Recenze
Opel Corsa C 1.7 DTI Sport
Technické info
Přezdívka auta Koza Rok výroby 2001 Koupeno ojeté najeto [km]:151000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1686 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 180 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5
Popis vozu
Tak tedy něco málo k popisu, myslím že popisovat zde Opela Corsu C, je poměrně zbytečné, ale něco málo stejně napíšu. Corsa byla představena veřejnosti ve stejném roce jako domácí Škoda Fabia a to tedy v roce 2000. Corsa C, chtele-li 3. generace, patří svojí technikou na špici kategorie malých vozů a je plně srovnatelná s konkurencí od VW (Fabia, Ibiza, Polo), nikdy však nevystoupila z především ze stínu Fabie. Jestli je to dobře, či špatně musí každý posoudit sám. Opel chtěl navázat na úspěch předchůdce, který rozpoutal na našem trhnu cenovou válku a proto se činil. Technický pokrok mezi "kulatou" corsou B a céčkém je skutečně veliký. Místo jedné řídicí jednotky hned čtyři, elektrický posilovač řízení, oplácké, hlučné a nespolehlivé předkomůrkové vznětové motory nahrazeny nezničitelnými přimovstřikovými Di a DTI od Isuzu, jiné převodovky s lepším řazením, tužší karosérie nabízející lepší ochranu posádky při nárazu - to jsou asi v kostce ty nejvetší rozdíly.
A teď zpět k mému konkrétnímu kusu. Moje Koza byla vyrobena na podzim roku 2001 ve výbavě Sport, která obsahuje: 2x airbag, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, venkovní teploměr, el. posilovač řízení, centrál na DO, mlhovky, anatomická sedadla vpředu, tříbodový prostřední pás vzadu, aktivní opěrky hlavy, kožený volant s ovládáním rádia, rádio na CD s changerem na 4 CD a 6 reproduktory. Sport se mimo jiné lišila i o 2 CM sniženým a tvrdším podvozkem a imitací hliníku v interiéru. Cena tohoto konkrétního modelu v tédobě dle slov prodejce činila 540 000kč!! Což je za auto této třídy slušná pálka a dokazuje to fakt, že ceny aut klesly dost výrazně. A pozornější z Vás si jistě všimli, že v základu chybělo ABS, to bylo totiž za příplatek.
Interiér
Vše je tam, kde má být, palubní deska měkčené plasty nezná a zpracování je celkově horší oproti Fabii I. Tvar a design palubní desky a přístroju má však nápad a řekl bych i styla jentak nezevšední. Anatomická sedadla jsou tvrdá, ale příjemně drží tělo v zatáčkách a ani po delším cestování člověka nebolí záda. Jen sedák by mohlbýt na můj vkus delší. S místem vzadu nemám problém jelikož tam nesedím :-) a teď vážně místo vzadu je tak pro dva lidi, díky vybrání předních sedadel, mají lidé vzadu i místo na kolena ale, žádná sláva to tedy není. Naopak s velikostí kufru jsem spokojen, zatím se vešlo vše, co jsem potřeboval. Zajímavým detailem je nastavitelný sklon opěradel zadních sedadel, čímž lze zvětšit prostor pro zavazadla na úkor toho, že budou lidé sedět vzadu jak na lavičce. Tovární reproduktory považuju s prominutím za výsměch a jejich zvuk bych nazval sotva dostačujicím, radio samotné díky technologii používané v roku 2001 má velíký problém číst vypálené CD, tenhle detail mi však nahradil FM transmitter. Naopak chválím obsluhu rádia a především ovládáni na volantu.
Motor
Má corsa ma velké srdce a to doslova. V motorém prostoru si totiž přede turbem přeplňovaný, vznětový motor o objemu 1686ccm a výkonu 55 Kw, krouťák 180Nm. Tenhle motor od japonského Isuzu se teší dobré pověsti, díky své spolehlivosti a nenáročnosti na provoz. 55Kw není nijak oslinivých a v dnešní době to znamená spíše podprůměr, nicméně jízda díky kroutícímu momentu může být i dost svižná. To jsem si již několikrát dokázal a dokážu se držet i silnějších vozů, tedy aspoň na okreskách se zatáčkami. na Dálnici to je už horší. Motor se také negativně a dost výrazně podepisuje na váze vozu, která činí bez řidiče 1170 kg a na rozložení hmotnosti. V zatáčkách tak težký motor "tahá" auto po tečně ven. Na druhou stranu v zimě jsem nenarazil na kopec, kterých bych nezdolal. Také při brždění se příd potápí nepatrně více oproti benzínové 1.2. Motor točí a do 5tisíc, ale pochopitelně již od 3500 mu to nedělá dobře a vlastně ani nic nepředvádí. Maximum točivého momentu se nachází kolem 1800, kde se do té doby nic neděje, motor je velice líný a potom přijde kopanec v podobě sepnutí turba a "zátah" končící v 3000, pak postupně upadá. Oproti TDI se DTIcku nechce vubec, ale vubec do otacek, do otáček jde velmi pomalu a ještě pomaleji z nich se vrací dolů a s pomalejší odezvou na plynový pedál to je občas k zlosti. Jeho hlučnost z venku je srovnatelná s TDI, vevnitř ale zní více, kupodivu se mi ale občas jeho zvuk uvnitř auta líbí i přesto, že naftu nemám rád. Na druhou stranu se motor odvděčuje malou spotřebou a spolehlivostí.
Jízda
Jak již jsem řekl motor, resp jeho váha se podepisuje na chování vozu v zatáčkách a celkově na jeho jízdě. I přesto, ale auto projíždí rychlé zatáčky s klidem a pevně se drží asfaltu, spíše mám pocit, že dříve se urve lehká záď, což v zimě bylo téměř každý výjezd na sněhu. Nejsem závodník, ale na sněhu byla s autem veliká zábava a jeho záď byla velmi "neposlušná" bohužel občas se to nehodilo, ale vše vždy dobře dopadlo. Doufám, že to bylo jen špatnými zimnímy pneumatikami(barum Polaris 2), které už dojížděli svou poslední sezonu a vzorek už byl na hranici minima.
V létě si ale užívám na dobrém povrchu super podvozku, který je velmi tuhý a auto se tak moc nenáklání. Zatáčky se dají projíždět suveréně a rychle díky koncepci "kola v rozích karoserie", posilovač řízení s variabilním účinkem má své mouchy, především jeho zpětná vazba je dost podivná, ale jinak je velmi přesný a řízení příjemně tuhé, ne jako v Fabii II. Jak jsem řekl, posilovač automaticky mění svůj účinek podle charakteristiky jízdy, rozpozná tak, kdy s autem parkuju a kdy s autem jedu po dálnici a tomu přizpůsobí i jeho účinek a v praxi to opravdu funguje. Na nerovné silnici s dírami atp. však auto ztrácí jistotu, je nepohodlné a přijde mi, že zběsile poskakuje záď a opět se někdy bojím, kdy ustřelí. Výborným jízdním vlasnostnem děkuji také novým letním pneumatikám Bridgestone Turanza, se kterýmí jsem nadmíru spokojen. Auto přesně poslouchá povely volantu a není ničím záludné až na občas matoucí zpětnou vazbu, jízda je dost čitelná a snadno poznáte co vůz zamýšlí a rozpoznáte tak lehce, kdy je potřeba ubrat protože auto cestuje již rovně ze zatáčky. Ze začátku jsem měl problém s řazením. Céčka totiž trpěla špatným řazením z důvodu použití plastového přepákování, které praskalo, od roku 2001 se používalo přepákování již ocelové, které nepřesné řazení vylepšilo. Můj vůz, ale dle slov prodejce má tzv "přechodné" přepákování a to si myslím, že se podepisuje i na horší přesnosti řazení. Po delší době, co auto vlastním jsem se zžil i řazením a kvalty mi tam padají lehce a rychle, takže zatím to neřeším. Co se týka brzd, tak jejich účinnost mi dostačuje, nejsou tak agresivní jako u koncernu či Forda, ale když na ně dupnete důrazně plní svou práci dostatečně, ale mohlo by to být lepší, jen doplním že auto má vpředu duté odvětrávané kotouče a vzadu klasické bubny.
Silné stránky
+ design
+ motor
+ podvozek/jízda
+ levné díly
+ spolehlivost
+ spotřeba
Slabé stránky
- hlučný motor
- zpracování interiéru
- reproduktory
- brzdy
- nepřesné řazení
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Jediná závada, která se mně objevila hned zezačátku, byl prasknutý chladič oleje, to způsobilo smíchání vody s olejem v expanzí nádržce. Oprava v hodnotě 5000Kč byla provedena zdarma u prodejce v rámcí záruky na skryté vady. Od té doby nic, krom nefunkčních ostřikovačů.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto jsem kupoval, jako ojetinu, koncem Zaří 2009 u autorizovaného dealera Opel-Staiger. Jejich přístup hodnotím jako výborný a servis nadprůměrný, vše mi ochotně ukázali, včetně servisní knížky a záznamu. Auto bylo po prvním majiteli se serviskou s najetými 130 000km. Prodejce mne upozornil i na to, že v minulosti bylo auto lehce bouráno. Zdarma mi v rámci prodeje po domluvě, vyměnili baterii za novou, dali nová přední kukadla, jelikož stará byly již zašlá a zažloutlá, udělali STK a auto vyčistili, navíc přidali nové letní pneumatiky. Takže za prodejce +1.
Přidat názorDiskuse: Opel Corsa C 1.7 DTI Sport
- Motor 28.08.2014 23:51 twistedTSD
- Re: Re: Re: Sečteno podtrženo 06.07.2010 22:39 Killiether
- Re: Iglú od Opela 06.07.2010 20:55 Ondrac91
- Re: Re: Sečteno podtrženo 06.07.2010 20:34 Ondrac91
- Iglú od Opela 05.07.2010 17:42 FRPE
- Re: Sečteno podtrženo 05.07.2010 00:59 Killiether
- Sečteno podtrženo 05.07.2010 00:44 Killiether
- Re: Re: Re: kde je auto? 04.07.2010 22:06 Ondrac91
- Re: Re: kde je auto? 04.07.2010 13:58 Parda71 (BMWfans)
- Re: kde je auto? 04.07.2010 12:25 Ondrac91
- kde je auto? 04.07.2010 12:21 Brandon Walsh
Další vozy Opel Corsa
-
Opel Corsa (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.7.2007 188 Majitel 9.65 Uživatelé
-
Opel Corsa (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 6.7.2007 769 Majitel 9.64 Uživatelé
-
Opel Corsa (2009) Majitel: Jacoob
Přidáno: 14.5.2012 210 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Opel Corsa (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 25.3.2007 1139 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Opel Corsa (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2010 1710 Majitel 9.82 Uživatelé