Recenze
Technické info
Přezdívka auta Béčko Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:9500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 100 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.3 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 486 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.7
Popis vozu
Přechod z BMW 320d z roku 2007, které ovšem atakovalo čtvrt milionu kilometrů, tak jsem se rozhodl pro změnu. Na báwo ovšem nedám dopustit, 100 tisíc km pouze s výměnou tlumiče torzních kmitů za cca 7 tisícovek, báječné jízdní vlastnosti, velmi nízká spotřeba, zmíněná spolehlivost atd.
Ale teď k "Béčku". K němu mě přivedla spíše náhoda, jelikož mě kamarád vlastně přesvědčil, abych mu své BMW prodal a i když máme ještě dodávku a další osobák, se kterým jezdí přítelka, odhodlal jsem se ke koupi "B".
V merku byla poslední generace trojkového BMW, dále X1, Mazda 6 a CX-5. Přiznám se, že mě napadla i poslední Octavia RS v benzínu.
Další náhoda oprášila kamarádství s člověkem, který je dlouholetým zaměstnancem Mercedesu a je jedním z nejšikovnějších prodejců aut s trojcípou hvězdou ve znaku Evropě, pokud vím. Dostal jsem opravdu nabídku na B 160 CDI s minimálním nájezdem jako předváděčka, 200 CDI (9400km) a C 220 CDI. První slabé a hůře vybavené, Céčko momentálně nedostupné a ještě k tomu neaktuální model. Celý víkend jsem jezdil s předváděčkou B 160 CDI a zjistil, že s přihlédnutím na to, že časem tohle autíčko dostane přítelka, pro kterou bude vážně naprostým ideálem, se jedná o velmi dobrý vůz. Ano, není tedy moc chlapácký, řízení je poněkud zženštilé (s tím se však člověk setkává pořád častěji - už to není elektrohydraulické, no), ale funguje bezvadně jako celek. Dalším faktem zůstává, že tohle auto nijak zvláště "neprovokuje", alespoň to tak vidím.
Po najetí cca 1500km od koupě mohu vyjádřit své prozatimní dojmy a zkušenosti.
S tímhle autíčkem se dá jet za 4,5l, samozřejmě s extra lehkou nohou a minimem předjížděcích manévrů, vyložený economy run by se dal zajet o poznání ještě s nižší spotřebou, o tom nepochybuji. Úplně běžnou jízdou se člověk motá kolem 5,1 litru a v tom je dálnice s konstantní rychlostí 135km/h dle GPS, okresky 90-100 a město. Když člověk jede svižněji, pak cca 5,7ltr a samozřejmě při věčně stlačeném plynu 6 a více. Celkově jej mohu označit za úspornější auto v poměru s jeho dynamikou. Ano, motor je opravdu pružný, líbí se mě vlastně více než u 320d (07), ten do 1500 ot/min vůbec nejel od 4. rychlosti, potom teprve zatáhlo turbo. Předjíždění v pohodě, jen je třeba počítat s prodlevou robotizované převodovky, není však problém "podkopnout" kvalt či dva pádlem a tím se lépe připravit na manévr :-) Proti autíčku nemám výtky, jen podvozek by mohl někdy lépe žehlit nerovnosti.
Nenutí k rychlé jízdě, naopak si člověk užívá pohodu a to se mě kupodivu líbí, nevadí mě jezdit legálními rychlostmi.
Pokud bude mít někdo z vás nějaké dotazy, samozřejmě rád odpovím.
Ještě bych měl něco napsat o výbavě, ale to by mě zabralo dost času, tak jen vzpomenu na adaptivní brzdová světla, systém varování při únavě Attention Assist, Pre-safe (předkolizní opatření), Collision Prevention Assist - varování před překážkou či možnou kolizí + natlakování brzd pro maximální účinek, servisní paket 6 let/125000km (fajn úspora, neplatíte garanční výměnu oleje, filtrů atd.), plná záruka 4 roky (jistota je jistota), sada komfortních funkcí pro zrcátka, sada komfortního nastavení sedadel, sada ambientního osvětlení (vážně moc hezké), bi-xenony, parkovací kamera, senzory vpředu i vzadu s LED indikací, Parktronic s parkovacím asistentem - opravdu sranda, protože parkuje velmi slušně, stačím mu pouze 1m větší mezera, než je samo auto, LED denní svícení, okenní a kolenní airbag, dešťový senzor, tempomat s brzdící funkcí, vyhřívané přední sedačky, navigace, ostřikovače světlometů, komfortní klimatizace, sada chrom a sada pro zavazadlový prostor...uff, zcela jistě ještě něco chybí, že to má automat 7G-DCT je jasné z popisu vozu, prostě celkem "našláplé".
Silné stránky
Pocit z řízení, lehkost, pružnost motoru, převodovka, spotřeba, bezpečnost
Slabé stránky
Zatím o nich nevím...možná trochu podvozek, komfortnější by nebyl k zahození, ale mě to nijak nevadí.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Mercedes v Bavorské ulici, Praha. Individuální péče na vysoké úrovni.
Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz B 200 CDI
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy značky Mercedes-Benz
-
Mercedes-Benz B (2017) Majitel: klappe
Přidáno: 7.1.2022 09 Majitel 8.33 Uživatelé
-
Mercedes-Benz B (2007) Majitel: wolfgang007
Přidáno: 12.4.2011 510 Majitel 9.08 Uživatelé
-
Mercedes-Benz B (2009) Majitel: voyo
Přidáno: 25.1.2013 68 Majitel 8.08 Uživatelé
-
Mercedes-Benz A (2021) Majitel: Koubes84
Přidáno: 18.9.2021 219 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Mercedes-Benz CLK (1998) Majitel: biker7
Přidáno: 12.7.2011 1910 Majitel 9.93 Uživatelé