Recenze
Technické info
Přezdívka auta black Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5.1
Popis vozu
Škoda Octavia III 1,6 TDI 77kW
Výbava: Elegance Plus
Barva: Perleťová černá
Předchozí vůz: VW Passat B5,5 kombi 1,9TDI 96kW r.v. 01
Výbava: Elegance Plus
Barva: bílá
Tachometr: 260tis + asi jednou tolik mimo...
Na tuhle recenzi jsem se těšil 2,5 měsíce, což byla neuvěřitelně dlouhá čekací doba Škodovky na výrobu auta.
Předně říct, že auto není moje, ale budu jej teď nějakou dobu užívat, tudíž nebudu tvrdit něco, co není pravda. Zatím všechny recenze, které jsem na tohle auto našel neřekly české rodině zhola nic. Pořád se tu omílají ty samé věci dokola. Zkusím se na recenzi podívat z pohledu majitele jedničkové Octávky, která již má najeto půl cesty na vesmír a uvažuje o změně.
Stojí tahle nová Octavia III za to?
Porovnával jsem ji se svým Passatem, u kterého se chvilku zastavím, asi proto že je to případ hodně lidi v ČR.
Auto jsem koupil před dvěma lety s necelými 180tis km, klasická cifra tachometru v ČR u ojetého auta, aby si ho ještě někdo koupil. Těžko Passat z roku 2001 s vyhřevem sedadel a original navi má najeto za 10 let 180tis. tomu prostě nemůže věřit nikdo normální. Pravda je však vždy jinde, osobně mi to nevadí, když je auto v dobrém stavu, jde jen o business a stočením km prodejci auto prodají. Těžko si někdo koupí jedničkovou Octu s 470tis. km. Můj Passat byl za adekvátní cenu ke stavu vozu v dané době.
Auto bylo každý den v provozu a vyměnilo se za 2 roky snad skoro vše, včetně repase turba, nové hlavy s těsněním, tlumičů, pružin, brzd atd. O auto prostě bylo a je pečováno dobře. Kdo koupí takhle staré auto s těmito položkami by měl počítat.
Příjde ovšem chvíle, kdy si člověk řekne, že do starého auta se mu už peníze dál vrážet nechce a bude před rozhodnutím co pořídit.
Rozmýšlel jsem se mezi několika vozy, asi nejlepší byla varianta staršího Superbu kombi, ale bylo to to stejné auto jako Passat - smotaniny v cenové hranici po které jsem se díval.
Dále pak Kia Ceed kombi, Hyundai i30 kombi, Roomster a levná varianta Dacia Logan.
Při porovnání těchto aut z toho vzešlo, že je jedno jestli si pořídíte VW nebo Kiu. Všechno je to předražený úplně stejně a člověk za stejnou výbavu zaplatí téměř to samé, když bere v úvahu danou třídu auta.
Což je důležité říct, daná třída auta - !
+ / - autobus všechna auta vyšla na hodně přes letákové ceny. A záruka na 6 let apod.??? Smích... Kia je na to expert, kdy bez křiku a výhružek neuznají nic, ale spousta lidí má negativní zkušenosti s reklamacemi i v jiných automobilkách. Chci tím říct, že žádné auto není dnes děláno jako jedničková Octavka nebo Golf III.
Německý design se mi vždycky líbil (Opel nepočítám, to je paskvil vesmírné lodi).
Tvrdím, že Passat B5,5 kombi má jedny z nejhezčích zadních lamp, přesýpací hodiny jsou i dnes top světla. Je to blbost, ale mě se tyhle detaily líbí.
Nakonec přišla ale nabídka na Škodu Octavia 1,6 TDI 77kW v různých výbavách. Připlatil jsem si za výbavu Elegance, kdy cena vozu byla 560tis kč s nějakými drobnostmi navíc. No fuuuuj.... 560tis korun... přes půl milionu, skoro 600 tis za nový vůz od Škodovky? No ale pozor, bez navi a !!! LED PÁSKŮ??? !!!
Led pásky mi leží v žaludku hodně... na žádném autě v recenzích LED denní svícení nechybělo a auto prakticky nebylo možné vidět jinak než s LEDkami... To auto je fakt krásný a když někdo řekne nová Octavka, kažému by se měly vybavit právě LEDky, které to auto dělají vyjímečným. Ale bohužel LEDky dostanete pouze ke xenonům. Navigace? Krásná věc v recenzích, škoda že stojí 1/4 auta.. Nesmysl...
Ale k samotnému autu...
Fakt povedený kousek... jedním slovem nádhera, to auto je fakt úžasný, když si odmyslím cenu. Neskutečně pohodlné auto s dobrým motorem. Naftová 1,6ka je neskutečně spořivé auto s dobrým zátahem. Kdo chce jezdit rychle, prostě sešlápne plyn. Stejně to není většinou o autě. S tímhle autem se dá lítat, ale proč a je na to stavěné? Ne. Je to rodinné auto a zpět ze závodního kokpitu Vás dostane zadní kliková náprava.
To auto se kroutí jak harmonika, odskakuje při dobžďování a opravdu se ozývají divné zvuky občas. Tohle všechno je popsáno už v jiných recenzích.
Mě se neskutečně líbí drobnůstky, nad kterými někdo přemýšlel... 2 ledky v interiéru ve stropnici, které dělají příjemné světlo, aby nebyla v autě úplná tma, blinkry v zrcátkách, barevný maxidot rozšířený o údaje od načerpání (nulují se samy po natankování), bezklíčkové odemykání a startování, multifunkční volant, sdířka na USB a mohl bych pokračovat.
Auto je opravdu prostorné a jezdí se v něm v běžném provozu skvěle.
Za některé věci bych však tedy někoho ve Škodovce nepochválil... radio swing? Opravdu je nutné v roce 2013 u rádia nutné pozorovat kostičky ala system DOS? Rádio za 1500 z globusu má nádhernou grafiku, proč se musim jednim okem koukat na barevný maxidot a druhým okem spatřit ty hnusný kostičky? To fakt nechápu. Nicméně načítání médií v autě funguje bezvadně a příjem FM stanic je famózní, jako již je standardem u originálních rádií.
Odhlučnění auta je také precizní a když má člověk puštěné rádio na normální hlasitost, tak neslyší ani motor ani ruchy od nápravy.
A abych odpověděl závěrem na úvodní otázku...
Pokud máte doma jedničkovou Octavku, která je v dobrém stavu (jestli jste už vše vyměnili), nemáte asi proč si koupit III. Sice ve staré Octavce budete poslouchat vrzání plastů a občas nějaké pazvuky z nápravy, kadlání starého motoru tdi, ale mě osobně to nikdy nevadilo.
Auto je to výborné a nic mě nezklamalo. Ale ani nikterak neohromilo, abych řekl: jo, tohle auto fakt stojí za ty peníze.
Silné stránky
Moderní design, spotřeba, pružnost, brzdy, sedačky, výbava, signál rádia, 8 reproduktorů, parkovací senzory vepředu, párování s telefonem a handsfree
Slabé stránky
cena, kliková zadní náprava, vysoká palubka, malé okna (přední i zadní), odraz chromového rámečku výdechu ventilátoru v okně řidiče, schránka pro tel. špatně přístupná při zařazení třetího stupně, pomalu reagující parkovací senzory
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
žádné
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
velice dobré
Novinky v recenzi
spotřeba klesá
Spotřeba klesla po prvním tisíci km z 5,7l na 5,1l dle vypočtu a dotankování. Spíše to bude ale stylem jízdy.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Škoda Octavia III 1,6 TDI 77kW
- Re: Re: Octa1 versus3 02.02.2014 11:47 mikesh
- Re: Re: Re: radio Swing 20.09.2013 11:59 showstar
- Re: Re: Re: Podvozek 05.09.2013 22:06 Verny_2013
- Re: Re: Podvozek 26.08.2013 20:53 XTad
- Re: Podvozek 26.08.2013 17:30 Matěj_
- Podvozek 26.08.2013 15:59 XTad
- Re: Re: Re: radio Swing 26.08.2013 10:47 duri13
- Re: Re: bezklucove odomykanie a startovanie 26.08.2013 08:19 SCHROJF
- Re: Re: radio Swing 26.08.2013 07:35 Matěj_
- Re: radio Swing 26.08.2013 07:34 Matěj_
- radio Swing 25.08.2013 19:00 duri13
- Re: Re: bezklucove odomykanie a startovanie 25.08.2013 12:39 idam.i
- Re: bezklucove odomykanie a startovanie 25.08.2013 09:44 Tycoon
- bezklucove odomykanie a startovanie 23.08.2013 12:38 SCHROJF
- Re: Super recenze 23.08.2013 08:40 Matěj_
- Re: Octa1 versus3 23.08.2013 08:31 Matěj_
- Re: Design 23.08.2013 08:26 Matěj_
- Super recenze 22.08.2013 21:24 nomises
- Octa1 versus3 22.08.2013 15:21 Verny_2013
- Design 22.08.2013 14:55 Nerez
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: ericn
Přidáno: 25.7.2014 139 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2016) Majitel: Verny_2013
Přidáno: 21.8.2023 178 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2007) Majitel: filko
Přidáno: 1.11.2007 3689 Majitel 9.92 Uživatelé