Recenze
Škoda Octavia 1.8 20V SLX
Technické info
Přezdívka auta Laurin & Klement Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:152000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 178 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.6 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
První Škodovka postavená na koncernovém podvozku což mělo své výhody i nevýhody.
MOTOR:Vpředu napříč uložený řadový zážehový čtyřválec zdvihový objem 1781cm3 vrtání x zdvih 81,0 x 86,4 mm kompresní poměr 10,3:1 nevětší výkon 92kw/6000 min-1 největší točivý moment 173 N.m/4100 min-1 rozvod DOHC tři sací a dva výfukové ventily na válec pětkrát uložená kliková hřídel elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva elektronické bezdotykové zapalování třícestný řízený katalyzátor s lambda sondou alternátor 12V-70A akumulátor 12V-55Ah.
PŘEVODOVKA:Pohon předních kol jednokotoučová suchá spojka s bezazbestovým obložením a s hydraulickým ovládáním přímo řazená pětistupňová převodovka.
PODVOZEK:Vpředu spodní trojúhelníková ramena a příčné vzpěry McPherson pomocný rám příčný zkrutný stabilizátor.
Vzadu kliková náprava s vlečnými rameny příčný zkrutný stabilizátor.
Pérování vinutými pružinami a teleskopickými tlumiči
Provozní brzdy kapalinové dvouokruhové s podtlakovým posilovačem brzdného účinku vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením vzadu kotoučové parkovací brzda mechanická s účinkem na zadní kola hřebenové řízení s posilovačem pneumatiky 195/65 R15.
KAROSERIE:Samonosná ocelová plně pozinkovaná dvouprostorová pětidvéřová Cx=0,31.
ROZMĚRY A HMOTNOSTI:Celkové vnější rozměry 4511x1731x1429 mm rozvor náprav 2512 mm rozchod kol vpředu/vzadu 1516/1492 mm výška nakládací hrany 662 mm pohotovostní hmotnost 1265 kg užitečná hmotnost 510kg objem zavazadlového prostoru 528/1328 litrů.
objem palivové nádrže 55l.
Silné stránky
Moderní design:Ano dnešní auta jsou již trochu někde jinde ale na to že tvary tohoto auta vznikaly v polovině devadesátých let to ještě nepůsobí tak moc zastarale.
Velikost zavazadlového prostoru:Na poměry kategorie kam auto zapadá je opravdu nadprůměrný ještě se mi nestalo že by mi nestačil.
Prostor na Předních sedadlech:Jsou pohodlná a pozice za volantem je celkem dobrá při jízdě se mi nestalo že bych do něčeho narážel nebo mě něco omezovalo
Kvalita zpracování:Je na nad úrovní doby vzniku auta slícování je dobré a v interiéru nic nevrže ani neskřípe
Motor:má dostatečný výkon a dobrou pružnost nikdy se nestalo že by mi výkon chyběl tam kde v jiném aute musím podřazovat tak tady v tomto jedu bez řazení
Brzdy:Na rozdíl od slabších verzí které mají na zadní nápravě pouze bubny tak na mojí verzi byli montovány kotoučové brzdy a ten rozdíl je opravdu velmy značný
Slabé stránky
Prostor na zadních sedadlech:Je největší slabinou a to z důvodu kračího rozvoru naprav moje auto je z první série a tam je ten prostor hodně malý neboť přední sedadla nemají ze zadní strany vybrání jako pozdější modely
Barva potahů:Šedivá barva potahů má velkou nevýhodu a to že je na nich vidět veškeré zašpinění a tak je potřeba je přibližně jednou za půlroku vyčistit
Absence loketních opěr:Docela mě mrzí že autě nejsou loketní opěry
Aerodynamický hluk:Hlavně okolo zavřeného střešního okna ale i ten se dá utlumit čalouněnou clonou
Polička v odkládací přihrádce:Je řešena jen jako dva plastové uhelníky mam v ní uloženou servisku a ta stále padá
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Pouze Autorizovaný servis:Je sice za normálních okolností dražší než neoriginální servis ale je spolehlivější než nějaký neautorizovaný servis kterým po zkušenostech opravdu hodně nevěřím.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem sháněl celkem dlouho a stále jsem si nemohl vybrat a tak jsem zkusil i přes mnohá varování autobazar AAA Auto Praha po telefonu výborné jednání auto mi nabízely za perfektní cenu a na moje předchozí auto mi nabídly výkup za super cenu a tak jsem se tam rozjel ale skutečnost byla úplně jiná na place jsem si vybral auto prodejce ochotný auto jsme jely ihned projet a on říkal že je to perfektní volba že to auto tam přivezly včera a je o něj velký zájem,auto jsem chtěl platit z časti na úvěr který poskytují pak jsem byl poslán do kanceláře kde bude sepsána smlouva tak tam mě nechaly dvě hodiny čekat než na mě přišla řada,úvěr mi ihned zamítly a nabídly leasing ovšem s navýšením a to ne malím auto bych přeplatil o více než 150000 a to na autě bylo vylepeno leasing z nulovym navýšením když jsem se nato zeptal tak mi řekly že jim to minulí měsíc předělaly a oni nestačily předělat všechny auta přitom prodejce tvrdil že auto je tam od včerejška takže někdo z nich lhal a na moje předchozí auto mi řekly že o tento typ auta nemají zájem
Později jsem zašel do autobazaru v Argentinské a tam jsem si již vybral perfektní jednání jen bohužel ztratili servisní knížku
Auto bylo servisováno v Auto Jarov tak tam mi po zavolání řekly kompletní historii mého auta tak ta ztráta servisní knížky mě tolik nemrzí
Moje celková spokojenost.
Nemůžu jinak něž za 10 protože tohle auto je minimálně o 150% lepší než moje předchozí
Co se týká uprav tak tech jsem moc neudělal jedná se pouze o doplňky jako samolepky na krytech zpětných zrcátek,nápis Laurin & Klement na zadní víko, montáž palubních hodin,montáž ozdobných krytů prahů s nápisem octavia,výměna originálních žárovek v předních směrových světlech za žárovky z Touarega a Výměna oranžových bočních směrových světel v blatníkách za zatmavené původem z Fabie RS
A co do budoucna tak pokud si dříve nekoupím novější auto tak mám v plánu sehnat malý kožený paket to jest volant řadící páku a madlo ruční brzdy,také bych chtěl pedály z Octavie RS a uvažuji o lepším autorádiu
Novinky v recenzi
Poslední inovace
Toto Auto již není moje Nechal jsem ho na protiúčet na mé nové auto které je zde http://moje.auto.cz/Premek/ice-quin.html
Mladá Boleslav
Přidal jsem fotky z místa vzniku mého auta Mladé Boleslavi
Přidal jsem dvě fotky z návštěvy italských automobilových muzeí
Odstraněn dlohodobý problém z řazením který vznikl při výmněně převodovky šlo špatně řadit první a zpětný rychlostní stupeň po seřízení vše OK jen se opět potvrdila má neduvěra k vesnickým servisum
Tak jsem již obnovil kompletní recenzi jen doufám že ta smazaná nebyla lepší
Přidány fotky ze srazu Moje Auto
Nějakým omylem nebo chybou smazána recenze budu ji muset znovu napsat
Návštěva technické kontroly vše OK
Účast na druhém oficiálním srazu Moje Auto
Co všechno muže zavinit drobné problémy,pravé zadní okno začalo drhnout o spodní těsnící lištu a začlo jí hrnout do dveří a co to bylo:ze stromů mi na okno zkapala smůla a ta zafungovala jako lepidlo po umytí je opět vše v pořádku.
Ventilátor topení začal být od druhého stupně dost hlučný zdá se žě mám někde pod filtrem zapadané listí.
Včera na parkovišti před supermarketem mi neznámý pachatel klíčem poškrabal pravé přední a pravé zadní dverě dost mě tím naštval naštěstí škrábance nešly do hloubky a tak šly rozleštit.
Proběhla jarní servisní prohlídka: výměna všech filtru,uložení předního stabilizátoru a předních brzdových destiček.
Při odjezdu jsem udělal fotku s Ferrari které stálo před dílnou.
Tak jsem přidal fotku průměrné spotřeby snažil jsem se o maximálně úspornou jízdu a výsledek 5,8l na 100km.
Tak od doby co jsem jí koupil se vyskytla první velká závada a to opravdu velká v převodovce se utrhl šroub a uvnitř skříně napáchal velkou neplechu nakonec se závada řešila kompletní výměnou převodovky a to to začalo jako jen únik oleje.
Tak jak jsem slíbil po uklizení interiéru jsem přidal jeho fotky.
Po čtyřech letech mě opustil akumulátor tak musela proběhnout jeho výměna.
Přidal jsem pár novích fotek mezi nimi i první fotku sedaček určitě přidám i další jen co budu mít trochu více času na vyluksování a vyčištění to samé se týká i zavazadlového prostoru.
O víkendu jsem si alespoň z časti splnil svůj automobilový sen a Ferrari 288 GTO jsem viděl alepsoň jako divák v akci kromě něj i několik F40 F50 Enzo FXX a jiné....
Za Vyfocení fotky s Ferrari děkuji Pivrncovi.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8 20V SLX
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8b 20.05.2009 18:10 Přemek
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8b 19.05.2009 00:00 Koudy_cz
- Re: Re: Re: gramatika 16.04.2009 17:17 Přemek
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8b 16.04.2009 16:41 Přemek
- Re: Re: gramatika 16.04.2009 16:25 Matt26
- Re: gramatika 16.04.2009 16:17 Přemek
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: 8b 14.04.2009 12:33 Koudy_cz
- Re: Re: Re: Re: Re: 8b 13.04.2009 12:43 Brandon Walsh
- Re: Re: Re: Re: 8b 13.04.2009 12:34 Koudy_cz
- Re: Re: Re: 8b 12.04.2009 07:19 Brandon Walsh
- Re: Re: 8b 12.04.2009 01:20 Koudy_cz
- gramatika 11.04.2009 21:48 Koudy_cz
- Re: Re: Krasavec 11.04.2009 21:44 Koudy_cz
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: Fabio Lamborghini 09.04.2009 18:13 Přemek
- Re: Re: Re: Re: Re: Fabio Lamborghini 09.03.2009 10:43 dRudi
- Re: Re: Re: Re: Fabio Lamborghini 11.12.2008 18:01 Přemek
- Re: Re: Re: Fabio Lamborghini 09.12.2008 16:17 Chuck Norris
- Re: Re: Fabio Lamborghini 25.11.2008 16:35 Přemek
- Re: Fabio Lamborghini 24.11.2008 20:16 Chuck Norris
- Fabio Lamborghini 24.11.2008 20:15 Chuck Norris
- Re: Krasavec 08.07.2008 15:45 Přemek
- Krasavec 08.07.2008 14:00 Ladi
- Re: Ahoj 02.06.2008 11:13 Přemek
- Ahoj 30.05.2008 13:50 zip2016
- Re: Re: Zdar 05.05.2008 09:16 Přemek
- Re: Zdar 01.05.2008 10:59
- Zdar 30.04.2008 22:24
- Re: Re: mas 10b 31.03.2008 08:29 Přemek
- Re: mas 10b 30.03.2008 12:08
- Re: mas 10b 20.03.2008 14:45 Přemek
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé