Recenze
Technické info
Přezdívka auta volverin Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:205000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2435 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 230 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8 maximální rychlost [km/h]: 220 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Jelikož mojí staré vectře v už velmi prohnilém stavu a s množícími se problémy s elektronikou motoru pomalu vyprchával čas do další STK, kterou by jistě neudělala. Tak jsem se začal porozhlížet po novém vozu. Původně jsem chtěl něco sportovnějšího, například Toyotu ,celicu sedmé generace ale vždy jsem chtěl auto s více válci než čtyřmi a shodou okolností jsem narazil na značku Volvo, jejichž auta se mi zalíbili na první pohled hlavně z řady C30/S40/V50. Netrvalo dlouho a přehodnotil jsem plány o koupi sportovního vozu. Začal jsem procházet inzeráty, až jsem po pár vyzkoušených autech oběvil mojeho budoucího společníka ve Zlíně. Prodáva l ho jeden z mechaniků autorizovaného servisu Toyota. Tak mé kroky vedli rovnou tam. Po dlouhém „prolízání“ a studování všech dokumentů se svými dvěma mechaniky, jsme oběvili jen prár kosmetických vad na laku a protržené čalounění sedačky řidiče. Po technické stránce šlo poznat, že se předchozí majtel o vůz náležitě staral. Vše řádně zapsáno v servisní knize a doloženo fakturami za nahradní díly. O prodej se staral pracovník toyoty co má na starost ojeté vozy a jeho přístup byl více než vstřícný. Nechal mi ho opravdu důkladně vyzkoušet při 50 km testovací jízdě a neměl problém mi ho hodit zvedák. Tři měsíce před koupí mu byli vyměněny všechny čepy a silenbloky v podvozku, tlumiče, kompletně vyměněné brzdy, náplně a filtry. Nic tedy nebránilo tomu abych složil zálohu a následující den se stal hrdým majtelem krásně rudého Volva S40 s 2.4 litrovým atmosféricky plněným motorem v nejvyšší výbavě summum.
Nyní mám najeto okolo 5000km a už jsme se spolu dobře zkamarádili. Co se týče jízdních vlastností tak ty jsou přímo vynikajcí. Podvozek převzatý z Fordu Focus II inženýři u volva naladili opravdu výborně. Dobře tlumí i velké nerovnosti, příliš se nenaklání i při hodně svižné jízdě klikatými okreskami a neozývají se žádné zvuky směrem od asfaltu. Řízení je sice téměř bez citu ale i tak jede jako po kolejích.
Motoru chci věnovat samostatnou kapitolu, protože ten mě přímo uchvátil. I přes jeho ne příliš vysoký výkon má perfektní jízdní projev. Sbírá se už od nejnižších otáček, kdy jeho výkon nepřestává gradovat až do 6800 otáček za minutu kde jej zarazí omezovač. Chuť jakou má do vytáčení mu můžou závidět i lec které šestiválce. Svou roli v tom jistě hraje i dobře sladěná pětistupňová převodovka, která nemá nikterak dlouhé převody. Jeho kultivovaný chod neruší řidiče ani posádku žádnými vibracemi ani hlukem. Nejhlučnějším prvkem pod kapotou je jen elektrická vývěva posilovače brzd. Naopak laděný výfuk se dvěma oválnými koncovkami disponuje krásným zvukem. Není nijak rušivě hlučný a při běžné cestovní rychlosti téměř není slyšet. Zato od třech a pul tisíc otáček kdy motor začíná citelněji zabírat se začne ozývat přímo nakažlivé vrnění, které akorát dokresluje atmosféru při svižnější až sportovní jízdě. Jedním slovem paráda.
Nejvyšší výbava dává tušit vysokou míru komfortu a z vlastní zkušenosti to můžu jen potvrdit. Krom silnějšího hučení zimních pneumatik se do interíéru nedostává téměř žádný nežádoucí hluk. Elektricky nastavitelná sedačka nebo spíše křeslo s dobrým bočním vedením mi moje pozadí přímo hýčká. To se dá říct i o koženém volantu a řadící páce. Vpředu je místa hodně zato spolucestující už si tak lebedit nebudou. Podle mého názoru je to spíše čtyřmístné auto. Ale většinu času v něm strávím sám nebo s jedním spolujezdcem. Krom malého počtu odkládacích ploch v originálně designovaném interiéru mu není co vytknout. Z jeho světle šedé barvy jsem měl z počátku obavy že se rychle zašpiní ale opak je pravdou. Prach je na něm daleko huře viditelný než na černém a neodráží se od něho slunce nebo alespoň né tolik.
Prozatím po třech měsících kdy ho mám ve vlastnictví je vše v naprostém pořádku až na jednu prasklou žárovku v interieru a xenonové výbojky. Doufám, že mi bude ještě dlouho dobrým a spolehlivým společníkem.
Toto je prozatím má první recenze, rád příjmu konstruktivní kritiku a doplním další informace.
Silné stránky
Silný a kultivovaný motor
Zvuk motoru
Jízdní vlastnosti
Řazení
Komfort
Bezpečnost
Prostor na předních sedadlech
Design
Slabé stránky
Spotřeba
Povinné ručení
Prostor na zadních sedadlech
Ceny originálních ND
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím jen dvě žárovky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Prodejce Toyota T-motor Zlín se mi ukázal ve velmi dobrém světle. Mohu jen doporučit. Jejich přístup byl přímo etalonem pro české bazary.
Další vozy Volvo S40
-
Volvo S40 (2005) Majitel: -SaS-
Přidáno: 14.6.2010 359 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: mnich
Přidáno: 8.9.2011 41 Majitel 9.54 Uživatelé
-
Volvo S40 (2005) Majitel: parkoviště
Přidáno: 18.8.2009 119 Majitel 9.53 Uživatelé
-
Volvo S40 (2001) Majitel: yetti z hor
Přidáno: 26.1.2011 389 Majitel 9.73 Uživatelé
-
Volvo S40 (2001) Majitel: jakub.sustal
Přidáno: 12.6.2012 09 Majitel 9.38 Uživatelé