Recenze

9 Majitel

Škoda Octavia Škoda Octavia III 1,6 TDI 77kW

9.80 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta black Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1

Popis vozu

Škoda Octavia III 1,6 TDI 77kW
Výbava: Elegance Plus
Barva: Perleťová černá

Předchozí vůz: VW Passat B5,5 kombi 1,9TDI 96kW r.v. 01
Výbava: Elegance Plus
Barva: bílá
Tachometr: 260tis + asi jednou tolik mimo...

Na tuhle recenzi jsem se těšil 2,5 měsíce, což byla neuvěřitelně dlouhá čekací doba Škodovky na výrobu auta.
Předně říct, že auto není moje, ale budu jej teď nějakou dobu užívat, tudíž nebudu tvrdit něco, co není pravda. Zatím všechny recenze, které jsem na tohle auto našel neřekly české rodině zhola nic. Pořád se tu omílají ty samé věci dokola. Zkusím se na recenzi podívat z pohledu majitele jedničkové Octávky, která již má najeto půl cesty na vesmír a uvažuje o změně.

Stojí tahle nová Octavia III za to?
Porovnával jsem ji se svým Passatem, u kterého se chvilku zastavím, asi proto že je to případ hodně lidi v ČR.
Auto jsem koupil před dvěma lety s necelými 180tis km, klasická cifra tachometru v ČR u ojetého auta, aby si ho ještě někdo koupil. Těžko Passat z roku 2001 s vyhřevem sedadel a original navi má najeto za 10 let 180tis. tomu prostě nemůže věřit nikdo normální. Pravda je však vždy jinde, osobně mi to nevadí, když je auto v dobrém stavu, jde jen o business a stočením km prodejci auto prodají. Těžko si někdo koupí jedničkovou Octu s 470tis. km. Můj Passat byl za adekvátní cenu ke stavu vozu v dané době.
Auto bylo každý den v provozu a vyměnilo se za 2 roky snad skoro vše, včetně repase turba, nové hlavy s těsněním, tlumičů, pružin, brzd atd. O auto prostě bylo a je pečováno dobře. Kdo koupí takhle staré auto s těmito položkami by měl počítat.
Příjde ovšem chvíle, kdy si člověk řekne, že do starého auta se mu už peníze dál vrážet nechce a bude před rozhodnutím co pořídit.

Rozmýšlel jsem se mezi několika vozy, asi nejlepší byla varianta staršího Superbu kombi, ale bylo to to stejné auto jako Passat - smotaniny v cenové hranici po které jsem se díval.
Dále pak Kia Ceed kombi, Hyundai i30 kombi, Roomster a levná varianta Dacia Logan.

Při porovnání těchto aut z toho vzešlo, že je jedno jestli si pořídíte VW nebo Kiu. Všechno je to předražený úplně stejně a člověk za stejnou výbavu zaplatí téměř to samé, když bere v úvahu danou třídu auta.
Což je důležité říct, daná třída auta - !
+ / - autobus všechna auta vyšla na hodně přes letákové ceny. A záruka na 6 let apod.??? Smích... Kia je na to expert, kdy bez křiku a výhružek neuznají nic, ale spousta lidí má negativní zkušenosti s reklamacemi i v jiných automobilkách. Chci tím říct, že žádné auto není dnes děláno jako jedničková Octavka nebo Golf III.

Německý design se mi vždycky líbil (Opel nepočítám, to je paskvil vesmírné lodi).
Tvrdím, že Passat B5,5 kombi má jedny z nejhezčích zadních lamp, přesýpací hodiny jsou i dnes top světla. Je to blbost, ale mě se tyhle detaily líbí.

Nakonec přišla ale nabídka na Škodu Octavia 1,6 TDI 77kW v různých výbavách. Připlatil jsem si za výbavu Elegance, kdy cena vozu byla 560tis kč s nějakými drobnostmi navíc. No fuuuuj.... 560tis korun... přes půl milionu, skoro 600 tis za nový vůz od Škodovky? No ale pozor, bez navi a !!! LED PÁSKŮ??? !!!
Led pásky mi leží v žaludku hodně... na žádném autě v recenzích LED denní svícení nechybělo a auto prakticky nebylo možné vidět jinak než s LEDkami... To auto je fakt krásný a když někdo řekne nová Octavka, kažému by se měly vybavit právě LEDky, které to auto dělají vyjímečným. Ale bohužel LEDky dostanete pouze ke xenonům. Navigace? Krásná věc v recenzích, škoda že stojí 1/4 auta.. Nesmysl...

Ale k samotnému autu...

Fakt povedený kousek... jedním slovem nádhera, to auto je fakt úžasný, když si odmyslím cenu. Neskutečně pohodlné auto s dobrým motorem. Naftová 1,6ka je neskutečně spořivé auto s dobrým zátahem. Kdo chce jezdit rychle, prostě sešlápne plyn. Stejně to není většinou o autě. S tímhle autem se dá lítat, ale proč a je na to stavěné? Ne. Je to rodinné auto a zpět ze závodního kokpitu Vás dostane zadní kliková náprava.
To auto se kroutí jak harmonika, odskakuje při dobžďování a opravdu se ozývají divné zvuky občas. Tohle všechno je popsáno už v jiných recenzích.
Mě se neskutečně líbí drobnůstky, nad kterými někdo přemýšlel... 2 ledky v interiéru ve stropnici, které dělají příjemné světlo, aby nebyla v autě úplná tma, blinkry v zrcátkách, barevný maxidot rozšířený o údaje od načerpání (nulují se samy po natankování), bezklíčkové odemykání a startování, multifunkční volant, sdířka na USB a mohl bych pokračovat.

Auto je opravdu prostorné a jezdí se v něm v běžném provozu skvěle.
Za některé věci bych však tedy někoho ve Škodovce nepochválil... radio swing? Opravdu je nutné v roce 2013 u rádia nutné pozorovat kostičky ala system DOS? Rádio za 1500 z globusu má nádhernou grafiku, proč se musim jednim okem koukat na barevný maxidot a druhým okem spatřit ty hnusný kostičky? To fakt nechápu. Nicméně načítání médií v autě funguje bezvadně a příjem FM stanic je famózní, jako již je standardem u originálních rádií.

Odhlučnění auta je také precizní a když má člověk puštěné rádio na normální hlasitost, tak neslyší ani motor ani ruchy od nápravy.

A abych odpověděl závěrem na úvodní otázku...

Pokud máte doma jedničkovou Octavku, která je v dobrém stavu (jestli jste už vše vyměnili), nemáte asi proč si koupit III. Sice ve staré Octavce budete poslouchat vrzání plastů a občas nějaké pazvuky z nápravy, kadlání starého motoru tdi, ale mě osobně to nikdy nevadilo.
Auto je to výborné a nic mě nezklamalo. Ale ani nikterak neohromilo, abych řekl: jo, tohle auto fakt stojí za ty peníze.

Silné stránky

Moderní design, spotřeba, pružnost, brzdy, sedačky, výbava, signál rádia, 8 reproduktorů, parkovací senzory vepředu, párování s telefonem a handsfree

Slabé stránky

cena, kliková zadní náprava, vysoká palubka, malé okna (přední i zadní), odraz chromového rámečku výdechu ventilátoru v okně řidiče, schránka pro tel. špatně přístupná při zařazení třetího stupně, pomalu reagující parkovací senzory

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

velice dobré

 

Novinky v recenzi

26.8.2013 14:33

spotřeba klesá

Spotřeba klesla po prvním tisíci km z 5,7l na 5,1l dle vypočtu a dotankování. Spíše to bude ale stylem jízdy.


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
7
provozní náklady
8
náhradní díly
8
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
10
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…