Recenze
Technické info
Přezdívka auta veróšek Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:188000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1298 výkon [kW]: 62 kroutící moment [Nm]: 124 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 165 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 390 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Toto autíčko jsme vlastně s manželkou pořídili z důvodu nemožnosti převést v předchozím autě dvě velké kartonové krabice vedle sebe :)
Chtěli jsme opět japonské auto. Tentokrát kompaktních rozměrů (rozvozy zboží po městě) s co možná největším kufrem, ale schopné udělat ze sebe na víkend malé civilizované autíčko na výlet/dovolenou. Nafta nepřipadala v úvahu, ale spotřebu jsme chtěli samozřejmě co možná nejnižší.
V pracovní dny je z něj malá dodávka s prostorem pro náklad cca 1,8 m3 - stačí vyndat prostřední sedadlo, plato a vznikne zcela rovná plocha a možnost pravidelně vozit např. 300 kg zboží :)
Na víkend se do něj vejdou:
1. 2 lidé a 2 jízdní kola bez demontáže sedlovky nebo předního kola společně s potřebnými zavazadly.
2. Čtyřčlenná rodina se všemi potřebnými "krámy" na výlet.
Na auto je zcela 100% spolehnutí, nikdy nás ani náhodou nenechalo někde stát. Dalo by se říci, že je "bezúdržbové". Každých 15 tis. km měníme filtry a kvalitní olej. Zbytek údržby podle servisní knížky.
Motor se svými 168 tisíci nebere ani kapku oleje, všude v motorovém prostoru je sucho. Motor startuje při všech běžných teplotách bez problémů. 62 kW není mnoho, ale při prázdném autě jede moc hezky (zejména jeho zvuk při 6000 ot/min. je hezký:)). Motor se v žádném případě nehodí na dálnici - zde jezdíme max. cca 100 km/h, kdy je v autě docela pohoda... při dalším zrychlování rychle stoupá hlučnost pohonu i spotřeba.
Podvozek je tvrdý, ale velmi povedený. Zvládá vozit těžký náklad a v zatáčkách poslušně drží stopu. Na nekvalitní silnici - takže skoro všude - není pohodlný a každou nerovnost cítíme... Pokud Verso bereme jako "malá dodávka", tak je vše v pořádku... Na zahraničních cestách je auto vcelku pohodlné.
Výbava je standardní: 4x airbag, ABS, manuální klima, el. přední okna a zrcátka, nastavitelný volant a přední sedadla, palubní pc a CD rádio se 4 repro... to je vše a právě výbava je pro nás negativum, škoda... automatická klima, esp, ale hlavně vyhřívání zrcátek - to nám chybí.
Za celou dosavadní zušenost s tímto autíčkem nás nic nezlobilo, ale poslední dobu nás "trápí" neposlušné tlačítko dálkového centrálu - někdy se nám auto otevře až po 10. pokusu...
Velké pozitivum je spotřeba! Jedná se o benzinovou 1.3 a je možné jezdit i pod 5 litrů na sto... Jelikož je skoro polovina najetých kilometrů ve městě, máme kombinovanou spotřebu podle dotankování (za posledních 105tkm) 5,99 L...
Silné stránky
PRAKTIČNOST
SPOLEHLIVOST
SPOTŘEBA
hbitost ve městě
pohodlná přední sedadla
Slabé stránky
jízdní komfort
minimální výbava
nevyrábí se nástupce :(
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zprvu autorizovaný servis Toyota, poté všechno sám doma... a servis jen výjimečně
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v bazaru v Prostějově, jednání slušné, možnost si auto dobře prohlédnout...
Novinky v recenzi
Nová spojka
Ve 188 tisících byla vyměněna spojka a při té příležitosti i řemen pohonu serva a kontrola klimatizace.
Po výměně zmizely různé pazvuky a pedál spojky jde o poznání lehčeji a potichu :)
Původní baterie
Při 183000 km jsem poprvé musel nabít baterii a při té příležitosti jsem si vzpomněl, že je pořád původní z výroby :)
Hlásí se spojka a výfuk
Pomalu se hlásí o výměnu spojka a výfuk... po téměř 10 letech mají nárok :)
Výměna podvozkových dílů
Ve 175000 vyměněno: tlumiče, dorazy, uložení, přední ramena, tyče stabilizátoru. Spolu s tím geometrie a nové letní pneu.
Originální ceny dílů :)
Potřebuji vyměnit zadní přidržovač dveří (kufru), náhradu najít nemůžu a originál: 3400 Kč ! :)) zakus plechu s plastem :D
Nový klíč
Po zkušenosti s 2 předchozími - originálními jsem objednal nový klíč - "vystřelovák" a zatím se zdá být vše v pořádku. Opravu mikrospínače v dálkovém ovládání odkládám - nemám vybavení na tuto jemnou práci :(
Přidat názorDiskuse: Toyota Yaris 1.3 VVT-i
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.
Další vozy Toyota Yaris
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: L@lek
Přidáno: 19.9.2012 2610 Majitel 9.90 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2017) Majitel: saabik
Přidáno: 8.12.2017 199 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2005) Majitel: ps1818
Přidáno: 4.9.2008 910 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2010) Majitel: will83
Přidáno: 22.7.2010 59 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Toyota Yaris (2022) Majitel: Onyx
Přidáno: 26.10.2023 89 Majitel 9.67 Uživatelé