Recenze
Hyundai Sonata NF 2,4i CVVT Elegance
Technické info
Přezdívka auta Dielhau Teufel Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:125000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2359 výkon [kW]: 119 kroutící moment [Nm]: 219 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.9 maximální rychlost [km/h]: 212 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 523 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
O koupi nového vozu jsem začal uvažovat začátkem roku 2008, kdy jsme se rozhodli, že pomalu nastává čas na rozšíření rodiny o milovaného potomka a tím pádem i o automobil s vyspělejšími technologiemi v oblastí aktivní i pasivní bezpečnosti, než byl můj tehdejší vůz, Hyundai Sonata Y-3B z roku 1997.
Variantu koupě nového vozu jsem po několika týdnech zavrhnul, jelikož jsme se dostali do situace, kdy platit nový vůz by bylo pro nás už finančně neúnosné. Rozhodl jsem se tedy pro vůz mírně ojetý, pokud možno po prvním majiteli.
Od té doby jsem začal sledovat inzeráty nejen na domácích ale i na zahraničních serverech zabývajících se prodejem aut. Najít vozidlo, které by vyhovovalo mým požadavkům ale byl úkol téměř nadlidský. Buď bylo najeto hodně přes 100 000 km, nebo chyběla sevisní knížka, popřípadě vozidlo vystřídalo několik majitelů. Ale pak jsem ho našel.
Objevil jsem ho v jednom autobazaru v Jesenici u Prahy, kde mě na něm zaujalo velmi slušné stáří vozidla (cca 30 měsíců, což je prakticky ještě auto v záruce), nejvyšší výbava Elegance (10x airbag, aut. klimatizace, ESP, aj.), počet ujetých kilometrů 38 000, řádně doložených servisních knížkou a hlavně barva karoserie - vínová metalíza v kombinaci s krémovým interiérem. Z té jsem byl byl úplně na větvi. Jelikož se jednalo o předčasně ukončený leasing, dalo se těmto údajům věřit. Pečlivě jsem sledoval vývoj ceny u tohoto automobilu cca 5 měsíců a udržoval jsem kontakt s prodavajícím, autobazarem GROUP car s.r.o. Jesenice, kde se mi vždy na telefonu ozval velice ochotný majitel autobazaru.
Jakmile se u vozu objevila cena, kterou jsem byl ochoten akceptovat, neváhal jsem a okamžitě jsem kontaktoval majitele s tím, že mám o vůz velmi vážný zájem, ale jsem z Ostravy a zda by tedy bylo možno provést prohlídku vozidla v pražském servise, který si vyberu. Prohlídka vozidla byla domluvena u mého známého v KK servis Hyundai Praha, odkud mi bylo po telefonické prohlídce sděleno, že vozidlo je zcela v pořádku. Po té následoval telefonát s majitelem bazaru, jak a kdy si vozidlo vyzvednu s tím, že vůz profinancujeme u některé ze společností, které v této oblasti působí.
Dnes je tento fialový ďábel plnohodnotným členem rodiny a i když jsem plánoval poslat ho po zaplacení do světa, vzhledem k tomu, jak jsem si ho zamiloval a vzhledem k úpravám, které na něm provádím, to určitě neudělám. Díky těmto úprávám, které se sice nelíbí každému se Teufel stal nepřehlédnutelným už z dálky a také se pomalu, ale jistě stává jedinou takto upravenou Sonatou nejen u nás.
Položme si nakonec otázku, proč právě Hyundai? Jsem zásadním odpůrcem koncernových vozů, kteří se sami jmenovali do pozice prémiových značek a přitom kvalita těchto vozů je srovnatelná s vozy vyrobenými firmou Hyundai. Navíc u těchto vozů už v základu dostanete spoustu toho, za co si jinde musíte připlácet. Již před tímto vozem jsem vlastnil vůz Hyundai Sonata Y-3B a Hyundai Lantra J-2 a byl jsem nesmírně spokojen s tím, jak po celou dobu sloužily. Na obou vozech jsme najeli bez větších problémů za zhruba tři roky, po které jsme tyto vozy vlastnili asi 40 000 km k naší plné spokojenosti.
Takže pokud si kladu otázku, jestli další auto bude opět Hyundai, odpověď zní jasně: ANO!
Silné stránky
- vozidlo, které se hed tak neokouká
- vnitřní prostor
- bohatá výbava
- komfortní podvozek
- velikost kufru
- nepřekonatelný poměr výkon/cena
- záruka 3 roky bez omezení kilometrů
- tichý a pružný motor s rozumnou spotřebou
- nízké náklady na provoz vozidla
- poměrně solidní ceny náhradních dílů
Slabé stránky
- U motorizace 2,4 je při vyšším počtu najetých kilometrů velmi důležité kontolovat hladinu motorového oleje (výrobní vada způsobuje přidření kliky na třetím válci)
- kabely zapalování stále přitahují hlodavce (za to ale výrobce nemůže)
- "trhání" studeného motoru při rozjezdu
- poměrně časté odcházení žárovek H7 v režimu AUTO
- vysoká hrana víka kufru, člověk menšího vzrůstu, potřebuje parkovací senzory
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
- Reprecar Opava za působení Marka Metze: hodnotím *****
- Po odchodu tohoto příjmacího technika navštěvuji s některými věcmi GMP MIX Ostrava, velmi vstřícný přístup - doporučuji.
- Od 1.3.2011provádím pravidelné prohlídky a veškeré opravy u společnosti Automima v Opavě s maximální spokojeností
Poruchy a opravy od 2.9.2009 (ujeto cca 60 000km):
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení), ATE a dále výměny dle servisních intervalů.
- Vyměněno čelní sklo (nezaviněná nehoda)
- Vyměněný zadní nárazník (nezaviněná nehoda)
- Vyměněny přední i zadní tlumiče
- Vyměněny přední kosti stabilizátoů
- Vyměněno horní uložení předních tlumičů
- Kompletní výměna brzd (4x kotouč, 4x obložení Herth+Buss) s nátěrem brzd. prasátek
- Výměna el. mag. spojky kompresoru klimatizace
- Nástřik spodku antikorozním nástřikem (jistota)
- Nová baterie po 7 letech provozu
- Nový alternátor (z vrakáče)
- Nový kompresor klimatizace (z vrakáče)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi ochotné a profesionální vystupování majitele autobazaru GROUP car s.r.o. Jesenice, který mi ochotně odpovídal i na otázky mimo uvedenou provozní dobu autobazaru. Při samotné prohlídce vozidla jsem nebyl nijak časově omezen, prohlídkou jsem strávil skoro dvě hodiny, předváděcí jízda se uskutečnila na trase Praha-Chodov (kde si mně velmi ochotně pan majitel autobazaru vyzvedl) - Jesenice, což považuji za dostatečně dlouhou cestu.
Dodatečně dokoupené nebo namontované příslušenství
-Zatmavená okna na zadních dveřích a zadním skle foliemi CPFilms s celkovou propustností 5%
- Letní ALU RSW 242 Black, 7x17, ET 38, černý-leštěný + skryté ventilky
- Letní pneu ROADSTONE 225/50 R17 N3000 94W MFS
- Zadní parkovací čidla
- 2DIN DVD jednotka XTRONS TD714SGD
- LED DRL z vozu Volvo XC 60 (nutná úprava z parkovacích světel na DRL!)
- Polep 3M folií s karbonovou strukturou (přední kapota, střecha)
- Montáž dvoucestného alarmu s dálkovým startem MAGICAR M880AS
- Výměna spínací skříňky za bezklíčové zapalování KEYLESS
- Systém bezklíčového odemykaní a zamykaní vozu KEYLESS
- Demontáž třetího brzdového světla s následnou montáží okenního spoileru s LED brzdovým světlem
- Nalepení zadního spoileru na hranu kufru
- Instalace antény "SHARK"
- Instalace LPG systému. Kombinace Tomasetto (reduktor, vstřiky), STAG4 Artic (elektronika), FlashLube (elektronický přímaz ventilových sedel)
- Montáž pomocných pružin pro automatické otevírání víka kufru.
Novinky v recenzi
Instalace LPG pohonu
Projížděl jsem všechny nabídky, které mi přišly, radil jsem se se spoustou lidí, kteří již na LPG jezdí, až nakonec zůstaly dvě společnosti, mezi kterýma jsem se rozhodoval. Tou první byl LPG Fryšták se systémem PRINS a cenou 32 800Kč (standartní cena byla 36 800Kč), v případě, že bych tak stačil udělat do konce října, což ale nebylo možno vzhledem k množství objednávek učinit, protože jsem dopředu nevěděl, kdy dorazí peníze.
Jako druhou společnost jsem měl vybraný opavský AutoGas, s kombinací systému Tomasetto (reduktor, vstřiky), IRENE (toroidní nádrž 65l) a STAG 4 Artic (ŘJ). Zde byla cena 31 600Kč bez ohledu na datum přestavby.
I když mě mnoho lidí od STAGU odrazovalo, měl jsem možnost hovořit s některými, kteří se STAGEM "objeli zeměkouli" bez jakýchkoliv problému. Také mi bylo posléze vysvětleno, že nová řídící jednotka ARTIC už jede bez problémů a upgrade na italský "hardware" odstranil chyby toho polského, takže procento reklamací kleslo na minimum. I to, že ohledně problémů, které můžou nastat, mi řekli hned, když jsem se byl informovat, mně utvrdilo, že se jedná o seriózní firmu (jinak by zvolili taktiku, zatloukat, zatloukat, zatloukat) a s množstvím referencí a délkou působnosti na našem trhu, která činí již 20let, jsem se nakonec rozhodl pro Opavu. Velkou roli v tom sehrála skutečnost, že firma se nachází blízko servisu, kde jezdím se Sonatou a chlapci ze servisu jsou ochotni, v případě, že nebudu pánem svého času, za mně kdykoliv, cokoliv s AutoGasem řešit.
11. listopadu 2013 bylo auto přistaveno k přestavbě a v úterý v 15:30 bylo vyzvednuto již s alternativním pohonem na LPG.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Hyundai Sonata
-
Hyundai Sonata (2007) Majitel: Bildr.ol
Přidáno: 1.6.2010 79 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Hyundai Sonata (2007) Majitel: Stephen
Přidáno: 8.7.2010 139 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Hyundai Sonata (2010) Majitel: Dextrone
Přidáno: 24.8.2010 139 Majitel 9.51 Uživatelé
-
Hyundai Sonata (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.12.2007 219 Majitel 9.46 Uživatelé
-
Hyundai Sonata (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 11.5.2008 219 Majitel 9.43 Uživatelé