Recenze
Technické info
Přezdívka auta Trophy Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:3500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 195 kroutící moment [Nm]: 360 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 254 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 344 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 10
Popis vozu
Divize Renault Sport staví nejlepší ostré hatchbacky (nebo, chcete-li, i kupé) současnosti. Důkazem budiž množství vyhraných srovnávacích testů v motoristických médiích a neutuchající obdiv novinářů k autům, jako Clio RS nebo Mégane RS. Kolikrát se třeba právě Mégane RS objeví ve srovnávacím testu supersportů jako měřítko a svých konkurentů s mnohonásobně vyšší cenovkou se drží jako klíště.
Osobně za největší uznání jeho schopností považuji test Hot hatchů ve Fifth Gearu, kde Mégane RS porazil Focus RS i Scirocco R v přímém srovnání. V podstatě byl vyhlášen králem kategorie ostrých hatchbacků.
Ovšem Renault Sportu to nestačilo, proto v létě 2011 představili limitovanou edici RS Trophy, aby s ní vzápětí zajeli absolutní rekord mezi předokolkami na Severní smyčce Nurburgringu.
Časem 8:07:97 se nesmazatelně zapsal do historie.
Limitka Trophy vychází z Méganu RS s podvozcem CUP, který má tvrdší odpružení a samosvorný diferenciál. Samozřejmostí jsou skořepiny Recaro a tzv. RS monitor, na němž se zobrazují veškeré údaje o výkonech auta. O něm se rozepíšu níže. Motor byl ovšem posílem o 15 koní a 20 Nm, takže má 265 koní a 360 Nm.
Vůz vznikl v limitované edici 1000 kusů, všechny vozy jsou číslovány a jsou opatřeny štítkem s pořadovým číslem, který je umístěn na středovém tunelu. Veškerá auta šla do Francie, Británie, Německa, pár jich je ve Slovinsku... no a jedno od konce roku v ČR :-)
Můj vůz je v černé metalíze, s matnými černými disky a žlutě prošívaným interiérem.I přesto, že je to sportovní náčiní, má veškerou "nezbytnou" výbavu, jako dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, sklopná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor nebo bezklíčový přístup.
Slíbil jsem informace o RS monitoru. Takže tady jsou: RS monitor se váže v rámci výbavy ke Cupovému podvozku a nejde mít jedno bez druhého. Ve středové kapličce na palubní desce, kde se zobrazují údaje o rádiu, resp. spárovaném telefonu přes BT, se při zmáčknutí kombinace tlačítek na ovládání rádia a telefonu pod volantem (levé tlačítko volí zdroj hudby, pravé otevírá menu handsfree, obě současně RS monitor) vyvolá funkcionalita RSmonitoru. Je to 6 obrazovek, mezi nimiž se dá přepínat, a které ukazují v reálném čase údaje o jízdě. Nejdříve jsou 2 obrazovky, kde najdete aktuální výkon, točivý moment, tlak turba, teplotu oleje, tlak na brzdový pedál, míru sešlápnutí plynového pedálu apod. 3. obrazovka slouží k měření časů na kolo na okruhu s pamětí, 4. měří zrychlení 0 - 100 km/h a čas na 400 metrů s pevným startem, 5. graficky znázorňuje podélné a příčné přetížení a opět má i paměť. No a 6. obrazovka se zpřístupní, pokud nastavíte ESP do sportovního režimu, nebo ho úplně vypnete :-) Pak se zde dá nastavovat mapování plynového pedálu mezi 5 režimy: sníh, mokro, lineární (standardní nastavení), sport a okruh, čemuž já přezdívám "brutus" :-D Změny jsou opravdu znatelné a z už tak sportovního auta udělají zvíře:-) V prvné řadě po přepnutí režimu ESP zhrubne zvuk motoru a auto má vyšší volnoběžné otáčky. No a v druhé řadě jestliže nastavíte sportovní, případně brutální režim plynu, auto vám vytáhne maz z uší :-) Když jsem se pak vrátil do standardního režimu, přišlo mi auto pomalé :-D
Silné stránky
Mohl bych jednoduše napsat "všechno". Ale zkusím to víc vysvětlit. Auto vypadá úchvatně a dost svalnatě, ale přitom neprovokuje jako vozy prémiových značek, které "křičí do světa". Je i docela praktické, protože základem je standardní Mégane Coupé. Takže má použitelný (a dostačující) kufr a zadní sedadla, na kterých můžou cestovat i dospělí. Pokud se vám nechce závodit, stačí držet otáčky trochu níž a je z něj normální auto. Je tvrdé, ale ne přehnaně (třeba Audi TT s S-line podvozkem je tvrdší) a v Recarech zvládnete i delší cestu bez problému. Naopak jsou skořepiny velmi pohodlné, člověka vůbec nebolí v zádech, prostě paráda.
Ale když se do toho opřete, dokážete cokoliv. V klikaté okresce ujedete i takové Corvette, protože kompaktnější Mégane je mrštnější. A nejsilnější stránkou jsou zatáčky. Pokud je projíždíte pod plynem, auto se doslova zakousne do asfaltu a nepustí. Slovo nedotáčivost vyškrtněte ze slovníku. Navíc k vám skrz sedačku i volant proudí poměrně hodně informací. Takže doslova cítíte, jak se v zatáčce zadek sám rovná a směřuje auto k apexu.
Za zmínění nakonec stojí i bezklíčový vstup. Je to systém, který jako první zavedl právě Renault někdy před 10 lety. Místo klíče máte kartu, kterou stačí mít někde u sebe. Auto vás rozpozná a samo se odemkne, když zatáhnete za kliku. Startuje se tlačítkem. Na tohle si člověk tak rychle zvykne, že přesednutí do jiného auta se mění v úpěnlivou touhu vrátit se zpátky do světa Keyless entry.
Slabé stránky
Jedinou slabou stránkou je jeho návykovost :-)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Žádné a doufám, že se v servisu dlouho neukážeme.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Profesionalita:-) Na saloně měli ještě standardní RS, takže měli s podobným autem zkušenosti a všechno ochotně vysvětlili. Auto bylo dokonce schováno pod červenou plachtou a odkryli ho až přede mnou:-)
Novinky v recenzi
Přezuto na letní:-)
Tak konečně přezuto na letní pneumatiky - Michelin Pilot Sport, na kterých auto dojelo z továrny a jsou vhodné pro extrémní zátěž :-D
Najeto 4000 km, takže můžeme začít naplno:-)
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Mégane RS Trophy
- Re: thumbs up 21.04.2012 15:58 Trophy
- thumbs up 14.04.2012 18:47
- Prosím o fotky a hlavně o zážitky za volantem 26.03.2012 12:11 JaWohl
- Re: MRS Cup je MRS Cup 24.03.2012 17:16 Trophy
- MRS Cup je MRS Cup 24.03.2012 16:13 icetiger
- Re: Hoďme za hlavu všechny předsudky.. 24.03.2012 10:41 IceMan.X
- Re: Re: Tyyyyyy jooo.. to je kára za všechny drobnééé !! ;-) 23.03.2012 22:13 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Tyyyyyy jooo.. to je kára za všechny drobnééé !! ;-) 23.03.2012 20:49 Trophy
- Tyyyyyy jooo.. to je kára za všechny drobnééé !! ;-) 23.03.2012 20:24 Miskjo
- Re: Hoďme za hlavu všechny předsudky.. 23.03.2012 20:01 Trophy
- Re: Re: Hoďme za hlavu všechny předsudky.. 23.03.2012 18:04 Brandon Walsh
- Re: Hoďme za hlavu všechny předsudky.. 23.03.2012 17:33 talio2
- Hoďme za hlavu všechny předsudky.. 23.03.2012 17:18 vondry87
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé