Recenze
Citroën C3 Picasso
Technické info
Přezdívka auta Citron Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:81000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 136 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.2 maximální rychlost [km/h]: 178 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 385 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.9 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Jedná se o malé bílé MPV Citroen C3 Picasso postavené na podvozku Peugeotu 207 vyráběné v Trnavě.
Výbava:
- provedení SX
- motor 1,4 VTi (70kw)
- manuální klimatizace+chlazena schránka spolujezdce
- tempomat+omezovač rychlosti
- palubní počítač
- ABS+EBD
- 16" plecháče s Michelin Energy Saver
- rádio s MP3
- el. přední okna+el. zrcátka
- chromované a hliníkové doplňky vně a uvnitř auta
- mlhovky
- 6x airbag
- hagusy
- paket Cestování (spousta odkládacích schránek, v zadních dveřích roletky a v zadu v podlaze dvě docela objemné schránky, dva stolečky s lampičkami vzadu, dobíjecí přenosná svítilna v kufru, otvor pro lyže v zadním opěradlu sloužící jako odkládací stoleček)
Přesedlával jsem z Renault Laguna 1,8i. Takže u nového auta si musím zvyknout trochu točit motor(od 3000ot táhne pěkně až někam do 4500ot, dál jsem zatím nešel), má vyšší posez, výborný přehled před autem, pěkný variabilní posilovač, příjemný digitální tachometr, odhlučnění je myslím podobné (zatím jsem neměl problém až na ty pneu viz. jízdní komfort, ale chci ještě časem zkusit vyšší rychlosti-zatím max 110km/h).
U Laguny jsem měl dlouhodobou spotřebu 8,0 l/100km. S tímto jsem zatím na 7,5 l/100km. Předpokládám pokles. Dnes na 140km trase (30 město a 110 okresky dělal 7,2 l/100km.
Rád bych časem přidal do spojleru LED světla pro denní svícení. Štěrbiny jsou tam pěkné, tak uvidíme jak tam pásnou.
Silné stránky
manévrovatelnost
pěkný výhled z auta vpřed a do stran
variabilní a vcelku velký vnitřní prostor
vyšší posaz v autě
dvojité těsnění dveří
neokoukaný a povedení design
digitální rychloměr uprostřed palubky
kvalitně provedený interiér
variabilní zavazadlový prostor (385-500 litrů)
velice jednoduše sklopné zadní sedačky
pohodlná sedadla přední (trochu tvrdší než jsme u francouzů zvyklí)
plno elektronických pomocníků (upozornění na zapomenutý klíček ve spínačce, hlídání všech nezapnutých pásů, hlídání otevření dveří, automatické zamykání při rozjezdu, automatické stírání vzadu pokud jedou přední stěrače, rychlost přerušování předních stěračů podle rychlosti auta, automatická regulace hlasitosti rádia (ale nevím podle čeho :) ), atd....)
variabilní posilovač řízení (s rychlostí pěkně tuhne)
Slabé stránky
horší výhled šikmo vzad - vážně uvažuji o parkovacích senzorech
tužší řazení - toto mne štve hlavně při studeném motoru je to obtěžující, po zahřátí je to již OK
horší výhled do prava přes sloupek vedle spolujezdce
vzadu užší interiér (cca 1400mm)
málo odkládacích prostor u řidiče a spolujezdce - ve starém autě jsem jich měl ještě méně :)
skoro žádné místo pro mince do parkovacích automatů (jen držák karet a "vanička" vedle volantu vlevo)
bez 12V zásuvky v kufru
bez schránky před tachometrem v palubce (ani prodejce neví do jakého stupně výbavy je montována)
špínící se zadní okno v dešti (ale to bude asi klasika)
menu palubního systému v angličtině
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
I když jsem teď přišel na to, že když je motor studený, ale opravdu třeba po ránu, tak po nastartování a okamžitém rozjezdu jednou cukne, pak už OK. Pokud motor nechám chvíli cca 10s běžet a pak se rozjedu tak vše OK. Zajímavé. Zkusím to nechat do podzimu a uvidíme jak se to bude vyvíjet s teplotami pod nulou. Dále se již neprojevilo.
Objevilo se tady info o drnčení kapličky přístrojů. Také jsem slyšel u svého auta (předání někdy koncem června). Ale jen asi dvakrát a při přehřátém interiéru a jen chvíli (do zchlazení interiéru?). Zatím jsem neřešil protože nemohu dokázat že se tak děje. Buď video a nebo v Citroenu drnčení předvést zkušební jízdou.
Řešil jsem:
1) špatně nastříkaná hrana 5-tých dveří. Ale jen asi 0.5-1cm. Byla tam vypěněná barva. Opraveno bez problémů v záruce a již bez problémů.
2) Málo oleje v převodovce. Z výroby. Dolito dvě deci. Pak již lehčí řazení.
3) Vrzání na přední nápravě při točení volantem (léto 2015). Promazáno. Ale za 6 měs. se objevuje znovu. Na funkčnost to nemá vliv.
4) Urezlý držák výfuku (konec) - opraveno servisem. (6,5roku staré auto) Ostatní držáky taky hodně orezlé (slabý plech). Servis nabízí výměnu výfuku za 10 000kč. Musím řešit jinak.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
S prodejcem mám dobré zkušenosti. Ochotný a vstřícný přístup. dokonce jsem dostal klíčky od auta a na zkušební jízdu jsem vyrazil sám s rodinou. :) Cca 20km (5km po měste a zbytek mimo). Bylo automaticky nabídnuto, že mohu přinést kočárek a autosedačku s malým na ozkoušení jak pasujou. No byl jsem nadšen.
Novinky v recenzi
Aktualizace za posledních 5 let:
20.12.2015 81 000km - od přední nápravy se ozývá klepání. Stabilizační tyčky. Jo daň za retardéry ve městě a rozbité silnice.
29.10.2015 78.550km - stav pneu: letní 3,5-4mm, zimní 5-6mm
Léto 2015: Instalace HEKO Ofuky oken Citroen C3 Picasso 5D 09R (+zadní).
Na autě vypadají pěkně. Aerodynamický hluk se nijak nezvýšil.
04.05.2015 69.938km - objevuje se slabé vrzání na přední nápravě když točím volantem ke krajním rejdům. Promazáno a vše OK. Vrzání se objevuje zase před konce roku 2015 (81 000km)
29.03.2015 68.399km - stav pneu: letní 4mm, zimní 5-6mm
10.11.2014 63.399km - výměna svíček (originální) a oprava držáku výfuku (známá bolest těchto aut)
27.06.2014 55.590km - výměna PŘEDNÍCH kotoučů (prý byly tenké) a destiček !! A výměna destiček vzadu. Prý by to cca 5000km ještě dalo. Ale jezdím často do Alp s naloženým autem a tak jsem raději kývl.
podzim 2013 - v motoru se ztrácí olej. Každých 15 000km měním za Total INEO ECS 5W30. Motor olej spaluje. Nikam jinam neuniká. Více zde:
http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=11&t=8656
Toto jsem vyřešil přechodem na Total Quartz 9000 5W-40. Originál servis s tím neměl problém. Ač to není doporučovaný olej podle manuálu. Každopádně motor je tišší. Hlavně studené starty a olej se neztrácí.
15.08.2013 44.860km - výměna brzdové kapaliny
Výměna motorového oleje je dělána každých cca 15000km a 1 rok.
26.06.2012 29.124km - výměna chladícího média klimatizace
Únor 2012:Dostal jsem domu dopis od svého dvorního autoservisu na C3 Picasso 1,4VTi.
Zkráceně hovoří o citlivosti benzínových motorů VTi na kvalitu paliva. V případě nekvalitního paliva dochází k zanášení sacích kanálků a ventilů. Výrobce doporučuje do benzínu každých 5000km přimíchat 300ml přísady s objednacím číslem 1606355880. Zatím stále kupuju a leju.
1. Servisní prohlídka
Tak jsem absolvoval 1. servisku po cca roce a 3 měsících a 12000Km.
4018Kč celková cena.
Motorový olej Total 5W40, filtry, prohlídka auta, dolití chladicí kapaliny a ostřikovačů a umytí auta zdarma.
Velice vstřícný přístup autosalonu. Zajímavé bylo, že motorový filtr jen vyčistili a zkontrolovali. Prý byl OK a tak bez výměny.
Benzin
Ted jsem tankoval na pumpe kde jsem dal levny (31,1Kc) benzin. Pumpa neznackova a ja dal plnou. A je ta cena znat. Auto tahne hure, obcas pri studenem motoru motor cukne a mozna i vyssi spotreba se ukazuje. Normalne beru na OMV Natural 95 a nebo Carrera 95. Obcas i Shell V-Power.
Příčníky a box
Koupil jsem příčníky. Nejprve jsem zkoušel Menabo Brio 120cm ale neseděly dobře. Takže nakonec DIHENG D2000 120cm Alu. Cena cca 1750Kč. Drží dobře a vypadají pěkně. V 50-55km/h trochu pískají :) a jinak od cca 90km/h začínají trochu hučet.
Box budu mít k zapůjčení HAKR Relax 300 Z.
Dovolená 2010
Tak celkem 1250km dovolenkových KM zvládnuto dobře. Osazení: 2 dospělý a 2 děti. 6,1l/100km podle počítače. Posledních 200km ale bylo tempem TEMPOMAT:140km/h, předtím se pohybovalo nastavení na 100-110km/h. Takže to pak ve finále vylezlo k 6,3l/100km.
Do auta jsem narval cca 650l zavazadel. Kufr až po střechu. :)
Vše OK a vcelku spokojenost.
Převodovka
Tak mi to nedalo a jel jsem reklamovat tuhé řazení. Přijmutí k reklamaci bez problémů-v pohodě. Auto si tam nechali 2 dny i když říkali, že druhý den by mělo být. A verdikt je ten, že v převodovce chyběly 2 deci oleje (doplněno) a promazali všechny táhla řazení. A já jsem i cítil, že lehkost řazení se znatelně zlepšila. 1-2-3-4-5 v pohodě. Jen někdy když jdu z 3 na 2 tak se tam 2 moc nechce. Dokonce mi volal šéf servisu asi 14 dní po vyzvednutí z opravy jaký mám pocit po opravě z auta. V tomto směru (péče o zákazníky) jsem spokojen. Jen chybějící olej mne drásá? Může to mít nějaký dlouhodobý efekt? Zadření převodnovky v 150000Km?
Jinak i hlučnost převodovky na neutrál při stání je lepší. Při jízdě je OK. Diskutoval jsem se servisem i na téma hlučnost a prý je to normální a OK - žádný důvod k obavám. Prostě šustí. Na staré Laguně mně vyloženě hučela ale 100 000Km v poho zvládla a jezdí ještě dál.
Prodeje
Třída malých MPV, registrace na českém trhu v lednu 2010 (zdroj Auto.cz)
- Kategorie OA+LUV Tržní podíl ve tř.
- Období 1/2010 1/2010
1. Škoda ROOMSTER 224 61,5%
2. Opel MERIVA 52 14,3%
3. Citroen C3 PICASSO 36 9,9%
4. Nissan NOTE 19 5,2%
5. Kia VENGA 13 3,6%
6. Hyundai MATRIX 11 3,0%
7. Mercedes-Benz A 5 1,4%
8. Renault MODUS 4 1,1%
- CELKEM 364 100,0%
Sněhové řetězy
Tak jsem zauvažoval nad sněhovými řetězy. Volba padla na Pewag Brenta 9 velikost 67. Cenou lehce nad 1000Kč.
Jinak se zimními pneu jsem max. spokojen. Drží jak přibité na těchto zasněžených silnicích.
Zimní pneu
Tak na autíku mám zimní pneu Semperit Speed-Grip 195/60 R 15. Koupil jsem i 15" plechy. Zatím spokojenost, ikdyž jsem na sněhu a ledu netestoval.
Plánované ůpravy
Tak DRL LED světlomety asi nenaistaluji. Nebudu moci splnit požadavek zákona na umístnění. Musím to ale ještě s Citroen servisem prodiskutovat.
Zvažuji instalaci bavlněného vzduchového filtru proti papírové klasice pro zlepšení průběhu točivého momentu a také zkusím 98oct. benzín.
Spotřeba
Podle BC jsem se spotřebou trochu níže než těsně po nákupu. 3/4 nádrže (půlka město a půlka mimo město) a display BC ukazuje 7,1l/100km. Tj. o cca 0,4 l méně než po koupi s tím, ale že auto více zatežuji. Zatím tedy spokojenost a uvidíme jak to půjde dále.
Nádržka ostřikovače
Zjistil jsem, že nádržka ostřikovače nemá hladinový spínač s kontrolkou-došla mi voda :(, takže je skoro nutné vozit v kufru zálohu a nebo pravidelně dolévvat. Ve starém autě jsem jej měl, zjišťuji, že to bylo šikovné.
Přidat názorDiskuse: Citroën C3 Picasso
- Re: recenzia 05.01.2016 23:55 Pepa_007
- recenzia 02.06.2013 07:39 umo
- Re: Re: Kryty prahů 04.09.2010 23:14 Pepa_007
- Re: Kryty prahů 25.08.2010 00:18
- Kryty prahů 17.08.2010 23:46 Pepa_007
- Re: Re Převodovka 29.06.2010 21:26 Pepa_007
- Re Převodovka 29.05.2010 23:30
- Re: Nedostatky 25.04.2010 22:50 Pepa_007
- Nedostatky 31.03.2010 10:22 Lasim
- Re: Model Citroën od firmy NOREV 09.03.2010 19:09 Pepa_007
- Model Citroën od firmy NOREV 05.03.2010 07:58 Lasim
- Video z výrobní linky PSA Trnava 06.02.2010 14:42 Lasim
- Recenze C3 Picasso 25.01.2010 17:30 Lasim
- re 22.12.2009 19:54
- sníh a zima 21.12.2009 09:42 Lasim
- Re: Re: Re: zimní pneu 195/55 R16 21.10.2009 20:06 Pepa_007
- Re: Re: zimní pneu 195/55 R16 20.10.2009 10:36 Lasim
- Re: rezavějící šroub uchycení předního tlumiče 19.10.2009 21:57 Pepa_007
- Re: zimní pneu 195/55 R16 19.10.2009 21:55 Pepa_007
- Re: dotaz na rozteč šroubů 19.10.2009 21:42 Pepa_007
- zimní pneu 195/55 R16 14.10.2009 19:17 Lasim
- dotaz na rozteč šroubů 13.10.2009 09:35 Lasim
- rezavějící šroub uchycení předního tlumiče 12.10.2009 09:30 Lasim
- Vana do kufru 04.10.2009 12:23 Lasim
- Re: Re: Koberečky 03.10.2009 14:28 Lasim
- Re: Koberečky 02.10.2009 21:27 Pepa_007
- netěsnost pátých dveří 08.09.2009 06:52 Lasim
- Koberečky 30.08.2009 22:12 Lasim
- C 3 Picasso - zatím spokojenost 14.08.2009 21:49
- Re: Schranka 10.08.2009 21:43 Pepa_007
Další vozy Citroën C3 Picasso
-
Citroën C3 Picasso (2009) Majitel: Lasim
Přidáno: 28.8.2009 7410 Majitel 9.74 Uživatelé
-
Citroën C3 Picasso (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.10.2009 8010 Majitel 9.59 Uživatelé
-
Citroën C3 Picasso (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.12.2009 227 Majitel 9.57 Uživatelé
-
Citroën C3 Picasso (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.3.2010 128 Majitel 9.47 Uživatelé
-
Citroën C3 Picasso (2009) Majitel: jednooky
Přidáno: 6.9.2009 1910 Majitel 9.09 Uživatelé