Recenze
Škoda Octavia Škoda SLX 20V
Technické info
Přezdívka auta Oktávka Rok výroby 1997 Koupeno ojeté najeto [km]:156000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 5 objem [cm3]: 1781 výkon [kW]: 92 kroutící moment [Nm]: 173 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.2 maximální rychlost [km/h]: 201 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.6
Popis vozu
Po dlooouhém vybírání a procházení bazarů (v AAA rozpadlé Astry), jsme hledali něco jako VW Golf 3, Opel Astra G. Tak se nám naskytla možnost poměrně levně pořídit tuto Octavii. Říkám si za tu cenu to bude tak 1.6 v nějslabší výbavě a ouha, přijel jsem k prodávajícímu a nechápavě zírám:
Motor: 1.8 20V, 4 válce, 92 kW (a to mi tvrdil že je to turbo, no bohužel (nebo naštěstí, nevím) to není
Výbava: SLX (tedy ta vyšší)
- manuální klimatizace
- imitace dřevěného obložení (už to nevypadá moc super za ta léta)
- výškově nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce s bederními opěrami
- výškově nastavitelný volant
- rádio přidáno Panasonic na CD (aspoň něco, když je to zadara aspoň mám k čemu využít tu hromadu CD co se doma válejí)
- elektricky ovládaná zpětná zrcátka
- elektricky ovládaná přední i zadní okna + střešní
- palubní počítač
- doufám že to má 2 airbagy aspoň
- centrální zamykání s DO
- kožená řadící páka (volant nevím, za vlhka se drolí, i ta páka, chce to vyměnit)
- přední mlhové světlomety
- přední ostřikovače světlometů
Na pátých dveřích je přišroubováno takové decentní křydýlko, jen nechápu že jsem jej ještě na žádné jiné octavii neviděl, už tam bylo od předchozího majitele, pokoušel jsem se jej sundat ale je tam ještě přilepené, nwm, moc se mi nelíbí ale zvykl jsem si, třeba z RSa je mnohem hezčí.
Co mi chybí:
- loketní opěra (ta se dělala až od roku 1999 s novým interiérem), po delší jízdě začíná bolet pravá ruka kterou nevím kam už bych dal, ruční brzda, sedadlo spolujezdce, ruka přítelkyně, ale prostě opěrka je nenahraditelná, zkusím mrknout někde na vrakáč, ale to by chtělo nový celý interiér
- možná klimatronic (myslím že taktéž až od r1999, ale klimu moc nepoužívám, ani v největším vedru, spíš vůbec)
- tempomat, no tak to je o pohodlí prostě, moc užitečná věc, ušetří palivo, neunaví nohu
- tažné zařízení, přívěs sice nemám ale mohu si jej půjčit a prostě už sem jej 2x potřeboval a muselo se jet autem známého do Ikea
- zadní stěrač! prý se tam nedával, ptže jej liftback nepotřebuje (díky aerodynamice), no nevím ať si to ten kdo to vymyslel vyzkouší jet v dešti a přes zadní okno nic neuvidí, nepochopím prostě
- lepší brzdy, více airbagů (bylo by to bezpečnější)
Za co jsem rád že to má:
- střešní okno, no do nového auta sice za pořádný příplatek ale podle mě to autu dodá luxusní vzhled a využití je taky dost dobré
- jednoznačně kufr
- přední mlhovky (nechápu proč se nedávaj sériově všude)
- jsem zatraceně rád za to, že můj modelový rok ještě má pravé zpětné zrcátko stejé jako to levé, naprosto nedovedu pochopit proč je od roku (asi) 1999-2001 tak zhybrydněli, jel jsem v octavii z roku 99 a nemůžu to prostě vystát, naštěstí už od faceliftu je pak začali dělat zase normální (ale ještě to tam taky někdy bylo, má to i Golf, i Passat a Fabie to má celou dobu ta 1. generace, nevypadá to vůbec pěkně a nechápu co na tom ušetřili)
Silné stránky
Na výkon motoru si nemohu stěžovat. Téměř bezedný kufr (říká každý já vím, proto máme octavii), používám jej dost časo jako náklaďák, místa dostatek. Když potřebuji, tak mě svižně dostane z místa A do místa B.
Slabé stránky
Velice záleží na stylu jízdy ohledně spotřeby, každý nadává jak to žere 10 litrů a nejede to, tak jedu jako člověk, občas předjedu nějaký ten kamion, trochu ostře i ostatní účastníky provozu a dá se jet tak za 8 i méně (samozřejmě i mnohem více). Trochu to reziví u hrdla nádrže, letos se to snad spraví. Při převodovém 5. stupni a rychlosti 100 km/h je tam asi 3100 ot/min, no jenže s přibývající rychlostí docela přibývá otáček, spotřeby i hluku, Myslím jako laik že na těch 100 km/h by tam klidně mohla být i 6. Občas jde špatně zařadit 1 i se šlapáním na spojku jako na měch od varhan, tak to řeším rozjezdem na 2, dokonce v pohodě to jde i na 3.
Po skoro roce používání (a vymazání řídící jednotky) mi dlouhodobá spotřeba klesla z 9.9 na 8.6. Jezdím trasu Opava-Olomouc a byla kolem 7.9, když sem natankoval u Shellky tak jezdím i za 7.4, což jsem byl velice mile překvapen. Zatím nepoužívám klimu, tak uvidím kolik to bude papat s ní.
Objevil jsem další slabinu :(
Určitě o ní většina "oktávkářů" ví, zapadající okna do dveří (zatím jsem se setkal pouze s problémy se zadními dveřmi). Před asi 3 měsíci mi zapadlo sklo pravých dveří, nechal jsem to celý den v originálním servisu, stálo to 2200, no pěkná pálka ehm za kus plastu ale práce na tom je, to jsem se přesvědčil dneska sám...dnes (24.5.) jsem jel pěkně spakovaný do Olomouce a tak nenápadně si zapadlo sklo levých dveří, zrovna jsem neměl moc času, tak jsem si zjistil že žádné servisy v neděli nejsou v provozu a musel jsem se vrátit. Následovalo rozebrání levých zadních dveří, oplastování dolů, vypojení kablíků, kliky, odstranění fólie. Vysunuli jsme sklo nahoru aby bylo zavřené a uřezali jsme kousek dřeva akorát na podepření železné kolejničky, která drží ono sklo. Toto dřívko jsme ještě stáhli s dveřmi aby drželo pevně a nevyskočilo. No nevím jak moc je to provizorní nebo bezpečné, ale drží to a do servisu to (možná) půjde, až na to bude čas. Bylo to hotovo cca za půl hoďky, ale samozřejmě nepočítám s tím že je to opraveno. Okno nelze otevřít, ale to mně nijak nevadí, většinou jezdíme 2.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Za tuto krátkou dobu zažil vůz akorát servisku v létě, kdy byly vyměněny brzdné kotouče (klepal volant), byl spraven systém klimatizace, vymazána řídící jednotka, pár žárovek ale vyšlo to celkem na 10000 no nemyslím že to je moc na to jak dobře to jezdí.
Tak po delší odmlce...zapadlé pravé zadní okno (originál servis) 4000. Servisní prohlídka, výměna běžných věcí - musím se podívat kolik to stálo. Ale chtěli mi dát dozadu škodovácké tlumiče jeden za 2000 tak sem řek že to nechcu a jel sem do Pneuservisu, kde mi dali Monroe, jeden za 1100, prej jsou dobré no jezdí to teda o dost líp než s tím jedním vytlučeným.
Výměna vzpěr zvedajících 5. dveře.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Květnu 2008, přes známého, měl těch aut už trošku více tak todle nepotřeboval. K tomu mi dal 4 elektrony orig škodovácké, ty se mi moc líbí, ikdyž jsou už trošku oškrpané.
Asi???
Zvažuji koupi, nebo vytažení z nějakého vraku celého nového interiéru z oct min RV 1999, samozřejmě s loketní opěrou, ale zřejmě by to ani nesedělo k vnitřním výplním dveří si říkám, tak nwm jestli vyměnit i ty...jenže pak si říkám jestli to vůbec má s tímhle autem ještě cenu. Ještě mám v plánu zakoupit nějaké ty stěrače Aero, nevím jestli originál Bosch aerotwin, nebo nějaké polské levnější náhrady, prý je to to samé, uvidí se.
Kdyžtak užívám tuto octavii, tak mě napadá a pokukuji po:
Škoda Octavia Combi RV tak 2002-2003, 1.9 TDi 81kW, Elegance s nejvyšší možnou výbavou (xenony, vyhřívaná sedadla, střešní okno, rádio na CD), 4x4 nechci to je na nic, koukám že ty ceny šly hodně dolů tím hodně myslím že kdybychom kupovali auto letos tak by todle klidně mohla být reálná možnost. Myslím že Octavie z těchto let už mají vychytané nějaké ty mouchy z mého dětského modelu. Vypadají lépe, mají mnohem lepší výbavu, jsou bezpečnější, dieselový motor bezva (sám jsem jej zkoušel, jel jsem a to nezkušen za 5.2l docela ostrou jízdou).
Novinky v recenzi
Ostřikovač, cesta z OL do OP pátek 9.1.
Tak po delší době nějaká novinka. Parkoval jsem si na Silvestra u Globusu a nejsem ještě moc zvyklý na ten nový přední nárazník, který je teď nižší díky prohybu (je to podle mě dost nepraktická nevýhoda toho faceliftu) a dostal jsem se s ním až za patník, čili jsem hodně zvláštním způsobem pak dostával předek auta zpoza toho patníku (pomocí klacíků atd atd:). Jenže jak jsem tohle spravil, tak najednou u kola ležela hadice nějaká, tak koukám do motoru a ona to je hadice z ostřikovačů, které byly v původním starém nárazníku ke světlům. Takže z nich voda pořád tekla ven a mě se podařilo při vytahování této hadice ulomit ten kolík který ji drží, takže směs vytekla celá! Takže jsem zajel do garáže vyndal čerpadlo a zacpal místo něj vysoustružený špunt:)
Dnešní cesta z Olomouce byla opravdu úchvatná,radši jsem tam měl zůstat, nemám řetězy takže jsem se v jednom úseku mezi obcí Bílčice a Hořejšími Kunčicemi prostě zasek v dost velkém kopečku, těch aut tam bylo víc, museli jsme tlačit atd, problém byl ovšem v tom že vypovědělo službu ABS i EBD, nevím proč, zřejmě tam něco zamrzlo tudíž to nešlo a kontrolka vesele blikala. Doma jsem nechal auto roztát v garáži asi 2 hodiny pak vyjel a vše je v pořádku. Stalo se někomu už s ABS něco podobného?
bouračka
Tak jsem jel do práce o čtvrt na 7 jsem se otáčel ze zastávky a zřejmě jsem přehlíd souběžně jedoucí Astru a schytal to čumák...mamka radost neměla!!!:( podívejte na fotky.
:(
Tak po dlouhé době menší novinka, začíná se mi při velké vlhkosti rozpouštět (či co) řadící páka, je to zřejmě imitace kůže a při jejím uchopení mi její část zůstala přilepená na ruce, takže jdu mrknout na aukro a objednat novou, nebo aspoň použitou...
neeeeeeee
To snad není pravda, ještě jsem to zapoměl napsat do slabých stránek, ale hned to tam přidám, dnes mi zapadlo levé zadní okno do dveří, něco tma pokřupalo už před měsícem ale pořád to drželo tak jsem myslel že to bude zavřené držet pořád a dnes se vydám na cestu a najednou taková šupa. To si zas autíčko vybralo ten správný čas...no tak jsem se musel ze 1/3 cesty vrátit a doma to podepřít dřevněným špalíkem a zaklínit jej pod okno, protože to nemám dát kdy do servisu a jestli to dobře drží tak ani nevím jestli to tam dám, páč za to chtějí 2200...
Vytvořen nový rekord spotřeby!!!
Tak sem vám jel minulou neděli z Opavy do Olomouce, moc nefoukalo, cestou 2 zastávky, 2 pasažéři + kufry a režim jízdy úsporný ale i s předjížděním, no a výsledná spotřeba byla: 6.8l! To se mi ještě na této trase nestalo.
Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia Škoda SLX 20V
- ee 03.08.2009 20:04 Koudy_cz
- chudinka 21.07.2009 12:40 Johnny_P
- :( 20.07.2009 22:46
- fotky 28.06.2009 13:02 Johnny_P
- Re: Re: Re: Rezavějící hrdlo nádrže 10.06.2009 00:14 Koudy_cz
- Re: opava 24.05.2009 00:06 Koudy_cz
- opava 23.05.2009 20:54
- Re: Re: Rezavějící hrdlo nádrže 23.05.2009 19:13 talio2
- Re: Re: Rezavějící hrdlo nádrže 23.05.2009 18:49 Koudy_cz
- Re: Rezavějící hrdlo nádrže 19.05.2009 20:48 talio2
- Rezavějící hrdlo nádrže 19.05.2009 00:07 Koudy_cz
Další vozy Škoda Octavia
-
Škoda Octavia (2003) Majitel: whodunit
Přidáno: 8.4.2017 68 Majitel 9.95 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: Matheas Ropak
Přidáno: 25.4.2009 9688 Majitel 9.93 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2002) Majitel: talio2
Přidáno: 18.6.2008 59710 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2009) Majitel: parkoviště
Přidáno: 21.1.2010 738 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Octavia (2001) Majitel: parkoviště
Přidáno: 22.4.2008 17510 Majitel 9.92 Uživatelé