Recenze
Technické info
Přezdívka auta Merc Rok výroby 2003 Koupeno ojeté palivo: nafta počet válců: 5 objem [cm3]: 2700 výkon [kW]: 125 kroutící moment [Nm]: 400 maximální rychlost [km/h]: 246 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Už jako dítě jsem o tomhle modelu snil, asi to všechno nastartovala Kobra 11, kde s ním Semirovi parťáci jezdili a když se tedy uvolnili prostředky na koupi auta, alternativně nic jiného než CLK neexistovalo. Takže jsme hned nažhavil internet a sjížděl jsem inzerát po inzerátu. naštěstí jich v mé cenové relaci bylo sotva 15 na prodej z toho tak 5 jich připadalo v úvahu. Dlouho mi trvalo, že jsem vybral motor. V jednu chvíli jsem byl pevně přesvědčen, že jedině 320 benzín. Ale těch na prodej v dobrém stavu a dobré výbavě moc nebylo. O verzích 180 a 200 jsem ani nepřemýšlel, takže pak padlo do středu hledáčku jedině 270 CDI podle známých a pár recenzích na webu se mělo jedna o dobrý a pvoedený motor, tak jsem našel jedno černé CLK s tímto motorem přesně podle mých představ, bohužel s absencí kožených sedaček, ale co se dalo dělat, to není věc, která by mě odradila, tak jsem teda sebral hotovst a jelo se na výlet. Pamatuju si živě cestu do autobazaru, který byl jen pár zastávek od mého baráku, větší euforii jsem snad nikdy nezažil, už jsem se viděl, jak v něm sedím a jedu spokojeně domů, ale trpím lehkými záchvaty skeptičnosti a pesimismu, takže jsem si říkal, že tam bude určitě nějaký problém, nebo cokoliv špatně a pojedu domů s prázdnou. Když jsem dorazil do bazaru a viděl jsem ho tam stát, srdce se mi rozbušilo, okamžitě jsem vletěl do kanceláře, kde už o mě po předchozí telefonické domluvě věděli a ihned jsem chtěl auto vidět, prodejce vytáhl klíčky a šlo se na věc. Okamžitě bez jakýhkoliv otálení vybalil závady a chybky co auto má, nejdřív jsem se zalekl, ale pak jsem auto projel na docela dlouhé trase, prodejce svolil ke svižnější jízdě, celou dobu to komentoval, takže i když jsem věděl, že mě bude ještě dotažení auta k dokonalosti stát dalších pněkolik desítek tisíc, tak jsme neváhal a auto koupil. Pár dní jsem se v něm vozil a pak hned putovalo na výměnu oleje, výměnu váhy vzduchu a menší opravě v elektronice. Když jsem dorazil do servisu, tak jsem se bál zeptat na cenu, už jsem se chystal se posadit, když si řekl jen o necelých 10tisíc a pak zdůraznil, že budou potřeba udělat ještě silentbloky, což vyjde cca na 7 tisíc. Byl jsem nadšenej. S autem jezdím téměř denně a zatím se neprojebil jediný problém. Za půl roku provozu ani jedna maličkost, co by mě v provozu omezila. Asi jsem si motor vybral opravdu dobře. Řadovej 5-ti válec - 2-7 litr o výkonu 125 kw se nezdá na pohled jako žádnej zázrak, ale musím uznat, že s točivým momentem 400nm má auto nesktuečnej zátah od spoda a takvoej pocit a zrychlení jsem například v CLK w208 320i nezažil. Benzínové CLK mě sice na sprintu porazilo a to ne zrovna o chlup, ale pocit z jízdy se v mém naftovém zdá být prostě lepší. Další výhoda je, že ten 5ti válec má prostě super zvuk, není to takovej tej pitomej klasickej nafťák. V práci používám E320 w211 a to auto sice jede jak ďábel, ale zvuk v nízkej otáčkách je jak v kamionu a to bych do svého kupé asi nechtěl. Na autě mě nejvíc zaujal ale prostě ten vzhled a nějaké high-tec prvky. Na to, že je auto 11 let staré, na to opravdu nevypadá. Fascinuje mě absence bočních sloupků, takže po stažení všech okének se otevře prostor, kterej je při jízdě k nezaplacení. Další super vychytávka je podavač pasů. Je to sice už zastará věc, která se používala už v Mercedesech např. w124 coupé a podobně. Ale mě to i po půl roce používání neomrzelo a furt mě to fascinuje. Jediné co bych asi vytknul je převodovka. Není to zrovna nejrychlejší převodovka na světě a při použití sekvečního +/- je to ještě pomalejší a je to fakt otrava. Ale dá se to přežít. Každopádně jsem s vozem maximálně spokojen, jen toužím po větším výkonu. Ale jak známo chipování u Mercedesů není zrovna doporučená činnost, takže to nejšpíš vypadá, že pokud se zadaří, vyměním vůz za verzi buď 55 AMG, nebo 63 AMG, pak věřím, že už to bude naprosto bezchybné.
Silné stránky
Nestárnoucí/nadčasový vzhled
Nadstandartní prvky- podavač pásů, absencé B-sloupků.
Nesmrtelný naftový motor.
Relativné nízká spotřeba.
Auto, které přitahuje pozornost lidí.
Po vypnutí ESP docela zábavné auto na drifty.
Slabé stránky
Pomalejší převodovka.
Slabší brzdy.
Otravné dovírání skel při zavření dveří.
Na mimoměstký provoz na sněhu to není ideální auto, ESP se sice snaží, ale stejně nad sněhem nevyhraje.
Nesmyslné ceny v Autorizovaných servisech.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Až na pár maličkostí si vše dělám sám, ale kdyby přišlo něco většiho, mohu doporučit Autotechnologi na Praze 4. Majitel je vyškolený od AMG v německu, všichni mechanici prošli kurzem AMG a Mercedes taktéž v německu. Jedná se o prestižní Specializovaný servis Mercedes a AMG. A ačkoliv to zní hrozivě špičkově, tak mají téměř o polovinu levnější ceny, než v autorizovaných servisech M300 a např.Chodov a myslím, že těmto vozům rozumí na největší monžé úrovni.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Vůz pořizován v Autobazaru MEGA na Praze 10. Prohlídka a zkušební jízda proběhla bez chybně, prodejce se ničím netajil, všechny vady i skryté vady mi řekl, dal mi na to i papír. Perfektní jednání, nic seriozního, zasmáli jsme se a ani ne do hodiny jsem byl s vozem pryč. Mužu doporučit.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz CLK
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz CLK (2004) Majitel: Ajin(MoDo Team)
Přidáno: 14.6.2007 26810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (2000) Majitel: skopek
Přidáno: 5.8.2007 2710 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz C (2017) Majitel: Milan Šeršík
Přidáno: 2.8.2022 010 Majitel 9.93 Uživatelé