Recenze
Hyundai i40 1.7 CRDi Experience
Technické info
Přezdívka auta žádná Rok výroby 2016 Koupeno ojeté najeto [km]:70000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1685 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 553 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
V podstatě náhodná koupě. Současné hlavní rodinné auto pomalu začalo dosluhovat a na servisu by si vyžádalo více, než bych byl ochoten investovat, tudíž jsem vážněji začal přemýšlet o jeho náhradě. Předchozí vozidlo Renault Laguna Grandtour 2.2 DCi (2005) ve výbavě Initiale Paris jsem koupil jako ojeté a sloužilo rodině 5 let téměř bez servisu. je třeba podotknout, že s dvěma dětmi jsem přestal být pedant na pořádek a stav vozidla. Prostě dokud jede, tak je dobré. A s tímto přístupem ve mně uzrála myšlenka, že další auto by mělo být nové a měla by to být krabice (Doblo, Partner, Dokker).
Člověk míní a život mění.
Při vědomí nastávající nutnosti výměny vozu se naskytla příležitost ke koupi této i40. Auto jsem již delší dobu znal (majitele i servisní historii) a nutno říct, že se mi líbilo. Po projížďce a následném zjištění podmínek, za jakých je k mání už nebylo o čem. Jsem z těch lidí, kteří se při koupi auta nechají velice ovlivnit emocemi, vím to o sobě.
K autu samotnému:
Design je individuální věc, ale v případě i40 je velkou předností. Nevyskytuje se moc často a lidem nezevšedněla. Zvláště po faceliftu je přední maska agresivní a líbivá. Co se mě osobně nejvíce líbí je masivní spojler nad oknem pátých dveří.
Interiér je prostorný. Při výšce 183 cm se pohodlně usadím i za sebe na zadní sedadlo s rezervou cca 12cm před koleny. Odkládacích míst je dostatek a příjemná je přihrádka před řadící pákou, která ukrývá USB a aux, a nechá se do ní schovat iPod i telefon. Automatická dvouzónová klima disponuje senzorem zamlžení čelního skla a sama si spouští jeho ofuk spolu se sušením vzduchu, praktické. Vyhřívaný volant je už třešničkou na dortu. Rádio je bez navigace, hraje slušně, nabízí DAB, disponuje USB, AUX, BT konektivitou a vlastní pamětí 1 GB. Ovládání rádia ovšem vyžaduje zpočátku trochu trénink – intuitivní to zrovna není. Velice praktická je kombinace parkovacích senzorů vpředu i vzadu a couvací kamery. Z vozidla je totiž poměrně omezený výhled vzad a šikmo vzad a délka vozu se odhaduje obtížně. Zde se také hodí velká zpětná zrcátka.
Motor 1.7 CRDi, 104 kW, 340 Nm – tichý poměrně kultivovaný motor se sbírá už od cca 1300 otáček (k tomuto řazení vybízí i palubní elektronika při řazení 5>6, tedy 1500 > 1300 ot.). Zahřívá se během cca 3 km při venkovních 14 stupních. Studený má trochu hrubší chod. Není vybaven start/stop systémem, hurá. Obecně na běžné ježdění je motor plně dostačující. Na dálnici ve 130 km/h točí 2300 ot., při spotřebě 6,70. Dlouhodobý průměr 6,80.
Jízda je komfortní. Jediné, co se dá vytknout je vyšší hlučnost od podběhů, zejména voda je hodně slyšet.
Silné stránky
vzhled, prostornost
Slabé stránky
hlučnost od podběhů, vrzající tlačítka na volantu (edit: po 5 měsících provozu z toho nic nevnímám auto mi připadá velice tiché)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
dobré
Novinky v recenzi
Náplně, filtry, žárovky 109 000 km
Výměna:
- Olej Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (náplň 5,3 L, výměna 4,7L),
- Olejový filtr MANN HU7001x (včetně gumiček a těsnící podložky pod vypouštěcí šroub)
- Kabinový filtr MANN CU2336
- Vzduchový filtr BOSCH (BO F026400228)
- 2x žárovka OSRAM Cool Blue Intense H7 55W 12V Px26d
Olej a filtr, cca 95 000 km
Výměna:
- Olej Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (náplň 5,3 L, výměna 5,0L),
- Olejový filtr MANN HU7001x (včetně gumiček a těsnící podložky pod vypouštěcí šroub)
Naplně a filtry, 82 000 km
Výměna:
- Olej Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 (náplň 5,3 L, výměna 5,0L), výměna po 10 měsících a 12 tis. km.
- Olejový filtr MANN
- Vzduchový filtr MANN
- Kabinový filtr MANN
- Palivový filtr BOSCH
Pro vypuštění oleje je třeba sundat celý plastový dekl pod motorem (pokud vím model před faceliftem měl v deklu okénko pro přístup k vypouštěcímu šroubu).
Palivový filtr je umístěný šikovně vpravo vzadu za motorem. Je zapotřebí vyndat baterii a řídící jednotku. Auto nemá v nádrži podávací čerpadlo, ale ani pumpičku nebo balonek u filtru. Bylo třeba do filtru natáhnout naftu z nádrže hadičkou – pusou. Evidentně děláno na servis, který bude mít přípravek.
Instalace autopotahů. 11.2.2019, cca 79 000 km
V autě téměř vždy jezdí vzadu 2 děti a i přes to, že už se jim dá lecos vysvětlit, okopané dveře sedáky a opěradla předních sedadel jsou nevyhnutelnou záležitostí.
Řešením, alespoň pro ochranu sedadel, jsou potahy. S vidinou snadné montáže a demontáže, kvůli praní, padl výběr na potahy na míru v šedé barvě:
https://autopotahy.heureka.cz/autopotah-automega-hyundai-i40-po-faceliftu-2011-antracit/specifikace/#section
Potahy jsou ušité opravdu přesně a v poměru k ceně je i použitý materiál docela kvalitní. Nicméně instalace do auta byla trochu boj. Vpředu byl problém hlavně s oplastováním sedáku, kde mezi polstrováním a plastovou bočnicí jsou jen milimetry prostoru. U zadní lavice jsem čekal, že to bude jednoduché (předchozí vozy 2x renault - sedák zvedneš a vytáhneš celý ven). Zde? Sedák šroubovaný do podlahy. Ke šroubům sedáku se dostaneš poté, co vyšroubuješ opěráky ze sklápěcích pantů. Takže v podstatě vše ven. A co mě dostalo -- upevnění sedáku do podlahy jsou 2 samořezné šrouby, které prochází podlahou a dole nic. Prostě díra ven.
Ale nakonec po 3 hodinách práce mám v autě potahy na míru modelu, hezky to sedí, nikde není nic skrčeného. Originál samozřejmě vypadá lépe, ale troufnu si říct, že když si do toho sedne někdo prvně, nepozná, že to originál není. Hlavně - já budu mít větší klid, až tam děcka vlítnou ve špinavých botách.
Je otázkou, jestli se ještě někdy budou prát. Možná 1 do roka, až si budu v létě chtít udělat hezký den strávený jen s autem....
---
Další vozy značky Hyundai
-
Hyundai i40 (2011) Majitel: idam.i
Přidáno: 22.9.2012 299 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Hyundai i40 (2012) Majitel: Cheefff
Přidáno: 2.4.2012 248 Majitel 9.43 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2020) Majitel: ericn
Přidáno: 31.8.2023 99 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai i30 (2023) Majitel: poterienko
Přidáno: 18.3.2024 149 Majitel 10.00 Uživatelé
-
Hyundai ix35 (2014) Majitel: Stephen
Přidáno: 14.4.2015 129 Majitel 9.95 Uživatelé