Recenze

8 Majitel

Peugeot 301 1.6 Active

8.67 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 301, foto 1 Peugeot 301, foto 2 Peugeot 301, foto 3 Peugeot 301, foto 4 Peugeot 301, foto 5 Peugeot 301, foto 6 Peugeot 301, foto 7 Peugeot 301, foto 8
Peugeot 301, foto 9 Peugeot 301, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Třistajednička Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1587 výkon [kW]: 85 kroutící moment [Nm]: 150 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.4 maximální rychlost [km/h]: 188 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 506 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.6

Popis vozu

Dlouho jsem vybíral, přečetl hodně recenzí a nakonec vyhrála 301. Mojí prioritou byl hlavně motor. V tomhle směru nemá 301 (alespoň ve své cenové kategorii) konkurenci - v autě je stará, osvědčená a nesmrtelná atmosféra 1.6.
Navíc je to peugeot, s těmi mám relativně hodně zkušeností, takže jsem věděl do čeho jdu a že se není čeho bát. Alespoň z mého pohledu, auto mám nové, 5 let záruka a do smrti ho držet nehodlám.

Moje dosavadní zkušenosti:

Co jsem opravdu nečekal, je komfort. Neskutečný. V nejrůznějších peugeotech mám už něco najeto, ale od auta za 240.000 takový podvozek prostě nečekáte. Dřív jsem se vyhýbal dírám, na známých trasách jsem si třeba i kousek zajel, abych se vyhnul rozbité silnici a tak podobně. S tímhle autem jsem se to odnaučil. V jiných autech jsem vždycky překvapen, jak jsou ta auta strašně tvrdá a silnice rozbité.
Jízdní vlastnosti jsou v pohodě. Takový rapid asi bude na limitu sedět líp, ale já osobně 99% času jezdím normálně, takže spíš ocením to pohodlí.

Pak je tu motor. Ten je skvělý a chválený v mnoha recenzích, takže sem není moc co psát. Snad jenom spotřeba. Jsem líný to počítat, takže vycházím z údajů PP.
Když jezdím po Praze, tak spotřeba samozřejmě leze nepříjemně nahoru (rekord mám asi 7.8l).
Mimo město je spotřeba velice pěkná a když se jó snažím, tak se dostávám někam na 5.5l.
Jednou se mi stala taková legrační příhoda - vyjel jsem z domu a píplo na mě, že dochází benzín. Řekl jsem si, že naberu až za Prahou, ať ušetřím. Takže jsem jel pěkně na doraz, k benzínce jsem dojel akorát, s odhadovaným dojezdem 0km. No a zjistil jsem, že nemám peněženku. Takže jsem jel zase 30km domů :) to jsem jel extrémně úsporně a dostal jsem se na 4.1l (fotka v galerii).
Jinak celkově od koupě jsem na 6.4l.

Hodně mě překvapil vnitřní prostor. Určitě jste také četli ty srovnávací testy třeba s rapidem, kde se vás snaží přesvědčit, že 301 je na tom v podstatě stejně, ne-li hůř. Nevěřte tomu. Tohle je proti rapidovi neskutečný koráb. Měřím něco přes 180, a za sebe se posadím v pohodě. Ale nejen to, já se za sebe posadím a před koleny mám tak 20cm. Bez přehánění. Když si sednu za přítelkyni, tak si vzadu můžu skoro natáhnout nohy. Škoda těch opěrek, jinak by to v zádu byla fakt bomba.
Kufr... Auto jsem kupoval primárně pro 1-2 lidi, takže jsem kufr moc neřešil, ale o to víc mě překvapil. Je fakt velký, tuším že něco přes 500 litrů + místo pod podlahou, kde je plnohodnotná rezerva a navíc k ní vejde 5l kanystr s nemrzkou, rozmrazovač, škrabka, nářadí, houby na mytí, žárovky, škrabka, smetáček... A vešlo by se toho víc.

Měl jsem trochu obavy o materiály a zpracování, ale vypadá to v pohodě. Všechno drží, nic nevrže. Zvuk dveří je taky v pořádku, sice to není žádné "tlumené zaklapnuntí" jako u dražších aut, ale je pořád lepší než u starších aut. Plasty jsou tvrdé, ale to je teď prý móda a standard, páč to má i ta nová fábie a to je nejlepší auto na světě.

Taky je fajn rádio, které umí CD, MP3, AUX, USB, Bluetooth a bůh ví co ještě. Ovládání je klasicky pod volantem, repráky i vzadu...

Ale samozřejmě to auto není dokonalé. Má spoustu malých much, které člověka otravují.
Volant nejde nastavit podélně. Nikdy jsem si nikde volant nenastavoval a nikdy mi to nevadilo. Ale tady mi to trochu vadí, zvykal jsem si dlouho.
Okna. Tlačítka na středovém panelu mi až tak nevadí, ale ani ve snu by mě nenapadlo, že to nemá automatické otevření/dovření (nebo dojezd nebo jak se tomu říká).
Tlačítko klimatizace... To tlačítko buď svítí (zapnuto) nebo nesvítí (vypnuto). Nebo taky svítí jenom trošku (zapnutá světla, takže je podsvícené = vypnuto). Tyhle polohy od sebe jdou rozeznat jenom v noci, ve dne nemáte šanci poznat, jestli to svítí nebo ne. Takže mám prostě pořád zapnuto a prdím na to.
Klakson. To je zvuk jak u felicie, odnaučilo mě to troubit (pak jsem se vždycky styděl víc, než viník dané situace).
Odhlučnění. Není v podstatě žádné. Slyšíte všechno, stěrače, kola, motor, kamínky v podbězích a déšť na střeše. V zásadě o nic nejde, ale v porovnání s jinými peugeoty tam znatelný rozdíl prostě je.

Celkově jsem víc než spokojen. Tohle auto jsem ulovil za krásných 240.000 a troufnu si tvrdit, že za takové peníze je naprosto bezkonkurenční. Zvažoval jsem i 208ku, prostorově by mi stačila a zrovna měli nějakou akci, takže by byla i v lepší výbavě a celkově 208 působí lépe a hodnotněji. Ale nakonec jsem se rozhodl pro 301 a v žádné případě nelituji.

No, a to je asi tak všechno. Nejsem typický Čech, co každý den stěhuje 2-3 pračky a při tom jezdí jedině na limitu, takže tvrdý podvozek je dobře. Nemazlím se s měkčenými plasty a škrabku vozím svojí vlastní pod sedadlem a ne ve víčku nádrže. Já chci jenom nasednout a jet, vychutnat si charakter atmosférického benzínového motoru, na nerovnostech se lehce zhoupnout a když zaparkuju, tak se za autem ohlédnu a pokochám se:)

Silné stránky

- Motor
- Komfort
- Cena
- Prostor

Slabé stránky

- Odhlučnění motoru, kol, stěračů, podběhů a prostě všeho :)
- Nastavení volantu
- Zadní hlavové opěrky - tohle je jediná věc, kterou opravdu nechápu (ani vzhledem k ceně)
- Peugeotí řazení - já jsem zvyklý, ale někteří řadí zásadně jenom malíčkem a ti by mohli trochu nadávat :)
- a dalších asi 1000 drobností

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za těch 9000km se mi 2x stalo, že při rozjezdu to... prostě nejelo. Vůbec nereagoval na plyn. To trvalo tak 10-20 vteřin a pak se normálně jelo dál jakoby nic. Poprvé jsem to neřešil, ale nedávno se to stalo podruhé, takže jsem se odhodlal k reklamaci.
Rovnou jsem přihodil i další závady - řadící páka měla občas u dvojky takový podivný chod (i na peugeot) a jako bonusjsem si všiml, že nelícují zadní dveře (trochu odstávaly oproti předním).
V servisu byli fajn a příjemní, dveře seřídili, převodovku zkontrolovali, vyčistili a promazali, a na motoru nic nenašli, tak jenom přehráli software. Tak uvidíme.

Po 30.000 km:
Problémy s motorem trvaly docela dlouho, a podle internetu nejsem sám. Nakonec to vyřešilo tankování lepších benzínů (aditivované 95 a občas 98/100). Tankuju takhle už skoro rok a motor šlape jako hodinky.
Čas od času se sekne rádio - nehraje a pořád svítí display, i když vytáhnu klíčky. Řešením je na pár vteřin vytáhnout pojistku, pak mám zas na pár měsíců pokoj.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Grobár - Děčín.
Prodejce jsem si vybírat nemohl, protože benzínová 1.6 byla v republice skladem všeho všudy 2x (plus asi ještě 3 další skladovky za ceníkové a nad-ceníkové ceny). Jedna byla v Hradci Králové, kde mě ale prodejce vypekl, auto prodal někomu jinému a mě zkusil podstrčit za stejnou cenu (!) olítanou předváděčku.
Druhá 301 byla v Děčíně. Prodejce nejdřív super, korektní a ochotný. Vše se vyřídilo po telefonu (včetně úvěru) a já si pro auto jenom přijel. Koberečky jsem nedostal, ale aspoň přívěsek na klíček jo. Nicméně následně mě pěkně naštvali, protože mi slíbili do dvou dnů poslat techničák, který jsem měl do 14 dnů odevzdat leasingovce. Techničák poslali až po 12 dnech, takže přišel 13. den a já v tu dobu byl na dva dny na služební cestě. Naštěstí v PSA finance z toho nedělali vědu (i když podle smlouvy je pokuta 1.500,- za každý den zpoždění). Také jsem zjistil, že i když prodejce tvrdil a inzeroval auto jako 2014, tak techničák byl vystaven v roce 2013.
Takže celkově dojem z prodejce nic moc.

 

Novinky v recenzi

17.8.2020 17:58

6 let a 110.000 km

Od minulého reportu se toho stalo docela dost.

Na autě se dělaly brzdy (nové destičky a kotouče), měnil se prorezlý výfuk a taky přední tlumiče. Netuším, jestli je to u takhle starého auta normální, ale na tu 301 to není nijak extra drahé. Taky mě těší, že stále nemusím dolívat olej, za ten cca rok a cca 15.000 km mezi výměnami ho moc neubude. Když to srovnám se služebníma oktávkama... :)

Dále se v posledním roce odehrálo několik karambolů. Nejdřív ťukanec zezadu, díky kterému mám nový zadní nárazník. Pak se žena nějak nevytočila v garáži a schytaly to zadní dveře a blatník. Opraveno a lakováno. Potom ještě jeden zkrat a odnesl to přední nárazník, pravé světlo a blatník. Opět opraveno a lakováno. Vlastně kromě předních dveří mám pravou stranu komplet přelakovanou :) No a pak poslední, zatím nejhorší. Levým kolem trefený obrubník. Netuším, v jaké to bylo rychlosti, ale protržená pneu, deformované kolo, a v servisu se bohužel ukázalo, že i ohnutý tlumič a rameno nápravy a nějaké další drobnosti. Vše se vymění, takže jde vlastně o prd, ale teď už to asi nikdy neprodám :)
Ale konec konců, proč to prodávat. Už mám najeto docela dost, auto šlape jako hodinky a pořád mě baví a dělá radost. Tak si ho asi nechám až do rozpadnutí.

16.10.2018 12:24

4 roky a 75.000 km

Tak jsem zjistil, že už ho mám 4 roky...
Auto je čerstvě po výměně zadních tlumičů - jeden šel do kytek, a když se mění jeden, musí se vyměnit oba, plus ložiska, uložení atd. Jenom pro zajímavost, origo tlumič stojí nějakých 7.000, druhovýroba asi 3.000. To je potřeba vynásobit dvěma a přičíst cca 6.000 za ostatní materiál a práci.
Taky budu v nejbližší době řešit brzdy, už jsou pomalu na výměnu (desky i kotouče).

Pořídil jsem větší kola (šestnáctky) a byť to vypadá opravdu dobře, tak spotřeba šla cca o litr nahoru. Fakt to má větší vliv, než bych čekal :)

28.8.2016 11:50

2 roky a 30.000 km

Tak jsem nedávno zjistil, že ho mám už přes dva roky. Přijde mi to jako dobrá příležitost doplnit zkušenosti a postřehy.

Nedávno jsem absolvoval dovolenou (Korsika) ve čtyřech lidech. Volba vozidla padla právě na 301čku. Musím říct, že auto dostalo pořádně zabrat. Na Korsice jsou takové ty super úzké silničky a když se někde s někým potkáte, dost často je potřeba sjet aspoň jedním kolem mimo asfalt. Některé cesty nejsou zpevněné vůbec a kempy jsou tam takové divočejší a někdy je docela sranda je autem projet. Navíc jsme měli kompletně narvaný kufr, takže vzadu bylo auto dost nízko. Výsledkem je, že jsem několikrát vzal podvozkem o zem. Když se tak dívám na ty svoje dovolené, příště asi opravdu pořídím SUV.
Naopak auto nezklamalo v komfortu (i plně naložené je pořád dost pohodlné, a ten prostor na zadních sedadlech je prostě bomba).
Skvěle si poradil motor. Korsika je hodně hornatá, rovné silnice tam prakticky neexistují, a navíc auto bylo opravdu hodně plné. Přes to všechno mě motor i po těch dvou letech opět mile překvapil - když bylo potřeba, uměl opravdu zabrat. Navíc celou cestu, včetně přesunů po dálnici, dal se spotřebou cca 7.2, což mi přijde docela pěkné.

Ještě doplním něco ke spolehlivosti. Výše už jsem psal, že motor měl takové občasné problémy, kdy se prostě choval divně. Už skoro rok tankuju jenom "lepší" benzíny (střídám aditivované 95 a občas 98/100) a problémy úplně vymizely. Trochu se to prodraží, ale zas to tomu motoru evidentně svědčí.
Řešil jsem problém se skřípajícím větrákem ventilace. Zkoušel jsem reklamovat - poprvé to prý vyčistili a problém zůstal. Pak už mi to nikde ani nepřijali, do očí mi tvrdili, že nic neslyší a že je to normální. Nakonec po pár měsících přestal skřípat sám a je pokoj :)
Čas od času se mi stane, že se zasekne rádio. Nehraje, nereaguje a displej zůstane svítit. A zůstane svítit i když vytáhnu klíčky. Řešením je vytáhnout na pár vteřin pojistku od rádia. Reklamace samozřejmě bez úspěchu, závada se (jaké překvapení) zrovna neprojevila. Nakonec to neřeším, na pojistku jsem si udělal z lepící pásky takové "ucho", aby se mi lépe vytahovala a holt jednou za pár měsíců jí vytáhnu a zase strčím zpátky.
Jinak bez problémů. Světla svítí (žárovky jsem vyměnil hned po koupi a od té doby neměnil), stěrače stírají (zrovna jsem tam dal třetí) a klakson troubí.


Další vozy značky Peugeot



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Jednou za několik tisíc se motor chová divně (nejede, cuká) a musí se to zapnout a vypnout. Pak je to zas několik tisíc v pohodě. Nikdo neví co s tím.

praktičnost
6

Malý otvor do jinak velkého kufru. A taky je to dost dlouhé, špatně se s tím parkuje.

prostornost
10

Bez výhrad, prostoru je na rozdávání.

jízdní vlastnosti
9

Jízdní vlastnosti jsou příjemné, auto je hezky čitelné.

jízdní komfort
9

Podvozek je neskutečně pohodlný. Když trefíte malý kráter, tak se sice ozve rána, ale auto jako takové se jen lehce zhoupne :) Deset bodů jsem nedal kvůli hlučnosti.

provozní náklady
10

Nevím, co bych sem měl psát. Benzín a nemrzka... A vlastně ještě škrabka.

náhradní díly
10

To mě fakt netrápí, je to v záruce...

výkon motoru
10

115 koní na 1090 kg je opravdu znát.

spotřeba
8

Celkem v pohodě, spotřeba po Praze se šplhá na 7, ale mimo města není problém jezdit za 5.

hlučnost motoru
4

Motor je hlučný, o tom žádná. Ale až ve vyšších otáčkách a ten zvuk je sympatický, takový "jadrný".

kvalita sedadel
8

Sedadla jsou velmi pohodlná, celodenní sezení v autě je bez problému. Akorát opěrky hlavy nejsou štelovatelné dopředu/dozadu a na můj vkus jsou moc vpředu.

brzdy
8

Brzdy ubrzdí všechno, jen ta úzká kola zbytečně prodlužují brzdnou dráhu.

zavazadlový prostor
9

Obrovský, ale se špatným přístupem.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…