Recenze
BMW řada 5 535dT
Technické info
Přezdívka auta Stella Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:164000 palivo: nafta počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2993 výkon [kW]: 200 kroutící moment [Nm]: 560 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.5 maximální rychlost [km/h]: 276 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7.5
Popis vozu
Když jsem se rozhodoval co chci za auto tak jsem se rozhodoval mezi 3er (e9x) a 5er (e6x),věděl jsem že nechci obyčejný motor ale něco co pojede při "sešlápnutí" plynu.Jasná volba byla pro "traktor" jelikož slušnou jízdou po dálnici se dostane na velice přijatelné hodnoty.Tudíž volba byla mezi klasickým 3.0D s jedním turbem a nebo nejsilnější nafta z Mnichova v té době ,tudíž 3.0D bi-turbo.Trošku jsem se u 272 koňového (resp.286 koní) motoru obával spotřeby,jelikož názory co jsem četl se lišily.Někdo uváděl 8l/100km a někdo 16 :-O. Dlouho jsem procházel internet než najdu auto co má dobrý motor,málo najeto a relativně slušnou výbavu.Co si budeme nalhávat,80% a více jsou u nás auta se "stočeným"tachometrem.Uplnou náhodou při procházení internetu jsem na stránkách BMW klubu narazil na prodej 535d,výroba konec 2005,najeto 164000km které vypadalo slušně.Rozhodl jsem se že se projedu na Moravu i když to je 300km se na něj podívat.Když jsem dorazil na místo,tak jsem se ihned do něj zamiloval.Veškerá výbava co bych v autě chtěl,barva černá,Mpacket,panorama,dvě sady kol (17" a 18") a veškeré vybavení co se v té době do auta dávalo(vyjma Night Vision,a adaptivní tempomat).Vlastnil ho starší pán který si ho přivezl v roce 2008 (najeto asi 80000km) přímo z Mnichova.Po asi půl hodině co mi pán vysvětloval co všechno měnil a neměnil jsme se jeli projet.Musím uznat že auto v rychlostech okolo 150km/h sedí na silnici dost jistě.Ani to není znát že jedete tak rychle.A když sem pocítil ten přival adrenalinu do krve když sešlápnete plyn na podlahu a auto vystřelí jako by nevážilo 1950kg + 400 kg posádka, a řazení na plný plyn probíhá okolo 5000ot./min. což autu dává neskutečný zátah bez přerušení,tak si řeknete "TO je auto pro mně".Dokonce i motor ve vysokých otáčkách vydává příjemný zvuk,jako by to vůbec nejezdilo na naftu.Po té už stačilo pár formalit a já mohl vyrazit s mým novým autem do Prahy.Po dálnici sem si užíval klidné jízdy (130-140km/h) a zkoušel jak to bude s onou zmiňovanou spotřebou.Dojel sem do cíle se spotřebou 7,6l /100km.Pro mně přijatelná hodnota.Nyní jezdím po měste se spotřebou okolo 10-10,5l/100km,ale je to také tím že převážně cesta do práce je přes zácpu a ta je největší kámen úrazu co týče spotřeby pro tento motor.A taky i tím že jsou obuté na všech kolech 245/40 R18.Podvozek (Mpacket) trošku tvrdší na naše silnice,ale není nic co by nezvládnul.Nyní mně čeká pouze výměna předního levého táhla řízení, a chip tuning u DIESEL-TECHNIK.Jestli pak klesne ta zmiňovaná spotřeba?? To je pro zatím vše z mé strany.Po "chipu" a projetí na trošku delší vzdálenost napíšu další postřehy.
-Po chiptuningu na 228kW / 651Nm a namontování K&N Filtru (Box) se snížila spotřeba,takže hodnoty udávané počítačem jsou v Praze 9,4l / 100km a mimo město klidnou jízdou 6,9l / 100km.Reálná spotřeba se pohybuje 10l ve městě a cca 8l dálka.Ale jízdní vlastnosti jsou unikátní,v současnosti bych se měl pohybovat někde okolo výkonu 315-325 HP.Podrobnosti budu vědět až bude čas zajet na "brzdu".Lepší naftové auto než 535d v současnosti se snad ani nedá sehnat.Možná vyjma m550d (F10).
-Odblokované MP3ky v modulu.Všechno funguje super.Ani po 3 měsících co auto mám se ho nemůžu nabažit.Pokaždé když se posadím do auta tak už se těším na další jízdu.
Nyní auto čeká výměna zadních světel za LED original (z e61 LCI),a poté i předních abych mohl Angel eyes využívat k dennímu svícení.Poté bude následovat montáž AUX vstupu v BMW,a změření tlaku obou turbodmychadel a kontrola těsnění.
Další postřehy a fotky přidám až bude něco nového a bude čas.
-20.8.- Nové zadní LCI světla.Svítí to parádně.
Byl jsem na srazu BIGBMW a auto mě překvapilo,aniž bych vytahoval rezervu a další věci které běžně vozím v autě tak zajelo super čas.Na Sprintu 400m dosáhlo nejrychlejší čas 0:13,755
a celkově 4. místo mezi nafotvými vozy.Když vezmu v potaz že tam byl velký počet 535d,335d,330xd (celkově přihlášno 59 dieselových BMW) tak si myslím že výsledek je výborný.A ještě musím podotknout že auto s celou výbavou váží bez mála 2 tuny.
Následující co auto čeká je:
- montáž kabelu AUX (origo BMW)
- přední LCI světla.
Silné stránky
- Motor
- Spotřeba (tolik koní v benzínu by vypilo aspoň 13-14l/100km)
- Prostorný kufr
- Head up
- Panorama
- Dofukovací,klimatizované a vyhřívané sedadla
Slabé stránky
- Dražší díly
- Nákladnější provoz než u benzínu
- Výrobce uvádí spotřebu mimo město 6,3 což je asi hodnota na kterou se nedostanete
- Mpacket není na naše silnice (začíná klepat roletka v kufru)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
-U známého v Hlubočince (výměna olej,filtry,destičky,doplnění brzd.kapaliny) plná spokojenost a skoro zadarmo
-Jakýkoliv problém řeším u "snejka" z BMW klubu a je prostě GURU :)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Soukromý prodejce,zatím plná spokojenost.
Novinky v recenzi
Po Chipu
-Po chiptuningu na 228kW / 651Nm a namontování K&N Filtru (Box) se snížila spotřeba,takže hodnoty udávané počítačem jsou v Praze 9,4l / 100km a mimo město klidnou jízdou 6,9l / 100km.Reálná spotřeba se pohybuje 10l ve městě a cca 8l dálka.Ale jízdní vlastnosti jsou unikátní,v současnosti bych se měl pohybovat někde okolo výkonu 315-325 HP.Podrobnosti budu vědět až bude čas zajet na "brzdu".Lepší naftové auto než 535d v současnosti se snad ani nedá sehnat.Možná vyjma m550d (F10).
-Odblokované MP3ky v modulu.Všechno funguje super.Ani po 3 měsících co auto mám se ho nemůžu nabažit.Pokaždé když se posadím do auta tak už se těším na další jízdu.
Nyní auto čeká výměna zadních světel za LED original (z e61 LCI),a poté i předních abych mohl Angel eyes využívat k dennímu svícení.Poté bude následovat montáž AUX vstupu v BMW,a změření tlaku obou turbodmychadel a kontrola těsnění.
Další postřehy a fotky přidám až bude něco nového a bude čas.
Další vozy BMW řada 5
-
BMW řada 5 (2009) Majitel: zakkwylde
Přidáno: 12.12.2018 010 Majitel 9.89 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2004) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 3410 Majitel 9.88 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2006) Majitel: vl.sl
Přidáno: 15.4.2012 810 Majitel 9.83 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2005) Majitel: bose
Přidáno: 15.10.2008 3210 Majitel 9.76 Uživatelé
-
BMW řada 5 (2007) Majitel: parkoviště
Přidáno: 15.5.2008 1610 Majitel 9.71 Uživatelé