Recenze
Ford S-Max 1.6 EcoBoost Titanium
Technické info
Přezdívka auta Ford S-MAX Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 118 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.8 maximální rychlost [km/h]: 204 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Na začátku byla následující situace – 2 automobily (služební Octavia III Combi 1.9TDI a soukromý rok starý Ford Focus III hatch 1,6i 74kW), 3-letá dcera a dvojčata na cestě… Poslední informace samozřejmě způsobila požadavek na možnost přesunout 2 dospělé a 3 děti v autosedačkách. Že se nevejdou 3 autosedačky do „Oktávky“ jsem tak nějak tušil, ale že se nevejdou téměř do žádného auta střední třídy bylo celkem překvapení. Vyzkoušel jsem Superb (šíleně úzký auto), Mondeo (tam by se daly 3 autosedačky určitým způsobem nacpat, ale každodenní vyndavání a připínání dvou autosedaček 0-13kg nepřipadá v úvahu), Honda CR-V taky nic, Audi A6 nic (i když „s chlupem“)… Ze všech aut kolem nás, které jsem mohl vyzkoušet, jsem uspěl jen u Volvo XC 90 a to popravdě bylo celkem mimo naše možnosti. Takže náš milovaný Ford Focus III po roce pryč a namísto něj Ford S-MAX o kterém jsem vždy tak nějak jen snil a bral jej jako nedostupné auto, za kterým se ale vždy otočím. Člověk ale nesmí vůbec pracovat s ceníkovými cenami. Když totiž přijdu do autosalonu a hned mi bez smlouvání nabídnou 20% slevu, odkup rok starého Focuse za velmi rozumné peníze, tak si člověk říká, jestli není něco špatně. Kam ten svět spěje kupovat vše jen se slevou, no nic…
Zřejmě nejjednodušší bylo rozhodování jaký motor. SMAX bude jezdit 80% po Praze kratší vzdálenosti a jednou/dvakrát za měsíc někam dál po republice. Takže benzín. 2.0 Duratec (107kW) není špatný, lze levně předělat na LPG, ale krouťáku na už přeci jen těžší SMAX moc nemá. 2.0 Ecoboost bych už asi živit nechtěl a Ford za něj chce i poměrně hodně. Takže 1.6 Ecoboost 118kW, 240/270Nm byla jasná volba. Příplatek oproti atmosférickému dvoulitru velmi rozumný a navíc jsou prodejci schopni dát na ecoboost větší slevu. Trošku mě sice stále hlodaly myšlenky na diesel, ale s TDCi 103kW jsem jel a přišel mi hrozně nevýrazný (spotřeba tak 6-7l). TDCi 120kW je zřejmě ideální volba, ale cenový rozdíl oproti 1.6 ecoboost je 150 tisíc!, což je sakra hodně. Ohledně motoru budu psát dále, ale za tento cenový rozdíl člověk dostane v podstatě pouze nižší spotřebu – za těch 150 tisíc ale můžu mít benzín na 5 let dopředu.
S výbavou to již tak jednoduché nebylo. Nejdřív jsme uvažovali o nějaké ekonomické variantě založené na výbavě Trend. Na Titanium jsme však dostali větší slevu a tak nebylo moc co řešit. K tomu ještě přibyla tmavá okna Privacy, hezčí 17“ kola, sada Travel (stolky pro druhou řadu sedadel + okenní clony integrované do zadních dveří), příprava pro 3. řadu sedadel, sklopná zrcátka, sada Business (lepší rádio s BT HF, parkovací asistent, tempomat), sada pro aktivity (úchyty do zavazadlového prostoru) a stříbrná metalíza. Dala by se samozřejmě volit další a další výbava, ale udrželi jsme se v cenové hladině, v jaké jsme chtěli a nic nechybí).
Motor absolutně splňuje vše, co jsem od něj čekal. Žádnej louda, spíš naopak, hezky zabírá odspodu a nejúžasnější je to ticho i na dálnici D1… Jeho jedinou nevýhodou je, že umí být buď „eko“ nebo „boost“, dohromady to moc nejde. Nemáme ještě moc najeto, ale příklad cesty Praha – České Budějovice – Praha, dálnice tempomat 140km/h, okresky 110km/h, obec 50km/h a spotřeba 7,9l!!! To mi přijde neskutečný, bývalý Focus 1.6i 74kW si bral úplně stejně!!! Důležité z hlediska spotřeby je „nevytáčet“. Krouťak to má dostatečný už od 1300ot a pokud člověk řadí podle toho, co mu auto ukazuje, tak to „eco“ opravdu funguje… Na druhou stranu když sešlápnete pedál, tak výkon hezky lineárně stoupá a obligátní 2.0 TDI necháte hodně daleko za sebou ;-) Při 160km/h ukazuje palubní počítač cca 12l/100km, 180km/h cca 18-20l/100km… Zkrátka výkon tam je, ale spotřeba leze nahoru. Po jižní spojce 80km/h na 6. rychl. stupeň jede za 6l.
Vše ostatní v autě funguje jak má – dcerunka šťastná za vyklápěcí stolečky v druhé řadě, žena za duální klimu, prostor u spolujezdce a parkovací senzory. Automatická světla fungují super, stejně tak dešťový senzor. Oproti Focusu, kterého jsem za jeho zpětnou vazbu od kol miloval, je trochu znát větší přeposilování řízení. Neberu to však jako chybu, Focus při jízdě po kostkách kopal volantem tak, že pro ženu nic moc, teď je to velmi vyvážený kompromis. Když pošlete SMAXe rychle do nějaké zatáčky, tak Vám to vyvolá úsměv na tváři – lehce se nakloní a drží a drží a drží… Firemní Oktávka je proti SMAXu totální žvýkačka. Vlastně to nechápu, Oktávka se v zatáčkách naklání víc, ale při přejezdu příčných nerovností taky kope víc než Ford. SMAX je pohodlnější na nerovnostech, ale v zatáčkách jistější! Tohle Ford opravdu umí. O kufru psát asi nebudu, místa hodně, hrana nízko. Do budoucna přibude 3. řada sedaček, takže bude i úplná rovina.
Prozatím tedy absolutní spokojenost a až čas ukáže, zda bude s SMAXem více radostí než starosti. Ve statistikách spolehlivosti patří spíš na zadní příčky, tak jen doufám, že auto v poslední třetině životního cyklu už má většinu problémů vyladěných… Hlavní také je, že většina problémů patří na úkor dieslových variant. I když zase Ecoboost je taky novinka s potenciálními problémy.
Spotřebu monitoruji na http://www.spritmonitor.de:
http://www.spritmonitor.de/en/detail/514903.html
Silné stránky
- výborné řízení a jízdní vlastnosti vzhledem k velikosti auta
- motor
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autopalace Spořilov
- vždy mi ve všem vyšli vstříc, nemůžu si stěžovat
Přidat názorDiskuse: Ford S-Max 1.6 EcoBoost Titanium
- Re: Perfektní volba 20.11.2012 14:35 Tinker83
- Perfektní volba 02.11.2012 02:39 Bud
- Re: spotřeba 01.11.2012 20:41 l-n
- Re: spotřeba 31.07.2012 16:36 Janek7
- Re: spotřeba 01.06.2012 15:51 J_T
- Re: spotřeba 01.06.2012 08:33 Tinker83
- spotřeba 31.05.2012 19:38 r2d2
- skvělá volba 30.05.2012 11:17 squedo
- Re: Re: Srovnání 30.05.2012 08:23 sir
- Re: Srovnání 30.05.2012 07:46 Tinker83
- Re: Srovnání 29.05.2012 23:51 DJB
- Re: Srovnání 29.05.2012 19:32 talio2
- Srovnání 29.05.2012 18:51 mirastr
- Re: Fotky 29.05.2012 18:37 sir
- Re: Fotky 29.05.2012 16:33 talio2
- Fotky 29.05.2012 15:04 Tinker83
Další vozy Ford S-Max
-
Ford S-Max (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2009 189 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Ford S-Max (2011) Majitel: japa22
Přidáno: 11.11.2011 339 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.4.2008 749 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Ford S-Max (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.9.2008 649 Majitel 9.79 Uživatelé
-
Ford S-Max (2021) Majitel: vondry87
Přidáno: 19.2.2022 269 Majitel 9.70 Uživatelé