Recenze
Renault Mégane Expression 1,6 100k (LPG)
Technické info
Přezdívka auta Kvalitní šmejd Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:77000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 148 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 372 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.1 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Já jsem nový Mégane. Miluji autoservisy. Jsem velmi rád, když mě opečovávají cizí lidé. Často u nich strávím více než týden. Můj majitel mě nemá vůbec rád. Musí pak chodit pěšky, nebo jezdí na kole. Taky musí žadonit u svých známých, aby ho někde zavezli. Tak se pak vozí ve starých šunkách v těch největších vedrech v autech bez klimatizace. Je pak všem jenom pro smích, že pořád jen do mě investuje a stejně chodí pěšky. Moje oblíbené parkoviště je prostě autoservis. S tím už nikdo nic nenadělá. Jsem pro to stvořený. Vyrobili mne „francouzské prasata“. Ty už dělají auta více než 100 let a pořád se to ještě nenaučili. Jsem prostě levný a mám dobrou výbavu. Už i Korejci mně dohonili a jsou dražší. To se mi ale nelíbí. Mají vyšší prodeje, než já. Lidé asi nejsou blbci a ví, že jsme poruchoví, tak se bojí nás kupovat. Ale vždycky se někdo najde, kdo si nás koupí. Naši servisáci jsou pak za to rádi. Mají dobrý kšeft. Pořád nám musí něco vyměňovat. Že můj majitel dělá hlavně na mně, cpe do mě celé výplaty, tak to mi nevadí. Musí si na to prostě zvyknout. Je to tak. Už ale volá po autobazarech a ptá se, kde by mě chtěli. Tak uvidím, jak pochodí. Jak se mě můj první páníček zbaví, tak budu přitěžovat život někomu jinému. To mi nevadí. Zase poznám jiné servisáky v jiném městě.
Silné stránky
Dobrá cena a nabízená výbava. ESP a klimatizace v základu.
Vzhled.
Bezpečnost - tradičně 5 hvězd EuroNCAP a maximální počet bodů!!! Takové hodnocení 37 bodů z 37 má už jen Nissan Qashqai.
Karta místo klíče, tlačítko start. Paráda.
Zavazadlový prostor.
Kvalitní palubní deska z měkčeného plastu, pěkný vzhled. Digitální tachometr v kombinaci s analogovým otáčkoměrem. To moc aut nenabízí.
Dobré osvědčené ovládání rádia pod volantem.
Repro 4+2.
Rádio s CD, mp3 a vstupem na cinče.
Schránky v podlaze.
Směrovky ve zpětných zrcátkách. To mají většinou dražší verze a modely. Megane to má u všech výbav.
Boční plastové lišty. Většina aut to už teď nemá. Je třeba si to pak dokoupit.
Sklopná zrcátka. Dá se to nastavit, že se sklopí automaticky při zamknutí. Když pak odemknete, vložíte kartu, tak se odklopí. Nebo to jde vypnout.
Dešťový a světelný senzor. Funguje to spolehlivě.
Zamknutí při rozjezdu. Možnost deaktivování v osobním menu. Dvojité zamykání. Když zmáčknete dvakrát tlačítko zamknout na dálkovém ovladači, auto se uzamkne a zavře otevřená okna.
Rozsvícení a zhasnutí světel a na dálkovém ovladači.
Můžete si naklikat na levé páčce, jak dlouho má auto svítit, když jdete někam po tmě od auta.
Podélné a výškové nastavení volantu.
Dobré odpružení.
Docela zajímavé je, jak vám ukazuje u otáčkoměru, kdy máte přeřadit. Většinou to funguje spolehlivě. Pětku to chce už cca při rychlosti 60 Km/h. Sem tam mi to ukázalo i naopak. Třeba když jsem to rozjížděl na čtverku do kopce. No ale to je spíše tak pro zajímavost. Většina se tím asi řídit nebude, snad jen Baby :)
Slabé stránky
1. Zde bych zmínil hlavně málo místa pro spolujezdce a cestující vzadu. Spolujezdec má těsno hlavně u levého kolena. Palubní deska je zešikma. Když si udělá pohodlí, tak zase trpí ti vzadu.
2. Výhled z vozu je trochu omezený. Špatně je vidět hlavně přes zadní okno, jak je vidno z mých fotografií. Přes B sloupek vidět taky moc není. To bude ale asi u většiny aut. U Fabie to je podobné.
3. Dost mě dožralo, že není vůbec vidět, kolik je vody v ostřikovači. Musíte prostě dolévat pořád do plna, do plna a do plna. U Megane I jsem mohl aspoň trochu vidět mezi dveřmi u spolujezdce, kolik tam asi je. I když často tam nebylo vidět vůbec nic. Taky mi voda často došla, kvůli nemožnosti kontroly. U Megane III nevidíte nic. Moc to nechápu, proč to tak dělají.
4. Motor je hlučný. Když jsem jezdil s novou i30, tak se to nedá vůbec porovnat. Tam motor do 3 000 neslyšíte vůbec.
5. Řazení je hlučné.
6. Známá poruchovost značky Renault (vlastní zkušenost).
7. Špatné ovládání automatické klimatizace. Musím mačkat jak debil po půl stupních a ještě dvakrát (dvouzónová klima). U i30 krásně otočíte kolečkem z 25 na 15 stupňů okamžitě.
8. Zrcátka se sklápí jen napůl (viz. foto). Když ho někde více přitlačíte, tak se to celé rozbije. Hodně chytré. Bravo, Frantíci.
9. Chybí trojblik (i levná Fabia ho má).
10. Dlouho svítí displej při stání. V zimě když stojím déle, tak pak píše, že je slabá baterie, že mám nastartovat.
11. Celkově špatně fungující ostřikovače a stěrače. Na okna stříkají jen 4 čůrky jako u staré Škody 120. Dal jsem je pryč a nahradil ostřikovači ze Superba. Je to jen přilepené, ale je to lepší, než originály.
12. Špatné ofukování čelního skla. Za deště, nebo sněžení jsou dolní rohy okna pořád zamlžené. Prostě otvor na ofukování je jen uprostřed palubní desky.
13. Špatně se přepíná ofukování jen na sklo, dolů, na sklo a dolů a další režimy. Musíte pořád mačkat dokola, až si najdete požadovaný režim. Hnus. Režim auto nevyhovuje vždy.
14. Malé zadní dveře. Prostě se tam špatně leze. S tím i souvisí málo místa viz. výše.
15. Nízká hlasitost rádia při nastartování. Nejde to v nastavení změnit. Po každém nastartování musím přidávat na hlasu.
16. Počítač neukazuje dojezd, když je rezerva. Nejméně ukazuje dojezd 100 Km. Pak už tam je jen pomlčka. Prý je třeba co nejdříve natankovat, píšou v manuálu. Blbost!
17. Když je motor studený, tak to škube, i v létě. Nedělá to jen mě. Jede to jako Škoda 120 bez sytiče. Asi po 300 metrech to přestane.
18. Nemůžu si moc zvednout sedadlo. Koleno se mi pak začne opírat o hranu na palubní desce (viz foto). Ta hrana tam je fakt ve skvělém místě. (Měřím 180, takže nejsem žádný obr.)
19. Z palubní desky u okna pořád leze nějaká pěna. Opět nejsem jediný, komu to dělá (viz foto).
20. Vysoký tunel mezi zadními sedadly. Je vyšší než u Megane I a u nové i30. Uprostřed se sedí hodně blbě. Ještě tam zavazí přihrádka.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Hodnotím po 5 letech provozu.
2x nefunkční ventilátor (nejsem jediný).
Výměna zadního světla - uvnitř orosené (nejsem jediný)
Sedřená zadní brzdová destička, zešikma. Chytlo to i kotouč. Najeto pouze 57 000!!! Nutná výměna kotouče i s ložiskem a kroužkem ABS!!!
Oprava netěsnosti klimatizace. Za rok po doplnění to uniklo tak, že to přestalo chladit.
Unikání chladící kapaliny. Asi už od výroby. Moc jsem tomu nevěnoval pozornost. Moje chyba. Byla prasklá hadice.
Odešlo palivové čerpadlo. (12 000 Kč)
Další únik chladiva z klimatizace. (3400 Kč)
Odešel agregát od ABS (9500 Kč). Cena za už použité z vrakáče. Za nové bych se nedoplatil.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Posílal jsem e-maily po autosalonech Renault v okolí, zdali by mi nebyli ochotni dát nějakou slevu. Většina neodpověděla. Jiní, že se zase drží ceníku. Vedoucí prodeje vozů v Autoset Centrum v Ostravě mi hned napsala, že mi dá slevu 10 000, nebo 15 000 na doplňky. Vybral jsem si to druhé. I když to vyjde asi na stejno. Renault je hodně drahý, co se týče doplňků, ale i servisu. Vybral jsem si litá kola, k tomu šrouby, zadní zástěrky a gumu do zavazadlového prostoru. Vše jsem dostal, až na dva malé detaily. Aby prodejce ušetřil, tak jsem dostal místo originálních zástěrek v ceně cca 900 Kč, zástěrky neoriginální. A ještě guma do kufru měla stát 2 200 Kč od Renaultu. Dostal jsem samozřejmě jinou v ceně cca 800 Kč. Patrně si prodejce myslel, že si toho nevšimnu. Nic jsem neříkal. Měl jsem to jakoby zdarma.
Závěr
(Po 5ti letech provozu) Shrnul bych to jednoduše. Nebral Rencky. Jen si přiděláte starosti.
Auto je celkově odfláknuté, je to levné, tak nic jiného se od toho nedá čekat. Například moje zapadnuté dveře. Někdo to špatně seřídil, další co to mají kontrolovat to pustili dále.
Poruchy ventilátoru, i opakovaně. Celkem častý problém, ne jen u mně. Viditelně to netestovali před spuštěním výroby v zimě a za sněžení.
Novinky v recenzi
Psal jsem do centrály Renaultu.
Tak mi to nedalo a napsal jsem do centrály v Praze. Co mi tak asi odpoví. Jestli je to vůbec bude zajímat, jaké prodávají šmejdy. Ti se teda předvedli!!!
Vážený pane K*****,
děkujeme za Váš komentář k našemu produktu. Vážíme se zpětné vazby našich klientů, pomocí které neustále pracujeme na produktech i službách naší značky.
S přátelským pozdravem,
Andrea Neradová
Renault ČR, a.s.
Služby zákazníkům
Tady je vidět, že úplně kašlou na zákazníky. Vůbec jim nevadí, že je tady tato recenze a že mim to odrazuje zákazníky. Prodeje mají pěkně mizerné, i když jsou jedni z nejlevnějších. Lidé prostě ví, že to je poruchová značka a zdaleka se jí vyhýbají.
Svítí mi klíč a píše zkontrolujte ABS, ESP a brzdy.
To už mi píše podruhé. Poprvé to bylo u Renaultu. Jen to vyčistili a už to svítí zase. Tak jsem šel zase k nim. Ale mají plno. Musel bych čekat víc než týden. Na to jim kašlu. Je vidět, že to mají poruchové, když mají v servisu takový nával. Tak jsem šel do normálního servisu a tam zjistili, že nejede čerpadlo od ABS.
Tak jak to bude, tak napíši, kolik to stálo.
Opět to nechladí
Zase únik chladiva z klimatizace. Cena opravy 3400 Kč.
Špatné dveřní těsnění
No nevím, jak to dělali. Ale po necelých 5ti letech mi začalo profukovat do kabiny kolem těsnění. Dělají to obojí přední dveře a jedny zadní. Dokáže to pěkně naštvat. Dělá to cca při rychlosti 100 Km/h. U vyšších to asi nejde slyšet. Je tam plno jiného hluku, tak se to asi ztratí.
Nestartuje
Startér točí a nic. Odešlo palivové čerpadlo. Cena 12 000 Kč!!!
Unikání chladící kapaliny
Tak mi už opravili unikání chladící kapaliny. Byla praská hadice.
Oprava klimy
Opravena netěsnost klimatizace. Docela dost to unikalo. Nakonci to už nechladilo vůbec, jen to dělalo divný zvuk.
Slabé stránky
Přidal jsem nějaké další slabé stránky pro přehled.
Výměna zadních kotoučů a brzdových destiček!!!!!!!!!!!!
Tak mi měnili kotouče a destičky. Jeden kotouč je sedřený od destičky sjeté zešikma. Oba kotouče jsou pod limitem, tedy musely být vyměněny. S tím je nutné vyměnit i ložiska a kroužek ABS. Najeto pouze 57 000. Jezdím slušně. Je to vidět na mé spotřebě. K tomu není co dodat. Cena 6500 Kč.
Zpětné zrcátka, špatně vymyšlené
Zrcátka se sklápí jen napůl. Když ho někde více přitlačíte, tak se to celé rozbije. Hodně chytré. Bravo, Frantíci.
Nová generace i30
Nová i30 je o kus výše. Frantíci se ji nemůžou vůbec rovnat. Lepší je si připlatit a koupit si pořádné auto a ne Renaulta.
Opět nefunkční ventilátor
Tak začal první sníh a opět přestal fungovat ventilátor. Cena opravy 747 Kč.
Renault - to je fakt kvalita!
Přestavba na LPG
Rozhodnul jsem se auto přestavit na LPG. Provoz je to fakt levný. Tankuji u nás za 15,50. Přestavba stálá 24 100 Kč. Systém Oskar OBD (prý nejmodernější systém). Nádrž místo rezervy + sada na opravu pneumatik. Spotřeba něco přes 7L. Zatím spokojenost.
Sedadla - bída
Auto mám skoro rok a zjišťuji, že jsou fakt mizerná. Na dotek i vzhledově, špatné boční vedení. Když se podívám na jiná auta, tak tam jsou sedadla co se týče kvality úplně někde jinde. Tam Frantíci hodně šetřili, až to přehnali.
Oprava dveří
Tak nechal jsem si opavit zapadlé zadní dveře. Bylo to od výroby. Opravili mi to na počkání. Dříve jak jsem se na to ptal, tak neměli mechanky. Teď mi to opravili. Trvalo to cca 30 minut. Nešlo totiž posunout část zámku na karoserii. Taky jsem to předtím zkoušel, ale nešlo to. Proto návštěva servisu. Je to v záruce, tak ať se starají. Dělali s tím dva mechanici a viditelně jim to nešlo. Pak to ale nakonec opravili. Došlo i na údery kladivem. Oprava bez jakéhokoliv vypisování dokladu.
Další nevýhody zjištěné provozem v zimě.
Tak dost důležítá věc - ostřikovače. V zimě za mrazu a na dálnici nemá cenu ostřikovat okno. Jen si ho zasviníte! Ostřikovač jen tak kapku čurká a stěračemi to rozmáznete. A k tomu te ještě asi 2x setře nasucho, než to začne stříkat. Zadní stříká na sucho ještě déle!!! No prostě to Frantíci dost posrali. Plno elektroniky a základní věc tak ošizená!
Pak mi ještě často zamrzají všechny dveře. Je tam plno gumy navíc oproti
Megane I, ale je to k ničemu. U starého Megane I mi to zamrzalo minimálně.
Nejsem jediný s těmito problémy. Reší se to opět na foru Renault klubu http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?p=269886#269886
První porucha
Tak první porucha. Nefungoval mi ventilátor topení. Byl spálený nějaký odpor. Auto bylo v servislu 3 dny. Jak dovezli díl, tak to hned opravili. Bude to asi sériová závada. Na foru http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=35037 se to taky řeší. No je to Renault, tak je třeba počítat s poruchama. Opraveno v rámci záruky.
Palubní počítač - měření spotřeby
Asi mi špatně ukazuje palubní počítač. Spotřeba je pořád cca 6,4 l. Reálně to bera ale cca 7 l, viz odkaz na http://www.spritmonitor.de/en/detail/353602.html. Jak jsem se díval na ostatní auta s tímto motorem, tak jim to žere taky něco přes 7 litrů. Tak nevím, kde je chyba.
Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Expression 1,6 100k (LPG)
- Re: Re: závady 21.07.2014 14:10 Ozzman
- Re: závady 21.07.2014 13:10 Ronault.
- závady 19.07.2014 20:11 rmt
- Re: Re: megane 07.03.2013 12:19 objekt21
- Re: Provoz na LPG 02.02.2013 22:18 Ronault.
- Provoz na LPG 02.02.2013 21:24 Gogo_cz
- Já z tohodle auta 06.12.2012 11:01 Stejsn
- Re: LPG 14.08.2011 11:35 Ronault.
- LPG 14.08.2011 07:36 sotomaior
- náhradní díly 04.07.2010 13:31
- Sedadla 10.06.2010 16:51 DanV
- odstřikovače 30.01.2010 16:30
- Re: Re: kola 29.11.2009 13:16 DanV
- Re: kola 28.11.2009 17:11 Milkinin
- kola 25.11.2009 11:28 DanV
- Re: Spotreba 23.11.2009 21:59 Milkinin
- Spotreba 09.11.2009 08:13
- Re: Re: pomačkaná karoserie 29.09.2009 13:32 DanV
- Re: pomačkaná karoserie 24.09.2009 18:49 Milkinin
- pomačkaná karoserie 16.09.2009 10:58 DanV
- Re: Re: Re: polština 18.08.2009 19:02 Milkinin
- Re: Re: polština 16.08.2009 23:37
- Re: Kufor 14.08.2009 21:07 Milkinin
- megane 14.08.2009 14:23
- Kufor 13.08.2009 22:03 MisoSK
- Re: spolehlivost 13.08.2009 19:28 Milkinin
- spolehlivost 13.08.2009 17:19
- Re: megane 13.08.2009 16:59 Milkinin
- Re: polština 13.08.2009 16:56 Milkinin
- megane 13.08.2009 10:25
Další vozy Renault Mégane
-
Renault Mégane (2012) Majitel: sebinko
Přidáno: 20.9.2012 4810 Majitel 9.96 Uživatelé
-
Renault Mégane (2009) Majitel: DanV
Přidáno: 4.5.2009 1749 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2014) Majitel: JaWohl
Přidáno: 23.2.2015 799 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Renault Mégane (2010) Majitel: positivemind
Přidáno: 23.1.2016 2710 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Renault Mégane (2013) Majitel: Ronault.
Přidáno: 15.1.2021 4810 Majitel 9.91 Uživatelé