Recenze
Technické info
Přezdívka auta Laura Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.8 maximální rychlost [km/h]: 222 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 640 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.3
Popis vozu
Zdravím čtenáře ma.cz. Rozhodl jsem se napsat recenzi, protože je zde pouze jedna Octavie poslední generace. Třeba někomu pomůže při rozhodování o koupi nového vozu.
K Octavii 4. jsem se dostal shodou okolností v práci. Takže auto jsem ani nekonfigroval, ani neobjednával :-)
Jedná se o tedy o Škodu Octavii 2.0 TDI Combi DSG 110Kw ve výbavě Style s pakete Style + spací packet, nic víc, nic míň. To co budget dovolil...
Do tohoto vozu jsem přesedal z Fabie poslední generace třívalcového TDI, takže to je velký posun co se týče komfortu, ale o tom až níže.
Co se týká designu, nechť si každý posoudí dle svého mě se Octavie libí již od uvedení na trh. Tyto "uniformní" evropské tvary se mi líbí.
Auto budu hodnotit pouze dle svého subjektivního pohledu :-)
Zatím auto zajíždím, mám za sebou prvních cca 2000km.
Auto má dostatek výkonu 150 koní je pro mé většinou dálniční přesuny do práce ideální.
Cestovní komfort skvělý, nikde nic nevrže, podvozek nemlátí ani přes větší díry, příjemně se řídí. Pří 140km/h motor točí asi 2000ot/min. Opravdu pohodové auto, nejsem rally jezdec. Většinou slouží na rychle dálniční přesuny a pro tyto účely je tato kombinace fakt skvělá.
Motor, DSG a adaptivní tempomat:
Jak jsem již psal výkonu dostatek, DSG řadí skvěle, hladce, nepociťuji žádné nepříjemné škubání. Má to i systém "plachtění" kde si elektronika za nějakých situací sama rychlost vyřadí a pak zařadí, pociťuji ve městě např.: před kruhovými objezdy.
Na dálnici velice často používám adaptivní tempomat. Má to sice své mouchy v tom smyslu, že si nechává dostatečné rozestupy před vámi jedoucími auty, asi to chápu, ale někdy je to otravné. Prostě čeká než se auto celé zařadí do pravého pruhu a pak až vyjede, takže čekáš a čekáš a pak se rozjede. Za mnou se asi diví jestli tam nespím a proč už sakra nejedu :-).
Paket plus:
Musím doporučit, jednak tam jsou přední parkovací senzory - fajn věc, ale pak tam jsou hlavně LED MATRIX světla. Kdo to již má ví o čem mluvím. Ty jsou zkrátka BOMBA! Potkávací svítí krásně, ale když přepnete na dálkové, roztáhne se před vámi ta opona. Fakt boží a v tomto období k nezaplacení. Nikoho neoslňujete LED segmety se vypínají a zapínají dle potřeby..
Toto by měla EU nařídit jako standard namísto idiotskému start-stopu.
A teď slavná kategorie infotaimentu :-)
Tady se rozepíšu!
Mě dali do ruky klíče a jeď, nikdo mi k tomu nic neřekl a první asi 4 dny jsem se v tom fakt plácal. Pak jsem kouknul na youtube, kde chlápek říkal asi toto: když si nastavíte zakladní obrazovky jak potřebujete, tak se k tomu nikdy nevratíte a budete to tak mít.
Tak jsem se na hodinu zavřel do auta, udělal to a je to tak.
Nastavil jsem android auto, 4 oblíbená radia, telefon, navigaci - její rozlišení a rychlost mi příjde dost legrační, za navigaci rozhodně ušetřete peníze, já ji měl ve standardu, mnohem lepší je google maps nebo waze.
Na základní obrazovce mám velkou část radio/media. Když máte píchnutý na kabelu telefon, tak můžete volně přepínat mezi radiem a spotify.
Co ale fakt nechápu je, že když dojedete do cíle a máte při vypnutí motoru zapnuté spotify, pak vypojíte kabel. Pokud po znovu usednutí do auta nepřipojíte telefon, tak ze základní obrazovky nespustíte rádio...takže:menu radio/media, pak naskočí rádio, ale nehodí vás to rovnou do oblíbených, ale rovnou seznamu všech stanic!!! To bych se po...l.
Upřímně nevím k čemu mi jsou jízdní režimy ECO,COMFORT,NORMAL, SPORT. Nemám adaptivní tlumiče a když chci jet sport, tak buď mačkám padla pod volantem nebo joystickem "S".
Ovládání teploty jsem si zvykl hned, to mi problém nedělá a taky dost pomáhá moje kámoška Laura, v tomhle ohledu funguje skvěle.
Aktualizace:
Ne legraci si nedělám i tady fungují, jako v telefonu, ale trochu jinak.
Sednete do auta jedete z práce, najednou vám začne být horko, tak chci dát teplotu dolů, ale není co zmáčknout, protože symboly na regulaci teploty zmizely, tohle už se mi stalo 3x za 3 týdny, jednou ani nenaběl celý display, takže trochu panika. Po další startu již bylo vše ok. Snad se to nějak časem doladí...Holt nová doba.
Jinak systému v tomto zimním období chvíli trvá než naběhne. Stejně jako když necháte mobil na mrazu.
Virtual cockpit - je tam. Já používám jednu obrazovku :-)
Co se týká jízdních asistentu, tak asi nejvíce pociťuji Lane asist za mě fajn, jelikož jezdím převážně po dálnici.
Nechápu proč autohold má hardwarové tlačítko na které vím, že nikdy nesáhnu a start-stop ne a musím zase do obrazovky.
Stáhl jsem si appku My Škoda, která je fajn, můžu se mrknout za kolik jezdím, stav v nádrži, kde mám zaparkované auto...všechny data se archivují. Snad mají ze mě ve škodovce radost :-)
Roletky na zadních oknech jsou fajn, snad vydrží, děti si je dost oblíbily :-)
Vnitřního prostoru všude dost, i když máme doma ještě Peugeot 5008 předchozí generace, které je ještě vetší.
Dlouhodobá spotřeba zatím 5,3L, myslím, že půjde dolů až se oteplí.
Fotky doplním až bude hezké počasí
Silné stránky
LED Matrix
Motor
DSG
Adaptivní tempomat
Vnitřní prostor
Spotřeba
Komfort
Slabé stránky
Infotaiment
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné, zatím se opravuje samo v rámci aktualizací :-)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Nemám
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2021) Majitel: AurisHSD
Přidáno: 22.4.2021 910 Majitel 9.58 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2022) Majitel: ybalgin
Přidáno: 24.3.2022 108 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2022) Majitel: VII
Přidáno: 13.2.2024 29 Majitel 8.17 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé