Recenze
Technické info
Přezdívka auta Corsa D Turbo Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:11000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1364 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.3 maximální rychlost [km/h]: 195 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 285 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.3
Popis vozu
Auto bylo kupováno jako druhé do rodiny a po půl roku nahrazovalo i auto hlavní a musím říct, že se ctí. Původní plán bylo sehnat 3 dveřový vůz za cca 250tis Kč na ježdění po hlavním městě a okolí. V době, kdy jsme měli vybráno, se v nabídce objevil nový motor 1.4 Turbo, který byl o 30 tis korun dražší a celou situaci zkomplikoval. Po rozhodnutí o této motorizaci a výbavě sport, bylo usouzeno, že by slušely i černě lakovaná 17 palcová kola, která vycházela nejvýhodněji v balíčku s polepy na karosérii auta. Výbavu sport doplnil multimediální systém s GPS Touch&Connect a úchyty isofix. Rázem byla ceníková cena 400tis KČ, ale po nekončících slevách jsme se dostali o rovných 100tis Kč níže.
Největší obavy panovaly z kombinace velkých kol s nižším profilem gumy (215x45) a českých silnic, avšak prodejce nás ujišťoval, že podvozek je naladěn velice měkce a to se i potvrdilo. Na zimu byly zvoleny 16 palcová kola a oproti letním, není rozdíl příliš patrný. Náklony auta v zatáčce jsou minimální a sportovní sedačky skvěle drží a dodávají pocit jistoty. Nevýhody zadní nápravy lze pozorovat při průjezdu zatáček vyšší rychlostí, zato účinnost 4 kotoučových brzd je příkladná. Brzdy mají rychlý nástup a snadno i přesně se dávkují. Posilovač s proměnným účinkem upravuje sílu dle rychlosti a jeho naladění je spíše lehčí, což vyhovuje více ženám. Nějaké ty informace co se děje pod koly získat lze, mnoho jich ale není. Reakce auta na změnu směru jsou perfektní a přesné, řízení je velice citlivé kolem středové polohy.
Foukaný maloobjemový motor 1.4 Turbo o výkon 88kw je skvělou volbou do tohoto vozu vážící 1130kg. Jedná se o motor, který je již nějaký čas montován do Astry, Zafiry, i dalších modelů. V Corse je pouze jinak uspořádán a je technicky shodný se silnějším 103Kw bráškou, který se liší pouze softwarově. Firmy již nabízí softwarové úpravy jednotky na tento 88kw motor, ze kterého lze vydolovat až 170 koní. Motoru nedělá problém okamžitě a plynule vystřelit z nízkých otáček a kroutící moment 180Nm zatlačí do sedačky. Sílu má především v nižších otáčkách (cca od 1700 ot.), ale s nárůstem otáček neuvadá tolik, jako je tomu u naftových. Přesto nemá velký smysl točit jej na hranici 6 tis otáček. Na dálnici při 130 kilometrové rychlosti točí kolem 3200 otáček a spaluje 6-7 litrů/100km. Na dálnici lze bezproblémově dosáhnout rychlosti 200km/h a při této rychlosti končí tachometr, ale auto je ochotno stále zrychlovat, neboť ručička otáčkoměru je ještě dost vzdálena červenému poli. Rychlost lze potom již odhadovat, nebo je nutné zjistit ji z GPS. Motor je dobře utlumen, ale při zaposlouchání se, lze postřehnout typický vrčivý projev benzínových turbomotorů, který ale není tak výrazný, jako u koncernových TSI motorů. Převodovka má relativně dlouhé kvalty, ale k charakteristice motoru se hodí. Od věci, by zde nebyl 6 převodový stupeň, protože síly má motor dostatek. Udávané zrychlení 10,3 vcelku odpovídá. Po pár rozjezdech se podařilo na palubním PC naměřit hodnotu 9,9sec s 200 kilovým nákladem. Dráhy řadící páky jsou krátké a kvalty zapadají přesně a ani klimatizace se na úbytku výkonu nijak nepodepisuje.
Systém stop&start reaguje bleskurychle a nenechá se zaskočit, ne ale každému bude vyhovovat. Zhasnutí motoru po vyřazení a uvolnění spojky se děje nepostřehnutelně, ale opětovné nastartování již pocítit je v podobě drobného záchvěvu auta. Naštěstí, lze systém kdykoliv za jízdy vypnout, ale po opětovném nastartování bude zase aktivní. Časem bude tlačítko ECO asi hodně vyleštěné, neboť si jej většina uživatelů spojí s nezbytným úkonem po nastartování.
Spotřebu můžu zhodnotit velice kladně a k mému překvapení se údaje od výrobce shodují s realitou. Dlouhodobá spotřeba převážně po městě a o víkendech mimo město se spotřeba ustálila na 6,4 litru/100km (bez systému Stop/Start). Vyzkoušel jsem si, že ekonomickou jízdou lze dosáhnout nižších čísel, ale to nikoho dlouho bavit nebude. Reálná je skutečně kolem 6 litrů, ale netvrdím, že nelze jezdit za 9 i více.
*Update: Palubní počítač po ujetí delší vzdálenosti (cca 2500km) ČR - Německo – Rakousko – Itálie – ČR (90% cesty s klimatizací a letních 17“ ALU) ukazoval pro mě překvapivou spotřebu 5,8L/100km. Nevynechány byly dálnice, okresky, vysoké horské průsmyky (2500 m. n. m.) a větší města.
Prostornost vozu u třídveřové varianty je překvapující, ve srovnání s předchozí generací je zde viditelný nárůst. Na zadních sedadlech, postavy vysoké 180 cm se nebudou dotýkat hlavou stropu, nebo koleny předních sedadel a nouzově lze převést i 5 dospělých osob. Osvětlený kufr o objemu 285 litrů je v této třídě standardem, lze jej maličko navýšit za-aretováním zadních sedaček v kolmější poloze. Vyzdvihnout lze pravidelný tvar kufru bez výstupků a dobrými úložnými prostory pro povinou výbavu. Zamrzí avšak chybějící díra uprostřed zadních sedadel na dlouhé předměty, v této třídě, ale příliš obvyklá není. Přihrádka u spolujezdce v palubní desce moc prostoru nepobrala a vejdou se do ní skutečně malé předměty. Na absenci loketní opěrky jsem si kupodivu zvyknul, avšak na komfortu by zajisté přidala. Vhodné místo za volantem najde skutečně každý, bez problému lze nastavit volant i sedačku v mnoha směrech. Na můj vkus je posed v autě relativně vysoký a vyplatí se připlatit za výškové stavění sedačky spolujezdce. Rozmístění ovladačů a tlačítek je logické a ovládání intuitivní. Dotyková navigace reaguje rychle, avšak adresy je nutné zadávat s diakritikou a na ergonomii softwaru navigace by se dalo zapracovat, použitelná ale je. Nevýhodou pro někoho je absence česká lokalizace. Skvělá je konektivita s mobilním telefonem a možnost streamování hudby bez nutnosti vyndat telefon z kapsy. Velké dveře a pás hodně vzadu jsou typické pro třídveřové varianty a je nutné s tím počítat. Potěšující je možnost ovládat okna dálkovým ovladačem což dnes není u mnoho značek standardem. V této výbavě jsou i perfektní sportovní sedačky, do kterých řidič zapadne, a poskytují nadprůměrné boční vedení. Daň za to je obtížnější vystupování. Archaicky působí základní středový displej zobrazující datum, hodiny, teplotu a čas, který výrobce používá už asi 10let. Dočkal se změn v podobě jemnějšího rastru.
Celkově působí vůz vyváženě, kvalitně zpracovaný, po ujetí 10tis km nikde nic nevrže, necvaká, neklepe a při zabouchnutí dveří je již konečně slyšet tlumené zaklapnutí. Palubní deska je z měkčeného plastu, boční plasty na dveřích jsou již tvrdší, stejně jako černě lakované prvky napříč interiérem, které působí hodnotně, avšak z hlediska praktičnosti je to již horší. Překvapující je, že výrobce používá klasické ostřikovače čelního skla, namísto aerosolových, které lze za směšnou částku vyměnit za ty, které patří do Insignie, a které fungují o mnoho lépe.
Výpis výbavy: centrální zamykání, klíče s pamětí, klimatizace, elektrická okna + zrcátka s vyhříváním, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, dešťový senzor, zatmavěná okna, uhlově černé sportovní sedačky s červeným prošíváním, sportovní snížený podvozek, přední a boční airbagy, automatické ovládání světel s detekcí tunelu, ISO fix pro všechna sedadla, Start&Stop systém, tempomat, ovládání na volantu, palubní pc, rádio s navigací "Touch & Connect" Rádio AM/FM Stereo, SD Nav, dotykový displej, CD-ROM, bluetooth phone, TM, přijímač signálu GPS, Systém 7 reproduktorů , třífunkční informační displej, USB, AUX konektor, zatmavěná skla koncových světel, koncovka výfuku, plnohodnotná rezerva 16“.
Silné stránky
- řízení
- ideální vyvážení sport/komfort
- výkon, pružnost a spotřeba motoru
- Výbava Sport obsahuje vše potřebné
- prostornost
- dobrý multimediální systém
Slabé stránky
- k povaze motoru by se hodila lepší zadní náprava
- chybějící 6 převodový stupeň
- neustálá nutnost deaktivaci systému start&stop
- krátký tachometr (pouze do 200km/h)
- letitý informační displej
- drahé aktualizace map
- černě lakované prvky náchylné na otisky
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím bez poruchy a oprav.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
BSAuto Motol, prodejce umí s cenou zázraky :)
Další vozy Opel Corsa
-
Opel Corsa (2009) Majitel: Jacoob
Přidáno: 14.5.2012 210 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Corsa (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.3.2007 1139 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Corsa (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2010 1710 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Corsa (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.1.2008 249 Majitel 9.67 Uživatelé
-
Opel Corsa (2010) Majitel: GregorZV
Přidáno: 2.9.2011 89 Majitel 9.58 Uživatelé