzi svoji, časem. Aktuálně s ním jezdí žena. Firemní flotilu VW pak odstaroval užitkový zánovní Caddy s motorem 1.6 TDI, se kterým jsme maximálně spokojení.
KDE
Nové vozy do firmy, kupujeme výhradně u společnosti OlfinCar s.r.o. v Hradci Králové. Věnuje se nám přímo vedoucí prodeje p. Petr Gabriel, který ve společnosti působí od jeho vzniku, má naprosto neuvěřitelný přehled a více než profesionální přístup. Kde se tedy bude Touareg objednávat bylo jasné a s panem Gabrielem jsem auto řešil velmi důkladně.
KONFIGURACE
Začnu motorem, ten byl jasný od začátku - jediný akceptovatelný motor s rozumnou spotřebou a nájezdem 25-30000 km ročně je prostě V6 TDI. V8 TDI je úžasný, ale pořizovací cena je prostě někde jinde, Hybrid je nesmysl a atmosférový benzínový šestiválec by nejezdil za 7l/100km :-). Auto má aktuálně i chip na rovných 300 koní a už si bez toho nedokážu představit život :-)) Barva byla daná taky, vždycky jsem chtěl černou, je elegantní a Golfa máme bílého, takže to tak pěkně k sobě ladí. Líbila se mi velmi ještě taková tmavá šedá galapagos anthracit, ale bohužel již v momentě konfigurace vozu objednat nešela, protože ji výrobce stáhl z nabídky. Velkým otazníkem, byla volba terénní výbavy “Terrain Tech”, v hodnotě cca 55000 kč, kde by auto dostalo redukční převodovku a uzávěrky diferenciálů. I když s TouaregClubem plánuji lehké expedice, na konec po veké poradě s prodejcem jsem to do auta nedal, klasický pohon 4Motion s elektronickou uzávěrkou a lamelovou spojkou, společně se vzduchovým podvozkem by měl zvládnout opravdu hodně. Dále jsem využil v ČR dostupné pakety, které obsahovaly to nejzásadnější, co by (dle mého) mělo v takovým autě být, jako právě zmiňvaný vzduchový podvozek, xenovové světlomety s LED svícením, zadní LED světla, elektrické otevírání pátých dvěří, plná výbava v kůži, navigace, kamery kolem vozu a tažné. Věci navíc, jsou spíše exteriérové a z těch vnitřních zmíním např. pěmťi sedaček nebo odvětrávaná přední sedačka. Naopak jsem si odpustil panoramatické okno, 4zonovou klimu, asistenční radary a nezávyslé topení. Vybavit by to šlo ještě celkem dost, ale rozpočet byl jasně daný. V exteriérovém paketu byly originální 18” palcová kola “karakum”, už od začátku jsem je plánoval na zimu a dobře jsem udělal. Jako zimní pneu jsem zvolil v testech skvěle vycházející Pirelli Scorpion Winter v rozměru 255/55úR18. Zatím bez zaváhání. Z venku jsem doplnil off-roadové doplňky, tedy přední a zadní spojler a chromovou ozdobnou lištu.
ZADÁNÍ DO VÝROBY
Aby byl vůz za cenu, jakou jsem byl maximálně ochotný dát, prodejce nabídl zadání vozu do výroby formou předváděcího vozu s trošku netradičním režimem a velkou slevou. Objednali jsme ho v lednu 2014, přišlo v březnu 2014 a do listopadu stál na podstavci s nájezdem 400km. To čekání bych nikomu nepřál :-) Prodejce ale jinak dodržel naprosto přesně to, co slíbil a vše proběhlo na 120%.
JÍZDNÍ VLASTNOSTI, MOTOR, PŘEVODOVKA.
Budu psát asi trošku zaujatě, protože jsem zatím na autě nenašel žádnou chybu krom laku (později vysvělím), a jízdní vlastnosti jsou na takhle těžké a velké SUV prostě v pohodě. Dynamika perfektní, motor má krásný zvuk, uvnitř nikde nic neskřípe, nedrnčí, je krásně utlumený. Díky vzduchovému podvozku, který má tři režimy (normal, comfort, sport) lze nastavit výšku a tuhost tlumičů a funguje to parádně) Trošku škoda, že když přepnu auto do modu sport, že se nepřene i prevodovka, mohlo by to komunikovat celé. Pak je ještě do 75km/h možnost zvednout vůz do modu “terén” a pak ještě o level výš do modu “off road”, který lze používat do 30km/h. Auto lze ještě přepnout do off-road modu, kdy se trošku přehodí převody pro terén, zapne se automat pro sjíždění z kopců a citlivost pedálu. S vypnutým ESP se pak dá dělat opravdu mnoho :-)). V zatáčkách auto drží, opět v závyslosti na zvoleném režimu tlumičů. Troufám si ale říci, že to nejlepší, co Touareg má, je 8.stupňový automat, který auto dostává do úplně jiné kategorie. 8 stupňový Tiptronic ve spojení s V6 TDI je naprostá zbraň, proti všem zarputilým “strejdům”, že automat do auta nepatří :-) V režimu “sport” nebo s pádly pod volantem, se dá jezdit opravdu velmi, velmi rychle.
SPOTŘEBA
Najeto cca 13000 km, s dlouhodobou průměrnou spotřebou 8,2l/100km, považuji to za skvělý výsledek. Přeci jen má auto přes dvě tuny, silný V6 motor trvalý pohon 4x4. Když se chci opravdu svézt a jezdím po Praze, od startu auto ukazuje do 10 litrů, když jedu ultra ekonomickou pohodovou jízdu bez dálnice do 110km/h, není problém jezdit pod 7 litrů a díky 100l nádrži, ujedete v pohodě přes 1000km. Spokojenost.
UŽITNÁ HODNOTA
Dobrá reprezentace, dostanete se kamkoliv, k chalupě v horách, auto je velmi pohodlné na dlouhé trasy, jak na předním i zadních sedačkách, je mnoho místa. Limitem je kufr, který je vzhledem k velikosti autě prostě malý. 4 členou rodinu včetně bagáže a lyží na týden na hory je bez střešního boxu nereálná záležitost. To je ale obecně problém kategorie SUV, ne jenom Touaregu. S větším střešním boxem, kam dáte i batohy, to pak není problém.
VÝBAVA
Začnu vnitřní výbavou:
Kožený interiér je v kůži "vienna", tedy to nejepší, co VW nabízí. Samozřejmostí je vyhřívání, na přání jsem si dal i odvětrávání kvůli častému ježdění v obleku - super věc! Sedadla jsou pohodlná, mají dobré boční vedení a jsou elektricky nastaveitelná ve 12 směrech včetně tří pamětí. To je opravdu velmi dobré, pokud jezdí s vozem i vaše partnerka, jednoduše cvakne "2" a nastaví se ji vše včetně zrcátek. Na zadních sedačkch soustu místa, dvě dětské sedačky bez problému, ISOFIX samozřejmostí. Loketní opěrka jde posunout do předu a uvnitř je schránka, kam dáte pohodlně peněženku. Nehybí napájení pro mobil nebo MP3. Dekor je kartáčový hliník, k černé se hodí dobře a vše doplňuje černá střecha.
RNS 850:
Nejlepší NAVI od VW je znát, funguje vše skvěle a jako geniální věc považuji synchronizaci s palubním PC mezi budíky. Nastavíte si cíl a v klidu posloucháte muziku, vše vám ukazuje palubní PC. Na delších trasách, kdy navigace zjistí delší dojezd, auto ukazuje na dálnici dojezd k nejbližší benzínce nebo odpočívadle = opět super! Propojení s telefonem bez problému, vše funguje jak má včetně telefonního seznamu nebo rychlého vytáčení, nedokážu si bez toho představit obchodní cesty.
MF VOLANT:
Kůže příjemná, tvar i síla OK, vůbec vám nepřipadá že jedete v tak velkém autě. Ovládání máte v ruce po minutě a vyhřívání je v zimě, kdy sobě, manželce a dětem rozepíáte přeskáče v -10 je opravdu příjemný!
EL. VÍKO KUFRU
Jsem vášnivý hokejista, nesete bágl s věcmi, v jedné ruce hokejky, na remanu bágl... v kapse cvaknete víko, než dojdete k autu tak se otevře, pohodlně dáte věci, sednete za volant a tlačítkem ve dveřích zavřete. Drobnou nevýhodou je citlivost na jaký-koliv bordel kolem, jakmile tam dáte např. dva bágly a trošku tam jeden vadí, víko se nedovře a musíte operaci opakovat.
ZRCÁTKA
Velmi rychle jsem zvykl na elektrické sklápění. Je to nejen praktické v garáži, ale z dálky je vám jasné, že je auto skutečně zamčené, lze nastavit, aby se při zamčení vozu přiklopily. Jsou jinak velká a dají se pohodlně nastavit.
BI-XENONY
Image :) vypadá to skvěle. Druhá věc a důležitá, je jak to svítí :) prostě dobře. Je to dáno i vyšší světlou výškou auta a možnosti natáčení do zatáčky, moc fajn věc! V poloze 0, svítí jen LEDky, v poloze auto si to volí auto samo, ale na můj vkus je to dost citlivé, hodně to jezdí na FUL světla a to mi příjde ve většině případů zbytečné. Zadní LED světla umocňují luxusní vzhled zadní části a hlavně při hodně špinavém autě jsou podstatně viditelnější než obyčejná světla. Vyplatilo se připlatit, za oboje!
VZDUCHOVÝ PODVOZEK
Turek bez vzduchu, to prostě není ono! Možnost volby tří režimů - normal, comfort, sport a v podstatě tím ovlivňujete světlou výšku auta a tuhost tluičů. Jsem zvyklý jezdit na comfort a na dálnici přepnu na sport, kdy si auto trochu sedne. Tuhost je evidentní a poznáte to. Pak lze auto zvednout do terénu do pravým kolečkem na středovém panelu do dvou poloh, jednu menší, využijete do 70km/h (terén) a pak do opravdu bruto sněhu nebo bahna na 300mm a ta je omezena na 30km/h (off-road). U nového Touarega je změna oproti minulé generaci, kdy už nemá "vzduch" ale uzavřený obvod dusíku, netrpí tím kompresor a od uvedení dvojky na trh nepamatuju, že by si na to někdo stěžoval, funguje to určitě mnohem spolehlivěji, než u první generace.
17", 18", 20", ALU KOLA VW plus PNEU
Na expedice jsem pořídil 17" palcové disky Caynon VW s pneumatikami AT (zatím nevyzkoušeno)
Na zimu mám 18" (na fotkách) Karakum VW s pneu Pirelli Scorpion Winter 255/55/R18 (velká spokojenost, tichá jízda, bez zaváhání)
Na léto krásné 20"tky Metropolitan VW - 275/45/R20 Continental Conti Sport 5 (zatím nevyzkoušeno ale těším se :) )
LAK
Je to asi to jediné, ze kterého jsem zklamaný. Připlácel jsem za černou perleťovou metalízu skoro 30.000 Kč. I když jsem totální magor do kosmetiky a auto v životě nepůjde do myčky, vše jen ruční mytí, jsem z kvality laku zklamaný. Po 12000KM je lak, jak kdyby jsem projel křovím. Z metru nic nidět není, ale na slunci jsou na autě takové jemné pvaučiny, které tam prostě nechci. Částečně jsem to vyřešil strojním leštěním a kvalitním karnubským voskem, takže teď je to OK, ale ten pocit, že u našeho Caddyho, na kterém není po 100.000KM ani škrábanec a to se k němu chováme podstatně hůře, je prostě špatný. Nezbývá než mu dopřát to nejlepší a investovat do kvalitní autokosmetiky. V případě, že na to nemáte čas a ani chuť, černou perleť nekupujte. Po navoskování je to ale na slunci porno ;)
4MOTION
Vytáhl jsem ze závěje naloženou Avii s masem :) … více není třeba psát :-)
Zatím jsem z auta nadšený, vše funguje na 120%, ale pro nějaké velké závěry je brzy. Po první výměně oleje se rozepíšu skrz výbavu a doplním další informace.
Díky za přečtení :)
Silné stránky
Motor a převodovka, pohon 4x4
Slabé stránky
zavazadlový prostor
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
OlfinCar HK - naprosto OK
Novinky v recenzi
Letní dvacetipalcová kola
Auto ostalo nová dvacetipalcová letní originální kola "Mallory" a rozšíření blatínků v laku. Omyto, navoskováno a připraveno na letní provoz :-)
Přidány fotky po nedělním mytí :)
Podařilo se mi doma zprovoznit ruční mytí v garáži a když bylo venku tak parádně, zkusil jsem pár fotek :)
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Touareg Exclusive V6 TDI - chip. 300Hp
- Re: Chip 01.08.2017 12:47 Varlamow25242
- Chip 05.11.2016 11:02 PeterHerdo
- Re: Barva laku 01.03.2015 19:37 Andycze
- Re: Nádhera 01.03.2015 19:36 Andycze
- Barva laku 01.03.2015 16:35 white label
- Nádhera 01.03.2015 15:33 topesto
- Re: otazky 28.02.2015 21:00 Andycze
- otazky 28.02.2015 20:48 Lucaslegend
- Re: Váhám 28.02.2015 19:54 Andycze
- Váhám 27.02.2015 16:26 Luckas
- škrábance 12.02.2015 22:01 RADEK1
- Re: dobrá voľba 10.02.2015 00:57 Andycze
- dobrá voľba 08.02.2015 15:17 Delfin2
Další vozy Volkswagen Touareg
-
Volkswagen Touareg (2013) Majitel: Robert.T
Přidáno: 10.4.2015 1610 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Touareg (2011) Majitel: beetlejuice
Přidáno: 10.5.2011 5110 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Volkswagen Touareg (2013) Majitel: Toman01
Přidáno: 2.4.2014 149 Majitel 9.78 Uživatelé
-
Volkswagen Touareg (2010) Majitel: WoodyPWX
Přidáno: 7.4.2013 79 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volkswagen Touareg (2010) Majitel: Iver
Přidáno: 1.5.2011 3210 Majitel 9.71 Uživatelé