Recenze

Ovosh (muž 39 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Octavia RS 1.8T 132kw AUQ

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 20× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5
Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8 Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 13 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta eReSo Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:123300 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.5

Popis vozu

Jak začal příběh zvaný RS...

Moje zadní část těla se vozila ve voze Ford Escort Kombi 1,6 16V 66kw a 135Nm, což bylo moje první auto. Jelikož už svezení neposkytovalo skoro žádnou radost a auto už bylo docela staré (14let) uvažoval jsem o jeho prodeji, dokud bych za něj dostal ještě nějakou tu kačku :-) Podařilo se mi ho prodat. V tu dobu jsem se už samozřejmě poohlížel po něčem, v čem by se, dle mojich finančních možností, moje prdel trošku povozila.

Už v minulosti jsem se několikrát svezl s Fordem Mondeo 2,2 TDCi 114 kw, 400Nm. Tato kombinace mě zaujala a proto jsem začal na internetu vyhledávat tuto variantu. Jelikož mi jeden pěkný kousek utekl přímo před nosem, hledal jsem tedy po internetu. Této varianty však mnoho kusů v Moravskoslezském kraji nebylo. Začal jsem objíždět autobazary a koukal, co je k mání do mého finančního limitu, benzín do 2,0l, nafta do 2,5l, požadavku nad 110 kw, trošku praktičnosti (5 dveří) a předpokladu ´´solidnějšího´´ svezení...

....a pak jsem na ní narazil.

Škoda Octavia RS 1,8Turbo 20V

V autobazaru, kde byly jen starší kousky, stála vedle prodejního domečku. Po chvilce obhlížení následovalo zjištění, že se jedná o osobní auto majitele bazaru, který ji nabízí k prodeji. Nabídku svezení jsem nemohl odmítnout. Následovala kontrola podvozku a svárů. Dle informací prodejce bylo auto servisováno ve Škodovce. Vyfotil jsem si VIN a pelášil do Škoda servisu, kde mi ochotně sdělili informace o výměně dílů a průběžném stavu tachometru (při koupi 123000km). Má jen malý defekt a to škrábanec na zadních pravých dveřích... Doma již jednu Octu I máme, takže co se týče náhradních dílů a kvality, jsem věděl do čeho se pouštím... Pár přečtených recenzí na netu o motoru a bylo jasné, že zítra bude moje...

Druhý den v podvečer stála doma...

Auto používám převážně k běžnému ježdění, takže s nějakýma velkýma úprava se do budoucna nepočítá.


Jízdní vlastnosti:

RS neberu jako sportovní auto, ale jako svižné 5ti dvéřové auto. Od toho se odvíjí i můj styl jízdy. Výkon využívám převážně k předjíždění nebo svižným rozjezdům než častým výletům ručičky tachometru nad 200km/h. Na dvojku je auto schopno upalovat až 120 km/h a na trojku dokonce 170km/h !!!
Podvozek je proti klasické Octavii snížen o 15mm. Po ujetí cca 12000 km se mi jeví spíše jako komfortní. Přijde mi, že se auto v zatáčkách docela naklání. To je ale asi způsobeno použitím pneumatik o standartním rozměru 205/55 R16. Na druhou stranu při delších cestách po dálnici naopak komfort přidávají...


Teď to nejdůležitější……….MOTOR 1,8T AUQ

Dle mého osobního dojmu je motor 1,8 T AUQ jeden z nejpovedenějších , jaký se do Octavie první generace dával. Je to můj osobní dojem co se týče spolehlivosti, rozumné spotřeby, ale hlavně výkonu. S několika TDi jsem se v Octavii svezl (Octa I 1.9 TDi 66kw+81kw, Octa II 2.0 TDi 103kw), ale po prvním svezení s RS bylo jasno :-)

Po sešlápnutí plynového pedálu se do cca 2000 ot/min auto chová jako normální 1.8 benzin. Po překročení této hranice se připojí turbo a 235 Nm začne naplno účinkovat. Poté auto plynule zrychluje až k 5500 ot/min kdy dosahuje maximálního výkonu 132kw (180hp). Po překročení této hranice už výkon pomalu uvadá. Když se ručička otáčkoměru přehoupne přes 6000 ot/min, výkon uvadá docela razantně…

Pár postřehů z jízdy po našich českých dálnicích:

Taky se semtam svezu po našich ´´super´´ dálnicích a to cca od Bohumína až po Kladno. Většinu trasy jedu na tempomat 140km/h...omezení dle předpisu... semtam to trošku protáhnu :-)....a palubní počítač mi ukázal rovných 8 l na 100km. Skutečnost dle dotankování je 8,4l, což je při tomto tempu uspokojivá spotřeba.

Spotřeba a benzín:

jelikož to mám do Polska co by kamenem dohodil, jezdím z 99,9% tankovat tam. Natural 98 tam vyjde u velkých čerpacích stanic cca o 3-4 kč levněji než u nás.
EDiT: 2012 - poslední dobou tankuji jen 100 oktanů... (při nájezdu 1000-1500 km měsíčně to v kč není tak velký rozdíl)

http://www.ceskybenzin.cz/index.php?akce=ukaz_auto&id=6589

Teď spotřeba... záleží na zvolené trase a samozřejmě na stylu jízdy. Trasu 110km předpisovým tempem v provozu a počítač ukazuje 6,3l. (Nevěřil jsem, jak tempomat dokže snížit průměr...) Samozřejmě, že se někdy taky svezu. To pak na mě svítí číslice 14-16l... Celkový průměr mám solidních 8,98 litrů.
Přez zimu ( kolem -10°C) mám průměr 9,2 l/100km


Pomocníci?

Jak se projeví ESP, ASR, ABS přes zimu? Moje první auto mělo jen ABS, a tak jsem zvědavý, jak to všechno funguje. A ono to funguje nad očekávání dobře... A to nejen v zimě, ale také při svižnějším průjezdu zatáčkou... ESP jde deaktivovat, ale v běžném provozu nevidím důvod proč...


O paramertrech se moc rozepisovat nebudu, jelikož většina lidí, co tohle bude číst, je určitě zná :-)

Tak jen v kostce...
- rok výroby 2004
- motor 1,8T benzín AUQ
- výkon 132 kw (180hp)
- kroutící moment 235 Nm
- zrychlení 7,9 s
- v-max 235 km/h

Výbava:
- posilovač řízení
- nastavitelný volant ve 2 osách
- 4x okna v elektrice
- elektrická a vyhřívaná zrcátka
- ABS, ASR, ESP,
- rádio Symphony, CD changer v kufru
- vyhřívané, výškově stavitelné přední sedačky, kožené, s bederní nastavitelnou opěrkou
- automatická klimatizace
- MAXI-DOT
- venkovní teploměr
- 16" kola Spider
- elektrický šíbr
- 4x airbag
- alarm, centrál na dálku, safesystem
- chladící přihrádka před spolujezdcem
- plnohodnotná zadní sedadla, 3x opěrka hlavy
- senzor opotřebení destiček
- nekuřácký paket
- xenony s ostřikovači
- zadní stěrač
- parkovací senzory vzadu
- tempomat
- přední loketní opěrka
- signalizace poklesu hladiny kapaliny ostřikovačů

V plánu:
- kompletní nerez výfuk od Milotecu

Pneumatiky:
- zimní Goodyear UltraGrip (205/55 R16)
- letní Dunlop SP Sport 01 (205/55 R16)

Další informace budu samozřejmě průběžně doplňovat...

Silné stránky

- antikorozní ochrana
- kvalita zpracování
- kvalitní motor
- výkon a jízdní vlastnosti
- spotřeba
- kufr
- ESP+ASR+ABS
- sedačky
- perfektní volant
- zvuk motoru
- 5 dvěří
- vzhled

Slabé stránky

- nemá 6ku
- nepřesnost řazení
- nízká hrana předního nárazníku ještě snížená křidélkami od Milotecu
- docela drahý originál náhradní výfuk
- hodně velká slabina je malá nádrž 55 litrů

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

můj servisman je bez problémů...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Na auto jsem narazil v autobazaru v Ostravě. Nestálo mezi ostatními, ale bylo každý den v provozu, jelikož ho vlastnil sám majitel bazaru.- bez problémů.

Úpravy:

- sportovní filtr K&N
- výměna zvlněných předních brzd za komplet přední ATE
-zadní brzdy Zimmerman sport + origo desky
- před zimou nainstalovány zástěrky kvůli kamínkům (u nás nesolí)
- předchozím majitelem přidány doplňky od Milotecu (mračítka, křidélka pod nárazník, lemy blatníků, zadní difuzor)
-mračítka a LED jsem odstranil
-střední a zadní nerezový díl výfuku Blueflame (www.hothatchshop.cz)
- dosluhující audio vyměněno za rádio Alpine a repro Infinity

 

Novinky v recenzi

26.2.2016 17:13

Tatry 2016 a nefunkční čidlo brzdového pedálu… + spotřeba…

Při cestě do Tater mi ještě ve Slezsku přestal fungovat tempomat. Říkám si, tak nám ten výlet teda pěkně začíná. Druhý den po doražení do cíle začala svítit kontrolka ESP. Po vypnutí a zapnutí motoru zase zhasla, ale pak se zase rozsvítila. Další den při večerním návratu z Tatranské Lomnice mi brácha (naštěstí jel za mnou on) říká, že mi nesvítí brzdová světla. Tak to už si říkám ´´pěkně se to po…kazilo´´. V neděli nás čeká cesta zpátky domů cca 300km bez brzdových světel? Je pátek večer a kde to mám nechat opravit? Večerní hodiny jsem tedy strávil na různých fórech a zjišťoval příčiny. Zjištěné informace skoro vždy vedly k čidlu brzdového pedálu a výměně brzdových žárovek. V sobotu ráno jsem tedy zajel do nové Škodovky do Popradu s vymontovaným čidlem. Čidlo bylo skladem a já k němu hned přibral pár brzdových žárovek. Žárovky a čidlo vyšly na cca 450kč. Po výměně čidla a žárovek pak bylo vše ok 
Člověk by neřekl, že takováto věc bude mít vliv třeba na tempomat nebo kontrolku ESP…
Spotřeba 1,8T 132kw: celková cesta 640km ve třech lidech s plným kufrem byla po dotankování 7,6L.

10.10.2012 01:19

Audio

V září 2012 mi přestalo fungovat přehrávání cd v origo rádiu a odlepila se membrána origo pravého zadního repra...
K tomu ještě přestal fungovat CD changer..
Vyřešeno koupením autorádia Alpine CDE-131R a repro Infinity Reference

17.5.2012 19:48

Zadní brzdy

Dnes dorazily zadní kotouče Zimmerman a origo Škoda destičky....

31.3.2012 16:09

Blueflame

Původní originál výfuk je po 8mi letech jak řešeto, tak jsem koupil krásný nerez výfuk ze www.hothatchshop.cz.... tento obchod můžu jedině doporučit... Foto v galerii...

10.2.2012 14:26

Svíčky...

Dne 8.2.2012 proběhla výměna svíček za NGK. Staré Bosch byly v katastrofálním stavu. Auto již pod hranicí 2000ot/min neškube.

17.1.2012 14:26

Starter

Z motoroveho prostoru sel pravidelne pri startovani pazvuk. Vse odstraneno opravou, vycistenim a namazanim starteru... Ted pri cca -4°C zatim OK...

8.1.2012 19:07

Udržba...

Tak jsem sundal mračítka a LEDky. Koupil jsem si čistítí sadu na K&N filtr a vyčistil ho....
Koupil jsem přípravky na čištění sedaček, ale ty světlé středy se pořád nedaří vyčistit.
Držáky SPZ vyměněné za klasické černé.


Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia RS 1.8T 132kw AUQ

Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Po 8 měsících a 12000km mě zatím nenechala ve štychu... uvidíme co zima...

praktičnost
10

nemám připomínky

prostornost
9

klasika - zadní sedadla, ale to mi, jako řidiči, vůbec nevadí :-)

jízdní vlastnosti
9

v rámci možností pneumatik 205/55 R16

jízdní komfort
9

má měkčí podvozek než mé minulé auto

provozní náklady
10
náhradní díly
9

až na výfuk a spojku standartní ceny

výkon motoru
10

jen spokojenost

spotřeba
9

dle stylu jízdy. Dle palubního počítače ujedu 50km trasu za 5,8l, ale taky za 14l

hlučnost motoru
10

na 4 válec krásný zvuk, který se lehce přenáší do kabiny

kvalita sedadel
10

jedna z nejpovedenějších věcí na autě

brzdy
10

výměna za ATE, pak spokojenost

zavazadlový prostor
10

Octavia - klasika :-)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…