Recenze
Škoda Octavia TSi ActivePlus
Technické info
Přezdívka auta Malý superb Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:4065 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 999 výkon [kW]: 81 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 575 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Octavia čtvrté generace, sen českých rodin léta dopilovaný. Napsáno o ní je všude možně až moc, videí je k nalezení více než dost. Spíše si člověk musí uvědomit kolik peněz za nové auto chce dát, na co ho bude používat, koupit malé vybavené nadupané nebo velké a základ. Ceny aut se obecně zdražují, aby měl člověk takový slušný základ s výkonným motorem šplhá cena k 700 tis a to už je pro mě moc za škodovku. Všude vídávám i30, jezdil jsem i s ní, není to špatné auto, ale u škodovky mám dobrý známý servis a nikdy mě to nenechalo na cestě.
Já celý řidičský život ve škodovkách, ale v segmentu B od Favoritu, Felicie, Fabie 2 a dvě Fabie 3. Octavii 3 jsem nikdy nechtěl, čtyřočko se mi moc nelíbí, základ jen s halogeny a ty tvrdé plastové tapeci ..
Představili Scalu si říkám konečně by jsme měli větší auto, širší uvnitř s lepším podvozkem. Ale to auto se nepovedlo, špatná cena, podvozek jen předělaný z Pola, cena úlet, ten plast kolem tabletu, Style jen s prodlouženým sklem, celková kvalita, to ne. Dále si necháme Fabii a počkáme na O4.
V listopadu představili Octavii už se základní cenou, hned v lednu jsem se svezl rovnou třemi verzemi a říkám, to je ono. Čekání na základní model se protáhlo, 24.6. ukázali ceník rovnou s akční edicí a 30.6. objednali. Dodání jsem chtěl 14.12., což se protáhlo až do 10.2.21. Dostal jsem velmi štědré odškodnění za čekání.
Z výbavy je navíc el.odjistitelné tažné, 8 reproduktorů, LED mlhovky, zadní senzory, záruka na 5 let, vyhřívání sedaček, metalíza, litá kola ( dostal jsem s GoodYear) + dokoupena sada na rezervu, sada zástěrek, koberců, sítě do kufru.
Z konkurence jsem uvažoval i o i30, ale třeba s 1.5T není možné rezervní kolo a to modré podsvícení ... Koukal jsem i na Golf 8, ale to auto dost zhoršili, ty matné plochy tvrdých plastů, z venku není ani krytka na zámek, Mazda 3 je uvnitř honosnější, ale cena nic moc. Ford Focus by vyšel levněji, ale projev motoru je daleko hrubší, hlasitější a ty drátky v čelním skle prostě ruší.
Jízdní vlastnosti jsou v rámci konfigurace pěkné, menší nedotáčivost než u naftové verze hodně pomáhá XDS. Odhlučnení solidní lepší než u O3. Jízda je tichá, auto se jen pohupuje, motor není na volnoběh slyšet, do 3tis. neobtěžující zvuk. Řízení je lehké, ale s dobrou odezvou, je cítit, kde jsou kola. Řazení také v normě, dráhy akorát. Dveře se otevírají v dostatečném úhlu, tlumený zvuk zavírání, přední kapota na plyn. vzpěrách. Stěrače jsou bezhlučné, je tu odtoková lišta, ale nad 80 km/h nefunguje špatně navrhnutá.
Design auta se moc povedl navrhoval ještě mistr Kabaň, ale tentokrát je liftback daleko hezčí tvarem zadní části jako Arteon. Combi by bylo vhodnější, ale nelíbí se mi masivní spoiler a z boku v tom vidím i30ku a nekřesťanských 40 tKč k tomu. Není to zpracování tak dokonalé jako u Golfu, někde jsou spáry větší. Třeba u pátých dveří, odlétávající květy napadají do odtoku až k zadním světlům.
Interiér je pro Škodu něco jiného, Enyaq to dotáhne k dokonalosti. Nelíbí se mi dvouramenný volant a vzadu nápis místo znaku, ale časem se to okouká. Tablet mám schválně malý ať to tak netluče do očí a má fyzická tlačítka. Kritizované spodní výdechy v létě stačí uzavřít, v zimě je to příjemné. I základní model má měkčený dekor, celý vršek palubky, dveřní výplně. Působí to celé honosně, žádné otlačené lokty nehrozí. Stylem otevírání rukou za kliku a loktem o tapec odtlačení dveří jde.
Líbí se mi celkově elektronika auta - otevřou se v noci z. dveře - svítí jen z.stropní světla, zapnuty výhřevy sedaček - spolujezdec vystoupí, samo se vypne, BT Car Play i telefonování bez problémů, hudba přes BT, miniaturní USB-C flashdisk oba konektory dole datové. LED světla svítí parádně, vzadu svítí jako obrysové jen ta menší část. Zpátečka jedno světlo, je vidět prd. Okna mají po staru dojezdy, jdou stáhnout na dálku klíčem.
Octavii 4 od začátku trápí SW, proto jsem chtěl co nejjednodušší model bez digi palubky, auto AC, Columbusu, velkých kol ...
Krátce SW - tablet nezhasíná, neseká se, naběhne ihned i s Connectem, falešné hlášky neskáčou, Front Assist upozorňuje oprávněně na brzdy nikdy nesáhl, SS startuje ihned vypíná motor cca. pod 5 km/h, Lane Assist u mě nastaven správně ( žádné trhání volantem co někde popisují) jen zavibruje volant i čára bez směrovky se přejede jen malé chvění není třeba to vypínat.
Přes Connect a aplikaci v mobilu se dá auto zamykat/odemykat, kniha jízd, spuštění ventilátoru na 10 min, stav vozu ...
Na jedné základní obrazovce všechny potřebné funkce, žádné proklikávání menu, co všude kritizují. Ty dnešní moderní auta nejsou pro konzervy.
---------------------------------------------------
Přes 5000 km najeto, mohl bych to zhodnotit, jestli to byl dobrý kup.
Nejvíce pozornosti zasluhuje motor v takovém autě.
Evidentně evoluce EVO pomohla, auto se používá jako předchozí ( tz. dlouhé republikové výlety, poté přibude zahraničí, s přívěsem odjeto cca. přes 500 km, cesty do práce 4 km, po Praze po nákupech, ...). Spotřeba překvapivě o dost níže než s Fabií ( je to o 150 kg těžší).
S tou převodovkou se motor docela hýbe, jednička dvojka krátká, trojka se dá roztáhnout do 80 a pak rovnou pětku, šestka jde i Blance použít při 70ti. I při 130 točí přes 3tis. ot. ale utlumen je dobře, neobtěžuje to jako ve F3 MPI. Dvě vlastnosti jsou jiné - při studeném motoru teplota po kilometru rychle vystoupá na 90, hned spadne na 50 a pak lineárně roste. Jestli se otevře velký okruh chlazení, zatím jsem nezkoumal. Mají to tak i ty dva s kterými jsem v kontaktu. Za druhé zhruba 2200 ot. při větším šlápnutí na plyn malinko cukne a zatáhne. Jestli začnou fungovat ty naklápěcí lopatky turba ... Benzínem to není, pokaždé beru jinde. Za mě motor znovu.
Kontroverzní elektronika - funguje jak má i aplikace, bílá planetka stále. Jednou se rozsvítila závada airbag ( znovu start zmizela). Předchozí únorové závady byli tím podpětím. Infotraiment nebylo třeba resetovat.
Co se mi na autě nelíbí ( každé musí mít mínusy)
Karosérie není dokonalé vymyšlená - být to sedan vypadá to lépe. Zadní víko velké, když je mokré otevírat fakt pomalu jinak voda nateče dovnitř a je tam veliká spára. Teď na jaře tam nalítají květy, listí a vodou to stéká za zadní světla. Čistit, čistit ....
Na ten volant a zadní nápis si asi nezvyknu nikdy
Nic dalšího nás nenapadá
Chybí
Mohlo by být v základu hlídání mrtvého úhlu
Co se mi líbí
Jednoznačně prostor a pohodlí jízdy na 16"
Elektronika - brzdící tempomat ( někde jsem dočetl, že používá jen zadní brzdy, jsou stále hladké bez drážek)
Lane Assist dobře zkalibrován, nevypínám. Jen se zachvěje, někdy malinko natočí volant. Dá se s tím přejet středová čára s malým odporem
funkce infotraimentu - vše soustředěné tam, čistá palubka. Tlačítka rychlé volby ani nepoužívám.
el. ručka s Autohold
Prostor, bezedný kufr
Měkčené plasty - ve skle se odráží jen středový výdech ofuku, bez pazvuků ( zatím), kontakty loktů, ruky bez otlaků
V rámci ceny vypadá to honosně
Světla a mlhovky se mi nemlží ( vjezdem do garáží, na ruční myčce)
Silné stránky
- zpracování a použité materiály
- prostor
- bezedný kufr
- ticho
- výbava
- tlumení nerovností na zákl . kolech - plánovaný upgrade na 17" nebude
- chytrá elektronika
- el. ručka s Autohold
- základní tempomat, co ubrzdí auto !
- zadní senzory, co do 8km/h zastaví auto
- koberec u kufru jde vyndat, vyklepat žádné lezení s vysavačem do něj
- čidla obsazení i v zadních sedácích
Slabé stránky
- těsnění na oknech moc nepřiléhá, nesetře sklo
- chyběla vnitřní zásuvka na 12V - dodělal doma
- po aktualizaci SW si nepamatuje výhřev sedaček
- slícování karosérie není 100%
- do Active nejdou dokoupit Corner, sklopná zrcátka
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
1. záruční oprava - auto se samovybíjelo, výrobní vada. 35 dní až v Kosmonosech na to přišli - výměna akumulátoru, Gateway a ŘJ rádia. Náhradní vůz a odškodnění v řádech tisíců.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto od prodejce 170 km daleko, vyplatilo se.
Zrychlení
Není to s plynem na podlaze
Novinky v recenzi
Spotřeba
Po zajetí a skoro 20 tkm auto stále fajn, při dálkových výletech i dobrá spotřeba
5000km
Dopsal jsem poznatky po zatím 5t. km
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia TSi ActivePlus
- volant pryč 30.01.2022 15:48 ws
- Re: Re: ;) 13.08.2021 16:50 idam.i
- Re: ;) 13.08.2021 14:56 Gater
- Re: Octavia IV 06.05.2021 23:01 AurisHSD
- Re: Fajne 06.05.2021 22:45 AurisHSD
- Převodovka 06.05.2021 22:05 das_autos
- Fajne 05.05.2021 22:09 Rasto
- Re: Octavia IV 27.04.2021 23:20 AurisHSD
- Octavia IV 27.04.2021 21:11 Tomáš Ries
- ;) 23.04.2021 15:48 RDMBR
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2022) Majitel: ybalgin
Přidáno: 24.3.2022 108 Majitel 8.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2022) Majitel: VII
Přidáno: 13.2.2024 29 Majitel 8.17 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2021) Majitel: User12
Přidáno: 5.3.2021 49 Majitel 7.78 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé