Recenze
Technické info
Přezdívka auta BOSS302 Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:23000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 5000 výkon [kW]: 331 / 357 * kroutící moment [Nm]: 530 / 550 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 4 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12
Popis vozu
Jak jsme k autu přišli:
Takže po tom co jsme v rodině měli už nějáký ten pátek Evo IX bylo na čase rozhodnout co dál. Rozhodování se vlastně smrsklo na variantu buď auto nechat a upravit nebo se podívat po něčem jiném. Po dlouhém uvažování padlo rozhodnutí že se půjdeme svézt Lexusem IS-F. Auto to bylo vzkutu parádní a nedalo se mu moc co vyčítat, jenže pak jednoho večera táta řiká že je nízkej dolar a že prej jestli náhodou v Americe není něco zajímavého. Auta miluju a věnuju se jim už od ůtlého mládí takže sem měl situaci dobře z mapovanou. Následovala návštěva pár Amerických webů a pak pár dlouhých večerů a bylo rozhodnuto. BOSS 302. Jak Ford sám uvádí "best handling Mustang ever" což bylo docela chytlavé heslo po zkušenostech s Eva. Oproti klasikému GTčku má BOSS nižší podvozek, stavitelné tlumiče, kovaný motor a tím pádem vyšší otáčky a výkon. Prostě už od začátku bylo jasné že je se na co těšit. Zhruba po půl roce od prvního omrknutí na webu už bylo auto v Praze. Nikdo jsme moc nevěděli co máme čekat protože Mustanga jsme pořádně znaly akorát z obrázků.
První svezení:
Při prvním setkání tváří v tvář se téměř všechny obavy z jízních vlastností a jiných neduhů rozplynuly "panebože to auto je nadherný". Bylo jasné že i kdyby jezdilo mizerně tak to vynahradí svým vzhledem. Sedám do parádních sedaček Recaro nastavuji všechno tak jak mám rád (kromě volantu) a poprvé otáčím klíčkem....Tohle snad nemůže bejt špatný auto. Zvuk auta mi totálně vyrazil dech. Už i se standartníma výfukama to byla prostě bomba. Poprvé vyjíždím na silnici a zjištuji že už jsem se zamiloval, všechno bylo excelentí, posaz, pocity, zvuk a světe div se i podvozek.
Úpravy:
Zhruba po roce bylo jasné že budeme muset něco udělat se zvukem protože seriové výfuky jaksi přestali stačit :))). A tak když už se z Ameriky obědnavaly výfuky tak jsme tam přihodily ještě otevřené sání Steeda a větší tělo plynu od FRPP (90mm vs 82mm v serii), sct tuner od Bama performace. Celý komplet přidal cca 40-50koní a agresivnější mapování bylo znát ještě víc. Takže teď, i po nějáké době, stejně dokáže překvapit jak skvěle jede. A protože sem tam rád vyrazím na okruh, potrápit nějáké ty M3jky :)) , tak byl samozřejmě zapotřebý upgrade brzd. Třmeny sami o sobě špatné nejsou takže sem se rozhodl pouze pro výměnu kotoučů a destiček. Nakonec padla volba na MDcomponents. Plovoucí kotouče plus zvětšení průměru na zadní nápravě také s plovoucími. Výsledek mile překvapil.
Po 3 letech:
I dnes je z auta pořád nadšení, i když člověk třeba přišel na par věcí kterého naštvaly. Jediná větší výtka která časem příjde jsou právě jízdní vlastnosti na špatném povrchu. I když inžinýři od Fordu udělali s tuhou zadní nápravou skutečně kouzla fyzika se stejně obejít nedá. Auto prostě na špatném povrchu odskakuje a není absolutně žádný problém ho na rozbité úzké okresce předjet dobře řízenou octavií RS. Ale i na to si člověk zvykne a odpustí když pak příjde hladčí úsek a má možnost na to trochu šlápnout.
Silné stránky
Vzhled
Motor
Jízdní vlastnosti, na hladkám povrchu :))
Slabé stránky
Malá nadrž
Jízdní vlastnosti, na špatnem povrchu
Světlomety
Video
Přímý odkaz na video.
Další vozy Ford Mustang
-
Ford Mustang (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 5.11.2010 5310 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.12.2009 2910 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 16.9.2008 14410 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Ford Mustang (2008) Majitel: parkoviště
Přidáno: 4.2.2009 9810 Majitel 9.83 Uživatelé
-
Ford Mustang (2006) Majitel: parkoviště
Přidáno: 8.1.2009 7110 Majitel 9.50 Uživatelé