Recenze
Fiat Bravo HGT 20V
Technické info
Přezdívka auta HGT Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:63000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 189 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 208 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9
Popis vozu
Podle napisu HGT asi kazdy spravne usoudi, ze se jedna o sportovnejsi verzi klasického Fiatu Bravo.
Pokusim se Vam tu napsat nejaka technicka data a moje soucasné pocity z tohoto vozu.
Auticko ma dobre znamy 5 valcovy motor se 4ventily na válec, pouzity pozdeji v Marei, ale treba také s turbem ve Fiatu Coupe nebo v koncernove Lancii.
Motor zabira od pomerne nizkych otacek(da se jezdit i kolem 1800-2000), ale samozrejme lépe se citi v tech vyssich. Motor ma maximální točivý moment 189NM při 4000ot.
Okolo 3000ot se zacnou konici probouzet, po přehoupnutí se na 4000ot se začíná zvuk motoru přenášet do kabiny, okolo 5tis se začnete zaposlouchavat do jadrného zvuku tohoto 5válce což Vás pobídne okusit hranici maximálního výkonu při 6100ot. Motor se nechá vytočit i více,ale uz tim ničeho nedosáhnete.
Jako u každého Italského auta je zde nutné udržovat servisní intervali, hlavně co se týče oleje. Spousta těchto motoru dojezdila právě diky nesprávně použitému oleji nebo jeho dlouhé výměně. Osobně doporučuji oleje značky Selenia, které jsou dostatečně kvalitní a doporučene pro Italské vozy(Pro Bravo Selenia 20k 10w-40) nejlépe s výměnou po 10.000km nebo 1ročně, vyhnete se tak nákladným opravám hlavy a bloku motoru.
Druhá věc, která k tomuto motoru patři je dodržet a nejlépe udělat hned po koupi interval výměny jak vnitřních tak venkovních rozvodů motoru(řemeny, kladky, vodní čerpadlo). Venkovní řemeny jsou důležité hlavně z důvodu, ze motor je v autě doslova nacpaný a při přetrhnutí venkovního řemenu se může stát že Vám rozseka i kryt rozvodového řemenu a vážně poškodí motor.
Vcelku vážný je také fakt, ze ne kazdy neautorizovaný servis se Vám do tohoto servisního zásahu bude chtít pustit, sám Fiat ma na tuto praci psáno 9h s tim, ze motor musí ven. Technika co jsem sehnal ja musím pochválit, ze tuto náročnou výměnu udělal bez demontáže.
Co se týče ostatní vybavy, tak můj vůz ma tzv. Sport pack, který oproti standardu ma jiné pružiny a tlumiče, auto je diky tomu o 5cm blíže k zemi a o dost tvrdší-v zatáčkách se nehoupe. Bohužel to ale není dělané na naše děravé nebo záplatováné silnice kdy ma auto tendenci odskakovat. Druhá věc je, ze diky tomuto podvozku je přední nárazník pouhých 11cm od země a v kombinaci s malým rejdem řízení Vás při otáčení nutí často couvat, protoze jinak by jste o nějaký ten vyšší obrubník u nákupních center nárazník zkrátily.
Na autě mam originální litá kola 15 palců s pneu 205/50 BFGoodrich.
Co se týče vnitřní vybavy tak ta je na rok výroby pomerne bohatá, mam tu 4 airbagy, klimatizaci, elektrická okna+zrcátka s vyhříváním, kožený volant a řadící páku v kůži. Dále stavitelne sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant.
Čalounění stropu a sloupků je v bežové barvě a sedadla v kombinaci modré s kostkami, bohužel auto je dovezené z Itálie kde pravděpodobně stalo venku takže jsou sedadla na některých místech vyšisována. Posed je tvrdý s lehčím bočním vedením, bohužel po projetí se s autem na automotodromu v Brně musím kostatovat, ze je boční vedení nedostatečné. Kufr je na danou třídu pomerne velký-pro me dostatečný.
Co se týče servisu, tak jsem po koupi nechal udělat výše zmíněné rozvody(cca 15000kč) včetně ložiska servo čerpadla, které napnutí nových řemenu nevydrželo.
Dále pak bylo nutné udělat něco s převodovkou, protoze při delší jízdě ve vyssich otáčkách z ni tekl olej(díl stál 15kč ale práce 3.000kč,převodovka musela ven)- mechanik rikal ze to vypadalo na výrobní vadu.
Jinak spotřeba se pohybuje při normální jízdě okolo 8l, při sportovnejsi nebo po dálnici okolo 9l. Bohužel autu chybí 6rychlost a tim pádem při 130km/h motor točí skoro 4tis otacek. S klimou je potřeba počítat o cca 0,5l/100km víc.
Silné stránky
Poměrně silný motor,tuhý podvozek
Slabé stránky
Málo účinné brzdy. Dále mě pak dost vadí přední světlomety. Člověk je nucen kupovat poměrně drahé žárovky od Osramu z větší svítivotí,protože světlo je úzké a na víc je v něm žárovka H1,která svítí mizerně.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
No nějaké záležitosti vzhledem ke stáří vozu tu byli. nejdříve jsem nechal udělat rozvody což mělo za následek poškození ložiska řemenice na servu...složitá výměna.
Problém s přetékáním oleje z převodovky při vyšších otáčkách-asi problém z výroby, skřížené těsnění na výdechu převodovky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Dobré bez problémů
Přidat názorDiskuse: Fiat Bravo HGT 20V
- Re: Re: Re: HGT 11.05.2011 09:37 Ondrus84
- Re: Re: HGT 07.05.2011 21:18 Deegr
- Re: HGT 06.05.2011 08:37 Ondrus84
- HGT 05.05.2011 22:07 Deegr
- Re: re 03.05.2011 00:37 Ronault.
- re 03.05.2011 00:04 Ondrus84
- Re: Re: Re: Re: Ach jo 02.05.2011 23:48 Ronault.
- Re: Re: Re: Ach jo 02.05.2011 23:46 Ondrus84
- Re: Re: Ach jo 02.05.2011 21:57 Ronault.
- Re: Ach jo 02.05.2011 21:20 Ondrus84
- Ach jo 02.05.2011 20:45 erbe
Další vozy Fiat Bravo
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: Abarth.js
Přidáno: 12.9.2012 159 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1997) Majitel: hugolin
Přidáno: 6.5.2009 29 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1997) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.7.2007 429 Majitel 9.75 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1996) Majitel: tmaxSVK
Přidáno: 3.6.2024 410 Majitel 9.50 Uživatelé
-
Fiat Bravo (1998) Majitel: JamiBrava
Přidáno: 3.11.2009 89 Majitel 9.42 Uživatelé