Recenze
Škoda Octavia Long
Technické info
Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:119500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Zdravím všechny fandy MACZ. Je to moje již třetí recenze zde na MACZ a dnes to nebude klasická recenze o parametrech auta, ale spíše odlehčená recenze o neobvyklém voze Škody Octavie první generace po faceliftu, který vlastním a který je pro mě srdcová záležitost. Možná si právě říkáte, že jsem se asi zbláznil, když Škodu Octavii první generace považuji za neobvyklou, ale u té mojí verze tomu skutečně tak je.
O voze
Když jsem byl v pubertálním věku (no možná to stále trvá), tak jsem četl článek v nejmenovaném motoristickém magazínu, že České vládě dodá podnik Škoda Auto speciálně upravené vládní vozy Škoda Octavia ve verzi Long s nejvyšší výbavou L&K. Vozu mělo být dodáno přesně 200. Kromě nejvyšší výbavy s velmi slušným motorem na tehdejší dobu, kterým byl 1.8 turbo 110kw, mělo být auto vybaveno zadním stolečkem na notebook, zadními čtecími lampami (tuším z Audi A6), samozřejmě telefonem (integrovaný do loketní opěrky) a hlavně celá Octavia měla být prodloužena o 80 mm, aby na zadních sedadlech měli ministři více místa.
A skutečně Škoda Auto dodala první sérii 20 vozů České vládě, které byly delší, než běžné Octavie. Těchto dvacet vozů bylo vyrobeno před faceliftem. Poté proběhla ještě další dodávka 5 vozů po faceliftu. Co se stalo poté, se přesně neví, ale dodávka dalších vozů byla pozastavena (že by podezření z korupce?) a celkem tedy bylo dodáno pouhých 25 vozů, což značně pomohlo jejich vzácnosti na českých silnicích. Další zajímavostí je, že všechny vozy ve verzi Long byly montovány ručně a zpracování je příkladné, ani po letech nic nebouchá a nevrže. Přes známého ve Škoda Auto, se mi podařilo získat původní fotografie z vývoje, než byla auta předána státní správě a přidávám je do fotogalerie. Také mi bylo sděleno, že aktuálně už existuje pouhých 16 exemplářů, což mě samozřejmě potěšilo.
Nyní už asi tušíte, že vlastním jeden z těchto kousků a jako bonus se v mém případě jedná o jeden z mála vyrobených po faceliftu. Cesta vozu ke mně byla poměrně zdlouhavá a pomohla tomu náhoda. Verze Octavie Long se nedala běžně pořídit, byly dodávány pouze státní správě a zde také můj kousek nějaký ten rok působil. Od ministerstva putovalo mé auto k dealerovi Škody Auto, který auto tehdy nabízel ojeté (s nájezdem necelých 50000 km) za astronomických 650 000Kč. Tento dealer se v té době dostal do likvidace a koupil jej nadšenec ze Škody Auto, který přesně věděl co kupuje…sleva prý byla zajímavá, z původní ceny 650 000Kč byla dohodnutá konečná cena 350 000Kč, což představovalo rozdíl 50 000Kč oproti běžné verzi L&Ks podobným nájezdem. U tohoto velice pečlivého pána auto působilo 5 let, jako druhé v rodině a jezdila s ním jeho manželka. Pán mezitím vystřídal Octavia RS, YETI, Superb a co má nyní netuším. Co nahradilo moji Octavii Long jsem viděl a byl to nový VW Touran, protože se pánovi rozrostla rodinka a počet dětských autosedaček byl pro Octavii již neúnosný =).
Auto jsem kupoval před rokem s nájezdem 118 000 km a samozřejmostí byla prohlídka ve značkovém servise na rampě. Viděl jsem hodně Octavií ve verzi L&K, ale všechny byly po letech již hodně vybydlené a ačkoliv jim na tachometru svítilo obvykle číslo 130 000 až 150 000km, tipoval jsem jim nájezd tak dvojnásobný. O to víc mě potěšilo, když jsem uviděl tento kousek na živo, interiér ve výborném stavu, motor a spodek auta také…jediná chybka, čemu se ale nedá zabránit je, že auto má nějaké ty šrámy od parkování v Praze. Ihned po koupi jsem dopřál autu nový olej, rozvody (měnili se kvůli stáři ne kvůli počtu km) a od té doby auto dělá jen samou radost. Mám jej na víkendové ježdění na výlety a je sranda zaparkovat u běžné Octavie, většinou si toho majitel běžné Octavky všimne a pokud je to i fanda, tak začíná rozsáhlá diskuze a prohlídka auta.
Jízda
Auto je poháněno podle mého povedeným tichým motorem 1.8 turbo o výkonu 110 kW při 5700 otáčkách (o tom že to není špatný motor svědčí i jeho reinkarnace v novém Seatu Exeo) a maximální rychlost je uvedena na 215km/h. Vím to jen papírově, protože jsem takto vysoké otáčky nikdy nezkoušel. Běžně jezdím naftou a dá se říci, že vcelku dynamicky. Vždy když přesednu do tohoto auta, tak se najednou zklidním, auto je tiché, akceleruje v pohodě již od nízkých otáček a nemám tendenci jej nějak hnát. Při předpisové jízdě není problém jezdit kolem 7 litrů, chce to samozřejmě kázeň, ale dá se to. Při trošku rychlejší jízdě se nechá vejít do 8 litrů benzínu. Samozřejmě lze jezdit i za víc, ale to by člověk musel jezdit brzda plyn. Řízení je tuhší, což mi vyhovuje a delší rozvor o 80 mm je občas také znát (možná placebo efekt =)). Celé auto je laděno na komfortní notu a také s ním podle toho jezdím. Velice mě překvapila kvalita audio soustavy, která hraje opravdu hezky a oproti běžné Octavii před FL je zvuk úplně jinde. Cestu zpříjemňuje climatronic a také tempomat, který nastavuji vždy, když je delší rovinka. Jízdu si pochvalují i pasažéři vzadu, kde mají dostatek místa pro nohy, což je trochu neduh běžných Octavií.
Po pravdě auto je moje srdcovka, vždy se s ním jdu rád a v klidu projet. Musím také přiznat, že je fajn řídit verzi auta, kterých je na světě maximálně 5 kousků (Octavia Long po FL). Pokud někdo o této verzi víte nějaké další informace , nebo ji dokonce také vlastníte, rád pokecám.
Silné stránky
Komfort
Motor
Zpracování
Vyjímečnost
Slabé stránky
Audio na kazety + CD changer
Nutnost pěčovat o interier (což mě naštěstí baví)
Jiné mě nenapadají...=)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Servisuji u známého, který sám pracuje jako servisní technik ve Škodovce, takže stejně kvalitní služby za méně peněz
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Výborné. Pan který mi vůz prodával byl velice trpělivý a nechal mě si vůz kompletně zkontrolovat + dodržel vše na čem jsme se domluvili. Byl to prostě fanda do Škodovky a bylo vidět, že se s autem loučil poměrně těžko...ještě si jej na rozloučenou nafotil =)
Novinky v recenzi
Prodej
Auto je na prodej. Je to jedno z mála aut, kde cena nebude klesat,ale stoupat. Bohužel nyní potřebuji peníze a nemohu to řešit jinak...
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Long
- Re: Re: Re: Re: zkušenost 12.11.2012 22:48 michalpneu
- Re: Prodej?! 18.04.2012 21:51 Pabllo
- Prodej?! 15.04.2012 12:18 II
- Re: Skvělé ! 12.04.2012 13:22 Jetty
- Re: Re: Re: Odpověď 10.04.2012 21:32 Pabllo
- Re: Re: :-) 10.04.2012 18:28 XDOMINIKS
- Re: Odpověď 10.04.2012 15:00 ecolite
- Re: Re: Odpověď 10.04.2012 11:03 gokralik
- Re: Re: Re: zkušenost 09.04.2012 11:37 Pabllo
- Re: Re: zkušenost 09.04.2012 07:14 GT2
- Re: zkušenost 08.04.2012 15:06 Pabllo
- zkušenost 08.04.2012 14:42 GT2
- Re: Re: Re: Odpověď 08.04.2012 14:18 Pabllo
- Re: :-) 08.04.2012 14:04 Pabllo
- Re: Raritka 08.04.2012 12:52 Pabllo
- Re: Re: Odpověď 08.04.2012 12:49 Pabllo
- Re: Skvělé ! 08.04.2012 12:45 talio2
- Re: Re: Odpověď 08.04.2012 12:39 Pabllo
- Re: Raritka 08.04.2012 11:57 Parda71 (BMWfans)
- Skvělé ! 08.04.2012 11:10 Wacko
- :-) 08.04.2012 06:42 XDOMINIKS
- Re: Re: Odpověď 08.04.2012 00:10 Herbi TSI
- Re: Re: octavia long 07.04.2012 22:53 jednooky
- Re: Odpověď 07.04.2012 21:25 paja1980
- Re: Wow 07.04.2012 21:13 SparcoSR
- Raritka 07.04.2012 21:09 Ronault.
- Long 07.04.2012 20:34 Meridiano
- Re: Odpověď 07.04.2012 19:56 [Vojťas]
- Odpověď 07.04.2012 19:29 Pabllo
- Re: octavia long 07.04.2012 18:09 sotomaior
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé