Recenze
Škoda Octavia 1.8T
Technické info
Přezdívka auta eReSo Rok výroby 2002 Koupeno ojeté najeto [km]:165000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 132 kroutící moment [Nm]: 235 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8
Popis vozu
Auto jsem po dlouhém rozhodování koupil v Dubnu 2011. Pro Octavii jsem byl pevně rozhodnutý kvůli dobrému poměru cena/velikost.
Pak už zbývalo jen vybrat motor a výbavu.
Byl jsem rozhodnut při koupi benzinové varianty pro přestavbu na LPG protože ročně najedu 30.000km, což se nabízí varianta TDI, ale výkonový rozdíl mezi výkonější 1.9TDi 81kW a 1.8T mě utvrdil v tom že chci 1.8T.
Zbývalo jen se rozhodnout jestli levnější variantu Elegance nebo o cca. 50 tis. kč dražší RS, která se mi vždycky líbila a vždycky jsem se za ní otočil když jsem ji někde viděl. Po dlouhém váhání jsem se rozhodl srdcem, koupil RS a jsem velice spokojen.
Jedná se o modelový rok 2003, auto je poměrně zachovalé, interiér neponničený. Je k němu veškerá dokumentace, včetně servisní knihy a faktur za servis. Ve výbavě mi chybí pouze ESP, ale to časem dodělám. Jinak je to klasika. Xenony, okna v elektrice, vyhrivane sedadla, stresni okno, radio s CD prehravacem.
Auto jsem koupil se špatným odvětráváním klikové skříně a víka ventilů, ale vzhledem k tomu že jsem schopný mechanik a všechny opravy a údržbu dělám sám tak to nebyl zase takový problém.
Mimo toho jsem provedl pouze běžnou údržbu jako jsou oleje, filtry, svíčky.
Následně jsem si nechal namontovat LPG. Auto na LPG jede skoro stejně jako na benzín. Pokud to člověk neví, tak by ani nepoznal že jede na LPG. Kombinovaná spotřeba na LPG je 9,5l/100km a auto nešetřím. Co se týče spotřeby na benzín tak při stejném stylu jízdy se pohybuje kolem 7,5-8l/100km. Ale když se čověk sklidní není problém se vlézt do 7 litrů, nicméně někdy je to opravdu těžké se 180 koníky pod kapotou. Předjíždění s tímto motorem je jedna báseň, není potřeba ani zbytečně podřazovat, turbo začne tlačit a auto proste jede až k 5500 otáčkám. Nejlepší je však zrychlení na 3. rychlostní stupěn když od nějakých 1800 otáček šlápnu na plný plyn a držím ho až do 5500, je to opravdu skvělý pocit. Mimochodem na 3. rychlostní stupeň jede auto skoro 170km/h.
Co se týče oleje tak to je u motoru 1.8T opravdu důležitá věc, auto bylo provozováno v režimu prodloužených intervalů (průměrně 20.000 km) a byl používán olej Shell Helix Ultra Extra 5w30. Po 150.000km byl zaměněn za Shel Helix Ultra 5w40 pro již pevný servisní interval. Potom co jsem se dozvěděl že motory 1.8T trpí zanášením sací košů v olejové vaně, jsem sundal vanu, vyčistil sací koš a samotnou vanu. Olej jsem použil opět pro 5w30 pro prodloužený interval protože roční nájezd mám 30.000km+, ale ukázalo se že motor je trochu hlučnější a při hodně agresivní jízdě trochu bere olej, což je zřejmě bolest 20ti ventilové techniky a turba v kombinaci s longlife olejem při 150 a více tis. km.
Z důvodu vyšší teploty při spalování LPG a také nespokojenosti s olejem 5w30 jsem se rozhodl používat výhradně olej Castrol Edge Sport 10w60 pro pevný interval max. 15.000km. Cena se pohybuje stejně jako u longlife oleje 5w30, ale pro auto to bude lepší.
Závěrem musím říct, že jsem s autem opravdu spokojen, splnil jsem si sen a doufám že mi auto vydrží hodně dlouho. Zatím nemám v plánu žádný tuning, auto je v seriovem provedeni a jsem spokojen. Časem bych šel možná do chipu od CIMBU kvůli lepšímu využití točivého momentu, ale to je tak asi všechno. Jsem naprosto spokojen.
Silné stránky
Výkoný motor (velký rozsah využitelných otáček)
Výborné brzdy
Podvozek (nezklame ani při ostřejší jízdě, ale přesto komfortní)
Velký zavazadlový prostor
Při klidnější jízdější spotřeba kolem 7 l/100km
Slabé stránky
Na dálnici chybí 6. převodový stupeň
Xenony po 150.000km málo svítí
Světlá látka na sedadlech
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Výměna 2 hadic a ventilu odvětrávání klikové skříně a víka ventilů
(nemoc motoru 1.8T - cca. 2000kč)
Výmena korpusů xenonových světel
(po 150.000km jsou už paraboly xenonů vypálené a krycí plast popraskaý - cca. 6000kč)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto Štěpánek (utorizovaný prodejce vozů Škoda)
mohu jen doporučit, jednání narovinu, ochota, k dispozici servis a mechanici
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia 1.8T
- Re: PREOČO ? 14.01.2012 10:13 Slavek-TDM
- Re: Re: PREOČO ? 08.01.2012 21:22 Johny.Rico
- Re: Re: Re: Málo svítící xenony 08.01.2012 20:52 LUCAS.89
- Re: Re: Málo svítící xenony 08.01.2012 20:22 Paulie001
- Re: Re: 10w60 08.01.2012 19:16 LUCAS.89
- Re: 10w60 08.01.2012 19:04 Ovosh
- Re: Málo svítící xenony 08.01.2012 18:01 LUCAS.89
- Re: Re: PREOČO ? 08.01.2012 17:58 LUCAS.89
- Re: Re: PREOČO ? 08.01.2012 17:36 LUCAS.89
- Re: PREOČO ? 08.01.2012 16:33 AMOK
- Málo svítící xenony 08.01.2012 15:50 John1111
- Re: PREOČO ? 08.01.2012 14:06 Ovosh
- Re: PREOČO ? 08.01.2012 12:58 jirka95
- Re: PREOČO ? 08.01.2012 12:45 LUCAS.89
- PREOČO ? 08.01.2012 12:41 AMOK
- Re: Re: Re: Legenda 08.01.2012 08:23 LUCAS.89
- Re: Re: Re: 10w60 08.01.2012 08:14 LUCAS.89
- Re: Re: 10w60 08.01.2012 07:25 Bully_
- Re: Re: Legenda 08.01.2012 01:18 Radkos
- Re: Legenda 07.01.2012 23:37 LUCAS.89
- Re: Disky 07.01.2012 23:32 LUCAS.89
- Re: 10w60 07.01.2012 23:30 LUCAS.89
- Legenda 07.01.2012 23:17 Radkos
- Disky 07.01.2012 22:22 Nerez
- 10w60 07.01.2012 22:05 peterka85
- Fotky:P.... 07.01.2012 21:12 VladoA6
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé