Recenze

Pabllo (muž 40 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia Long

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta Škoda Octavia Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:119500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 110 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5

Popis vozu

Zdravím všechny fandy MACZ. Je to moje již třetí recenze zde na MACZ a dnes to nebude klasická recenze o parametrech auta, ale spíše odlehčená recenze o neobvyklém voze Škody Octavie první generace po faceliftu, který vlastním a který je pro mě srdcová záležitost. Možná si právě říkáte, že jsem se asi zbláznil, když Škodu Octavii první generace považuji za neobvyklou, ale u té mojí verze tomu skutečně tak je.

O voze
Když jsem byl v pubertálním věku (no možná to stále trvá), tak jsem četl článek v nejmenovaném motoristickém magazínu, že České vládě dodá podnik Škoda Auto speciálně upravené vládní vozy Škoda Octavia ve verzi Long s nejvyšší výbavou L&K. Vozu mělo být dodáno přesně 200. Kromě nejvyšší výbavy s velmi slušným motorem na tehdejší dobu, kterým byl 1.8 turbo 110kw, mělo být auto vybaveno zadním stolečkem na notebook, zadními čtecími lampami (tuším z Audi A6), samozřejmě telefonem (integrovaný do loketní opěrky) a hlavně celá Octavia měla být prodloužena o 80 mm, aby na zadních sedadlech měli ministři více místa.
A skutečně Škoda Auto dodala první sérii 20 vozů České vládě, které byly delší, než běžné Octavie. Těchto dvacet vozů bylo vyrobeno před faceliftem. Poté proběhla ještě další dodávka 5 vozů po faceliftu. Co se stalo poté, se přesně neví, ale dodávka dalších vozů byla pozastavena (že by podezření z korupce?) a celkem tedy bylo dodáno pouhých 25 vozů, což značně pomohlo jejich vzácnosti na českých silnicích. Další zajímavostí je, že všechny vozy ve verzi Long byly montovány ručně a zpracování je příkladné, ani po letech nic nebouchá a nevrže. Přes známého ve Škoda Auto, se mi podařilo získat původní fotografie z vývoje, než byla auta předána státní správě a přidávám je do fotogalerie. Také mi bylo sděleno, že aktuálně už existuje pouhých 16 exemplářů, což mě samozřejmě potěšilo.

Nyní už asi tušíte, že vlastním jeden z těchto kousků a jako bonus se v mém případě jedná o jeden z mála vyrobených po faceliftu. Cesta vozu ke mně byla poměrně zdlouhavá a pomohla tomu náhoda. Verze Octavie Long se nedala běžně pořídit, byly dodávány pouze státní správě a zde také můj kousek nějaký ten rok působil. Od ministerstva putovalo mé auto k dealerovi Škody Auto, který auto tehdy nabízel ojeté (s nájezdem necelých 50000 km) za astronomických 650 000Kč. Tento dealer se v té době dostal do likvidace a koupil jej nadšenec ze Škody Auto, který přesně věděl co kupuje…sleva prý byla zajímavá, z původní ceny 650 000Kč byla dohodnutá konečná cena 350 000Kč, což představovalo rozdíl 50 000Kč oproti běžné verzi L&Ks podobným nájezdem. U tohoto velice pečlivého pána auto působilo 5 let, jako druhé v rodině a jezdila s ním jeho manželka. Pán mezitím vystřídal Octavia RS, YETI, Superb a co má nyní netuším. Co nahradilo moji Octavii Long jsem viděl a byl to nový VW Touran, protože se pánovi rozrostla rodinka a počet dětských autosedaček byl pro Octavii již neúnosný =).

Auto jsem kupoval před rokem s nájezdem 118 000 km a samozřejmostí byla prohlídka ve značkovém servise na rampě. Viděl jsem hodně Octavií ve verzi L&K, ale všechny byly po letech již hodně vybydlené a ačkoliv jim na tachometru svítilo obvykle číslo 130 000 až 150 000km, tipoval jsem jim nájezd tak dvojnásobný. O to víc mě potěšilo, když jsem uviděl tento kousek na živo, interiér ve výborném stavu, motor a spodek auta také…jediná chybka, čemu se ale nedá zabránit je, že auto má nějaké ty šrámy od parkování v Praze. Ihned po koupi jsem dopřál autu nový olej, rozvody (měnili se kvůli stáři ne kvůli počtu km) a od té doby auto dělá jen samou radost. Mám jej na víkendové ježdění na výlety a je sranda zaparkovat u běžné Octavie, většinou si toho majitel běžné Octavky všimne a pokud je to i fanda, tak začíná rozsáhlá diskuze a prohlídka auta.

Jízda
Auto je poháněno podle mého povedeným tichým motorem 1.8 turbo o výkonu 110 kW při 5700 otáčkách (o tom že to není špatný motor svědčí i jeho reinkarnace v novém Seatu Exeo) a maximální rychlost je uvedena na 215km/h. Vím to jen papírově, protože jsem takto vysoké otáčky nikdy nezkoušel. Běžně jezdím naftou a dá se říci, že vcelku dynamicky. Vždy když přesednu do tohoto auta, tak se najednou zklidním, auto je tiché, akceleruje v pohodě již od nízkých otáček a nemám tendenci jej nějak hnát. Při předpisové jízdě není problém jezdit kolem 7 litrů, chce to samozřejmě kázeň, ale dá se to. Při trošku rychlejší jízdě se nechá vejít do 8 litrů benzínu. Samozřejmě lze jezdit i za víc, ale to by člověk musel jezdit brzda plyn. Řízení je tuhší, což mi vyhovuje a delší rozvor o 80 mm je občas také znát (možná placebo efekt =)). Celé auto je laděno na komfortní notu a také s ním podle toho jezdím. Velice mě překvapila kvalita audio soustavy, která hraje opravdu hezky a oproti běžné Octavii před FL je zvuk úplně jinde. Cestu zpříjemňuje climatronic a také tempomat, který nastavuji vždy, když je delší rovinka. Jízdu si pochvalují i pasažéři vzadu, kde mají dostatek místa pro nohy, což je trochu neduh běžných Octavií.
Po pravdě auto je moje srdcovka, vždy se s ním jdu rád a v klidu projet. Musím také přiznat, že je fajn řídit verzi auta, kterých je na světě maximálně 5 kousků (Octavia Long po FL). Pokud někdo o této verzi víte nějaké další informace , nebo ji dokonce také vlastníte, rád pokecám.

Silné stránky

Komfort
Motor
Zpracování
Vyjímečnost

Slabé stránky

Audio na kazety + CD changer
Nutnost pěčovat o interier (což mě naštěstí baví)
Jiné mě nenapadají...=)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji u známého, který sám pracuje jako servisní technik ve Škodovce, takže stejně kvalitní služby za méně peněz

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborné. Pan který mi vůz prodával byl velice trpělivý a nechal mě si vůz kompletně zkontrolovat + dodržel vše na čem jsme se domluvili. Byl to prostě fanda do Škodovky a bylo vidět, že se s autem loučil poměrně těžko...ještě si jej na rozloučenou nafotil =)

 

Novinky v recenzi

22.4.2012 15:15

Prodej

Auto je na prodej. Je to jedno z mála aut, kde cena nebude klesat,ale stoupat. Bohužel nyní potřebuji peníze a nemohu to řešit jinak...


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
8
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…