Recenze
Mazda 3 BN 88kW Takumi
Technické info
Přezdívka auta Mazďička kočíčka Rok výroby 2018 Koupeno ojeté najeto [km]:35000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 88 / 129 * kroutící moment [Nm]: 210 / 218 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 / 7.9 * maximální rychlost [km/h]: 210 / 225 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 / 18 * zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5 / 6.4 *
Popis vozu
Zakoupeno od soukromého majitele po dohodě s odebráním z autobazaru. Autobazar v Liberci, kde bylo auto nabízeno vřele nedoporučuji. Auto ve skvělém/prakticky novém stavu. Pár drobností jsem na vlastní náklady odstranil (2 ďůlky v karosérii, výměna odřeného disku za nový). Výbava vozu je Takumi, která je na úrovňi Atrraction a tedy druhý nejvyšší stupeň výbavy. Z kompletní výbavy chybí pouze adaptivní tempomat, adaptivní LED světlomety, kožené čalounění, udržování v pruhu, přední parkovací senzory.
Důvod koupě:
Vůz jsem zakoupil jako náhradu za Kia Ceed první generace. Pro mé stávající potřeby mi vyhovuje hatchback. Původně jsem zamýšlel nad Mazdou 6, ale tam jsem se nevešel do rozpočtu. Tahle Mazda se mi líbila už po představení ve veri BM, ale nebyli tehdy peníze. Dal jsem ji přednost i před novou M3 BP, protože u této verze mě více baví design i motor. Nová verze má motor mdlejší s vypínáním válců a chybí jí víceprvek. Uvnitř je pocitově méně místa. Nová trojka mi připadá kompromis mezi Mazdou 2 a 3.
Exteriér:
Mě se tohle auto moc líbí téměř ze všech úhlů a stále se mi stává, že si auto odněkud prohlížím. Zadní koncovky jsou pravé a kulaté. Celkově nemám designu zvenční co vytknout. Pro vylepšení vzhledu i funkčnosti jsem nahradil žárovkové blinkry za ledky a namontoval SPZ bez rámečku.Barva Eternal Blue je příznakem faceliftu a na ulici jich fakt potkáte hrstku za rok. Lak mám stále téměř jako nový. Možná tomu napomahá pravidelné voskování a častější jízda po okreskách.
Lak má krásnou hlubokou modř, která opravdu vinikne. Dlouhá kapota nebo krásné linie na bocích po celé délce auta dávají Mazdě sportovní důraz. 16 kola tomuto autu vysloveně nesluší, je tu velká rezerva v podbězích a působí celkově o dost laciněji. Takže jsem zvolil 2 sady 18 kol a nelituji.
Interiér:
Celkově jsem spokojený. Interiér je prostorný tak akorát na třídu auta. Přední prostor výborný. Jsem celkem velký pán o 187cm a 105kg fitness. Po usednutí za volant v nejnižší pozici se doslova zaboříte do auta. Takový pocit jsem předtím zažil jen v dražších GT autech. Auto vás obklopuje a středový tunel tomu napomáhá. Pozice řidiče je optimálně mezi nápravami, takže s autem cítíte každý pohyb jako vlastním tělem. Většina vozů této třídy má posez blíže přední nápravě a tím ztrácíte cítění s vozem. Pedály výborně rozmístěné na meziplyny a spojka má velmi přijemný chod. Volant přesný i kolem středové polohy a tuhý tak akorát. Při delší cestě nad 2 hodiny musím občas vyskočit z auta a odpočinout si. Důvodem jsou slabiny vůči mé velikosti. Jednak pravá noha je opřena o středový tunel a nemám v tomto ohledu příliš rozsahu, dále mě lehce tlačí užší sedák a bočnice a občas se vrtím v sedadle a hledám polohu. Sedadla jsou jinak skvělá, ale bral bych delší sedák a sedadla, která myslí na to, že chlapy v Evropě jsou občas velcí jinak než Japonci. Volant skvělý, ale bral bych v oblasti úchopu perforaci, abych se méně potil v parných dnech. Optimální rozložení tlačítek a vynikající velký analogový otáčkoměr. Chybí mi na volantu tlačítko source pro rychlý výběr zdroje hudby a chybí mi tlačítko autohold, kde je zbytečně pouhá záslepka. Na budíkách chybí teplota oleje a vody, dále chybí kontrola nádobky ostřikovačů a zvukové upozornění na prázdnou nádrž. Dále je tu zbytečný prostor pro ukazatel řazení, který ukazuje nesmysly a prostor by šel využít lépe. Ukazatel paliva je znázorněn futuristicky a raději bych klasiku s rafičkou. Vynikající je funkce tempomatu, lze jej aktivovat jedním stiskem. Noční podsvícení je příjemně bílé a decentní.Automaticka regulace jasu funguje velmi dobře. Infotaiment je jednodušší, ale nic mi nechybí. Snad na jaře jen doplním Android Auto. Připojení USB je tu dostatečně. V loketní opěrce jsem dodělal bezdrátové nabijení. Mazda umí číst i sms a emaily, celkem zajímavá funkce. Ovládání jog dialem skvělé. Zadání adres lze dotykově při stojícím voze.
Bluetooht spojení a hotspot s mobilem probíhá automaticky. Řazení je radost, kratké a mechanicky přesné dráhy vás budou bavit, je to návykové. Bohužel můj kus má občas horší řazení za studena do druhého stupně. Výměna oleje v převodovce tomu nepomohla, ale jinak řadí přesně a krásně s mechanickým odporem. Výhřev volantu je v oblasti držení volantu a sedáky hřejí především na zadek, záda téměř necítím, ale hřeje to rychle a máte na výběr 3 stupně. Klimatizace ma AC mód a EC AC mód, který funguje téměř stejně, ale je více ekonomický a nezatěžuje téměř vůbec motor. Nicméně o puštěné klimě v létě ani nevíte. U slabších motorů to bralo dost výkon a s vypínáním kompresoru to cukalo. Tady už je novodobý kompresor, který se odpojuje bez vlivu na motor. Přihrádka spolujezdce nemá osvětlení ani plstěnou výplń jako to má M6, tak jsem si to dodělal sám.Všechny USB se po vypnutí motoru přestanou napájet, což mi trochu chybí. Automatika stěračů na nejvyšší citlivost funguje celkem dobře. Nicméně pokud jedete v nižších rychlostech po městě a prší, tak se stává, že setře až hodně pozdě a následně stírá jak o život zcela zbytečně. Při vyšších rycchlostech stírá optimálně.
Motor:
Mám Skyactive G bez vypínání válců a úpravou na 129kW. Motor na mě působí dojmem drahokamu pod kapotou ve své třídě. Velký obsah v atmosféře je pro mě čistá radost. Po studeném startu má krásně hrubý projev při zvyšených otáčkách pro zahřátí katu. Po zahřátí je sametově tichý a nevíte o něm. Od 4000 otáček začíná krásný zvukový projev co postupně kraduje a já vypínám hudbu, protože to chceš poslouchat. Motor nemá žádné vibrace a hladce jede i při podtočení, ale určitě udržovat nejméně na 2000 otáčkách. Mám posunutý omezovač, takže mohu přeřadit až téměř na 7000 otáčkách. Výměnu oleje dělám každých 8000km a liju tam 0W30. Tenhle motor nemá rád krátké studené přejezdy a trpí pak na zakarbonování. Na nic dalšího netrpí a jede užásně. Často lidi nechápou, pač mají pamatováka na klasické atmosféry co byli do 3000otáček fakt líné a pak stejně nějak extra netáhli. Tohle je úplně jiné v rámci svého výkonu. K motoru jen dodám, že je skvěle utěsnen a mám ho neustále čistý.Stejně tak pěkně zakrytovaný spodek.
Shrnutí:
Mazda 3 má jako dominantní prvek samotný pocit s jízdy, reakce motoru a schopnosti podvozku. Po prvním usednutí a krátké jízdě jsem věděl, že tohle auto chci a ostatní jsem v ten moment neřešil. Výborná pozice za volantem, skvělá reakce na plyn této atmosféry a jízdní vlastnosti je hlavní, co na tomhle autě baví. Dlouho jsem si zvykal na krátké dráhy převodovky s pocitem, že tu rychlost jsem nemohl zařadit úplně, ale opak byl pravdou, prostě skvělé. Takže doporučuji těm, co je baví řidit/řadit a často se prohánět po okreskách. Dále bych vypíchl samotný design Mazd aut, který je prostě jiný, ojedinělý a stále velmi líbivý. Co se týče praktičnosti, tak v tomhle ohledu Mazdy zaostávají za konkurencí. Staví auta pro radost z jízdy a kufry i pozice na zadních místech nebo vychytávky simply clever patří do horšího průměru. Ale celkově jsem z toho auta naprosto nadšen a těším se na každou jízdu.
Rychle srovnání s Kia Ceed 1.6 GDI 2017
Ceed je malinko praktičtější prostorem vzadu a háčky v kufru.
Ceed lépe vyhřívá sedadla i volant.
Ceed nemá problematické sklápění zrcátek
Ceed pohodlnější sedadla
Ceed lépe dávkuje brzdy
Ceed má více hluku od motoru i podvozku
Ceed má příšerně citlivou spojku a cuká při popojíždění napřič všemi generacemi
Mazda má hezčí vzhled uvnitř i zvenčí
Mazda lépe hraje
Mazda mnohem lépe jezdí (celkově)
Mazda mnohe lépe svítí (LED)
Kufr cca nastejno
Obě auta jsou vynikající. Akorát Mazda uteče na mílové kroky v rámci výkonu, řízení a jízdních vlastností. V ostatním jsou si auta velmi podobná a jejich nákup doporučuji.
Silné stránky
Vynikající motor a podvozek
Líbivý design
Pozice za volantem
Mechanický cockpit
Jízdní vlastnosti
Výborná spotřeba
Perfektně naladěná atmosféra
Tempomat jediným stiskem
Velký otáčkoměr
Do dveří se vejde i 1,5l lahev
Zatím naprosto tichý interiér bez pazvuků
Slabé stránky
Místo na zadních sedadlech
Zadní výplně dveří mají tvrdé plasty
Klavírní lak interiéru se snadno poškrábe
Slabší odhlučnění od odvalujících se kol
Originál kola jsou hrozně těžká
Chybí vyhřívání předního skla
Sedadla nevyhřívají v zádové části
Chybí kontrolka nádobky ostřikovače
Chybí hlasité upozornění nízké hladiny benzínu
Chybí teplota oleje a vody
Chybí tlačítko autohold
Chybí tlačítko source
Některé části podvozku špatně ošetřeny
Řazení do druhého stupně občas drhne
Zbytečná CD mechanika co zabírá úložný prostor
Takumi by mohla mít adaptivní světla
Často nepochopitelné vibrace od kol
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V záruce proběhla výměna chromových lišt na přední masce z důvodu drobných kosmetických kazů.
V záruce též proběhla výměna ošoupané hlavice řadící páky při nízkém nájezdu.
V záruce proběhla výměna ošoupaného volantu.
Vše se odehrálo v Car Star Praha.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Autobazar v Liberci arogantní a nepříjemný prodejci. Osoba co mi auto zapůjčila k projetí mi poskytla doslova pouhých 300 metrů a některé příslušenství mi nabízela za peníze zatímco sám majitel mi jej k autu věnoval.
Auto sem tedy následně nechal stáhnout a prodej dokončil přímo s majitelem.
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Mazda 3
-
Mazda 3 (2017) Majitel: palix
Přidáno: 28.8.2017 5010 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Mazda 3 (2017) Majitel: marguc
Přidáno: 17.7.2017 449 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Mazda 3 (2014) Majitel: v.marek
Přidáno: 26.10.2014 5410 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Mazda 3 (2014) Majitel: Axela
Přidáno: 10.7.2014 4210 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Mazda 3 (2015) Majitel: mazda3_2015
Přidáno: 21.4.2015 2710 Majitel 9.59 Uživatelé