Recenze
BMW řada 3 330i Coupe
Technické info
Přezdívka auta BMW 330i Coupe Rok výroby 2000 Koupeno ojeté najeto [km]:174000 palivo: benzin počet válců: 6 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 170 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 11
Popis vozu
Už jako malý kluk jsem byl velký fanoušek do aut. Nejvíce mě to táhlo k BMW. Když tohle auto vyjelo z fabriky, zařekl jsem se, že si ho jednou pořídím. Určitou zásluhu na tom má i Kobra 11, kde se za mých mladých let E46 objevovala velmi často... Určitě to mělo být kupé s motorem R6 330i v manuálu a samozřejmě v M-packetu. Uběhlo pár let a svůj dětstký sen jsem si splnil a právě v téhle kombinaci mi tenhle krasavec říká pane :-)
Výbava :
M-packet II
ABS
DSC
6x Airbag
Bi-xenonové světlomety + ostřikovače
Mlhová světla
Elektrické,sportovní kožené sedačky s pamětí
Vyhřívané přední sedačky;
Multifunkční M volant
Zadní PDC senzory
Palubní počítač
Tempomat
Zadní opěrky hlavy
Kožené čalounění
Vyhřívání předních sedadel
Elektrické sedadla s pamětí
Elektricky ovládaná přední a zadní okna
Loketní opěrka vpředu i vzadu
Zadní dělené sedačky
Výškově nastavitelný volant
Velurové koberečky
Sklopné zadní, dělené sedáky ( alespoň nějaká tak praktičnost);
18" kola M6 225/40 8“ vpředu a 255/35 9“ vzadu - už jsou minulostí a teď máme nahozeny 18“ BBS CK Aprilia silver
automatická klimatizace;
vyhřívané odstřikovače;
vyhřívaná zrcátka;
alarm
Silné stránky
Je to tedy E46 330ci což znamená, že ho pohání motor R6 o výkonu 231 koní 300 Nm. Je to klasický atmosférický motor, jaký jsem vždy chtěl, žádné turbo, žádný kompresor. Prostě motor pro lidi co chtějí řídit a mít z jízdy radost. Motor už táhne příjemně od volnoběhu. Začíná se pozvolna probouzet okolo 3000ot.min. Po té táhne plynule až do omezovače. V kombinaci tohoto motoru a pohonem zadních kol je za volantem značná zábava, ač by neškodilo kdyby auto mělo samosvorný diferenciál. Auto se celkově chová až dokonale vyváženě. Řízení je příjemně tuhé (což se dá říct i o spojce a řazení). Řízení je velice příjemné, nepřeposilované a člověk má výborný konktat ze silnicí. To auto má prostě duši.. Je radost s ním jezdit :-)
Slabé stránky
určitě bych byl pro kdyby auto mělo 6. rychlostní stupeň. Ohledně spotřeby jezdím za 10-12 litrů ač z toho tvoří zhruba 75% město. Dá se jezdit i za méně, ale to to člověk potom neužije. Palubní počítač mi při 80km cestě vykouzlil 6,8l.
Při vyšších rychlostech je v kabině celkem hluk od bezrámových oken, ale to dávám za vinu už staršímu těsnění..
Neuškodilo by, kdyby auto mělo samosvorný diferenciál;
Ruční brzda by mohla lépe brzdit..
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
popis oprav a výměn : (většinou preventivních)
co jsem auto koupil tak mu dopřávám výměnu oleje každých 10t. km, vyměněny byli všechny filtry,
- nová váha vzduhu,
- Disa klapka
- exzpanska (částečně svojí blbostí 3x)
- svíčky Bosch
- kotouče Zimmerman Sport a desky Ferodo,
- výměněna stahovačka u řidiče,
- těsnění pod ventilovým víkem (už bylo značně zpuchřelé),
- výměna oleje v nádobce na servo společně s nádobkou
- rozervanej podběh od dlažební kostky
- utržený tlačítko na okýnko
- levá zadní poloosa
- servo pumpa
- na zadní nápravě vyměněny všechny silentbloky(většina Strongerflex) včetně diffu(OEM)
- oba dva nové lanovody (konečně to brzdí, jak má)
- geometrie
- preventivně vyměněny oba zadní podběhy..
- olejovej separátor
- různé hadičky motoru
- sahara
- nový vzduchový filtr Apexi
- kryt pod motor
- spojková sada
- čepy řízení
- geometrie
- zadní uložení
Úpravy za mého vlastnictví
lak Alpineweiss + černá střecha
zadní difuzor, ledvinky a odtrhovka - polepeno 3M folií
Led zadní lampy
kit přímého sání (vzduchový filtr Apexi)
Podvozek HR suspense cup kit 55/35mm
Kotouče Zimmerman Sport a desky Ferrodo
Brzdové třmeny natřeny do modra
Dotykové Rádio Pioneer AVH-3300BT
Kompletní hudba Alpine včetně zesilovače, kapacitátoru a tuby;
LED osvětlení SPZ;
kompeltní LED osvětlení interiéru;
tonovaná skla 20%
rozpěrná tyč "BMW PERFORMANCE" od Kurýra
přední M3 stabilizátor
Bi-xenony by Moji
kufr obarven do černé (díky Jerremimu)
nerezové svody s termo páskou bez katů
Laděný výfuk ( se sportovními rezonátory )
nové přední okno s FL kupé s dešťovým a světelným senzorem
LSZ2 modul
odemknutí na bliknutí
coming home na mlhovky
žluté LED AE jako denní svícení (ne na parkovačky)
M3 prahy
3,07 diff včetně nových náplní a gufer
20mm zadní stabilizátor
Strogerflex silentbloky
žluté brzdiče (Foliatec)
3,38 diff z 330iA
ledvinky a difuzor polepen 3M folií
Přidat názorDiskuse: BMW řada 3 330i Coupe
- Re: Re: Re: 330i vs. M3 10.10.2011 14:36 TufanR
- Re: Re: Re: Re: 330i vs. M3 10.10.2011 14:34 TufanR
- Re: Re: Re: 330i vs. M3 08.10.2011 17:42 Luigiko
- Re: Re: Re: 330i vs. M3 08.10.2011 15:32 ypsilon
- Re: Re: Re: Re: Re: 330i vs. M3 07.10.2011 20:14 TufanR
- Re: Re: Re: Re: 330i vs. M3 07.10.2011 16:54 Mishaw
- Re: Re: Re: 330i vs. M3 07.10.2011 11:45 TufanR
- Re: Re: 330i vs. M3 07.10.2011 11:44 TufanR
- Re: Re: 330i vs. M3 06.10.2011 17:23 Mishaw
- Re: 330i vs. M3 06.10.2011 10:07 Luigiko
- Re: Re: 330i vs. M3 06.10.2011 09:20 ypsilon
- Re: 330i vs. M3 06.10.2011 00:13 TufanR
- 330i vs. M3 05.10.2011 22:57 Mishaw
Další vozy BMW řada 3
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: !GAS!
Přidáno: 6.7.2012 1610 Majitel 9.96 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: Petr Škrobáček
Přidáno: 27.7.2014 010 Majitel 9.94 Uživatelé
-
BMW řada 3 (1999) Majitel: Traviss (BMWfans)
Přidáno: 2.11.2008 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2003) Majitel: MarcosBMW
Přidáno: 29.3.2007 8410 Majitel 9.93 Uživatelé
-
BMW řada 3 (2002) Majitel: JaWohl
Přidáno: 8.6.2010 399 Majitel 9.92 Uživatelé