Recenze

Lasim (muž 50 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Citroën C3 Picasso 1.4VTi, 70 kW, 95k, SX

9.74 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën C3 Picasso, foto 1 Citroën C3 Picasso, foto 2 Citroën C3 Picasso, foto 3 Citroën C3 Picasso, foto 4 Citroën C3 Picasso, foto 5 Citroën C3 Picasso, foto 6 Citroën C3 Picasso, foto 7 Citroën C3 Picasso, foto 8
Citroën C3 Picasso, foto 9 Citroën C3 Picasso, foto 10 Citroën C3 Picasso, foto 11 Citroën C3 Picasso, foto 12 Citroën C3 Picasso, foto 13 Citroën C3 Picasso, foto 14 Citroën C3 Picasso, foto 15 Citroën C3 Picasso, foto 16 Citroën C3 Picasso, foto 17 Citroën C3 Picasso, foto 18 Citroën C3 Picasso, foto 19 Citroën C3 Picasso, foto 20 Citroën C3 Picasso, foto 21 Citroën C3 Picasso, foto 22 Citroën C3 Picasso, foto 23 Citroën C3 Picasso, foto 24 Citroën C3 Picasso, foto 26 Citroën C3 Picasso, foto 27 Citroën C3 Picasso, foto 30 Citroën C3 Picasso, foto 31 Citroën C3 Picasso, foto 32 Citroën C3 Picasso, foto 33 Citroën C3 Picasso, foto 34 Citroën C3 Picasso, foto 35 Citroën C3 Picasso, foto 36 Citroën C3 Picasso, foto 37 Citroën C3 Picasso, foto 38 Citroën C3 Picasso, foto 39 Citroën C3 Picasso, foto 40 Citroën C3 Picasso, foto 41 Citroën C3 Picasso, foto 42 Citroën C3 Picasso, foto 43 Citroën C3 Picasso, foto 44 Citroën C3 Picasso, foto 45
 

Technické info

Přezdívka auta Dumbík Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:32100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 70 kroutící moment [Nm]: 136 maximální rychlost [km/h]: 140 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Citrouška C3 Picasso jsem si koupil nového, takže jsem nadšený a tím asi i silně ovlivněný. Proto autíčko hodnotím desítkou, i když vím, že nějaké slabiny určitě má. Ale to má každý výrobek, ať je to, co je to. Auta nevyjímaje. Přecházím ze 13 let staré Felicie, takže změna je to markantní. Jsem od přírody skromný a spořivý člověk a protože měřím 198 cm, volba byla jasná, chci velké/malé auto, úsporné, neokoukané, nové, hezké a hlavně nijak drahé. Tak jsem rok sondoval trh, vyhlédnul si Roomstera, pak jsem se zakoukal do Nissanu Note, ale taky do Opelu Meriva, Fordu Fusion, Hyundaie Matrix, chvilku se mi líbili i větší "kredence" typu Berlingo, Kangoo, Caddy, Partner, Dobló, až jsem nakonec objevil C3 Picasso. To už jsem začínal mít jasno, jen byla otázka, kdy zvolit ten správný okamžik. Na šrotovné lakomý český stát odvahu nedostane a když ji dostal Citroën, už jsem nemohl dýl čekat. Auto jsem opět dlouho sledoval, četl recenze, pouštěl si videa, stahoval obrázky (ještě že my ten internet máme, že?). A když mě při náhodné návštěvě na konci června 2009 prodávající oznámil, že akce "Citroënovné" k 30.6.2009 končí, přesně poslední školní den r.2009 "jsem jim to podepsal". Domluvili jsme se na výbavě SX (+ paket cestování), motorizaci 1,4 VTi a modré metalíze BELLE-LE, celkem za 327.900,- Kč. No a pak jsem čekal a sháněl peníze. Čekal jsem víc jak měsíc, 17.8. byl "citrónek" v Trnavském PSA vyrobený, pak se chvilku "lajdal" někde na kamionech směrem do Čech a 28.8.2009 mi byl slavnostně předán.

Silné stránky

Silná stránka je hlavně to, že takové auto existuje. A s ním vše, co s sebou vozí. Pochválit musím hlavně neokoukaný vzhled, bezpečnost a cenu. Pak i spoustu vychytávek, zejména pro děti. Protisluneční roletky, lampičky u stolečků, samá přihrádka a schovávačka, vyndávací a zastamdací baterka...., děti jsou nadšené a já s nima. Je mi 35 a nikdy jsem svoje auto, které bych si sám "odpanil" a náležitě vymazlil, neměl. A tisíckrát jsem si tu chvíli, kdy sednu do auta, svého auta, které bude mít na tacháku 8 km, představoval. Nebo možná milionkrát? A ruku na srdce, kdo z Vás ne?!? Je pravda, že jednou jsem si už nové auto vyzkoušel, vezli jsme s kolegou z Prahy dva služební Roomstery, ale ty mi neříkaly "pane", tak to se nepočítá. A vlastně tehdy jsem se i rozhodl, že právě Roomstera, který byl dlouhou dobu můj největší favorit, nechci. Klaustrofobií netrpím, ale v tom autě jsem si připadal, jak v krabičce od zápalek s malými otvory pro vzduch. Ale možná to bude tím, že jsem (co se výšky týče) maličko "prostorově náročnější".
Sumář:
- vzhled, výbava, značka, barva
- cena
- jízdní vlastnosti
- 16" kola v základu
- kotouče vpředu i vzadu
- objem kufru
- rovná (dvojitá) podlaha kufru v úrovni s dolní hranou pátých dveří
- výškově i směrově nastavitelný volant
- vyšší posed na všech sedačkách

Slabé stránky

Recenzím rádoby odborníků, kteří stejně píšou na zakázku, tedy kdo víc zaplatí, tomu auto pochválí a naopak nevěřím. Nevěřím jim ani proto, že když sednou do nejdražší audiny, či bavoráka a pak se svezou s Fábií, či Citroënem střední třídy, moc chválit ani nemůžou. Ale když přesednu ze staré škodověnky a zohledním, že mám auto do 300 tisíc, jsem naprosto, ale naprosto nadšený. Co jsem zatím vysledoval a mě osobně vadí je:
- absence šestého rychl.stupně
- absence vyhřívání vnějších zrdcátek
- automatické uzamykání centrálu při rychlosti nad 11km/h (lze trvale deaktivovat delším přidržením tlačítka pro uzamčení/odemčení centrálu)
- economy mód, kdy se při poklesu napětí nedobíjené baterie vypíná všechna elektronika vč.autorádia
- absence opravdu pomalého cyklu stěračů
- absence rozprašovače ostřikovače zadního okna (čůrek kapaliny se blbě roztírá)
- kvůli prohnutému zadnímu oknu jen velmi malá plocha stíratelná zadním stěračem

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Je nové, takže zatím nevím a doufám, že poprvé poznám servis až za rok při plánované garančce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Pan prodávající se snažil a byť jsem jako zákazník docela dotěrný, mám hafo otázek a furt protivně argumentuju, že: "na internetu psali...., na internetu jsem viděl..., sousedka říkala...." - měl trpělivost a fakt se snažil. Vše šlo (až na drobná nedorozumnění) úplně hladce, s prodávajícím byla velmi slušná domluva (jen elektronická komunikace mu maličko dělala problémy, myslím SMS a e-maily), maličko víc protivný je pan majitel autosalónu, jeho nejčastější slovo je "PROBLÉM" a jakožto podnikatel má asi v genech, že ho každý chce oškubat, podvést a obalamutit. Takže mě na jakékoli dodatečné připomínky reagoval podrážděně, vše zpochybňoval, dokonce i trošku lhal, ještě že pan prodávající, byť je pouze zaměstnancem pana majitele, vždy zkoušel najít výhodné řešení jak pro mě, tak pro autosalon a překvapivě i velkorysé řešení nahlas nabízel. To ho ve finále možná stálo i nějaké penízky v podobě snížených prémií od pana majitele, protože pan majitel se nechal slyšet, že: "to si s panem Pxx ještě vyřídím...."!!!

 

Novinky v recenzi

30.12.2010 15:19

Mám od Vánoc nového mmiláčka - model C3 Picasso od firmy Norev á=99,-Kč, formát 1:87

27.3.2010 11:55

Mám přezuto zpátky na letní. Ale při sundání kol mě překvapilo (musím říct že nemile), kolik je na nápravě komponent bez povrchové úpravy zamezující rezavění. Šroub v náboji kola, šroub od stabilizátoru, hnací hřídel, o šroubu v horní misce předního tlumiče jsme tu už loni diskutovali... - viz fotky v mé fotogalerii

8.11.2009 21:18

Máme zimní botičky (Semperit Speed Grip 195/65 R15) - viz fotogalerie.

12.10.2009 09:26

Na kritické místo citlivé na rez, o kterém píše ve své recenzi "Petrkola" (horní miska uchycení předních tlumičů) jsem v Mototechně koupil gumovou manžetu á=25,- Kč, tu ve druhém záhybu uříznul, tím jsem dostal patřičný průměr misky 5,5 cm, šroub osušil, natřel vazelínou a celé to pevně uzavřel gumovou čepičkou (viz nové foto v mé fotogalerii). Teď už se ke šroubu voda nedostane! Problém je, že toto lze udělat lehce na levé straně, kam je snadný přístup díky "dvířkům" k filtru, na pravou stranu se ale nedostanu, musel bych oddělat plast pod oknem kolem stěračů a do toho se mi nechce. Nebo někdo objeví jinou cestu? Manžety mám koupené dvě, jen se k tomu pravému šroubu nějak dostat.....

30.9.2009 10:30

Píchnul jsem

7 let jsem jezdil se starým autem bez defektu a s novým ani ne měsíc a už jsem píchnul. Hřebíku v zadním pravém kole jsem si všimnul náhodou na parkovišti, takže nevím, jak dlouho ho už takto vozím, ale budu muset rychle vymyslet, co s tím? Nová Michelin-ka Energy Saver stojí kolem 3 tisíc, takže asi půjdu cestou opravy.

27.9.2009 23:20

Neteř (17 let) mě přejmenovala Citrouška na "Dumbíka", resp."Dumba"! Prý je taky modrý a zpětná zrcátka má jak sloní uši, resp.plácačky, takže jasný "Dumbo"! A mám to, už je to navždy "Dumbík"!

16.9.2009 14:20

Mám hagusy! Ještě k tomu i zástěrky, takže mám na autě už vše, co jsem si tam přál mít. V servise se trošku trápili s povolením nějakých šroubků na střeše, takže je museli nahřívat, ale po třech hodinách práce zvítězili a protože to byla dodatečná montáž, kterou jsem si už zaplatil (se slevou) ve faktuře při přebírání nového auta, se skřípěním všech zubů mě pan majitel autosalónu/servisu nemohl nic účtovat. Tak jsem mu dal vydělat nějakých dva a půl tisíce montáží originálních "lapačů nečistot", tedy zástěrek. A víckrát mě tam neuvidí, protože, jak jsem už psal v recenzi, sekci "Zkušenosti s prodejcem", zase bylo všechno problém a nakonec mi pak prodávající pošeptal, že: "to Vaše auto, to nám dává. Na tom jsme si finančně pěkně vylámali zuby!". A má recht, ale moje chyba to nebyla. Jen jsem se tím definitivně ujistil v názoru, že víckrát mě tam neuvidí. Na garančky budu raději jezdit jinam.

13.9.2009 21:58

Tak první dálnice - HK-Praha, tempomat na 135 km/h, průměrná spotřeba 7,6 l/1OO, 4000 otáček. Trošku jsem motor litoval, nevím, jestli je to u tak syrového motoru správně ho nechat hodinu točit 4 tisíce otáček, ale Citroušek utíkal statečně. Maličko mě trápil boční vítr, hlavně při předjíždění kamiónů a opět musím zopakovat, že mi v převodovce citelně chybí šestka. Ségra se Zafirou za mnou točila při stejné rychlosti 3,5 tisíce, to mi přijde jako pracovní hodnota motoru výrazně přívětivější. S motorem 1,8 benzín (125 koní) měla spotřebu o litr míň, tedy 6,5 l/100. To je asi něco špatně, ne?

10.9.2009 20:07

Do diskuze k ostatním C3 Picasso jsem psal o netěsnosti pátých dveří. Pro ilustraci, co tou netěsností myslím, jsem obě strany auta nafotil a spojil do jedné fotky, kterou jsem pověsil do mé fotogalerie. A mohu-li se zeptat ostatních, prosím, napište mi, jak to máte vy?

9.9.2009 18:50

Dnes mi poštou přišly koberečky od havlíčkobrodské firmy Vopi, s.r.o. (www.vopi.cz), objednal jsem si látkové Autofit, gumové + plastovou vanu do kufru, k tomu jsem jako dárek dostal druhé látkové, všechno sedí jak "prdel na hrnec", a to vše za něco málo přes 2 tisíce. Paráda nákup, vřele doporučuju.

31.8.2009 19:52

...a představte si, cestou jsem je (ty nástěnky - viz dvě nové fotečky ve fotogalerii) překládal do ředitelovi Oktácie ("2.0 TDi") a tam se nevešly. Takže C3 Picasso má víc místa, než Oktávka. Jo, a spotřeba je po 320 km 7,4!!!

31.8.2009 12:26

31.8.2009

V práci jsem dnes dostal bojový úkol, převést z naší regionální pobočky do Prahy dvě nástěnky, každá o rozměru 168x117 cm. Prý mám nové auto, tak se mám snažit, že kolegové jsou prý zvědaví, kolik toho Citroušek spolkne. Věřte, nevěřte, vešly se! Maličko jsem je musel prohnout (naštěstí byly z bakelitu), ale vešly se!

30.8.2009 23:05

30.8.2009

Dnes jsem absolvoval první delší výlet, najezdil jsem cca 200 km a zatím nemůžu víc, než jen zopakovat výše uvedené věty chvály. Spotřeba se dostala pod magických 8 litrů (7,7). Maličko bych vyslovil kritiku zpřevodování, mám chuť celkem brzo řadit, kolem 3 tisíc, takže městem jedu běžně čtyřkou a za městem bych docela rád ještě další 2 kvalty. Při rychlosti nad 100 je pětka právě na třech tisících otáčkách, když si představím dálnici a nějakých 140, ani si nechci domyslet, kolik motor točí (a potažmo kolik papá benzínu a jaký je v autě rachot). Prostě chybí mi šestka. Na kreskách v pohodě, ale až jednou přijde ta dálnice......


Přidat názorDiskuse: Citroën C3 Picasso 1.4VTi, 70 kW, 95k, SX

Další vozy Citroën C3 Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

je nové a funguje

praktičnost
10

moje zadání bylo auto pro rodinu a hlavně ovladatelné ve městě, a to splňuje na 1*

prostornost
10

překvapila, mile překvapila

jízdní vlastnosti
10

sedí jak přilepené a letí ja vítr

jízdní komfort
10

prostě Francouz

provozní náklady
9

...až na tu spotřebu

náhradní díly
0

je nové

výkon motoru
10

Pro naši potřebu fantastický.

spotřeba
7

Docela žere, zatím výrazně přes 7/100, a to už se nemůžu vymlouvat, že je motor nový, nezajetý. Mám najeto přes 5 tisíc a dolů to zatím nejde.

hlučnost motoru
10

tichounké.

kvalita sedadel
10

úplně fajn

brzdy
9

perfektní, ani ostré, ani měkké, ale maličko drhnou - kovový zvuk, zejména po delším stání

zavazadlový prostor
10

na moji potřebu tak akorát






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…